Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Hjælp til destination, december 2014
 Udskriv debat Udskriv debat
Unkap
09-07-2014 22:46
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 08.07.14

Hej

Nu har jeg læst en del tråd igennem og desværre ikke fundet noget som hjælper mig helt. Blev sgu ærlig talt meget forvirret, med så mange forskellige destinationer

Jeg skal rejse sammen med min kommende kone, til december 2014. Så det bliver en bryllupsrejse på ca 14 dage. Jeg er 28 år og hun er 30

Under hele rejsen vil vi gerne bo på samme hotel

Så i forbindelse med det, har jeg nogle spørgsmål/krav :

- Vil gerne bo direkte på en lækker strand ( tænker på 5 stjernet hotel)

- Turist område (helst ikke noget Sunny Beach lignende, altså ikke en druk by)

- Rigtig gode shopping muligheder meget tæt på evt gå afstand (tænker på storcenter, outlet og i den stil)

- Attraktioner/seværdigheder meget tæt på



I bund og grund skal destination ikke være et "øde" sted og være langt væk fra alt

HÃ¥ber nogen kan komme med nogle gode inputs/ inspiration


På forhånd tak
girobank
10-07-2014 11:38
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Hej Unkap

Prøv at kigge på området ved Khanom.

Der findes mange gode steder der, Khanom,Naiplau og Siscon og i alle prislag.

Har været der de 3 sidste år i januar/februar måned.

Det ligge på fastlandet tæt på færgen i Donsak til Koh Samui.
gall
10-07-2014 15:01
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Området ved Khanom er ikke direkte et turist område. Det er et fedt område hvis man har prøvet at rejse i Thailand nogle gange. Chancen for at folk ikke forstår dig (taler engelsk) osv, er stor i Khanom.

Der er nogle mindre kendte strande omkring Ao Nang /Krabi. Her kan du bo på luksushoteller, ved en fed strand, og samtidig være lidt for sig selv. �nsker man mere action, er man ikke langt fra Ao Nang som er et højtryks turistområde, eller Krabi by, som er lidt mere kulturel. Der er også nemme måder at lave dagsudflugter (eller med overnatning) til Phi Phi øerne eller Koh Lanta er det også nemt herfra. Spændende områder som de varme kilder ved Klong Thom, og Tiger Cave tempel(Fantastisk udsigt, hvis du gider gå de 1400+ trin op) ligger også inden for rækkevidde.

Et nemt valg ville også være Phuket. Her har du alt inden for en ø, der kun er 50-60 km. på den længste led. Smukke strande, fede udflugter, gode hoteller og en masse turister.. men du kan godt finde steder med lidt færre mennesker.

- Lykkedes det mig at forvirre dig yderligere Sol

Billedet er fra Ao Nang

Thomas
Robert Kronberg
10-07-2014 15:02
Bruger
Antal indlæg: 99
Tilmeldt: 25.08.10

@girobank

Jeg har ikke selv været i det område, som du har gode erfaringer med, men er det ikke et sted, der er mest for thaiere. Og tror du, at det område er godt for en førstegangsrejsende på bryllupsrejse. Min fornemmelse er, at du derimod er garvet i rejser i Thailand, og at du måske har en thailandsk kone? Men jeg kender som sagt ikke området personligt; og jeg har aldrig hørt nogen anbefale det.

@Unkarp,

Du efterspørger, at
- bo direkte på en lækker strand på et 5 stjernet hotel.
- undgå drukby, hvilket fx kunne være Pattaya.
- have gode shopping muligheder meget tæt på evt gå afstand, herunder shoppingcentre.
- have seværdigheder meget tæt på.

Det er meget skrappe krav, uagtet seværdigheder er relativt, for hvad er det.

Umiddelbart kommert jeg næsten til at tænke på Hua Hin, hvis disse fire betingelser skal være opfyldt. Dog skal det ikke være Hilton, eftersom deres strand er noget sølle - synes jeg. Og der er skam seværdigheder i Hua Hin, men igen, hvad er en seværdighed.

Huske engang, hvor jeg ledte efter en seværdighed på Samui - den var forkert tegnet ind på kortet, så vi farede her og der i "junglen". Oplevelsen blev faktisk at finde seværdigheden, for vi oplevede en masse, hvorimod selve seværdigheden blev sådan lidt nå-agtigt, hvorpå vi tog 3-4 billeder.

Selve Hua Hin har dog Takiab-bjerget, som betyder spisepind. Der er en turistet fiskerlandsby, et tempel og en masse aber. Lidt længere væk er det flydene marked, som nogen elsker og andre hader. Kører man lidt længere, så finder man det kontroversielle tiger-tempel, men uagtet kritikken af templet, så er nu nu meget interessant.

Da jeg var leder af et rejsebureau i Thailand, da bestod vores standardpakker af to nætter i Bangkok, og så resten af tiden på en bade destination. Det bryder jeres ene ønske, men derved får I masser af shoppingmuligheder, især hvis I kommer i en weekend, så I også kan besøge weekend-markedet, Jatujak. Jeg synes ikke, at det gør noget med et lille "stop-over" i Bangkok før selve badedestinationen - tværtmod.

Og fravælger I ønsket om shoppingcentre i gåafstand på badedestinationen, så får I langt flere muligheder at vælge imellem.

Hilsen, Robert
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk

girobank
13-07-2014 11:16
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Vi prøver bevidst at finde steder,hvor der ikke er helt overfyldt med turister.
I Khanom området er der mange gode overnatningssteder, i alle prislag. Kig selv f.eks. på Agoda.com.

Vi mødte da turister fra Sverige,Finland og Tyskland, men ingen danskere.

De "indfødte" på de forskellige resort talte ganske udmærket engelsk, men ellers har jeg tolk med= fruen.

Vi nyder at være på disse måske for nogen stille steder, med god strand, pool og fantastisk god thaimad. Næsten ingen barer og dermed ingen høj musik om aftenen.

Anbefaler andre at prøve noget nyt og anderledes, hvorfor altid Hua Hin, Samui eller Phuket?
Unkap
25-07-2014 20:27
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 08.07.14

Hej alle jer der har svaret

Beklager jeg ikke har skrevet tilbage til jer

Men tak for jeres råd

Har kigget på et område i phuket, Mai Khao? Nogen af jer der har været i det område og har erfaring derfra?

Ja jeg ved godt det er svært at finde et sted som opfylder næsten af alle mine "krav"

- skal være på en strand
- shopping mulighed i gå afstand
- samt tæt på attraktioner

Det er første gang vi skal til Thailand, så det kunne være rart med at starte med et turist område og være lidt mere "tryg" Smile Så kunne jeg en anden gang vælge et mindre turist præget område
gall
27-07-2014 07:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Mai Khao beach er meget nordligt på øen. Lidt langt til de mest besøgte turist områder. Men hvis de ikke generer dig, er det en dejlig stor strand.

Vil du være tættere på turismen og indkøbscentre skal du nok vælge den sydlige del af øen.

I Pattong finder du alt.. men her er der også enormt mange mennesker. Men syd for Pattong kan du finde nogle mere rolige strande. Mange danskere søger til Kata beach. I Pattong fnder du også en række shows osv.

Junglevandring ved vandfald finder du midt på øen.

Nord for Phuket town ligger et stort indkøbscenter - Central Festival, her finder du alle slags forretninger, og i gå afstand herfra, ligger en Big C. Men du skal ha' transport for at kommer dertil.

Er I sydligt på øen, har du også nemmere ved at komme til Ratsada Pier, hvorfra I kan lave udflugter til Koh Lanta, Krabi og Phi Phi øerne.

Billedet er fra en lille thairestaurant vi fandt, lidt syd for Karon Beach

Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danish Christmas Bazaar i Bangkok tilbage efter 3 år - 2. december Begivenheder i Thailand 1 24-11-2022
Guide til indrejsemulighederne fra 23. december - opdateres - UDGÃ…ET Corona inkl visum, indrejser 11 15-01-2022
Forbud mod online salg af alkohol træder ikraft 7. december Nyheder 1 30-11-2020
Afdøde Kong Bhumibols fødselsdag 5. december forbliver helligdag Kongeligt 1 07-02-2017
Fridage og forlængede weekender i december og nytår Generelt 1 22-11-2016
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder