Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Begræns udgifterne under din rejse.
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
16-08-2012 06:11
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Denne tråd er ment som en mulighed for at udveksle erfaringer med hvordan man kan rejse på et lavt budget. Har du rejst i Thailand, også kun selv om det er første gang, så kom endelig frem med dine erfaringer. Vi andre kan måske lære af det...

Der vil selvfølgelig være forskellige opfattelser af hvad der er billigt.

Overnatning.
Hvad giver du typisk for en overnatning i Bkk?
Vi bor typisk i Khao San eller Pratunam. Førhen (før vi fik børn), gav vi 300 - 400 baht for et værelse. Men så var det også derefter. Man kan stadig finde overnatning til den pris. Det er så uden aircon. og uden varmt vand, muligvis flere der deler et rum, og uden vindue. Et værelse med vindue, varmt vand og aircon kan man finde fra omkring 6-700 baht med morgenmad. ofrer man yderligere nogle hundrede baht kan man finde et fint værelse med adgang til pool.
For 4-5 år siden var vi på Koh Chang (Den syd for Pattaya). Dér så vi værelser til 100 baht... men vi tjekkede dem ikke. Så jeg ved ikke hvad det billige tilbud indbefattede.

Mad
Det billigste er helt klart at spise på et gadekøkken... Hvis man tør! Der går skrækhistorier om folk der har fået dårlig mave af disse. Det kender jeg dog ikke noget til personligt. Men for at være på den sikre side. skal man nok vælge et sted, hvor Thaierne også selv spiser.
Personligt foretrækker vi dog et lokalt restaurant, hvor man kan sidde på en stol (ikke en skammel) og nyde en kold Singha til maden. Her vil et måltid mad typisk ligge på 130 baht og opefter - Alt efter type spisested, og beliggenhed. Bemærk, at jo flere turister der besøger stedet, jo dyrere er det ofte.

Jeg kommer med nogle flere emner senere.
Thomas
Steen J
16-08-2012 09:30
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

Rigtig godt med den slags information en gang imellem, især fra de forskellige områder. Men pas lidt på, med at nævne priser (4-5 år siden), for der er altså sket meget det sidste år, men klart, det er til at finde små priser, men man får jo også hvad man betaler for så.
I HH hvor jeg kommer fra, er min opfattelse, at priser er på himmelflugt, men selvfølgelig også et udpræget turist sted.
I Rangsit/Bangkok er det stået stille de sidste par år, og forskellen deri er "ingen turister" Jeg har lige været i Korat og Khon Khan og selvom der er faranger, er priserne ikke så slemme endnu.
Hilsen
SteenJ
gall
17-08-2012 10:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Fuldstændigt rigtigt Steen.
De priser man havde for 5 år siden i turistområderne.... kan man mange steder næsten fordoble i dag. Jeg synes især taxa priser er eksploderet.
Thomas
Thong9
17-08-2012 10:52
Bruger
Antal indlæg: 436
Tilmeldt: 01.05.12

Som fastboende syntes jeg nu ikke at man maerker de stigninger saa voldsomt, maaske fordi man handler mere lokalt / eller maaske man/jeg ikke laegger marke til det, da det jo kommer snigende

En fordobling paa 5 aar, Hmm, hvor handler du og hvilke vare taler vi om ?

Koedvare kostede vel omkring 80 THB. pr kilo for aar tilbage, nu ligger de paa omkring 100 / 120.

Benzin, Ja, men det gaelder jo hele kloden.
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.

gall
17-08-2012 11:39
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Især på transport. Vi landede med færgen ved Donsak i januar, og ville til Khanom. Eneste mulighed for transport, er det tilknyttede rejsebureau. En tur på 40 km, ville de ha' 1000 baht for - fast pris. Vi talte med turister i Khanom, der havde betalt horrible priser for transport.

For 1000 baht kan jeg leje en songtheaw i Kanchanaburi og køre til Erawan, hvor han venter 4 timer, og kører os hjem igen.
Så transportudgifterne er steget drastisk nogle steder... og typisk de steder hvor man ikke har alternativer.

Disse priser er begge fra 2012
Redigeret af gall d. 24-10-2012 07:06
Thomas
Evo777
19-08-2012 14:49
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 17
Tilmeldt: 18.08.12

Mht mad, så spiser jeg næsten altid på gade- eller mindre lokale restauranter. Først og fremmest fordi jeg syntes maden er rigtig lækker, men også pga prisen. Lige over for vores lejlighed, er det nogle store og små gaderestauranter og her kan vi få retter fra 30 til 50 baht. Som regel bestiller vi 2-3 retter og nogle gange en par øl, og det betaler vi ca. 200 baht for.

Jeg vil ikke være bange for at spise på gaderestauranterne. Thai'erne er selv meget kritiske over for kvaliteten på mad, så min tommelfingerregel er altid, at hvis der er mange thai'ere, så er maden god og i orden.
gall
02-12-2012 12:24
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Man kan spare penge ved at tjekke søgesiderne på hoteller et par måneder før man skal afsted. Vi fandt et sted hvor vi bookede nogle overnatninger et par dage før, sidste gang vi var i Cha Am. Der havde de tilbud, så prisen, inkl. afgifter var 40% billigere.

Vi planlægger ikke vores rejse hjemmefra, men her kunne vi da godt planlægge et par overnatninger.
Thomas
u4
02-12-2012 15:17
Bruger
Antal indlæg: 403
Tilmeldt: 23.10.12

For at tage det sidste først,mener jeg-ihvertfald her i Chiang Rai ofte at have oplevet højere priser,når du bestiller forud, i forhold til hvisd du pludselig står der og de så ikke er fuldt belagt-så ryger prisen ofte nogle hundrede ned.
Her kan vi stadig finde værelser-fine værelser,med aircon,tv,køleskab osv. til 350-400 THB-og flere steder 4500 hvis du tager en måned.
Hvor vi ser pri stigningerne,syntes jeg er dagligvarer,benzin og vel nok mest husleje priser-både leje og købspriser er steget voldsomt de sidste to år heroppe-førhen så man næsten aldrig et møbleret hus til leje til over 10.000-nu ligger de fleste på 10.000-25.000-der ER dog stadig til at få huseleje priser til under 10.000 men de er ikke mange som førhen.
Køber man mad ude i byen,er det meget billigt stadigvæk-mellem 25-50 THB-og 120-200 på en bedre restaurant.
Husk thai kørekort,hvis I har det-det giver store rabatter i de forskellige parker/seværdigheder.
Så vil jeg lige sige-min personlige mening-The Golden Triangle-jeg syntes at den er voldsomt overvurderet som attraktion-ja,bevares,det er et historisk sted ,men med mindre at man har et ønske om at kunne sige-der har jeg været,så ER der altså ikke meget deroppe.
Man kan se ud over floden på Myanmar,Laos og Thailand på en gang og så futter der en masse tur både rundt-et mindre område med en masse tempel figurer osv. og en stor buddha figur-det er det.
Jeg ville 10 x hellere som turist med lidt tid til rådighed,bruge den dag på en tur til Doi Tung-Mae Fahluang Gardens-kæmpe stor blomsterpark oppe i bjergene mellem Mae Sai og Chiang Rai.
Så hamrende flot og hyggeligt.
I selve Chiang Rai-Mae Fahluang art and culture park,eller lidt udenfor mod Mae Sai-The black temple,som også er en slags kultur og kunst park-faktisk temmelig stor.
I selve Chiang Rai,et lille tempel,der efter min mening,er overset af turister-Wat Phra Kaew-det tempel hvor The Emerald Buddha stod før man flyttede den til Bangkok.
Handle-så er det Big C eller Makro-Central Plaza,er dobbelt så dyrt for tilsvarende varer-men ok. moderne og fint som de store chopping centre nu engang er og har da også større udvalg af blandt andet western food,hvis det er det man er kommet herned efter.
Er det turist ting-så tag til Mae Sai eller over grænsen til Myanmar.
Går man efter en svip-tur til Laos-så husk den nye bro i Khong Kaen.
Redigeret af u4 d. 02-12-2012 15:18

gall
05-12-2012 12:41
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Transport i Bangkok.

Man kan også spare mange penge på transport i Bangkok. Det er ofte hurtigere at bruge skytrain, eller flodbådene hvis man er i nærheden af disse.

Khao San.
Mange turister bor i Khao San området. Her er det ikke nemt at bruge skytrain, så mange turister vælger at køre med taxa eller tuk-tuk. Begge dele kan være noget der tager rigtigt lang tid, hvis man kører på de trafikerede tidspunkter Tænker Her kan man med fordel gå ned til floden og tage en flodbåd til det område man ønsker at besøge, eller måske til et sted hvor man kan bruge anden transport (eks skytrain). Nærmeste mole er Phra Arthit som man nemt finder ved at gå om bag templet ved Rambutri og tage den første vej på højre hånd. Herefter krydser man vejen, og går lidt mod højre, så er man ved molen. Alternativt kan man bruge molen der ligger ved det religiøse marked tæt på Grand Palace - Maharaj pier.

Man kan også bruge flodbådene der sejler på klongerne, f.eks fra Pratunam (over mod ved Central World), hvis man har modet til det. Her skal man ofte "hoppe på i farten" men det er helt klart en oplevelse.

Redigeret af gall d. 12-12-2012 09:40
Thomas
gall
12-12-2012 09:41
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Man kan se mere om flodbådene her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ch...
Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Krav for at rejse til Thailand fra 1. juli 2022 Corona inkl visum, indrejser 1 27-06-2022
Smittet inden Thailandsrejse - hvad er muligheder for at kunne rejse? Corona inkl visum, indrejser 17 26-03-2022
Min rejse til Thailand i Februar 2022. Corona inkl visum, indrejser 5 17-02-2022
Rejse til Thailand nu - 3 forskellige muligheder Corona inkl visum, indrejser 8 23-10-2021
PCR-test for rejse til Thailand - nogle gange skal den være nyere end 72 timer Corona inkl visum, indrejser 1 23-10-2021
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 6
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder