Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Rejsemål - udflugter, aktiviteter, overnatning... - Nordøst Thailand (bl.a. Isaan)
LOIE et dejligt sted
 Udskriv debat Udskriv debat
Oplevelser
01-12-2012 13:35
Bruger
Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 07.08.12

Vores thailandske venner mente det kunne være sundt for en farang at opleve lidt andet end den lokale ølkultur, så de inviterede familien på tur til Loie, hvor der skulle camperes og køres i 4.hjuls trækkere.

Det er jo en lang tur på mere end 400 km., og i en gammel landrover med 8 personer i, er det nok ikke det sjoveste man kan komme ud for.

Jeg fortrød bittert, da vi arriverede Loie, at jeg ikke selv havde kørt i vores noget mere bekvemmelige bil, for jeg havde det i kroppen som om jeg havde løbet en hel maraton.

Da vi fremkom med vores 6 biler, blev flere telte smidt på jorden af alle vennerne, så der skulle lige arbejdes med dette.

Jeg spurgte forsigtigt om der ikke var et resort i nærheden med gode senge til min værkende krop.

Blev staks nedstemt af alle og tiltalt som luksus dyr, så ingen vej uden om...

Camping blev det.

Vi havde en fantastisk weekend med masser af oplevelser, specielt for en farang thailandsk nørd som jeg.

Jeg har taget lidt billeder, som giver lidt af den gode stemning..

i1058.photobucket.com/albums/t410/oplevelser/loie%20november%202012/th_loie_zps2dce147a.jpg
gall
01-12-2012 16:31
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Spændende måde at se Thailand på. Må indrømme, jeg har ikke selv sovet i telt i Thailand- men hyggeligt ser det ud. Foreslog faktisk min hustru at vi tog en af de ture, hvor man bliver sat af på en ø, og overnatter i telt. - Men det faldt ikke i god jord. Det nærmeste jeg kommer er bambus hytterne i junglen, og dem er hustruen heller ikke ligefrem tilhænger af.

Hvis du ligger billederne ind under det aktuelle område, vil det dukke op, hvis man søger info om dette område........ Kunne måske lokke admin til at rykke dit indlæg, hvis det er OK med dig.
Thomas
Jos_38
01-12-2012 19:54
Bruger
Antal indlæg: 237
Tilmeldt: 24.05.12

Ja det er rigtigt gode stemningsbilleder, det ligner Chieng Khan i det nordlige Loei, et rigtigt smukt område, man kan leje cykler der også og køre langs med floden...

Og jeg kan iøvrigt varmt anbefale at ligge i telt, vi tager gerne en tur ud i junglen med telt - vi har også været på nogen af bjergene i Chiang Mai området og overnatte i telt...

Alle naturparkerne har campingpladser om aftenen bliver der lavet mad over åben ild, og der er altid nogen der har akustisk guitar med, og er det omkring fuldmåne altid romantiske gåture i det måneoplyste landskab...


.
gall
02-12-2012 11:25
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Men det er vel kun i de områder hvor der ikke er aber? De gange vi har boet i junglen, skulle man i hvertfald undgå at ligge noget, så aberne kunne få fat i det, og fødevarer i hytterne var bandlyst.
Thomas

Oplevelser
03-12-2012 07:40
Bruger
Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 07.08.12

Hvis du ligger billederne ind under det aktuelle område, vil det dukke op, hvis man søger info om dette område........ Kunne måske lokke admin til at rykke dit indlæg, hvis det er OK med dig.

Thomas hvis du og webmaster mener at det er det man skal gøre, så gør i bare dette. Håber bare at der er nogen der måske kan få glæde af andres oplevelser ud i det thailandske.

Lars
03-12-2012 19:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg er nu ret sikker på der er mange der får glæde af disse fortællinger, som er helt anderledes end diverse rejsebøger eller avisartikler.

Loei, hvor er det så? Det ikke så almindeligt kendt? Så tænkte et kort måske?


Redigeret af Lars d. 03-12-2012 19:37
Lars
Jos_38
03-12-2012 21:46
Bruger
Antal indlæg: 237
Tilmeldt: 24.05.12

Jeg vil tro at de fleste nok har bekendte (hustru måske) der særdeles godt kender Loei, det er i denne provins at bjerget Phu Kradueng ligger, og som cykelturen over Rytterknægten har været på de danske folkeskolers pensum i mange år, der er Phu Kradueng et "must" for thailandske studerende...

Jeg har endnu til gode at tage turen, den skulle være ualmindelig hård, der er bærere ved foden af bjerget som tilbyder at slæbe ens oppakning op for et mindre beløb pr. kilo...

Bjerget er ikke voldsomt højt, 1300 meter godt og vel, men stigningen skulle sammen med luftfugtighed og varme trække tænder ud... Jeg hører meget gerne fra nogen der har været på toppen, da jeg har enormt meget lyst til at tage turen, så jeg vil gerne vide i hvor god form man bør være (og helbred, indrømmer gerne at mine læge blegner når jeg siger Phu Kradueng) ?


.
Oplevelser
04-12-2012 12:53
Bruger
Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 07.08.12

Ja de unge har ingen n.... man kan jo betale sig fra det


http://www.learnthaiwithmod.com...
Redigeret af Oplevelser d. 04-12-2012 12:54

Oplevelser
04-12-2012 12:57
Bruger
Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 07.08.12

Hvis nogen skulle få lyst, så lidt mere om dette emne

http://www.learnthaiwithmod.com...

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
hellig sted på motorvejen Generelt 10 07-03-2016
Hvilket sted er din favorit til en strandferie i Thailand? Bruger afstemninger 7 25-08-2009
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder