Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Nyheder
Bombe ved Central World Bangkok
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
23-02-2014 11:53
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Ved 17 tiden er sprunget en bombe ved Big C overfor Central WOrld.

Skrives om 10 sårede. Nogle alvorligt.

Fredag granat ved pratunam kryds.

Lørdag i Trat. Mod nuddel restaurant og barn der hjalp til i restaurant død.

Bliv langt væk fra demonstration og andre forsamlinger?
Redigeret af admin d. 04-09-2015 09:35
Lars
Lars
23-02-2014 20:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

12-årig dreng og en ukendt alder kvinde blev dræbt af granaent, mens 22 er sårede.

To af hans søskende så jeg andetsteds skulle være sårede.

Mangler ord når politisk vold rettes mod børn, som er sket igår og idag.

Eksplosionen skete ikke så langt demonstranternes scene i demonstrationsområdet. Scenerne vist ofte tomme uden aktivitet om dagen.

Det er 300 meter fra hvor der fredag aften blev kastet en granat - det var ved Pratunam krydset.

Det bringer det samlede antal dræbte siden demonstrationerne startede op på omkring 19, heraf altså to børn.

Ser en ung dansk turist har været i området da det skete og snakket med TV2.

Dansk turist i Bangkok: Jeg så dræbt dreng lige i øjnene

Manden siger bl.a.:
"For mig var det ikke en demonstration, men bare et område, hvor turister kommer."

Det rigtigt det måske ikke ligner en demonstration i traditionel forstand. Men det er et af demonstrationsområderne som er delvist afspærede udadtil ved vagter osv og derinde de daglige taler af lederen holdes om aftenen, musik osv.

Tilsvarende med f.eks. området omkring MBK, Asoke og Lumphini Park/Silom Road.

Ligner almindelige gademarkeder osv, men er altså demonstrationsområder også.

Vil stadig igen personligt mene:

Holde sig væk fra demonstrationsområderne, demonstrationer, større forsamlinger og lignende og følge løbende med i nyheder.


2 killed, 22 injured at Ratchaprasong
Redigeret af Lars d. 23-02-2014 20:28
Lars
Lars
24-02-2014 08:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Rettelse.
Det var en blot 4 årig dreng der blev dræbt og ikke en 12-årig som først skrevet.

Mere trist. Hans storesøster på 6 år er også død i løbet af natten.

De to var efter faderens udsagn på søndags shoppingtur og ikke demonstranter.

En 9 årig dreng ligger stadig på intensiv afdeling med skader i hjernen og lunger.

Granaten muligvis affyret fra et sted længere væk og dermed blot landet tilfældigt sted eller ramt forbi målet?

Granaten ramte ved en lille gadebutik og en tuk tuk.

Big C bomb claims third victim

En admiral ved flåden mener at det er bevæbnede udlændinge der står bag angrebet i Trat og siger udenlandske styrker tidligere er kommet til Thailand. Det selvfølgelig også det nemmeste at sige.

Dermed er tre børn på 4, 5 og 6 år blevet dræbt i weekenden.

Søndag fandt politiet også en ueksploderet granat ved en retsbygning, hvor mange ansatte var til møder.
Redigeret af Lars d. 24-02-2014 08:09
Lars
gall
24-02-2014 08:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

For turister vil området i dagstimerne synes ganske harmløst. Men med den information der er omkring demonstrationer, skal alarmklokkerne ringe når man kommer til sluser, hvor det kun er tilladt demonstranter at komme ind, og når størstedelen af gadehandlerne sælger demo-banere og -farver.

Når mørket falder på ændrer området helt klart karakter, og de udlændinge der stadig måtte opholde sig der, kan ikke være i tvivl om at området er i demonstrationstilstand.

Billedet er fra dagstimerne foran MBK

Thomas

vo51961
24-02-2014 09:33
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 24.02.14

Hej Lars,

Du virker så velinformeret ;-), så håber du vil bruge tid på mit spørgsmål også.. Søster og jeg ankommer på søndag og skal bo her Queen Lotus Guesthouse,(ควีนโลตัส เกสท์เฮ้่าส์Wink Adresse: 392/44-46, Sukhumvit Soi 20, Sukhumvit Road, Klongteoy,, Khlong Toei.

Kan du sige noget om dette sted, er vi tæt på demonstranter?? Kan du som tillæg sige og vi bør tage taxi eller skytrain fra lufthavnen??

På forhåns tak.

Hilsen Vivi
vo51961
24-02-2014 09:38
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 24.02.14

Hej Thomas,

Du må undskylde min uvidenhed, men er i tvivl ang dette billede... Er det tage i et demonstrations område? Eller kan man finde så tomme gader i Bangkok??

Hilsen Vivi
Lars
24-02-2014 13:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Thomas, helt enig.

Der er forøvrigt også en stor scene på alle stederne, også Central World. De er ikke til almindelige musikkoncerter. Det der de politiske taler holdes og spilles musik og underholdning for demonstranterne om aftenen.

Anden lidt pudsig måde at se man er endt i demo områder. Ser en lidt større gade ud til at være en gågade er det næsten sikkert et demoområde. Der findes stort set ingen gågader i Bangkok normalt. Undtagelsen er måske Khao San Road og måske små gader i China Town.

Men Thong9 har måske mere up-to-date information, du var ved MBK i lørdags?

Ser det ud som på billederne som Thong9 tog i lørdags er man ikke i tvivl.
Billeder fra Bangkok - ved MBK. Ret gode billeder og fantastiske nær og situationsbilleder der.

Men hvad sker der hvis nogen ankommer f.eks. Central World via BTS toget og går ind direkte fra stationen og derefter ud på gadeniveau? Der er ikke vagter og pludselig er man midt i et demoområde uden måske at være klar over det?

Kan anbefale at besøge shoppingcentrene via skytrain, både til og fra via Skytrain gangbroerne. Men det blot mig der er lidt overforsigtig måske?

MBK, Siam Paragon, Siam Center, Central World, Terminal 21, Central Chitlom kan alle besøge med skytrain og gå direkte ind fra perronerne.

Her et billede der næsten af samme sted som dit Thomas. Fra igår efter granaten ved Central World.

fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1780736_10152065024512713_515412101_n.jpg
(Bangkok Post facebook.)

Og sådan så der ud 2-3 timer efter ekspolosionen iaftes.

pbs.twimg.com/media/BhKKSllCUAALbvU.jpg
https://twitter.com/tri26
Redigeret af Lars d. 24-02-2014 13:52
Lars
Lars
24-02-2014 15:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

vo51961 skrev:
Hej Lars,

Du virker så velinformeret ;-), så håber du vil bruge tid på mit spørgsmål også.. Søster og jeg ankommer på søndag og skal bo her Queen Lotus Guesthouse,(ควีนโลตัส เกสท์เฮ้่าส์Wink Adresse: 392/44-46, Sukhumvit Soi 20, Sukhumvit Road, Klongteoy,, Khlong Toei.

Kan du sige noget om dette sted, er vi tæt på demonstranter?? Kan du som tillæg sige og vi bør tage taxi eller skytrain fra lufthavnen??

På forhåns tak.

Hilsen Vivi


Sukhumvit soi 20 (sidegade nummer 20) er roligt område lige nu. Det ligger lige øst for et af demo stederne, Asoke, men ikke noget problem ved Soi 20. Der er 350 m krydset med demonstrantoner til Soi 20. Vist det mindste demosted dog.

Står som Asok Montri på kortet her, det røde område.

www.thaiguide.dk/images/demo2014/bkk-demosite-asoke.PNG

Fra lufthavn.

Tror jeg ville prøve en taxa, hvis det var mig.

Måske andre ved mere.

Muligheder med toget.

Airport link til Makkasan station. Derfra undergrundsbanen til Sukhumvit stationen (skal gå nogle hundreder meter ved Makkasan st. til undergrunden)
Gå til soi 20.

I kommer dog op fra undergrudnen direkte i et af demostederne ved krydset på kortet (eller lidt nordligere afhængig af hvilken udgang der vælges, der er skilte - den nordlige rigtig dårlig ide).
Kommer op i vestdelen. Der kan i gå direkte op til Skytrain. Ikke at tage toget men der går en gangbro som går over det store kryds og kommer ned på den anden side af krydset. Gå derfra til soi 20.

Der er måske demmo vagter på gangbroen, da den kan bruges til at kaste ting ned fra. De kan lukke den hvis de mener der er risiko for at nogle vil bruge den til at kaste ting ned fra.

Airport link til endestationen Phaya Thai st.
Der er næsten direkte skift til Skytrain og stå af ved Asoke st. (samme kryds som undergrunden kommer til). Gå over samme gangbro og ned på den anden side af krydset.

Eller fortsætte en station med skytrain til Phrom Phong St. og gå eller taxa baglæns.

Taxa kan også lade sig gøre omend den direkte vej, som er ned ad Asoke (ikke mulig - måske af småveje dog) eller ad motorvejen til sukhumvit soi 1 (måske mulig).

Men det kan også afhænge af tiden på dagen. Om morgenen rimeligt affolket ved Asoke demo stedet, mens det fyldes op efter arbejdstid.

Men sikker på taxaerne er så kendte med demostederne at de kan finde en vej til Sukhumvit hvor der er rigtig mange hoteller og turister. Kan koste lidt omveje og ekstra tid dog.
Lars

Thong9
24-02-2014 17:18
Bruger
Antal indlæg: 436
Tilmeldt: 01.05.12

Jeg har saamaend ikke saa meget at sige. Jeg var ved MBK forleden, alt foregik roligt, mindre end 24 timer efter blev folk draebt og saaret.

Ind til selve demopladsen skal man igennem et lille tjek, og goer man det, jamen saa ved man hvor man er. Udenfor selve demo er der masser af boder som saelger alt muligt tingel tangel i thaifarver.

Mit raad, HOLD JER VAEK fra disse demosteder og salgssteder ! ( Jeg var selv lidt dum i loerdags...set i bagklogsskabens lys.

Der er masser af andre rolige steder baade i og uden for city.
Redigeret af Thong9 d. 24-02-2014 17:22
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bagage kontrol i Bangkok v ankomst Nyheder 6 11-02-2024
Skyderi i Siam Paragon Shoppingcenter i Bangkok Nyheder 3 04-10-2023
Bangkok Airways vejer passagererne Fly 1 18-09-2023
Parker i Bangkok som ligger ved Metroen og et par stykker ved Skytrain Bangkok 1 03-09-2023
Flyselskabers websider - Nogle navne narrer og har meget dyre billetter. Bangkok Airways eks Fly 2 11-08-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder