Til Thaiguide.dk Forsiden

Log ind:

Brugernavn:
Kodeord:

Husk mig

Ny bruger: Registrer her

Før rejsen
Penge visum forsikring

Billet Hotel Koh Samui Foto
video
Thaimad
sprog
Links Vejret Tips og ideer Om Thailand Cambodia Forum
Forum
· Forum oversigt
· Nyeste indlæg
· Nye indlæg - op til 30 dage
· Søg i forum

· Hjælp til Forum - FAQ
· Forum råd og regler
Nyheder om Thailand
· Overskrifter
· Fuld tekst - alle nyheder
Kontakt
· Kontakt webmaster

Mest læste emner
· bank konto i thailand 5795
· Demonstrationerne i... 4458
· Danskere advares mo... 3535
· Famileværelser på K... 3313
· Børn med på ferien. 3241
...TOP 20 - Mest læste emner
Mest aktive emner
· Demonstrationerne i B... 69
· Crackdown igang i Ban... 60
· ang. thailand... 46
· Lederne har overgivet... 42
· Demonstrationer 14. m... 24
...TOP 20 - Mest aktive emner

Besøgende
· Gæster online: : 5
· Brugere online: : 0
· Antal brugere: : 181
· Nyeste bruger: : Robert Kronberg

Se indlæg
Thailand Debat Forum :: Thailand - generelt :: Rejsebeskrivelser
 Udskriv debat
Opfølgning på "Bangkok "hurtigt" tur-retur"
Lars
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 22-01-2010 11:51
Brugers avatar

Bruger

Antal indlæg: 1003

Indsendt af: Mikkel Hass, Kastrup

Opfølgning på "Bangkok "hurtigt" tur-retur"

("Bangkok "hurtigt" tur-retur" kan ses her: thaiguide.dk/foru...ead_id=269)

Under de 16 gange jeg senere har været i Thailand, er jeg 4-5 gange stødt på thaiere, der har inviteret mig hjem til en søster, der lige kom fra Danmark eller lige skulle rejse derhen. De er blevet mødt med et tilbud fra mig: ” Ring til hende med det samme og inviter hende herhen, for jeg har tid lige nu.” eller hvis dette bliver forkastet: ”Sig til hende at jeg er lige her klokken 14 imorgen; jeg byder på noget at spise og drikke.” Tilbudene er aldrig blevet modtaget.

Det nyttigste tip jeg har fået af en garvet Thailandsfarer er at kunne sige NEJ på Thai: Mai Au, Khrap”. Det har jeg sørme brugt mange gange – virker hver gang.

Og så har jeg en svaghed for barpigerne. Thanom var den sødeste. Hun gjorde sig virkelig umage for, at jeg skulle ha’ det godt. Jeg blev oven i købet inviteret hjem til hendes mor og datter – 1 ½ times busrejse. Da jeg skulle rejse, fortalte jeg hende, at jeg godt ville gi’ hende en lille ting af guld. Hendes øjne skinnede og un ønskede sig et kors. ”Jamen Thanom, jeg har jo været i templet med dig flere gange og snakket med Buddha. Hvad tror du han vil sige?” ”Han vil ikke sige noget, for når jeg går i templet putter jeg bare korset ind under blusen, så ser han det ikke”. Hun fik sit kors. Og minsanten om hun ikke sad og græd på busstationen, da jeg rejste. Desværre kunne jeg ikke finde hende året efter. Og jo, der har også været nogen lidt for dygtige gimper imellem. Nå, de varer nu ikke længe.

Jo mens jeg husker det. Det var på Sukhumvit jeg traf den første thai. Jeg boede på ”The Little Mermaid” som senere blev til ”Stable Lodge” i soi 6 eller 8, det har jeg glemt.

--
Begge rejseberetninger kan også findes på
www.thaiguide.dk/...

www.thaiguide.dk
Gå til emne:
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok og Chiang Mai verdens bedste byer, THAI nr. 8 Bangkok 1 02-09-2010 08:27
247 kg kvinde reddet fra sin Bangkok lejlighed Lidt af hvert - alt det andet 1 27-08-2010 17:20
Bombe ved CentralWorld i Bangkok, 9 sårede Nyheder 2 26-07-2010 04:49
Den Danske Sprogskole i Bangkok Integration og arbejdsmarked 2 13-07-2010 18:28
Ny dansk restaurant i Bangkok Bangkok 15 06-07-2010 17:04
Copyright © 2008 - 2010 www.thailanddebat.dk og www.thaiguide.dk