Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Nyheder
Bagage kontrol i Bangkok v ankomst
 Udskriv debat Udskriv debat
bifrost19
03-02-2024 19:35
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 20.07.22

Hej
sidder lige og læser om ham der blev taget med e cigaretter. . så er jeg nysgerrig efter at vide hvor meget kontrol der er med bagagen v udleveringen ved båndene -altså den man har tjekket ind i Kastrup.
Det er ehh lidt. pinligt- min veninde har spurgt om jeg vil tage et massage apparat med til hende - en der kan bruge til almindelig massage men også til det andet ( fy fy) . men nu kan jeg læse den slags er ulovligt at tage med ind i landet og man kan få en stor bøde eller endda fængsel -- så det kan godt være det er en dårlig ide at gøre - ?
Bliver bagagen tjekket fra flyet og ind på båndet eller ?
jeg vil bare ikke gøre noget ulovligt selv om det jo er en ret uskyldig ting ihvertfald her i landet
VH
B
Lars
04-02-2024 14:48
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Du har vel ikke et link til den historie om e-cigaretter, så andre kan se hvad det er? Jeg har faktisk heller ikke selv set den.

Der blev for nogle få år siden installeret nye scannere som scanner bagage fra flyene inden de kommer til bagagebåndene. De skulle være bedre til at opdage forskelligt indhold end tidligere scannere. Om det altid gøres vides ikke.

Jeg har to gange set toldere stå klar med nogle kufferter som var taget af bagagebåndene og ventede på deres ejere at åbne dem. Her på billedet den ene gang. I 2021. Kufferterne så dog ud til at have andet indhold end lige en traditionel feriepakning.

Hvad de kan se er nok lidt hemmeligheder. Og hvad de så reagerer på er måske også lidt forskelligt. Mange har jo madvarer med og det kan vist ses i de fleste scannere. Håndbagagescannere i Kastrup har ihvertfald engang fanget kaffe som jeg havde fyldt i rygsækken (ved udrejse). De kunne se der var organisk materiale i sagde de, men kaffen var OK.

Lars
bifrost19
04-02-2024 18:44
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 20.07.22

Lars skrev:
Du har vel ikke et link til den historie om e-cigaretter, så andre kan se hvad det er? Jeg har faktisk heller ikke selv set den.

Der blev for nogle få år siden installeret nye scannere som scanner bagage fra flyene inden de kommer til bagagebåndene. De skulle være bedre til at opdage forskelligt indhold end tidligere scannere. Om det altid gøres vides ikke.

Jeg har to gange set toldere stå klar med nogle kufferter som var taget af bagagebåndene og ventede på deres ejere at åbne dem. Her på billedet den ene gang. I 2021. Kufferterne så dog ud til at have andet indhold end lige en traditionel feriepakning.

Hvad de kan se er nok lidt hemmeligheder. Og hvad de så reagerer på er måske også lidt forskelligt. Mange har jo madvarer med og det kan vist ses i de fleste scannere. Håndbagagescannere i Kastrup har ihvertfald engang fanget kaffe som jeg havde fyldt i rygsækken (ved udrejse). De kunne se der var organisk materiale i sagde de, men kaffen var OK.


Hej Lars
Tak for dit svar - eh nej jeg fandt det da jeg søgte bagage kontrol suwarnabhumi.. så dukkede der flere op . Men som du beskriver det så tyder det da på der bliver set efter.. det jeg læste med de nye scannere var - at det hjalp til at få den rigtige bagage frem til tiden... jeg har som regel selv noget med. ost Rugbrød. også kaffe og en flaske snaps... men har aldrig oplevet nogen der ville tjekke-- jeg talte med min kammerat om det og han sagde det samme.. aldrig blevet bedt o mat åbne noget. sidst havde jeg en rejse barbermaskine med, ,sådan en mindre slank en - den blev set ved kontrol . men den var de ligeglad med - jeg sagde shaver.. det var en saks jeg havde glemt,, , men det var i håndbagagen... mon ikke der er andre der har erfaringer med den slags.. VH.Bruno
bifrost19
04-02-2024 18:47
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 20.07.22

[quote]Lars skrev:
Du har vel ikke et link til den historie om e-cigaretter, så andre kan se hvad det er? Jeg har faktisk heller ikke selv set den.

Der blev for nogle få år siden installeret nye scannere som scanner bagage fra flyene inden de kommer til bagagebåndene. De skulle være bedre til at opdage forskelligt indhold end tidligere scannere. Om det altid gøres vides ikke.

Jeg har to gange set toldere stå klar med nogle kufferter som var taget af bagagebåndene og ventede på deres ejere at åbne dem. Her på billedet den ene gang. I 2021. Kufferterne så dog ud til at have andet indhold end lige en traditionel feriepakning.

Hvad de kan se er nok lidt hemmeligheder. Og hvad de så reagerer på er måske også lidt forskelligt. Mange har jo madvarer med og det kan vist ses i de fleste scannere. Håndbagagescannere i Kastrup har ihvertfald engang fanget kaffe som jeg havde fyldt i rygsækken (ved udrejse). De kunne se der var organisk materiale i sagde de, men kaffen var OK.

___________
her en tråd
Fastholdte emner: E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand

Pas på med indenrigsflyvning og e-cigaretter.

En dansker i denne uge opdaget med e-cigaretter i bagagen ved en indenrigsflyvning.

Han slap med at få konfiskeret udstyret.

De beholdt tilsyne...

Skrevet af Lars d. 16-03-2023 11:14

Lars
04-02-2024 19:54
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Bruno,
Du har jo næsten selv givet svaret at du vil prøve og ikke mener scannerne kan bruges. Scannere for at få tingene hurtigere fra flyene til båndene eller også scanne bedre?

Men du spurgte om bagagen tjekkes undervejs og svaret er: Ja.
"Bliver bagagen tjekket fra flyet og ind på båndet eller ?"

Her lidt om de automatiske scannerne fra nogle år siden:
11 airports in queue for X-ray scanners - Bangkok Post

"He said the high-resolution X-ray scanners can detect drugs, weapons, prohibited plants and smuggled goods, as well as the precursors of drugs and weapons of mass destruction. If the X-ray scanner detects..."

Jeg vil desværre aldrig opfordre nogle til at gøre som man har lyst til. Dels ikke som del af thaiguide.dk og dels som fastboende. Det må rejsende selv vurdere.
Redigeret af Lars d. 04-02-2024 19:55
Lars
bifrost19
11-02-2024 19:12
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 20.07.22

Lars skrev:
Hej Lars.
Tak for svaret - og jeg er enig man skal selvfølgelig ikke gøre noget dumt..En bekendt mente det kun var stikprøve men det er det jo ikke længere - så er det klarlagt..
Jeg har som regel lidt med fra DK. ost.. rugbrød. en flakse snaps eller portvin - og er ikke blevet antastet endnu - ved ikke lige hvor meget af madvarer man må have med - men vedr. alkohol er det vist kun en enlig flaske..
Men tak for dit svar
VH
Bruno
Bruno,
Du har jo næsten selv givet svaret at du vil prøve og ikke mener scannerne kan bruges. Scannere for at få tingene hurtigere fra flyene til båndene eller også scanne bedre?

Men du spurgte om bagagen tjekkes undervejs og svaret er: Ja.
"Bliver bagagen tjekket fra flyet og ind på båndet eller ?"

Her lidt om de automatiske scannerne fra nogle år siden:
11 airports in queue for X-ray scanners - Bangkok Post

"He said the high-resolution X-ray scanners can detect drugs, weapons, prohibited plants and smuggled goods, as well as the precursors of drugs and weapons of mass destruction. If the X-ray scanner detects..."

Jeg vil desværre aldrig opfordre nogle til at gøre som man har lyst til. Dels ikke som del af thaiguide.dk og dels som fastboende. Det må rejsende selv vurdere.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Skyderi i Siam Paragon Shoppingcenter i Bangkok Nyheder 3 04-10-2023
Bangkok Airways vejer passagererne Fly 1 18-09-2023
Parker i Bangkok som ligger ved Metroen og et par stykker ved Skytrain Bangkok 1 03-09-2023
Flyselskabers websider - Nogle navne narrer og har meget dyre billetter. Bangkok Airways eks Fly 2 11-08-2023
Legalisering i Bangkok blevet nemmere med åbning af kontor i centrum Ægteskab 2 28-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 5
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,236
· Nyeste bruger: Bohnielsen
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder