Find os på Thaiguide på Facebook
Forsiden

Coronatiden - Indrejseregler og status i Thailand

Fra 1. oktober er alle indrejserestriktioner fjernet

45 dages visumfri indrejse - 1.oktober til 31. marts 2023

Det hvide indrejsekort, TM6, skal p.t. ikke udfyldes i flyveren - Indrejsekortet er afskaffet

Tag en kopi

Ha en kopi af de vigtigste rejse dokumenter med hivs noget skulle ske.
En papirkopi er godt at have med og så elektronisk form også. F.eks. pas og kreditkort, rejseforsikrings-bevis, billet.
Scan dem ind i laptop eller tag et foto og send det til en mailadresse eller "dropbox", som du kan komme til på turen.
Sørg for du har adgang til den mailadresse som du har fået billet, forsikringspapirer osv sendt til.
E-boks også en mulighed.

"Danske" steder?

Skulle du få lyst til lidt dansk mad, møde andre danskere over en bid mad eller en forfriskning, bo på dansk ejet/drevet hotel eller lignende.

Så se listen over "danske" steder i Thailand.

Mobil og billig telefonering

Et par gode tips til at spare på de store roaming regninger.

Forsikringskrav i COVID-tiden

Opdateret 20. september 2022

Kravet er udgået 30. juni 2022

 

Der er krav om rejseforsikring for at kunne rejse til Thailand her under COVID.

 

Dokumentation for dette skal uploades til Thailand Pass ansøgningen og uden dette kan ikke søge Thailand Pass.

 

Forsikringen kan være en almindelig rejseforsikring enten gennem ens eget forsikringsselskab, måske inkl. i indbo-forsikringen, kreditkort eller ved rejse-forsikringsselskab.

 

Forsikringen kan være en almindelig rejseforsikring enten gennem ens eget forsikringsselskab, måske inkl. i indboforsikringen, kreditkort eller ved rejseforsikringsselskab. For fastboende kan en lokal forsikring i Thailand måske være at foretrække og hvis man er reel udlandsdansker kan slet ikke fåes rejseforsikringer i Danmark.

 

Forsikringen skal dække mindst 10.000 USD, omkring 65.000 kroner, og det gør vist alle rejseforsikringer, men tjek selv.

 

Forsikringen skal dække hele opholdet i Thailand og til hjemkomst i Danmark.

Forsikringsselskaberne skal udfærdige et følgebrev som er det som skal oploades til Thailand Pass.

 

Følgebrevet skal være på engelsk.

Forsikringsselskaberne er fuldt bekendte med denne praksis og vil ved en henvendelse udfærdige og sende det.

 

Brevet skal dokumenterer forsikringens dækning med beløb og en fordel hvis der også skrives at alle udgifter i forbindelse med COVID er dækket.

 

Alle udgifter i forbindelse med COVID i Thailand skal betales af den rejsende. Det fra isolation som smittet, som nærkontakt og evt. indlæggelse.

 

Isolation som nærkontakt er dog sjældent da der ikke længere testes rejsende ved ankomst.

 

Nedenfor er nogle eksempler på disse følgebreve. De er fra sidste år, men princippet er stadig det samme. Dog er beløbene idag kun 10.000 USD og ikke 100.000 USD som det var i starten af åbningerne.

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3

Eksempel 4

Jeg kontaktede Tryg som yder forsikringen på mit Danske Bank mastercard og de fortalte at de have et dokument som de kunne sende som bevis på at forsikringen dækkede ubegrænset. Jeg skulle give afrejse og hjemrejsetidspunkter og CPR på dem som skulle rejse og så sendte de en fin PDF, hvor der står:

To whom it may concern - confirmation of Travel Insurance

Policy no. xxxxxxxxxx Danske Bank Mastercard

We confirm that:

xxxx
xxxx

Is covered under the above-mentioned Travel Insurance........

Forsikringen gælder hele verden og fra den og til den dato.

The insurance sums are as follows:
Hospitalisation: Unlimited
Repatriation: Unlimited

Eksempel 5

"The travel insurance covers in accordance with the general terms and conditions
for the abovementioned period, counting from the departure from Denmark.
The insurance covers all reasonable, customary and usual medical expenses incurred
by the insured in case of acute illness, injury, death and repatriation.
The insurance also covers medical expenses in connection with Covid-19 disease.
The insurance covers medical expenses up to and above USD100.000.
In case of serious illness, injury, death and possible repatriation notification
should be made immediately to our 24-hour Emergency Service:
Falck Global Assistance, telephone: +45 7015 5500.
The insured is furthermore covered under a private-liability insurance, a legal expenses
insurance and a luggage insurance (personal damage max EUR
1,345,677, property damage max EUR 672,800)
".

Først udgivet 11. maj og senere opdateret med dato vist øverst

© Copyright 2000-2023 Thaiguide.dk
Advarsel: Ophold i Thailand er stærkt vanedannende. Afhængigheden kan ikke helbredes.