Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - i Danmark - Visum til Danmark
Thai visum til DK - op til 31.500 kr i banken - nye regler feb 2018
 Udskriv debat Udskriv debat
Allandk
09-12-2018 11:56
bruger
Antal indlæg: 2

Tak for di good svar ja det bliver nok først til næste år hun kommer og besøger mig og var nede og besøge hende i september i år så vi har mødt hinanden i theiland håber hun kan møde min I Denmark næste år så ves hun kommer og besøger mig for en måned er det så Ca 11.000 kr der skal sættes ind på en hun skal have på en konto
Redigeret af Allandk d. 09-12-2018 15:38
Lars
10-12-2018 16:10
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7012

Der er nok andre end mig der har helt up to date info omkring dette.

Men forbered dig på at udover at papirarbejdet skal være i orden, bliver den store udfodring:

At sandsynliggøre at I er fast par og at hun vil rejse hjem igen inden visumet udløber.

I har kendt hinanden relativ kort tid, et besøg i den virkelige verden, så billeder af Jer sammen og andet der kan bevise I har mødtes.
Brev fra arbejdsgiver der dokumenterer hun har arbejde og kan få ferie i så lang tid og kan vende tilbage til jobbet - hvis job haves.

Ferieloven i Thailand levner ikke umiddelbart tid til en måneds ferie - omkring 2 uger om året.

Hvis job ikke haves, så skal der være andet som binder hende til Thailand (her kan børn og huse så vise sig ikke at være nok i sig selv. Det jo kendt at thailandske kvinder rejser alene uden sine børn og også har huse som familien bor i.

Skal hele tiden tænke i at man er op imod dem som tidligere har snydt med visum og de ting som sagsbehandlerne derfor kigger efter.

Mht indestående - så kan andre sikkert svare bedre da det jeg skriver her kun er noget jeg har set nogle mene noget om hvordan arbejdsgangene og vejledningerne som der arbejdes efter er!!!

At pengene ikke må være kommet lige før der ansøges. Men skal være der en tid inden. Om ambassaden tjekker tilbage hvor de kommer fra ved jeg ikke.
Evt. prøve at tjekke mere om på det.

Endelig. Dette må du bruge lang tid på at fortælle kæresten.

jeg er altid nået længst med at være ærlig. Dvs. udfylde papirer korrekt. Fortælle sandheden.
Starter din kæreste med at rode sig ud i historier som hun tror vil være bedst at sige, kan det hurtigt blive noget rigtigt rod hun ender i hvor ingen tror på hende - da det måske ikke hænger sammen hvis de spørger mere ind til det.

Blot eksempel:
Har hun ikke arbejde og siger hun arbejder i f.eks i Big C. Ja så kommer spørgsmålene helt naturligt. Hvilken afdeling, hvad hedder din chef, hvad er arbejdstiden, lønnen, bonus osv. Det kan hurtigt blive en pinlig samtale.

Spørges om hun har tænkt sig at blive i Danmark og hun svarer ja fordi hun vil give udtryk for at kunne lide Danmark - så kan det være tæt på dumpet.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI i Konkursretten for at søge rekonstruktion - ikke konkurs Nyheder 6 26-05-2020
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen Visum til Thailand 12 21-04-2020
Thai til Danmark under grænselukningen Visum til Danmark 1 14-03-2020
Visum på førtidspension Visum til Thailand 3 26-02-2020
Visum - step by step Visum til Danmark 21 07-02-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder