Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - i Danmark - Visum til Danmark
Har jeg husket alt, til at hjælpe kæresten med at få visum til ferien i Danmark?
 Udskriv debat Udskriv debat
Triplecity
18-08-2019 14:50
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 04.08.19

Kære dig, som læser dette oplæg.
Jeg, som så mange andre herinde, har mødt hvad jeg vil kalde, den store kærlighed for knap et år siden i Thailand.
Tiden er nu kommet til, at vi vil prøve at få hende til Danmark i 14 dage, så hun kan opleve dansk jul og nytår, samt for at møde familien.
Jeg syntes det har været en jungle, at finde alle relevante oplysninger om de forskellige ting der er påkrævet, før ansøgningen sendes til VFS og mødet efterfølgende bookes.
Jeg har med stor iver læst utallige oplæg herinde omkring emnet, men vil for en god ordens skyld bede personer med erfaringer inden for at få et visum om, at kontrollere om jeg nu også har alt med. Smile

Her er hvad vi har styr på indtil videre:

* Jeg har lavet VU2 og indsendt denne, samt givet hende reference nr.

* Vi er i gang med at udfylde hendes Visa Application Form. Denne kan dog først færdiggøres tidligst tre måneder før dato for ankomst til DK.

* Hun har et nyt pas, med plads til stempler mm, samt kopi af dette.

* Hun har lavet rejseforsikring, taget kopi samt sikret at der er en minimum dækning på 30.000€

* Foretaget billet reservationer, fået kopi af disse papirer på ud+hjem rejsen med ThaiAirways.

* Da hun er selvstændig (Egen restaurant), er der blevet udformet et Letter of Introduction der beskriver hendes restaurant, billeder af denne mm.

* Hun har antal rejsedage * 1,750baht stående på sin bankkonto, og vil snart få lavet et Bank Statement til brug ved ansøgningen.

* Penge til at få foretaget Biometrisk data, betale for VFS samt evt. gebyrer til ansøgningen.

* Der vil blive printet forsiden af Visa Application formen, samt printet kopi af betalingen af denne forud for mødet.

Som jeg umiddelbart ser det, er de eneste udestående, at vi mangler at færdiggøre selve hendes ansøgning, samt efterfølgende booke et møde hvor alle relevante dokumenter skal fremvises på VFS kontoret.

Er der noget jeg har overset, mangler eller anden som kan smidiggøre ansøgningen, så hun kan få lov til at komme til Danmark hen over jul + nytår?

På forhånd mange tak! Smile
milex
19-08-2019 16:37
Bruger
Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 10.03.16

Det lyder som om du har check på det. Du behøver blot kopi af bankbog med transaktioner + selvfølgelig selve bankbogen - opdateret tæt på dato for besøg hos VFS.
Triplecity
19-08-2019 19:25
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 04.08.19

Tak for input Milex, vi sørger for hun har sin bankbog med, samt en kopi af denne til når hun booker mødet ved VFS. Smile
Lars
21-08-2019 14:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hejsa,

Min kone søgte visum efter de nye procedurer med online ansøgning, så har prøvet det for nyligt. Det dog lidt anderledes da vi bor i Thailand er gift og har været i Danmark før sammen. Vi søger efter en lidt anderledes tjekliste.

Kun et par småting.

På en eller anden måde skal du/i kunne sandsynligøre at I er kærester og hvor længe I har været det og at du har været i Thailand og været sammen med hende. Billeder af Jer sammen kan være suplement.

Hendes firma:
Lidt groft sagt. Alle kan lave et dokument om at man har arbejde, firma, billeder af venners restaurant osv. Hørt om nogle der skriver falske ansættelsepapirer og som også har fået afvist ansøgningen (ved dog ikke om det er årsagen, men opdages det gives automatisk afslag.)
Derfor sørg for at have alle hendes officielle godkendelser/registreringer af firmaet med. Det skal selvfølgelig fremgå at det er hendes.

Ja lyder negativt især for dem som har ren mel i posen. Men det er ambassadens opgave et tjekke alt - og der er folk som "lyver" eller omgåes sandheden lemfældigt.

Bankudskrift.
Den skal laves tæt på den dato ansøgningen afleveres og være 2-3 måneder tilbage. Tiden står i tjeklisterne. Udskriften skal stemples og underskrives af banken. Koster 100 baht i vores banker og tager kun 45 min at få lavet det stykke papir.

Udskriv booking reservationen til aflevering af ansøgning, når I har booket.

Ellers:
Billet - det er ikke længere et krav med billet eller reservation ved ansøgningen, men skader absolut ikke og nok nødvdigt i god tid op mod jul for at få fornuftige priser. Mulighvis står det stadig på VFS hjemmeside, men de har så ikke opdateret med ambassadens tjekliste (måske er det rettet af VFS).

Jeg kan altid godt lide at have flere papirer med end der lige er nødvendige og som supplement end omvendt. Det kan også være billeder af Jer sammen.

Men det er småting, du ser ud til at have læst det hele igennem flere gange.

Pøj pøj og forhåbentlig god jul og godt nytår med kæresten i Danmark.
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
visum declaration form Visum til Thailand 5 14-08-2023
Leveattest - for alle der modtager pension udenfor Danmark Pensionist i Thailand - f.eks. visum 1 18-06-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder