Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
5 måneder (150 dage)
 Udskriv debat Udskriv debat
Jonner3000
29-03-2014 02:19
Bruger
Antal indlæg: 85

Okay. Mange tak for svaret. Du har ret Lars ?? det er altid en god ide at bevare sin sunde fornuft når man rejser rundt på egen hånd.

Dog ændrede planerne sig lidt og jeg kom aldrig med hende til Sumatra, grundet noget sygdom i hendes familie.
Vi splittede op og jeg blev på Koh Samui alene, og nød det der.. Jeg fandt immigrations kontoret på Koh Samui og fik forlænget mit Turist visum TR2 med 30 dage.
I mit pas står der nu: ??ADMITTED UNTIL? ?? 4 April 2014.

Fra Koh Samui tog jeg nattoget fra Surat Thani til Bangkok, og fra Bangkok tog jeg en bus til Trat ?? sejlede derfra ud til øen Koh Chang, hvor jeg befinder mig nu siden i mandags.. Koh Chang kan jeg også lide. Virkelig grøn vegetation her, og stranden er flot.

Jeg skal have fundet ud af om man kan lave et ?visarun? herfra Koh Chang, til en grænseovergang ved Cambodia på den nemmeste og sikreste måde..
Tager man en båd direkte fra Koh Chang til landegrænsen ved Cambodia.
Eller skal jeg mon tage en båd fra Koh Chang til Trat ?? og så en bus fra Trat til Cambodia?..
Jeg vil bare gerne være godt forberedt, da det er min første gang jeg skal lave et ?visarun?.

På forhånd tak for hjælpen..
Håber i nyder tiden folkens.. Det gør jeg hvert fald.

Venskabelige hilsner, herfra Koh Chang øen.

Lars
30-03-2014 19:22
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6725

Hej Jonas,
Godt du har din sunde fornuft Smile

Mht visarun er her et bud fra mig, andre har måske nogle bedre eller flere oplysninger?

Sejle fra Koh Chang til en havn ved grænsen Thailand eller Cambodia har jeg ikke hørt. Det vil også kræve der er immigrationsmyndigheder i havnen.

Så efter min mening vil turen gå fra Koh Chang til fastlandet, til Trat og derfra til grænsen ved Hat Lek - Koh Kong.

Her gennem paskontrollen ud af Thailand, få et "Visa on Arrival" på kontor i Cambodia og så gennem paskontrollen "ind" i Cambodia.
Derefter gennem paskontrollen ud af Cambodia og går tilbage til paskontrollen ind i Thailand.
Og med bussen tilbage igen.

Til visum skal du have et eller to billeder med, plus kontanter, Thai baht vist OK.

Pengene....

Der er ikke noget problem med ekstra penge på den thailandske side, men det kan der være/der er på den cambodianske side. Denne grænse har ry for at være "dyr".
Visum koster vist 20 USD, dvs omkring 640 baht. Men de kræver mere for det uanset prisskilt. Hvor meget ved jeg ikke men det ved nogle på Koh Chang.

Så kan de måske finde på at sige, at da du kun skal have visum til frem/tilbage tur vil de også have lidt ekstra.

Og for at komme ud af Cambodia vil de så igen have noget ekstra "fordi du kun rejser ud og ind".

Alt det ja det er "uden regning".

Tager du tidligt afsted kan du være tilbage samme dag. Skal nå tilbage til Koh Chang færgerne inden de stopper sejladserne - omkring solnedgang så vidt jeg husker.

Hvordan:

Et bud, det nok nemmeste og hurtigste, men måske ikke billigste:

Finde en et tourfirma på Koh Chang som du kan bestille en visa run pakke hos. Så tager du en minibus fra Koh Chang og bliver kørt tilbage dertil og alt planlagt.

Ikke jeg ved det, men det kunne jo være, at de kan tilbyde to slags ture:

1. hvor de sørger for transporten til og fra grænsen.
2. hvor de også tilbyder at klare alt det med stempler osv mens du venter i Thailand ved grænsen.

Sidste løsning koster selvfølgelig noget mere - og er i princippet ulovlig.

Anden måde er at du selv klarer det hele. Det måske billigere, men også mere besværligt og måske tidskrævende.

Tager med færgen, finder til Trat og der finder tourforretning der har en minibus er kører til og fra grænsen. Syntes engang at have set nogle på hovedgaden. Men det skal så alt sammen også passe med tiden hvis du skal nå tilbage samme dag. Alternativt er at tage en rygsæk med og tage en overnatning i Trat (lade alt andet blive på Koh Chang) og ser den. Men ikke fordi der er voldsomt meget at se og gøre der.

Håber det giver et par ideer.

Nu det ikke sikkert du overhovedet er på White Sand Beach og slet ikke sikkert du kigger efter dansk mad... Men kunne så lige fristes til at spørge om du har set om restauranten "By Jensen", dansk restaurant, is still going strong? Lå lige i udkanten af White Sand Beach mod syd, ved det skarpe venstresving op ad bakken.
Lars
Jonner3000
31-03-2014 07:28
Bruger

Hej Lars.
Jo, det giver hver fald et par ideer, og er meget nyttig information du kommer med der!. Jeg har skrevet det ned i mit rejse hæfte nu..
Jeg planlægger det nærmere i dag, og lader jer vide hvordan det går..
Det skal jo nok gå godt alt sammen, trods de kan være ?tunge at danse med ved grænse overgangen i Cambodia??
Jeg har ikke set den danske restaurant du nævner, da jeg opholder mig på Klong Phrao beach, men måske tjekker jeg den ud i aften.. Jeg skal have taget nogen billeder nu, og hævet nogen Thai baht til turen..
Tak for hjælpen - ha´ en dejlig dag. Nyd det!.
Positive tanker, Jonas.
Jonner3000
03-04-2014 10:55
Bruger

Hej igen.

Okay, Jeg valgte at tage videre fra Koh Chang øen i går, fordi jeg synes jeg havde set det jeg skulle der. Nød mit ophold på Koh Chang.

Fra Koh Chang sejlede jeg til Trat city, og fra Trat city tog jeg en bus til Chanthaburi city, hvor jeg befinder mig nu.

Jeg vil blot meddele at min første ?visa run? tur på egen hånd gik okay synes jeg - trods alt.
Var på ?visa run? tur i dag.

?Visa run? fra Chanthaburi Thailand, til Ban Laem Immigration Checkpoint i Cambodia.

Bus afgang fra Chanthaburi : kl 8:00

Tilbage i Chanthaburi : kl 12:00

Minivan tur - retur : 180 Thai Baht.

Visum til Cambodia : 1200 Thai Baht.

(De skulle bruge 1 pasfoto af mig, som jeg havde på mig i forvejen)

Så altså 1380 Thai Baht for turen i alt..

Tak for støtten og de gode råd herinde på forumet. Sætter jeg virkelig pris på..

Ha´en´go´aften. Venskabelige hilsner, herfra.
Redigeret af Jonner3000 d. 03-04-2014 10:56
Lars
10-04-2014 18:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6725

Hej Jonas,

Tak for en rigtig god beskrivelse som andre sikkert kan bruge også.

Lidt udenfor emnet, men jeg kan egentlig godt lide den måde du beskriver du har rejst rundt på. At rejse til et sted uden fast plan om at tage videre, hverken dato eller sted. Være der til det "er tid" til at tage videre og så finde nyt sted og have mulighederne for hele tiden at skifte såvel datoer som hvor du vil hen.

En utrolig frihed som jeg selv godt kan lide.

Sidespørgsmål så endnu engang..

Du tog fra Bangkok til Koh Chang

Var det med bus/minibus?
Hvorfra i Bangkok og hvor meget koster det nu tildags?

Fortsat god ferie og frihed.
Lars
Jonner3000
11-04-2014 03:10
Bruger

:-) Selv tak.

Ja, jeg tænkte at andre herinde sikkert kan bruge sådanne informationer hvis de skal på tilsvarende tur.

Jeg forstår godt at du også selv kan lide friheden ved at rejse på denne måde. - Det er jeg meget taknemmelig over at have muligheden for at gøre.

Jo, jeg tog en public bus fra Bangkok til Trat center point ferry.
Derfra sejlede jeg ud til Koh Chang øen.

Bus terminalen i Bangkok går under navnet ??The Eastern Bus Terminal? og den ligger ved siden af ??Ekamai Skytrain Station? på Sukhumvit Road.

En stor public bus på 1st class kostede 275 Thai baht.
Køreturen tog cirka 5 timer.
Undervejs var der en pause på 15 minutter.
Jeg tog en bus kl: 07:45 om morgenen.

:-) Venskabelige hilsner, herfra.
Jonner3000
27-04-2019 12:16
Bruger

Lige en opdatering herfra.

Jeg lavede den samme visa run tur i dag, og det var en højere pris, i forhold til i 2014.

Visa run fra Chanthaburi Thailand, til Ban Laem Immigration Checkpoint i Cambodia.

Minivan bus afgang fra Chanthaburi: kl 8:00

Tilbage i Chanthaburi: kl 12:00

Minivan tur - retur: 240 Thai Baht.

Visum til Cambodia: 1500 Thai Baht.

Og så ville de ha' 500 Thai Baht fordi at jeg tog tilbage til Thailand igen samme dag.

(de skulle bruge 1 pasfoto af mig, som jeg havde på mig i forvejen)

Så altså 2240 Thai Baht for turen i alt.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
ophold i 67 dage ed børn på 6 mdr. og år + visum oplysninger Visum til Thailand 3 27-10-2019
ca. 34 dage i Thailand Visum til Thailand 5 11-10-2019
visum 90 dage Visum til Thailand 22 26-08-2019
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum Visum til Thailand 67 20-08-2019
Jordaner dræbt 18-måneder gamle søn som hævn på kone (Pattaya) Nyheder 1 12-03-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder