Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
90 dages rapportering kan nu gøres online
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
12-02-2015 10:44
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6696

Rigtigt godt nyt fra Immigrationen i Thailand idag.

Den lovpligtige 90 dages rapportering for udlændinge der er mere end 90 dage i Thailand, kan nu gøres on-line.

På:
extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do

Kan også findes på immigrations side om 90 dages rapportering.
www.immigration.go.th/nov2004/en/base.php?page=90days

Indtil videre kun designet til Internet Explorer.

Kan være interesant at høre erfaringer fremover?

På forsiden står der bl.a.:

Before Application Submission

? Please check expiry date of visa in your passport. You must not overstay.
? This is not an extension of stay.
? Overdue notification is not accepted via internet. Applicant must contact the nearest Immigration Office in person.
? Applicants can submit this online application within 15 days and not less than 7 days before the due date of notification. ( see example )
? However, if you leave Thailand anytime during the 90-day period, then the day count will restart from upon your re-entry into Thailand.
? This application online is offered based on the information you provided. If incorrect information was provided, and application online tag may not be issued to you.

After Application Submission

? Once an application has been completed by the applicant. Application status is 'in progress'.
? This processing time begins when the Immigration has received your completed application form within 7 working days.
? Check your Application Status Online - Within 7 days after your application is submitted, you can check your application status via www.immigration.go.th , bangkok.immigration.go.th
? When an application has been approved, the applicant should print out his/her receipt of notification via www.immigration.go.th , bangkok.immigration.go.th .This receipt will also show the next due date of notification and the applicant must keep it in the passport in case of being checked by the officer.

Failure to complete the online application form properly

Failure to complete the online application form properly and failure to submit the required information may affect your chances of apply notification 90 days online.

The applicant (or authorize someone to file for you,only in case of not overdue), must come to the nearest Immigration Office or Branch Office in your residence area. The applicant will need to bring the following required documents:
? Your Original passport
? Your departure card (TM.6)
? Previous receipt of notifications (if any)
? Completely filled in and signed notification form TM.47
Lars
Lars
27-03-2015 09:04
Brugers avatar

Bruger

Kan være interesant at høre erfaringer fremover?

Nu skriver flere medier at online systemet vil være en mulighed fra 1. april.

Forvirret?

Der har hele tiden været et link fra siden om 90 dages rapportering til online versionen (link ovenfor).

Nu tilføjet "work in process" efter linket.

På selve siden med ansøgningen der linkes til står ikke noget sted at det er en testversion, men virker så nok ikke alligevel? Kunne lige sætte en note på siden at det er en testversion der ikke virker endnu?

Hvorfor ligge linket offentligt i februar hvis det ikke var færdigt/testet?

Måske holde øje med siden for 90 dages rapportering og se hvornår "work in process" forsvinder derfra?

Nederst i rammen med information på:
www.immigration.go.th/nov2004/en/base.php?page=90days

Virker stadig kun i Internet Explorer siger immigrationsrepræsentanter.
Redigeret af Lars d. 27-03-2015 09:05
Lars
Lars
02-04-2015 10:32
Brugers avatar

Bruger

Skulle starte igår.

At dømme udfra immigrationens hjemmeside er det endnu ikke kommet igang.

Der står stadig
notification of staying in the Kingdom over 90 days via Internet work in process
Redigeret af Lars d. 02-04-2015 12:29
Lars
Lars
09-06-2015 14:48
Brugers avatar

Bruger

Blot en lille opfølgning.

Systemet er i drift og virker for mange.

Ses de erfaringer der er fra de sidste måneder er der nogle som det ikke vi virke for.

Hvis det er nogle år siden du rejste ind i Thailand sidst og har kørt med 0 dages rapporteringer siden kan det ske du ikke kan lave omline registreringen.

Data flere år tilbage er ikke lagt ind i databasen, så er du rejst ind før 2012/13 eller deromkring kan det være du ikke kan gøre det omline - og får en besked om at henvende dig som normalt.

Linkene ovenfor gælder stadig og kan også findes på immigrationens forside - nederst i venstre spalte - www.immigration.go.th
Redigeret af Lars d. 09-06-2015 14:53
Lars
Lars
14-10-2018 10:29
Brugers avatar

Bruger

Tager lige dette op igen.

Det er en kamp for mange, specielt i Bangkok, at få lavet denne 90 dages rapportering personligt. Mener dermed at det tager lang tid og koster i transport.

Senest set at nogle har ventet op til 5 timer i kø med 270 personer foran - dette blot for at aflevere et stykke papir og få et stempel i Bangkok. Andre steder har mange langt til deres immigrationskontor.

Har ikke selv erfaring med online systemet der har fået megen kritik undervejs, men kan fornemme at det faktisk lykkedes for en del at bruge det.
Det måske værd at overveje at prøve?

Ellers er rapportering per post en anden god mulighed. Relevante papirer sendes med EMS og frankeret svarkurvert et par uger inden de 90 dage er gået til:

90 Days Report Section
Immigration Bureau (IMM. DIV.1)
Chalermprakiat Government Complex
120 Moo 3, Chaengwattana Rd. Soi 7
Tungsonghong, Laksi, BKK 10210

Her kan du læse om 90 dages rapporteringen på dansk:
90 dages rapportering - thaiguide.dk

Taget fra den officielle tekst omkring 90 dages rapporteringen:
www.immigration.go.th/content/sv_90day

Med fare for det er thaiversionen der vises. Hvis I venter et stykke tid, så kommer der THAI og ENG frem i menuen.
Redigeret af Lars d. 14-10-2018 10:51
Lars
A12019
14-10-2018 13:36
Bruger
Antal indlæg: 136

Lars skrev:
Tager lige dette op igen.

Det er en kamp for mange, specielt i Bangkok, at få lavet denne 90 dages rapportering personligt. Mener dermed at det tager lang tid og koster i transport.

Senest set at nogle har ventet op til 5 timer i kø med 270 personer foran - dette blot for at aflevere et stykke papir og få et stempel i Bangkok. Andre steder har mange langt til deres immigrationskontor.

Har ikke selv erfaring med online systemet der har fået megen kritik undervejs, men kan fornemme at det faktisk lykkedes for en del at bruge det.
Det måske værd at overveje at prøve?

Jeg har prøvet at rapportere online og det virkede så ikke. Overvejede at gøre det pr. post men droppede ideen og besluttede at tage derud og få det klaret personligt - så er der ligesom kun en at bebrejde hvis noget går galt ...

Jeg vil fortsat tage turen til Chaeng Wattana hvis jeg skal lave flere 90-dages rapporteringer men det regner jeg ikke med bliver tilfældet da jeg i fremtiden forventer at tage til nabolandene hver 2-3 måned. Det har jeg egentlig også forsøgt at holde tidligere men måtte desværre rykke en planlagt ferietur til et af nabolandene. Flytningen betød så en tur til Chaeng Wattana men udflugten var nu hyggelig nok.
Redigeret af A12019 d. 14-10-2018 16:25
Lars
15-10-2018 17:19
Brugers avatar

Bruger

Hvis det er nogen tid siden du har prøvet online, så måske prøve igen. Forstår det er blevet bedre for nogle.

Ellers ville jeg selv bruge mail tror jeg. Det kan måske gå galt, men ikke nogen katastrofe for opholdstilladelsen hvis det sker. (skal så finde et posthus og det kan så også tage sin tid at finde og nå i åbningstiden....)

Fik engang for mange år siden en bøde for ikke at lave 90 dages rapportering, 2.000 baht. Det var næste gang jeg skulle gøre det, eller hvor jeg troede jeg skulle gøre det og det var for sent - at jeg fik bøden. Dengang var jeg ikke så meget inde i tingene.

Rejste ind i Thailand. Lidt senere fik jeg forlænget opholdet på immigrationen og troede dengang at de der tjekkede adressen og fik det ind i systemet og de 90 dage talte derfra. Så jeg mødte op 90 dage efter forlængelsen, men det var ikke korrekt. Det var fra indrejsen, selvom de havde verificeret det i mellemtiden.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 15 26-08-2019
Drengene fra grotten - dr online tv Generelt 1 14-08-2018
Taxaer dyrere - Nye alternativer til taxaer - online bestilling Transport i Thailand 11 16-08-2017
Buddhist Lent og Asalha Bucha dag - 2 dages alkoholforbud Nyheder 1 07-07-2017
90 dages rapportering for fastboende afskaffes Nyheder 1 01-04-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder