Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Visum - Krav om udrejsedokumenter fra Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Stefan R
04-11-2018 13:11
bruger
Antal indlæg: 1

Hej folkens,

Jeg skal til thailand sidst i måneden, og er igang med at søge om 60 dages visum. På thaiembassy.dk skriver de, at man i ansøgningen skal have dokumentation for udrejse fra Thailand:

"A copy of round-trip ticket :showing into and out of Thailand or Evidence of travel from Thailand" -
http://thaiembassy.dk/tourist-visa-requirements...t-holders/

Da jeg skal backpacke i Sydøstasien, og ikke har en plan for mit næste rejsemål fra Thailand, kan jeg på nuværende tidspunkt ikke dokumentere udrejsen. Har købt en enkeltbillet.

Vil det så sige, at jeg for at kunne få et 60 dages visum skal købe en flybillet nu - f.eks fra Thailand til Malaysia, eller er der andre måder at imødekomme kravet for dokumentation på?

Med venlig hilsen
Stefan
Vandango
05-11-2018 16:52
Bruger
Antal indlæg: 12

Har altid haft rejseplaner og hotel arrangeret i Danmark.
Men når man kigger på ansøgnings skemaet, er der ingen felter til rejseafgang fra Thailand.

Sidste år gik der koks i min Non O visa ansøgning, så vi lavede et hurtigt 60 dages turist visa, eneste krav var at jeg over mobilen skulle købe 3 billigste overnatninger i Thailand, og sende en kopi til ambassaden her og nu.

Har man ikke lov til at oplyse, at man f.eks rejser med bus til Laos?
Redigeret af Vandango d. 05-11-2018 16:55
Lars
05-11-2018 17:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6674

Velkommen Stefan,

Mht enkelt billet kan jeg se to ting der.

1. Ambassaden vil nok kræve en enten returbillet eller videre rejse billet. Med mindre du kan komme igennem med at overbevise dem om dine rundrejseplaner.

2. Der er en vis sandsynlighed for at du ikke får lov til at tjekke ind på flyet til Thailand med kun enkelt billet. Dvs det vil være i afrejselufthavnen du strander.

Hvis du ikke vil bruge den billet til vidererejse er det billigste nok at købe en enkelt billet til Kuala Lumpur eller lignende med et af lavpris selskaberne som NOK Air eller Air Asia og lade den gå tabt.

Fra 1430 baht for enkelt billet Bangkok - Kuala Lumpur sidst i januar lige nu med air asia - små 300 kroner.
Bus eller tog billet burde i princippet nok også være OK, men har en fornemmelse af at ambassade og lufthavne gerne vil se flybilletter. Evt. kan ambassaden svare, men forstår de har travlt i denne tid og svære at komme igennem til.
Lars
A12019
05-11-2018 17:31
Bruger
Antal indlæg: 136

Lars skrev:
Velkommen Stefan,

Mht enkelt billet kan jeg se to ting der.

1. Ambassaden vil nok kræve en enten returbillet eller videre rejse billet. Med mindre du kan komme igennem med at overbevise dem om dine rundrejseplaner.

2. Der er en vis sandsynlighed for at du ikke får lov til at tjekke ind på flyet til Thailand med kun enkelt billet. Dvs det vil være i afrejselufthavnen du strander.

Hvis du ikke vil bruge den billet til vidererejse er det billigste nok at købe en enkelt billet til Kuala Lumpur eller lignende med et af lavpris selskaberne som NOK Air eller Air Asia og lade den gå tabt.

Fra 1430 baht for enkelt billet Bangkok - Kuala Lumpur sidst i januar lige nu med air asia - små 300 kroner.
Bus eller tog billet burde i princippet nok også være OK, men har en fornemmelse af at ambassade og lufthavne gerne vil se flybilletter. Evt. kan ambassaden svare, men forstår de har travlt i denne tid og svære at komme igennem til.

Sandsynligheden for nummer 2 er ikke eksisterende da kravet om returbillet eller anden billet ud af landet kun gælder ved indrejse uden visum. Jeg kan desværre ikke finde IATA siden hvor man kan lave opslag om betingelser for indrejse i et bestemt land - et opslag der vil ellers kunne bekræfte min påstand.
Lars
05-11-2018 18:10
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6674

Det kan du godt have ret i mht turistvisum. jeg tænkte på at rejse uden og bare en enkelt billet som jeg ser mange gerne vil for at være frie. Mange vil dog ikke give os ret mht turistvisum at der idag ikke kræves vidererejse billet. Men det har ihvertfald været sådan for nogle år siden.

Kan ikke udelukkes at det også kan være et problem til andre lande i regionen, hvis der rejses med enkelt billet? Med mindre der rejses over land.
Lars
milex
06-11-2018 07:48
Bruger
Antal indlæg: 42

Mht. dok. overfor ambassaden ifbm. ansøgning om visum:

Køb en Norwegian FLEX-billet der angiver returrejse indenfor 60 dage.
En sådan billet er fuldt refunder-bar og alt kan gøres online.
Afbestilles efter indrejse i Thailand.
Man får selvfølgelig et udlæg i en hvis periode,
men undgår alle tvivls-spørgsmål vedr. returrejse.

Mht. retur-billet ved indrejse UDEN visum findes IATA's retnings-linier her:

https://www.iatatravelcentre.com/passport-visa-...ements.htm

Der siger flg.:

The following should be taken into account even if holding a Visa:
Visa exempt visitors older than 12 years must hold sufficient funds
to cover their stay (at least THB 20,000.- per person or THB 40,000.- per family).
Proof of funds includes Letters of Credit, vouchers, Miscellaneous Charges Orders
(MCO) or well-known credit cards, which are honored in Thailand.

Extension of stay is possible for visa exempt passengers.

Warning:
Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward tickets could
be refused entry.

Visa exempt nationals must have passports and passport
replacing documents with at least half an unused visa page for entry/departure
endorsements by the Thai Immigration Service.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 12 03-07-2019
"Thailand til Thy" familierne gennem 10 år - ny film Kærester m.m. 9 16-06-2019
Hjælp til visum ansøgning for en Thai Visum til Thailand 4 25-05-2019
Thailand fået ny Dronning - HM Kongen er blevet gift Kongeligt 1 01-05-2019
Flyvetider og ruter til og fra Thailand efter Pakistan uro Fly 9 14-04-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder