Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Generelt
Kan jeg få thaipas eller thai-ID (Min mor er thai)
 Udskriv debat Udskriv debat
AlanM88
16-01-2021 21:05
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 16.01.21

Hej alle

Jeg har brug for råd og vejledning.

Min mor er thai - nu bosat i DK på 32 år og er dansk statsborger med thai-ID. Hun ejer et hus + to grunde i thailand.
Vi er tre sønner på hhv. 32, 29 og 27 år - alle med dansk statsborgerskab - som står til at skulle overtage hus og grundene en dag.

Er det overhovedet muligt for os tre sønner at overtage hus og grund, da vi hverken har dobbelt-statsborgerskab eller thai-ID?
Eller kan man som søn af en thai, stadig få thai-ID som jeg har læst det, er et krav for at eje ejendomme og grunde i thailand.

Råd og vejledning er meget velkommen.

På forhånd tak

Alan
Lars
17-01-2021 05:50
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg er ikke ekspert så her kun lidt input.

Den Thailandske Ambassade i Hellerup ville nok være det første sted jeg ville spørge.

For danskere gælder at er børn født af dansk mor eller far i udlandet får de ved fødslen dansk statsborgerskab. Der skal dog søges om at bevare dette omkring 21 22 års alderen og der er så nogle krav om en vis tilknytning til Danmark for at kunne opretholde dansk statsborgerskab.

Det har ikke noget med dig at gøre, men måske noget af det som skal søges informationer omkring. Gøres måske bedst på thai. Problemet er måske at myndighederne ikke lægger så meget ud på nettet som der gøres i Danmark.

Der står lidt om det på denne side her. Skal sige det ikke er en officiel side, men en privatperson. En thai som er født i udlandet og flyttet til Thailand som skriver. Skal tjekke informationerne - gøres nok nemmeste med den thailandske ambassade i Hellerup som i givet fald vil skulle involveres under alle omstændigheder.
thai-citizenship-when-born-overseas

Der er måske delte meninger om Thailand accepterer dobbelt statsborgerskab hvis det kommer til retten. I praksis ser det ud til mange har det, men måske ikke har indformeret myndighederne om at de også har fået et andet statsborgerskab.

Arveretten, hvis I ikke får thailandsk statsborgerskab.
Her skal måske en advokat ind over eller nogle der har nylig erfaring. Der er måske to landes arveregler der kan blive indblandet, men jeg ved det ikke.
Umiddelbart ville jeg tro I kan arve jorden, men ikke blive ejere. Dvs den skal afhændes/sælges.

Militærtjeneste.
Tjek om der evt. følger militærtjeneste i Thailand med et statsborgerskab.
Redigeret af Lars d. 17-01-2021 06:23
Lars
Lars
17-01-2021 10:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

AlanM88 skrev:

Eller kan man som søn af en thai, stadig få thai-ID som jeg har læst det, er et krav for at eje ejendomme og grunde i thailand.


I fald i ikke får Thai-ID, så er det lidt spøjst. I kan ikke eje jord, men kan godt eje det hus der står på en jord der er ejet af andre.

Så jorden kan sælges fra/overføres til familiemedlem og jorden leases i 30 år og så eje huset der.
Lars
Lars
17-01-2021 12:54
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Der er en Britisk-Thailandsk Formel 1 kører som er født og opvokset i England af britisk far og thailandsk mor og har dobbelt statsborgerskab.

Han stiller op i Formel 1 en som thai.

Alex Albon, 7. plads i sidste sæsons i Formel 1.

https://en.wikipedia.org/wiki/A...
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI bestilt 45 Boeing 787 Dreamlinere med option på 80 mere Fly 1 21-02-2024
THAI - status for refusionkrav indgivet før 14/9/2020 kan ses online Fly 1 01-01-2024
Udviklingen i flybillet priserne siden marts 2023 - samme afgange (THAI) Fly 4 18-08-2023
Bedste hospitaler i Thailand. Et thai hospital er nr. 182 i verden og 4 danske i top 102 Sundhed og medicin 1 20-07-2023
thai airways Fly 3 17-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder