Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
bank konto i thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
easter
01-03-2009 10:54
Bruger
Antal indlæg: 17

Hej :-)

jeg har været en del gange i thailand inden for de sidste 12 - 15 år og bliver nok aldrig
træt af at kommer der Wink

her sidste sommer anskaffet jeg mig så et sted at bo, så jeg ikke skal bruge tiden på
div. hotel og i den forbindelse ville jeg gerne have en konto i en bank så men ligesom
har lidt styr på den del af rejsen
jeg gik ind i en bank med pas og mit 30 dages visum men kunne ikke oprette en konto.

er der nogle der ved hvad det kræver af visum ( 90 dage ? ) for at få lov til at lave en konto

håber at i kan hjælpe mig

Mvh Easter
jsh71
02-03-2009 13:30
Bruger
Antal indlæg: 6

Nu ved jeg ikke hvor i thailand du er og hvilken bank du har været inde i, men prøv en anden bank. Jeg har selv karsikorn bank og dem har jeg haft 2 gange aldrig haft problemer. Det eneste jeg havde med var mit pas og et visit kort på det hotel jeg boede.

Selvom du får afslag i en filial kan du bare gå ind i en anden, så skal det nok lykkedes en dag.
easter
02-03-2009 23:36
Bruger

jsh71 skrev:
Nu ved jeg ikke hvor i thailand du er og hvilken bank du har været inde i, men prøv en anden bank. Jeg har selv karsikorn bank og dem har jeg haft 2 gange aldrig haft problemer. Det eneste jeg havde med var mit pas og et visit kort på det hotel jeg boede.

Selvom du får afslag i en filial kan du bare gå ind i en anden, så skal det nok lykkedes en dag.

Hej...

jeg har købt et hus i pattaya lige uden for bangkok.. så det er jo der jeg bruger min tid for det meste Grin

kan heller ikke forstå at man skal vise dem et visa på 3 mdr. eller ligende for at åbne en konto ??

håber at jeg en gang finder en løsning
jsh71
03-03-2009 09:52
Bruger
Antal indlæg: 6

Jamen så er der nok ingen problemer, så tager du bare dit pas i lommen og går ind i en bank, siger de nej i den første går du bare ind i den næste.
Lars
04-03-2009 06:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6620

Som JSH71 skriver, så gå bare fra dør til dør næste gang du kommer og det burde lykkedes.

Mht dit spørgsmål om hvilken visum type der ellers kræves. Det vil typisk være et 12 mdrs Non Immigrant visum (Non-Imm), arbejdstilladelse eller permanent opholdstilladelse.

Non-Imm visum gives til f.eks. personer, der er gift med en thailænder, pensionister (50+), studerende, arbejde indtil arbejdstilladelse haves.

Bangkok Bank skriver lidt hvordan om det her:
www.bangkokbank.com/Bangkok+Bank/Personal+Banki...

De skriver bl.a. at har du turist visum kan du få en konto, hvis du f.eks. kan vise:
"A letter of recommendation from your bank abroad. This must be a bank which is acceptable to Bangkok Bank and sent to Bangkok Bank via SWIFT*" eller hvis du kan vise du bor her, "certificate of residence" (dit hus måske?)

Det er også en god FAQ. www.bangkokbank.com/Bangkok+Bank/Personal+Banki... Prøv at se pkt 9 og 12 i den. Der beskrives, hvordan du som turist kan få en speciel konto, med hævekort til brug i Thailand. Men de konti laves kun på deres hovedkontor i Bangkok.

Lars
15-03-2009 17:52
Brugers avatar

Bruger

En af grundene til, at det er lidt besværligt at åbne en bank konto kunne være at Thailand forsøger at mindske antallet af gæster, der kommer med kufferten fuld af kulørte pengesedler. Sætter dem ind i en bank i Thailand og så bruger dem derfra enten i Thailand eller andre lande.

F.eks. den specielle turist konto der er lavet så pengene ikke kan hæves udenfor Thailand.
jodohjort
29-03-2009 11:26
bruger
Antal indlæg: 2

kasikorn bank, er den nemmeste at få oprettet en konto i, jeg fik en konto der i efteråret uden problemer, viste kun mit pas, det var nok fordi jeg havde en thaier med som var kunde i banken, så var der ingen problemer
DanishViking
01-05-2009 05:49
Brugers avatar

bruger
Antal indlæg: 2

Ayudhya Bank eller Kasikorn Bank plejer kun at ville have en kopi af pas og et bevis pa din adresse i Thailand.
Bent
02-06-2009 14:37
Bruger
Antal indlæg: 8

Lars skrev:
En af grundene til, at det er lidt besværligt at åbne en bank konto kunne være at Thailand forsøger at mindske antallet af gæster, der kommer med kufferten fuld af kulørte pengesedler. Sætter dem ind i en bank i Thailand og så bruger dem derfra enten i Thailand eller andre lande..

Det er ren spekulation. Ligesom Herrens veje er de thailandske myndigheders bevæggrunde uransagelige.

Men jeg kan bekræfte, at der er - eller var - russere, der via thailandske mellemmænd vekslede store penge i thailandske banker. Thailanderne havde en thailandsk politibetjent med som livvagt.

Lars skrev:
F.eks. den specielle turist konto der er lavet så pengene ikke kan hæves udenfor Thailand.

Ja, hvad med den.?

Mvh
Bent
Bent
02-06-2009 14:50
Bruger
Antal indlæg: 8

[b]easter skrev:.

jeg har købt et hus i pattaya lige uden for bangkok.. så det er jo der jeg bruger min tid for det meste Grin
kan heller ikke forstå at man skal vise dem et visa på 3 mdr. eller ligende for at åbne en konto ??
håber at jeg en gang finder en løsning

Jeg har også tænkt mig at slå mig ned i Pattaya, så jeg vil gerne have oplyst, hvilken bank du gik forgæves i . så jeg ikke spilder tiden med at gå i den bank. Det er vist et ønske, flere medlemmer at denne diskussionsgruppe deler.

Og lad os venligst vide, hvilken bank du får konto i, hvis du lykkes med at får konto i en bank.

Mvh
Bent
lykkejensen
06-06-2009 16:43
bruger
Antal indlæg: 1

Det er da ingen problem at få en bank konto i Thailand.
Gå ind i en af de "grønne" banker (Kasikorn Bank) og husk dit pas og en adresse i thailand. Så åbner de en konto med det samme og du får et hævekort, som du kan bruge overalt. (pinkoden får du med det samme, så der er ikke noget med, at man skal vente på at den kommer med posten)
Du skal dog lige huske at have lidt penge med at sætte ind.

Min mand og mig gjorde det sidste gang vi var i Hua Hin og det gik meget nemt........
Wink
ding
07-04-2010 09:14
Bruger
Antal indlæg: 12

Jeg har selv konto i siam commercial bank og det eneste jeg brugte i sin tid var mit 3 måneders visum og min adresse.. men det er kun et almindeligt hævekort.. men udemærket når man kommer fra Danmark med hele feriebudgettet i kontanter og skal have et sted at anbringe dem.. Og du kan hæve i alle de andre bankers atm automater uanset hvilken bank du har
Lars
18-04-2010 06:34
Brugers avatar

Bruger

Hvis ellers pengene til ferien tåler dagens lys Wink , så vil jeg bruge internet bank til overførsel af pengene fra Danmark til Thailand i stedet for at tage kontanter med.

Det er billige - veksel kursen er højere og gevinsten overstiger nemt bankgebyrerne.

Det er mere sikkert end rende rundt med 10 - 20.000 kroner eller mere i kontanter.
easter
31-05-2010 06:53
Bruger

hej..

med hjælp fra en ven i pattya er det nu lykkes mig at få den ønsket bank bog.
jeg gik hen i Kasikorn Bank og faktisk uden problemer var det hele på plads
i løbet af 15 min. husk pas, de skal have en kopi

jeg har så siden hen overført penge til kontoen fra dk via netbank uden problemer
en dejlig måde at at gøre det på. var ikke så glad for at skulle have alle de penge
liggende i huset man ved jo aldrig.

Mvh Easter
big-viking
31-05-2010 09:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179

Har selv Bangkok Bank og ingen problem med at få konto der..
aaby
21-08-2010 20:31
Bruger
Antal indlæg: 11

big-viking skrev:
Har selv Bangkok Bank og ingen problem med at få konto der..

For fire fem uger siden skulle jeg have vekslet en check. Jeg har været kunde hos Kasikorn Bank i 18 år, da jeg begyndte der, hed det Thai Farmers bank.

Min bankkonto var så i en by langt fra hvor jeg nu opholder mig mest, når jeg er i Thailand. Så jeg gik ind i den Kasikorn bank der lå i det indkøbscenter jeg brugte.

De kunne ikke modtage min check til min konto i en anden filial, tak skæbne, skulle jeg rejse med nattog osv, frem og tilbage, for at få indsat beløbet på en lille chek?

Det hele endte med, at filialbestyreren åbnede en konto, en ny konto, han brugte en af mine bekendtes adresse, en træffes der adresse.

Det var nok. Jeg blev bedt om at sætte 1.000 bath ind på den nye konto, og måtte betale 500 bath for et ATM kort.
Tropiske hilsner Aaby
Lars
28-08-2010 13:35
Brugers avatar

Bruger

Når jeg har fået disse Visa Electron ATM kort, har jeg altid fået den type der ikke har hverken navn eller billede på. Til gengæld får du det med det samme og de virker med det samme.

De kan meget nemt bruges af stort set alle personer i forretninger, restauranter m.m., da forretninger og restauranter stort set aldrig tjekker underskriften og der ikke som i DK bruges PIN kode til at betale med. Kortet køres igennem forretningens maskine og du skriver under på kvittering.

Men du kan få lavet kort med billede på for få hundrede baht. Men skal så vente nogen tid.

For nylig glemte en politiker på Phuket sit ATM kort i et supermarked (eller kassedamen "glemte" at give kortet tilbage) og vupti havde ekspedientens bekendte købt en bærbar computer på kortet i forretning lige i nærheden.

Jeg har også prøvet det med at indløse check i andre fillialer. For check udstedt i Baht er det ikke noget problem i Bangkok at indløse den i forskellige fillialer (min egen fillial er i Bangkok). Men da jeg prøvede i en anden provins, sagde de, at den skulle cleares i Bangkok og det ville tage 7 arbejdsdage. Forøvrigt også Kasikorn Bank, men checken var udstedt i Baht.

Checks i anden valuta end baht har jeg også set kun kan indløses i min egen filial. Med 4 ugers clearingstid. Krungsri Bank tilbyder også som Kasikorn at oprette ekstra konto i anden fillial som Aaby skriver.
Lars
aaby
28-08-2010 18:11
Bruger

Lars skrev:
Når jeg har fået disse Visa Electron ATM kort, har jeg altid fået den type der ikke har hverken navn eller billede på. Til gengæld får du det med det samme og de virker med det samme.

De kan meget nemt bruges af stort set alle personer i forretninger, restauranter m.m., da forretninger og restauranter stort set aldrig tjekker underskriften og der ikke som i DK bruges PIN kode til at betale med. Kortet køres igennem forretningens maskine og du skriver under på kvittering.

Men du kan få lavet kort med billede på for få hundrede baht. Men skal så vente nogen tid.

For nylig glemte en politiker på Phuket sit ATM kort i et supermarked (eller kassedamen "glemte" at give kortet tilbage) og vupti havde ekspedientens bekendte købt en bærbar computer på kortet i forretning lige i nærheden.

Jeg har også prøvet det med at indløse check i andre fillialer. For check udstedt i Baht er det ikke noget problem i Bangkok at indløse den i forskellige fillialer (min egen fillial er i Bangkok). Men da jeg prøvede i en anden provins, sagde de, at den skulle cleares i Bangkok og det ville tage 7 arbejdsdage. Forøvrigt også Kasikorn Bank, men checken var udstedt i Baht.

Checks i anden valuta end baht har jeg også set kun kan indløses i min egen filial. Med 4 ugers clearingstid. Krungsri Bank tilbyder også som Kasikorn at oprette ekstra konto i anden fillial som Aaby skriver.

Jeg har været kunde hos Kasikorn siden 1991, fra da det hed Thai Farmers Bank.

Da jeg skulle hæve en check, i dollars, udstedt af et verdenskendt firma, skulle jeg henvende mig i den bank, hvor jeg havde en konto. 10 timers rejse, cirka, fra Bangkok.

Bestyreren forsøgte selv at ringe til min afdeling, for at høre om han kunne sende checken til dem, igen, alle regler kan bøjes, hvis man husker at smile, osv.

Det var bestyreren selv, som kom med løsningen, at jeg kunne åbne en konto hos ham. Der var nogle detaljer, som blev bøjet. Jeg opgav en "træffe adresse", fik en fax sendt til bestyreren som bekræftede at jeg bestemt kunne træffes på den opgivne adresse.

Jeg fik så en ny konto, filialbestyreren bøjede et par regler, og åbnede en konto til mig.

Der skulle helst mindst 1.000 bath ind som startkapital. Det kom der så.
TM kortet skulle jeg betale 500 bath for, penge som jeg ikke får tilbage.

De modtog checken, og sendte den videre. de fortalte mig ikke hvor lang tid det tog, det ved jeg nu, både fra Lars´ forklaring her over, og fra min erfaring, pengene fra checken var der pludselig i går, og det er fire uger siden indleveringen.

Fire uger, det gør vel ikke noget, når man ved hvad man har at rette sig efter.

Det med at bøje regler ved oprettelse af konti. jeg ved, at det hjælper at komme ind i en bank, med en bekendt eller familie, som allerede er kunde i banken. Muligheden for bøjning af regler stiger voldsomt :-D

Og hvis man får nej i den første afdeling, bør man gå videre til den næste afdeling, og den næste afdeling, hvis man begynder fra morgenstunden, vil jeg godt vædde på at man har en konto inden eftermiddagen er slut. :-D

Man kan også prøve i forskellige bankers forskellige afdelinger.

Der er ingen grund til at give op, selv om man ikke opfylder betingelserne.
Redigeret af aaby d. 28-08-2010 18:15
Tropiske hilsner Aaby
Lars
11-05-2011 17:30
Brugers avatar

Bruger

Jeg vil stadig mene, at rejser nogle regelmæssigt til Thailand eller på en længere ferie, er en lokal bankkonto og hævekort absolut at foretrække. Det er den billigste måde mht veksling og meget nemmere og billigere at hæve penge.

Forleden fik jeg spørgsmålet om hvordan og hvor let det er at åbne en bankkonto i Thailand - og hvad bankerne kræver at dokumentation.

Tiderne skifter. Der strammes op og slækkes på "fortolkninger" af reglerne fra tid til anden?

Kasikorn Bank har haft ry for at være en af de banker som var nemmere at andre at åbne bankkonto i og som var "bedre" til at bøje reglerne.

Er der nogle, der har nye erfaringer med om det stadig er sådan eller er det idag andre banker som er at foretrække.

Hvordan så med Internet bank? Er det lige nemt i alle banker. (har selv internet bank i 3 banker, men ved ikke hvor nemt det er at få idag som turist)
Lars
keniko
13-05-2011 12:09
Bruger

Lars skrev:
Jeg vil stadig mene, at rejser nogle regelmæssigt til Thailand eller på en længere ferie, er en lokal bankkonto og hævekort absolut at foretrække. Det er den billigste måde mht veksling og meget nemmere og billigere at hæve penge.

Forleden fik jeg spørgsmålet om hvordan og hvor let det er at åbne en bankkonto i Thailand - og hvad bankerne kræver at dokumentation.

Tiderne skifter. Der strammes op og slækkes på "fortolkninger" af reglerne fra tid til anden?

Kasikorn Bank har haft ry for at være en af de banker som var nemmere at andre at åbne bankkonto i og som var "bedre" til at bøje reglerne.

Er der nogle, der har nye erfaringer med om det stadig er sådan eller er det idag andre banker som er at foretrække.

Hvordan så med Internet bank? Er det lige nemt i alle banker. (har selv internet bank i 3 banker, men ved ikke hvor nemt det er at få idag som turist)

Hej

Jeg oprettede uden problemer konto i Kasikornbank da jeg var i LOS her i Marts måned. Fik visa elektronkort samt netbank oprettet med det samme. Net bank virker upåklageligt.

Jeg tog en afdeling der ligger på Beach Road i Jom Thien.

Mvh

K
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Cannabis olie og Thailand Sundhed og medicin 1 10-12-2018
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand Nyheder 4 18-11-2018
DNA Test vedrørende barn i Thailand Generelt 2 13-11-2018
Visum - Krav om udrejsedokumenter fra Thailand Visum til Thailand 6 06-11-2018
Kuffertvalg til Thailand Sikkerhed 9 04-11-2018
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder