jeg har været en del gange i thailand inden for de sidste 12 - 15 år og bliver nok aldrig
træt af at kommer der
her sidste sommer anskaffet jeg mig så et sted at bo, så jeg ikke skal bruge tiden på
div. hotel og i den forbindelse ville jeg gerne have en konto i en bank så men ligesom
har lidt styr på den del af rejsen
jeg gik ind i en bank med pas og mit 30 dages visum men kunne ikke oprette en konto.
er der nogle der ved hvad det kræver af visum ( 90 dage ? ) for at få lov til at lave en konto
Nu ved jeg ikke hvor i thailand du er og hvilken bank du har været inde i, men prøv en anden bank. Jeg har selv karsikorn bank og dem har jeg haft 2 gange aldrig haft problemer. Det eneste jeg havde med var mit pas og et visit kort på det hotel jeg boede.
Selvom du får afslag i en filial kan du bare gå ind i en anden, så skal det nok lykkedes en dag.
jsh71 skrev:
Nu ved jeg ikke hvor i thailand du er og hvilken bank du har været inde i, men prøv en anden bank. Jeg har selv karsikorn bank og dem har jeg haft 2 gange aldrig haft problemer. Det eneste jeg havde med var mit pas og et visit kort på det hotel jeg boede.
Selvom du får afslag i en filial kan du bare gå ind i en anden, så skal det nok lykkedes en dag.
Hej...
jeg har købt et hus i pattaya lige uden for bangkok.. så det er jo der jeg bruger min tid for det meste
kan heller ikke forstå at man skal vise dem et visa på 3 mdr. eller ligende for at åbne en konto ??
Som JSH71 skriver, så gå bare fra dør til dør næste gang du kommer og det burde lykkedes.
Mht dit spørgsmål om hvilken visum type der ellers kræves. Det vil typisk være et 12 mdrs Non Immigrant visum (Non-Imm), arbejdstilladelse eller permanent opholdstilladelse.
Non-Imm visum gives til f.eks. personer, der er gift med en thailænder, pensionister (50+), studerende, arbejde indtil arbejdstilladelse haves.
De skriver bl.a. at har du turist visum kan du få en konto, hvis du f.eks. kan vise:
"A letter of recommendation from your bank abroad. This must be a bank which is acceptable to Bangkok Bank and sent to Bangkok Bank via SWIFT*" eller hvis du kan vise du bor her, "certificate of residence" (dit hus måske?)
Det er også en god FAQ. www.bangkokbank.com/Bangkok+Ban... Prøv at se pkt 9 og 12 i den. Der beskrives, hvordan du som turist kan få en speciel konto, med hævekort til brug i Thailand. Men de konti laves kun på deres hovedkontor i Bangkok.
En af grundene til, at det er lidt besværligt at åbne en bank konto kunne være at Thailand forsøger at mindske antallet af gæster, der kommer med kufferten fuld af kulørte pengesedler. Sætter dem ind i en bank i Thailand og så bruger dem derfra enten i Thailand eller andre lande.
F.eks. den specielle turist konto der er lavet så pengene ikke kan hæves udenfor Thailand.
kasikorn bank, er den nemmeste at få oprettet en konto i, jeg fik en konto der i efteråret uden problemer, viste kun mit pas, det var nok fordi jeg havde en thaier med som var kunde i banken, så var der ingen problemer
Lars skrev:
En af grundene til, at det er lidt besværligt at åbne en bank konto kunne være at Thailand forsøger at mindske antallet af gæster, der kommer med kufferten fuld af kulørte pengesedler. Sætter dem ind i en bank i Thailand og så bruger dem derfra enten i Thailand eller andre lande..
Det er ren spekulation. Ligesom Herrens veje er de thailandske myndigheders bevæggrunde uransagelige.
Men jeg kan bekræfte, at der er - eller var - russere, der via thailandske mellemmænd vekslede store penge i thailandske banker. Thailanderne havde en thailandsk politibetjent med som livvagt.
Lars skrev:
F.eks. den specielle turist konto der er lavet så pengene ikke kan hæves udenfor Thailand.
jeg har købt et hus i pattaya lige uden for bangkok.. så det er jo der jeg bruger min tid for det meste
kan heller ikke forstå at man skal vise dem et visa på 3 mdr. eller ligende for at åbne en konto ??
håber at jeg en gang finder en løsning
Jeg har også tænkt mig at slå mig ned i Pattaya, så jeg vil gerne have oplyst, hvilken bank du gik forgæves i . så jeg ikke spilder tiden med at gå i den bank. Det er vist et ønske, flere medlemmer at denne diskussionsgruppe deler.
Og lad os venligst vide, hvilken bank du får konto i, hvis du lykkes med at får konto i en bank.