Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
bank konto i thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
16-01-2014 03:28
Bruger
Antal indlæg: 228

KIMSEN, de thailandske bankers veje og måder at klare tingene på er uransagelige-nogle gange total mystiske.

Bruger selv SCB, oprettede konto uden gebyr og fik hævekort,hvor jeg selv bestemte max hævninger pr. dag. Kan ændres.

Men forleden dag fik jeg bogen opdateret i maskinen udenfor og gik ind for at veksle lidt dansk mønt til thailands, da kursen var meget bedre end i lufthavnen.

Pengene på bordet, nej de ville se mit pas, den havde jeg ikke lige med, men viste min bankbog, uha nej sagde damen, men en chef blev tilkaldt og så var der pludselig ingen problem.
Kassedamen var mere interesseret i, hvad indestående var på på kontoen end at finde ud af at veksle.

Utrolig omstændig ekspedition, men jeg kunne egentlig kun trække lidt på smilebåndet og hele forløbet.

Min søn ville så også veksle lidt, men det var ikke muligt grundet manglende pas, problemet løst ved at jeg fik de danske penge i hånden og så måtte vil hele forløbet igennem igen.

Jeg kunne let komme med en forklaring på det skete med den overførsel,men der er ingen vej udenom,at en undersøgelse skal betales.
Men hvis der er anført forkert kontonummer burde pengene komme retur fratrukket et ret heftigt gebyr, men det kan tage meget lang til!
Lars
17-01-2014 17:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7063

girobank skrev:
Jeg kunne let komme med en forklaring på det skete med den overførsel,men der er ingen vej udenom,at en undersøgelse skal betales.

Kunne du give lidt mere information om hvad der er sket? Sikker på mange gerne vil høre det, så det ikke sker for andre - det lige det som Kimsen spørger om.

Noget nyt fra dig Kimsen?
Lars
girobank
17-01-2014 21:46
Bruger

havde lige lavet et indlæg om det, men kom til at slette ved en fejl, så mit svar kommer senere.
kimsen
18-01-2014 19:56
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Hvad der sker med pengene, hvis der ikke gøres noget ved jeg ikke. Men kunne tro de kunne blive stående i Thailand i
lang tid. For nogen skal jo betale for tilbageførsel i givet fald?

Ja,.. det kan så nærmest være ligemeget, måske endda det bedste, at pengene bliver i Thailand,..
fremfor at føre dem tilbage til DK,.. bare for at lave en ny overførsel,
bare de dukker op på et eller andet tidspunkt, ?

problemet lige nu, er om det bliver nødvendig,.. eller er pengene værd, at betale Danske Bank for at undersøge sagen,

men jeg var i Kasikornbank igen, for at forsøge at få løst problemet,
(havde medbragt nogle fotos på mobilen,.. bla. af samtlige Swift koder)

denne gang ringede de til en anden afdeling .. måske hovedafd. i Bkk.
Bankdamen lurede så på Swift koderne, hvorefter hun (muligvis) var overbevist om,
at det var den korte udgave (som Steen J var inde på) der skulle bruges,.. => KASITHBK
og IKKE den jeg havde brugt -KASITHBKLAM-

men det er stadig noget usikkert gætværk,
Bankdamen stak mig en (huske) seddel med påskriften,.. Swift,.. efterfulgt af,.. msg. 103
hun var dog ikke i stand til at forklare hvad hvad det betød,.. eller skulle bruges til,

Så jeg tog modet til mig, og Gættede på at,.. msg. 103,.. måske kunne betyde bankbogens reg. nummer,
mens,.. Swift,.. jo nærmest var forklaret,

herefter gennemførte jeg endnu engang en pengeoverførsel,.. dog kun 5.000 kr. (tirsdag 14 Jan)
i dag lør 18 Jan. ville jeg så lige kontrollere om der skulle være sket noget,
til min store forbavselse var pengene overført... altså fra Tirsdag - til Fredag,.. 3 dage (måske før)

så nu går jeg ud fra at det går mere problemløst i fremtiden,Good

tilbage står så problemet med den første overførsel,
jeg har sendt flere mails,.. til Danske Bank,. og afventer svar,..(igen)
men nu er det weekend, så det varer nok et par dage endnu,

deres sidste svar-mail forsøger jeg at få en forklaring på,.. bla. hvor lang tid,.. 'længere tid',.. er.

Hej,
Beløbet er til rådighed for vores korrespondentbank d. 06.01.2014.

Skal beløbet videresendes herfra kan der gå længere tid.

Du har overført beløbet via netbank. Skal vi undersøge sagen nærmere, vil det koste kr. 375,00.

God dag.

Med venlig hilsen

Hanne Damgaard Mortensen
Danske Bank

er der nogen der har et seriøst bud på en løsning,..
eller om det bliver nødvendig at betale Danske Bank, ?

Stor tak også til girobank, for input,. det hjælper alt sammen. Wink

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Lars
18-01-2014 20:25
Brugers avatar

Bruger

Afventer Girobanks svar der sikkert er væsentligt bedre end mit.

Men har en fornemmelse af at din afdelings bankdame du der er rendt ind i, ikke normalt arbejder ved international overførsel og ikke har viden om dette emne og derved går det hele lidt i selvsving? For noget vil hun gerne gøre og skal jo give et forslag og sige "det ved jeg ikke" kan en thai ikke rigtigt? Men hvad der bliver gjort og sagt kan være langt fra hvad der er brugbart, men noget gøres - og du får et forslag som måske ikke er brugbart - og som damen faktisk godt ved ikke er brugbart. Blot min erfaring når tingene er lidt udenfor vidensfelterne.

(de ringer normalt til deres help desk når de har problemer og bliver guidet af dette interne service center, men har ofte oplevet det ej heller hjælper)

Så tror ikke hjælpen i afdelingen er særlig stor før du får fat i en senior ansat måske.

OM de kommer tilbage til DK. Jo som girobank siger de gør de nok. men de står måske på en fejlkonto og der kan de så stå længe og trække renter for den thailandske bank?

Har du prøvet at ringe til BKK kontoret?

Har du set om du har det brev hvori der står hvor banken faktisk har sendt pengene hen? Så kan nogle lidt mere erfarne end din bankdame måske finde dem?

Lars
girobank
19-01-2014 05:03
Bruger

Hej
Lars du har fat et noget rigtigt, jeg vil kraftig anbefale at Kimsen får startet en undersøgelse op omgående . Gebyret på de 375 kr. er vel en lille ting i.f.t helt at miste det fremsende beløb?

Der er mange ting, der kan være årsag til at tingene går galt, jeg skal nok komme med en liste over det senere.

Men hvad siger Kimsen - er det iorden nu eller hvad?
Steen J
19-01-2014 07:07
Bruger
Antal indlæg: 278

Jeg har undersøgt lidt mere og ja, det er den udgave af swift som jeg selv bruger du skal bruge, samt dit bankbog´s kontonummer. De kan finde pengene, når dit bankkontonummer er på deres (KS) liste.
mvh.
SteenJ
Lars
19-01-2014 09:25
Brugers avatar

Bruger

Mht swift ville jeg kontakte banken for at høre hvilken der skal bruges.

Googlede lige "kasikornbank.com swift" og dette kom frem på ks hjemmeside:

"Use SWIFT Code KASITHBK everytime when transferring money to Thailand."

www.kasikornbank.com/EN/Persona...

To andre links kom også frem med den samme info. Wikipedia og thaivisa.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Ka...
http://www.thaivisa.com/thai-ba...

Men at høre det fra hestens mule ville jeg foretrække også.
Redigeret af Lars d. 19-01-2014 09:30
Lars
kimsen
19-01-2014 17:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Men at høre det fra hestens mule ville jeg foretrække også.

Ja,. for mit vedkommende, kan jeg kun være enig med Steen J sidste svar,
altså bruge Swift koden KASITHBK + bankbogens kontonr. (eller hvad den kaldes)

bankbogens kontonr. er der ikke så mange der går op i, hverken Danske bank eller Kasikornbank,

det har jeg tænkt lidt over, den må vel være lige så vigtig som Swift koden,.. ?
teoretisk,.. kunne der være 10,.. eller flere,.. med samme for og efternavn, i samme Kasikornbank,
og hvilken af dem der skal have pengene,.. kan vel være svært for banken at gætte,

som girobank spørger :
Men hvad siger Kimsen - er det iorden nu eller hvad?

Ja,. det er det tilsyneladende,
efter jeg,. ved sidste overførsel,. brugte Swift koden - KASITHBK + bankbogens kontonr.
var pengene overført på 2 - 3 dage,

tilbage er så pengene der ikke er overført endnu (første overførsel)
man det er vel min egen skyld,. at jeg ikke har været grundig nok med at finde de rigtige informationer,

men nu må jeg se hvad Danske Bank skriver som svar på min mail,
ellers har jeg tænkt mig at prøve en af de mange andre Kasikornbank afdelinger her i Pattaya området,
hvis det er som Lars fortæller :

de ringer normalt til deres help desk når de har problemer og bliver guidet af dette interne service center,
men har ofte oplevet det ej heller hjælper)

Så tror ikke hjælpen i afdelingen er særlig stor før du får fat i en senior ansat måske.

hvis der så oven i købet kommer 'bavlekulturen',.. med ikke at tabe ansigt,
så kan det måske være stor chance for at få hjælp i en anden afdeling,
når jeg nu nærmest er 100% sikker på hvor fejlen ligger,
altså forklare at pengene er overført til afdeling X med Swift koden KASITHBKLAM
til mit navn,.. og medbringe bankbogen og hævekortet.

(Admin - tråden her er af ældre dato og med mange forskellige indlæg og noget af det første er måske forældet idag.

Der findes nyere tråd fra juli 2017 med mere nyere informationer:

Oprette bankkonto i Thailand? )
Redigeret af admin d. 23-07-2017 20:08
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 26 04-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder