Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
bank konto i thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
16-05-2011 11:58
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7101

Hej Keniko,

Hvad ville banken se af dokumentation? Havde du turist visum eller bare 30 dages stemplet i passet?

Hvordan med netbank. Kan altid se kontooversigt osv, men for at lave transaktioner skal der indtastes en kode hver gang. Koden sendes som SMS til thaitelefonnummer?

Dvs svær at bruge fra Danmark?
Lars
keniko
17-05-2011 10:44
Bruger
Antal indlæg: 11

Lars skrev:
Hej Keniko,

Hvad ville banken se af dokumentation? Havde du turist visum eller bare 30 dages stemplet i passet?

Hvordan med netbank. Kan altid se kontooversigt osv, men for at lave transaktioner skal der indtastes en kode hver gang. Koden sendes som SMS til thaitelefonnummer?

Hej Lars

Nej jeg viste mit pas, hvori jeg havde turistvisum samt politi stempler(da jeg denne gang også fik lavet thaikørekort).
Herefter skulle jeg opgive en adresse hvor vi boede. Skal lige nævne, at jeg er thai gift og min kone og jeg bor i DK.

Net bank fungerer fint herfra danmark, jeg logger mig på og vælger engelsk og kan foretage de transaktioner jeg nu har lyst til. Jeg får ingen sms eller noget der ligner?

Mvh

K.
Lars
30-05-2011 09:47
Brugers avatar

Bruger

Kan da lige tilføje, at herren spurgt til det med at oprette en bankkonto, i mellemtiden fået konto og Visa Electron kort. Det fik han uden problemer i Kasikorn Bank i Bangkok.

Han havde ikke turist visum, men blot det 30 dages indrejse stempel i passet, som gives til danskere der kommer (med flyver) til Thailand uden visum.

Mht netbank, tror jeg at jeg måske har en "standard" version af bankernes netbank. Der bruges et system hvor du får en sms med en kode, hver gang du laver en væsentlig transaktion - overføre penge til andre, eller betaler en regning osv.

Skal måske selv bede om at få en løsning med en pinkode i stedet - udover login password?
Lars
Thong9
06-05-2012 15:33
Bruger
Antal indlæg: 436

keniko skrev:
Lars skrev:
Hej Keniko,

Hej Lars

Nej jeg viste mit pas, hvori jeg havde turistvisum samt politi stempler(da jeg denne gang også fik lavet thaikørekort).
Herefter skulle jeg opgive en adresse hvor vi boede. Skal lige nævne, at jeg er thai gift og min kone og jeg bor i DK.

Net bank fungerer fint herfra danmark, jeg logger mig på og vælger engelsk og kan foretage de transaktioner jeg nu har lyst til. Jeg får ingen sms eller noget der ligner?

Mvh

K.

Politistempler i et pas pga. koerekort.......Det har jeg dog aldrig vaeret ude for, trods jeg baade har til bil og mc..........Har jeg misforstaaet noget ? Ioevrigt har jeg ikke haft mit pas med, kun en kopi.

Er ioevrigt enige med de fleste, en konto er intet prbl.
Redigeret af Thong9 d. 06-05-2012 15:42
Lars
10-05-2012 10:00
Brugers avatar

Bruger

Har heller aldrig fået stempler i passet i forbindelse med kørekort. De set kørekort og fået signeret kopi.

Mener flere banker har to typer koder til betaling i netbank.

En med login/kode og en sms kode. sms kode tilsendes og tastes ind som sikkerhedskode ved transaktioner i netbank.

Den anden har PIN2 i stedet for sms. Det så en kode der altid er den samme som skal tastes ind ved transaktioner.

Så skal netbanken bruges fra Danmark med dansk tlf skal der måske spørges om denne PIN2 eller se om typen kan ændres online.

Må gerne rette hvis jeg er forkert på den.
Lars
KimP
14-02-2013 16:29
Bruger
Antal indlæg: 30

Forrige gang jeg var i Thailand, besluttede jeg mig for at få konto i Thailand. Jeg gik ind i Kasikorn Bank med mit pas, thai mobil nr. og en adresse, og fik en konto med det samme... Ingen problemmer der..

Gjorde det da jeg blev træt af den begrænsning der er på dankse hævekort.
Lars
17-02-2013 16:31
Brugers avatar

Bruger

KimP, hvor var det henne i Thailand?

Har hørt der kan været stor forskel fra by til by?

Havde du turist visum eller andet visum eller blot ankommet og fået 30 dages stempel ved ankomst?
Lars
Jos_38
17-02-2013 17:08
Bruger
Antal indlæg: 237

Første gang jeg fik en bankkonto var også i Kasikorn, jeg var her på et 3x60 dages visum...

Men det er ufatteligt så meget papir, stempler, kopier af pas og underskrifter der skal til, bare for at åbne en konto som man i sidste ende kun kan hæve på, og kun så længe der er penge på kontoen Smile Man skulle tro man havde bedt om nøglerne til guldreserven...

.
kimsen
06-08-2013 14:47
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Det ser meget positivt ud,. bestemt værd at overveje,. Smile

nogen der ved hvilke omkostninger der er forbundet med en Thai bankkonto,. ?
jeg tænker på :
- oprettelse,
- overførsel fra Danske Bank (i DK)
- og pris ved brug af kortet,

+ hvor stort beløb kræves indsat. ?

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Robert Kronberg
06-08-2013 15:14
Bruger
Antal indlæg: 99

Såvidt jeg mener, så er det gratis at åbne en konto, men frit efter hukommelsen koster det 200 baht for et ATM-kort eller 300 baht for et debit-kort.

Eftersom det er et debitkort, er der ingen pris ved brug af kortet, dog er der et mindre gebyr, hvis du hæver penge i en fremmed banks ATM-automat.

?rsgebyret for debit-kortet er omkring 200 baht.

Ved oprettelse af privatkonto skal der indsættes 500 baht.

Jeg kender ikke Danske Bank, men har Jyske Bank.

Det koster 20 kroner at sende penge fra Jyske Bank, og 200 baht at modtage penge. Der er muligvis også trukket nogle andre gebyrer, men dem kan jeg ikke se, da jeg sender i kroner og modtager i baht.

Der er nemlig nogle gange trukket mere end 200 baht, når kunder i Danmark sender penge. I sidste betaling fra Danmark var der trukket 450 baht, men kender ikke afsenderbanken.

Hilsen, Robert

kimsen skrev:
Det ser meget positivt ud,. bestemt værd at overveje,. Smile

nogen der ved hvilke omkostninger der er forbundet med en Thai bankkonto,. ?
jeg tænker på :
- oprettelse,
- overførsel fra Danske Bank (i DK)
- og pris ved brug af kortet,

+ hvor stort beløb kræves indsat. ?

.
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Regler for tilstrækkelige midler på konto Visum til Danmark 16 11-08-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 259 07-08-2020
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 36 29-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder