Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Rejsemål - udflugter, aktiviteter, overnatning... - Centrale Thailand
Kanchanaburi, Natur og historie.
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
20-10-2011 21:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Hvis man ønsker et historisk islæt på sin ferie, og samtidig ønsker at opleve naturskønne omgivelser, kunne Kanchanaburi være et bud.

Vi tog turen fra Bangkok med minibus, hvilket var en mindre behagelig oplevelse.... Måske er jeg lidt forudindtaget af minibusser, men jeg har altså ikke verdens bedste erfaringer med disse. Desværre var der ikke de store alternativer, og vi planlagde måske også lidt sent.... Jeg ville nok ta' toget en anden gang.

Selve byen er en hyggelig, ikke alt for "turistet" by med et lille område med restauranter i nærheden af floden, et natmarked og et varieret udvalg af hoteller. Vi boede på et af de ældre - River Kwai hotel, ikke prangende, men vi var tilfredse. Skulle man prøve noget lidt mere eksotisk, ville jeg absolut prøve et af de hoteller, der tilbyder overnatning på floden... Det gad jeg godt prøve.

Vi skulle kun være der et par dage, og målene var Eravan vandfaldet, og en historisk tur, gennem museerne og langs den gamle jernbane.

Turen til vandfaldet klarede vi med at hyre en Songtheaw (Det er garanteret stavet forkert.. Men I ved . en pick up med to rækker sæder på ladet). Chaufføren ville ha' 1000 baht for det meste af en dag. Det er nok den billigste transport vi prøvede på den tur. (Jeg synes priser på transport i Thailand er gået noget op!!) Han kørte os til det berømte vandfald og ventede på os, i tilfælde af at vi skulle nå andre steder hen. Det gjorde vi ikke. Vandfaldet er vildt smukt. Det er delt op i 7 stadier, men børnene gjorde at vi kun klarede det til det 5. stadie. Med badeture undervejs gik tiden jo hurtigt.

Næste dag tog vi med på en arrangeret tur, hvor vi både så Dødens jernbane, med den oprindelige hule, som amerikanske krigsfanger brugte til at behandle de syge fanger. Vi så en genopbygget del af broen. Et museum, og det berygtede Hellfire Pass. Et andet vandfald, nogle tog og meget andet. En ganske udmærket tur, som vi gav ca. 700 baht for inkl. frokost.

Det er absolut et område jeg kunne finde på at komme tilbage til. Der er mange steder ved nationalparken man kan besøge. Nationalparken ligger ca. 80 km. fra byen, er der er forskellige transport muligheder.

Vi tog derfra videre til Ayutthaya. En tur på et par timer.
Redigeret af gall d. 13-09-2012 09:38
Thomas
gall
05-03-2012 12:38
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Et lille tip mere.
Hvis man er i Kanchanaburi, og befinder sig ved jernbanebroen i selve byen, kan man sejle med longtail til nogle seværdigheder, bl.a. nogle huler. Den tur vil jeg anbefale. Jeg tror vi gav 700 baht for turen, som tog 1-2 timer. Vi sejlede til et museum, hvor man havde genopbygget en af de barakker krigsfangerne sov i under krigen. Der var billeder, og beretninger fra tiden. Et af stoppene var nogle huler. Vi blev sat af, og gik op af en lang trappe. Selve hulerne var imponerende. De var veloplyste fremkommelige og alligevel spændende.
Man aftaler med longtailføreren hvor mange stop man ønsker. Samtidig er det en god måde at se byen, og deres afskyelige (undskyld) sejlende diskoteker/kareokebarer på.

Thomas
Steen J
06-03-2012 11:40
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

gall skrev:
Et lille tip mere.
Hvis man er i Kanchanaburi, og befinder sig ved jernbanebroen i selve byen, kan man sejle med longtail til nogle seværdigheder, bl.a. nogle huler. Den tur vil jeg anbefale. Jeg tror vi gav 700 baht for turen, som tog 1-2 timer. Vi sejlede til et museum, hvor man havde genopbygget en af de barakker krigsfangerne sov i under krigen. Der var billeder, og beretninger fra tiden. Et af stoppene var nogle huler. Vi blev sat af, og gik op af en lang trappe. Selve hulerne var imponerende. De var veloplyste fremkommelige og alligevel spændende.
Man aftaler med longtailføreren hvor mange stop man ønsker. Samtidig er det en god måde at se byen, og deres afskyelige (undskyld) sejlende diskoteker/kareokebarer på.



Prisen var det 700 pr. prs eller båd.
gall
06-03-2012 12:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Relevant spørgsmål. 700 baht for en båd. Der kom en entre ved museet oveni, det var 60 baht pr voksne. I det hele taget synes jeg ikke priserne i Kanchanaburi er så høje, i forhold til den turisme der er.
Thomas

gall
08-11-2014 10:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Sad og rodede rundt på nettet, og fandt dette klip fra Eravan nationalpark.
Absolut et besøg værd. Hvis man skal op til det øverste trin, er det lidt af en vandring - men man kan jo nøjes med det man orker.


Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Historie - danske gravpladser i Thailand Generelt 4 03-10-2013
??nskes : Langtidslejning af hus i Kanchanaburi omegn Køb, salg og bytte 1 12-02-2013
Dansk/Thai historie Nordligste (Den Gyldne Trekant) 3 20-12-2012
Ayutthaya - historie, information, industri - video fra BBC Centrale Thailand 2 02-09-2012
Trist historie, elefanter dræbes for at tjene på turister Generelt 1 24-01-2012
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder