Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Vejret
Rejse situationen december 2011
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
01-11-2011 19:47
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022

Tråden her er en forsættelse af rejsesituationen oktober 2011 for at nye kan følge med, hvis de leder efter info i forbindelse med en planlagt rejse el.lign. Tidligere tråd finder du her
http://www.thaiguide.dk/forum/f...

Denne tråd er ment som en hjælp til dem der søger information om den aktuelle rejsesituation grundet oversvømmelse, og dens følgevirkninger.

Jeg sidder i Danmark, så de aktuelle oplysninger om situationen har jeg fra siden her, og nettet i øvrigt.
Lars er i Bkk, og kender derfor lidt til situationen der, og et par andre medlemmer er andre steder i Thailand.

Til dem der er i Thailand (både turister og fastboende)
Skriv hvordan det er, der hvor I er, også selvom situationen er ganske normal. Der er førstegangsrejsende på siden her, som søger info, og som måske føler at de "spørger dumt eller unødvendigt" Alle informationer om situationen kan hjælpe.

Til dem der snart skal rejse til Thailand.
Spørg endelig, hvis I har spørgsmål. Mange af os kender en del til Thailand og kender alternativer, hvis dit oprindelige rejsemål begynder at virke uoverskueligt. Skulle din destination være problematisk pga situationen, er det intet problem at rejse videre til et andet sted. Den meromkostning (i tilfælde af at du allerede har booket hotel) opvejes nok af en vellykket ferie.

Personligt ville jeg ikke tøve med at rejse til Thailand nu.
Redigeret af gall d. 06-12-2011 12:45
Thomas
gall
01-11-2011 20:14
Brugers avatar

Bruger

Sammenfatningen af de indlæg der kom fra Thailand må være at:

Hua Hin
er tør nok, men temmelig overfyldt, da mange turister er søgt hertil.

BrianLucas var lige vendt hjem fra en tur i det sydlige, og her var ingen problemer.

HejRene skrev: vi kom igennem Suvarnabhiumi lufthavnen i torsdag d.27/10 og tog en mini bus til Koh Chang uden problemer, mærket slet ikke til problemerne. Så heller ikke noget på vej ud af Bangkok...

Cwinn skrev: Lidt Info fra os 3 gutter i Bangkok. Vi har været her i 3 dage, og har taget rundt hvor vi ville på nær chao San road, som vi hørte var oversvømmet. Vi har kun set sandsække rundt omkring, idag er det tydeligt, at der ikke er så meget trafik, de siger det er fordi mange har forladt byen, derudover siger de i medierne, at det kritiske tidspunkt i aften, men indtil nu virker det som lidt overdrevet af dk medier, men sådan er der vel altid !

Btw så kan man tjene 1000 Bath hvis man fanger en krokodille Wink

Big-Viking skrev den 29/10: Jeg personligt tror ikke det bliver værre end det er nu. Kunne godt bruge noget af det vand heroppe i nordøst. Tørt og varmt som Sahara.

Henrik skrev den 30/10:
Hej lars mf. Vi lande i Bangkok her til morgen og tog en bil ind til centrum.... Ingen problemer overhovedet.... Der var ikke ret mange biler på vej ind.
Vi har været hele dagen inden i centrum og har ikke set skyggen af vand.
Inde i centrum er der ikke ret mange mennesker og ej heller ret mange biler (faktisk ret dejligt iforhold til normalt)
hvis der er nogen hjemme indk som skal herned ser jeg ikke nogen grund til at i skal aflyse jeres tur herned.
Vi skulle have været på weekend marked idag.... Det var lukket og det var mening at vi skulle i zoo imorgen.... Alle dyrene er flytte... Så det blev vores datter på 4 lidt ked af....
Så imorgen står nok bare på shopping..... Er der nogen som kan anbefale noglen gode steder....

Det er vigtigt at tænke på at udenrigsministeriet fraråder alle unødvendige rejser til Bangkok. Dette kan betyde at din rejseforsikring i dækker, hvis du skulle få brug for den i Bangkok. Dette bør man måske undersøge.

Vi har spurgt vores læge om man bør tænke på kolera vaccine eller lignende til os eller børnene inden vi rejser. Men dette mente vores læge ikke var nødvendigt.
Redigeret af gall d. 01-11-2011 20:16
Thomas
gall
02-11-2011 12:48
Brugers avatar

Bruger

Følgende svarede TopDanmark sidste gang Udenrigsministeriet frarådede ikke nødvendige indrejser til Bangkok. Det er værd at huske på.

Som man kan se inde på Thaiguide-hjemmesiden så FRAR?DER IKKE-N?DVENDIGE rejser til BANKOK.

Vores REJSE-forsikring dækker IKKE i Bankok men i øjeblikket kun i resten af Thailand.

VI KAN OPFORDRE TIL AT MAN L?SER OG F?LGER UDENRIGSMINISTERIETS REJSEVEJLEDNING for ikke
at miste/mangle indformation - da vi følger denne.

OM vores svar er generelt eller om det kan veksle fra selskab til selskab kan jeg ikke svare med sikkerhed på.

Tråden kan du finde her: http://www.thaiguide.dk/forum/f...
Thomas
gall
03-11-2011 11:40
Brugers avatar

Bruger

Ligger et par Youtubeklip på, for dem der ønsker at kigge med.

Det første er fra floden i fredags:
http://www.youtube.com/watch?v=...

Dette klip er frfa Khao San road 15 oktober. Men det skyldes en regnbyge, og ikke oversvømmelse fra floden.

Her et klip fra området omkring Maharaj Pier. Dette skyldes floden, og ikke en regnbyge.

For at vise at det ikke er noget nyt for Thailand, fandt jeg dette klip fra 1942. Der er optagelser fra Det Demokratiske monument, fra Sanam Luang foran Grand Palace, og fra pladsen foran Dusit Zoo.
Thomas
Lars
03-11-2011 13:57
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Her et par anderledes, men fra dagligdagen igår. Bang Khae bydelen der hurtigt igår kom til at se sådan ud udenfor et shoppiong center på hovedvejen til Hua Hin.

Fra CNN - video:
Besøg i Don Muang Lufthavnen, der nu er godt under vand.

Besøg hos flere hundrede de evakuerede, som stadig er der uden strøm og snart uden vand, men som nægter at flytte derfra.

Det lugter siger rapporteren.

Og de bunker af affald, der stadig svømmer rundt i affaldet efter at stedet blev brugt til distribution af nødhjælp tidligere.

Bangkok airport surrounded by water - Bangkok's Don Muang Airport is now the home for 500 evacuees from the floods
Redigeret af Lars d. 03-11-2011 13:59
Lars
Frank
03-11-2011 17:13
Bruger
Antal indlæg: 10

Hej. Lige en hilsen fra hua hin. Vi kom hertil fra dk i går den 2/11 og der var ingen problemer med at nå frem. Det var lidt mere trafik end sidst vi var her men eller fin føre hele vejen. Der holdt en del biler i siderne på mortorvejen i Bangkok. Her i hua hin er problemet at der mangler ting i butikkerne. Vand er der næsten ikke i nogle butikker , andet man skal lidt udenfor byen. Vores lokale har stadig vand uden det er til overpris. Der er mange thaier i byen men det genere ikke. Men forvendt ikke at finde mange ledige hoteller, for det meste er optaget.
HejRene
04-11-2011 03:52
Bruger
Antal indlæg: 7

Hejsa..

Vi er på Koh Kut og har været her nogen dag nu, før som skrevet tidligere været flere dag på Koh Chang og vi oplever igen form få problemer.. fint med mad og drikke, har været i 7-11 også var der udsolgt med vand, gik i mini market lidt længer ned af gaden og de hade to køleskabe fyldt med vand.. så igen problemer..
Det virker ikke som om der flere mennesker end normalt..
Vi har et pr. dage i Bangkok inden vi skal hjem d. 13/11 så holder lidt øje med hvad der sker..
Rejser med min søn på 4 år og gravid kæreste og Syndes ikke jeg oplever problemer som tag bare afsted hvis i har en rejse til Thailand lige om hjørnet.. Wink
Tenna
04-11-2011 09:26
bruger
Antal indlæg: 2

Hejsa Smile

Vi skal rejse på mandag, og lander tirsdag morgen, hvor vi skal videre til Chiang Mai. Er der nogen der ved, om det hele er "normalt" igen deroppe? Efter det skal vi til Koh Chang, Koh Mak og Koh Kood, hvor vi håbede at vi kunne tage en bus til fra Bangkok, er det mon realistisk? Vi har planlagt to dage i Bangkok inden vi tager hjem fra d. 22-24/11, men er meget i tvivl om hvordan situationen udvikler sig.. Specielt fordi de er begyndt at skrive meget om div. sygdomme, de frygter der kommer som følgevirkninger.. Nogen der ved noget om det?

På forhånd tak Smile
Lars
04-11-2011 15:08
Brugers avatar

Bruger

Hej Tenna, velkommen til.

Jeg har ikke hørt eller læst noget der siger at der er problemer i Chíang Mai. Bekendt af mig bor der og siger der ingen problemer er. Normal vejrsituation.

Mht sygdommene vil jeg ikke udelukke at der allerede er problemer med forskellige oversvømmelsesrealterede sygdomme også f.eks instekbårne, og at det bare ikke omtales af myndighederne for ikke at skabe panik og skræmme turister. INformation kan jo nemt misforståes og blive formidlet forkert. Som CNN åbenbart gjorde forleden hvor de fik givet indtryk af at Bangkoks Internationale lufthavn var lukket. Hvilket den jo ikke er.

Men efter hvad jeg har læst i udenlandske medier er det KUN i de oversvømmede områder, at der frygtes problemer lige nu. Dvs der hvor vandet står nu eller stod for kort tid siden. Der hvor affaldet kan hobes op, myggene kommer, urent drikkevand osv.

Idag vil jeg ikke mene der er problemer med det i Chiang Mai, Koh Chang (slet ikke berørt på noget tidspunkt) eller Indre Bangkok, hvor der ikke har været vand.

Men ellers måske tjekke forskellige danske vaccinationscentre og se om de har kommenater omkring Thailand? Enliste med nogle findes på thaiguide.dk.

WHOs Thailand side har jeg ikke kunnet finde nogen speciel information om Thailand.

Men kunne være rigtigt godt at høre andres mening om netop det med sygdomme og epedimier og hvad de evt støder på af nyheder og artikler osv.
Lars
Lars
04-11-2011 15:17
Brugers avatar

Bruger

Hej igen,

Mht Bangkok om en uges tid for bus til Koh Chang. Er det direkte fra lufthavnen du mener? Så vil jeg tro det kan lade sig gøre, da der er en vej direkte fra lufthavnen og sydover der kører hævet 10 meter over jorden. Er det fra centrum er det sværere at sige lige nu syntes jeg.

Og om Bangkok er et godt sted at holde ferie 22-24. Det håber jeg meget selv at det serbedre ud til den tid. Mon ikke det lysner lidt. Det vil jeg tro.

Men ellers følg med og i værste fald må I så tage et par dages ekstra daseferie ved stranden. Heller ikke værst og sparer alle pengene til shopping Grin
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Forbud mod online salg af alkohol træder ikraft 7. december Nyheder 1 30-11-2020
En dagbog om en repatrierings rejse til Thailand Rejsebeskrivelser 40 01-11-2020
Thaiere kan rejse til Danmark - endelig info kommet Nyheder 2 02-07-2020
Positiv oplevelse med bestil selv Rejse til Thailand Rejseplaner 3 11-10-2019
Thailand vil bede 70.000 burmesiske flygtninge rejse hjem friviligt Nyheder 1 25-03-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder