Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - med børn - Thailand med børn
Rejse alene med et barn
 Udskriv debat Udskriv debat
Line
01-12-2011 00:11
bruger
Antal indlæg: 2

Hej. Jeg (kvinde) påtænker at tage til Thailand med min 5 årige lyshårede datter slut dec-januar (2-3 uger). Jeg har været i Thailand flere gange, men altid på backpacker-måden, uden plan og retning. Nu vil jeg gerne vise min datter Thailand, snorkle, vise hende lidt koraller og små fine fisk gennem dykkermasken.

Jeg vil ikke være bange på min rejse, så det må ikke være for uplanlagt og for øde. jeg vil heller ikke gemme mig på et resort hele perioden...

Så hvor skal jeg tage hen? Er der nogle der har rejst på den måde før?

Er der nogen andre singler der læser dette der skal til Thailand på det tidspunkt og vil mødes undervejs?

Skal jeg være bange for at der er valuta i min lille pige? Altså at nogle stjæler hende - og derfor hellere vente med at tage til Thailand til jeg har en rejsepartner, så jeg fx kan gå i buffeten uden at være nervøs. For så blivr det jo ingen ferie.

Mvh/

Line
gall
01-12-2011 08:59
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Hej Line.
Det er simpelthen den fedeste måde at være sammen med vores børn på. Vi rejser til Thailand i januar, med vore børn på to og fem år. Det har vi gjort hvert år, og de elsker det.

For at besvare det sidste først. Nej. Jeg har ikke hørt om bortførte turistbørn, som handelsvare. Thaier elsker børn, og kan godt finde på at "låne" dit barn mens du spiser f.eks. Dog ikke uden at spørge først. Så leger de med barnet og viser det frem til naboer og bekendte, og når du har spist, kommer de tilbage med det - ellers spørger du bare efter den lille. Dette ville være utænkeligt i USA, ja selv i Danmark. Og, indrømmet, det er en lidt mærkelig følelse som forældre, at se en fremmed gå væk med ens barn. Men Thaierne er vant til børn, da de oftest lever i storfamilier, så de har en helt anden, og rolig tilgang til børn, end danskerne. Dog gør de det ikke så meget i de mest "turistede" områder. Dette skyldes at nogle mennesker bliver fornærmet, og det sårer thaierne. Men uden for turistområderne gør man det stadig.

Hvor skal du tage hen? Det er jo helt op til dig. Phuket er fyldt med turister så der kan du måske møde ligesindede, og finde underholdning din datter. Vi foretrækker at rejse lidt rundt, og prøve forskellige steder med strand eller jungle.
Phi Phi kunne jo være oplagt. De er ikke større end man nemt kan finde rundt. Der er lidt jungle, og masser af sejlture hvor man kan snorkle. Der er en meget børnevenlig strand, og der kører ingen biler. Derfra har du også nemt adgang til Phuket, Aonang og Koh Lanta.

Der er et afsnit på Thaiguide der hedder Thailand med børn, hvor vi har skrevet om mange af vores erfaringer, og der er også mange andre der er kommet med input. Kig der, og spørg endelig hvis vi kan hjælpe.
Thomas
Line
01-12-2011 12:28
bruger
Antal indlæg: 2

tak Thomas. Har nu kiget lidt mere. Ville det være en mulighed at lande i phuket, selv tage til Pii Pii og så videre til Krab hvor jeg så får fly hjem fra? Har I taget sådan en tur? Eller kunne det være bedre at tage direkte til Pii Pii via Phuket og så bare blive der indtil hjem igen via Phuket?

Tænker man kan finde nogle okay overnatningsmuligheder, når jeg er der. Men vil gerne have booket de første to dage og de sidste to dage. Hvordan lyder det - er det en god idé tror du?

Spørger dig fordi du har børn på min alder og har rejst der.

Vi er vant med at rejse sammen - plejer at pakke bilen hver sommer og køre ud i det blå i . Er fire uger. Møder dog almindeligvis venner undervejs.

Tænker at finde en billet den 27.12 - og være hjemme igen 14. jan. Altså nytår i Thailand. Er der et sted, hvor det kunne være sjovt at fjere nytår?

KOm gerne med idee, hvis du orkerSmile

Kh/

Line
Lars
01-12-2011 15:13
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7067

Hej Line,

Mht børn som handelsvare eller kidnapning er det heller ikke noget jeg nogensinde har hørt om. Og var det sket er jeg sikker på verden nok skulle have hørt om det. Som Thomas skriver er thaierne glade for børn og de små lyshårede er de nogle steder helt forgabte i.

Du kan måske finde en historie på nettet om et barn, halvt thai, halvt udlænding, der blev kidnappet fra skolen her for nogle måneder siden. Men det var en konflikt mellem en thaimor og den udenlandske far. Barnet boede hos faderen og moderen arrangerede nogle til at hente barnet. Men ikke et turistbarn.

Mht nytåret kan jeg anbefale at reserverer hotel til nytårsaften og dagene før og lige efter, hvis det er et af de populære steder på Phuket éller Phiphi. Mange af de gode steder kan være udsolgte på det tidpunkt.

Ikke prøvet det på Phi Phi, men på Phuket. Kom dertil den 26. december for nogle år siden. Tog lang tid at finde et hotel i Patong hvor der var ledigt, rimelig tæt ved vandet og centrum og rimelig stand. 3.000+ baht per nat for ganske simpelt lille værelse. Du kan altid finde noget at bo i, det kan bare tage tid at gå rundt med datteren og finde det.

Men der blev vi smidt ud igen efter et par dage, da der var booket over nytåret. ?v for den. For det tog så igen tid at finde et andet hotel og fandt så et lille dårligt sted til sidst. Dvs booker du fra den 28 til den 30 er det ikke sikkert du kan forlænge det, hvis der er andre bookinger.

Mht nytårsaften er der mange hoteller på Phuket, der har nytårsfest. Mange på den måde at det er også obligatorisk at deltage hvis man bor der nytårsaften og andre kan også komme. Dvs du skal selvfølgelig ikke deltage, men du skal betale hihi. Det så ofte fast beløb der inkl mad og nogle drikkevarer og lidt underholdning til efter midnat. Hvis du booker online står det altid hvis der er obligatorisk middag.

Er du på Phi Phi i nytåret er det nok lidt anderledes med de mange mindre steder at bo og færre af de store hoteller.

Mht planlægning og turen er der mange flere erfarne rejsende her der kan hjælpe mere!! Bl.a. Thomas og far-til-fire.

God tur Line.
Lars
gall
01-12-2011 18:17
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Du kan sagtens planlægge at lande på Phuket - Du skal dog nok til at lede efter en billet, da det tidspunkt du nævner er det travleste tidspunkt i Thailand. Om du kan finde en billet hjem fra Krabi ved jeg ikke. Prøv at søge det, ellers er der ikke mere end 3 timers kørsel til Phuket lufthavn.

Jeg vil give Lars ret. Pas på med at vente med at booke noget til I er der i dagene omkring nytår.

Der går flere daglige færger fra Phuket Town - Ratsada Pier til både Koh Lanta, Phi Phi og Ao Nang/Krabi. Du kan booke billet fra TA eller på dit hotel.

Hvis du gerne vil opholde dig lidt på Phuket, er Kata Beach det område hvor der er flest danskere, der skulle det også være muligt at møde danske legekammerater på stranden. Kan ikke anbefale et overnatningssted der, da vi aldrig har boet der.

Spørg endelig løs hvis vi kan hjælpe med mere.
Thomas
mln
16-12-2011 21:58
bruger
Antal indlæg: 3

Hej Line

Har først lige set din besked herinde Smile

Sofie (4 år) og jeg tager til Thailand 2. januar 2012 og er der i ca 3½ uge.

Vi rejser dog ikke til Phuket - er i Bangkok - Jomtien - Koh Samet - Chantaburi og slutter på Koh Chang.

Giv lyd hvis det er Smile Kunne da være hyggeligt med "legekammerat"

Venligst
Mette
HejRene
20-12-2011 00:11
Bruger
Antal indlæg: 7

Vi har rejset meget men os søn på snart 5 år, fra han var 6 måneder, vi er også to til og holde øje hvilken jo gør det en dele nemmer...

Men vi har lige være 3 uger afsted rund på Koh Chang, Koh Kut og Koh Mak, samt et par dage i Bangkok,. Thaierne er rigtig glad for børn og elsker og lave sjov med dem. Min søn er også meget lyshårede syndes nu ikke det var så galt denne gang, var også i Thailand med han da han var 1 år der kunne vi ikke være i fred, måtte beskytte ham en del og når vi tog rundt i Bangkok hade han altid sin hat på selv inde døres.. Den gang var vi kun i Bangkok da det var på hjem turen fra New Zealand.

Tag du rolig afsted, du skal såfyldig holde lidt mere øje med hende der ned end du måske gør her hjemme, ikke fordi du skal være bange for nogen tager hende, men mere fordi det er et andet land og bliver hun væk fra dig så kan hun ikke sproget, går ud fra hun ikke kan eng. i nu... Wink

Hvor søn var meget træt af folk ikke kunne forstå hvad han sige, plus han ikke forstod dem, vi prøver og lære ham lidt eng. men ikke helt ment.. Er igang med og kikke på om vi kan finde penge til en tur til Australian næste år.
Men hvis hun vil så elsket hvor søn og bestille cola, øl og vand, eller spørge efter regning nogen lette ord og kunne sige på eng. og de Thaierne elsker det, var helle vilde det når han prøvet og gøre sig forståelig..

Men gode tur, for i skal da afsted... !!! Grin
Robert Kronberg
23-12-2011 13:35
Bruger
Antal indlæg: 99

HejRene skrev:
Vi har rejset meget men os søn på snart 5 år, fra han var 6 måneder, vi er også to til og holde øje hvilken jo gør det en dele nemmer...

Men vi har lige være 3 uger afsted rund på Koh Chang, Koh Kut og Koh Mak, samt et par dage i Bangkok,. Thaierne er rigtig glad for børn og elsker og lave sjov med dem. Min søn er også meget lyshårede syndes nu ikke det var så galt denne gang, var også i Thailand med han da han var 1 år der kunne vi ikke være i fred, måtte beskytte ham en del og når vi tog rundt i Bangkok hade han altid sin hat på selv inde døres.. Den gang var vi kun i Bangkok da det var på hjem turen fra New Zealand.

Tag du rolig afsted, du skal såfyldig holde lidt mere øje med hende der ned end du måske gør her hjemme, ikke fordi du skal være bange for nogen tager hende, men mere fordi det er et andet land og bliver hun væk fra dig så kan hun ikke sproget, går ud fra hun ikke kan eng. i nu... Wink

Hvor søn var meget træt af folk ikke kunne forstå hvad han sige, plus han ikke forstod dem, vi prøver og lære ham lidt eng. men ikke helt ment.. Er igang med og kikke på om vi kan finde penge til en tur til Australian næste år.
Men hvis hun vil så elsket hvor søn og bestille cola, øl og vand, eller spørge efter regning nogen lette ord og kunne sige på eng. og de Thaierne elsker det, var helle vilde det når han prøvet og gøre sig forståelig..

Men gode tur, for i skal da afsted... !!! Grin

Derfor er det en god ide, hver gang man tjekker ind på et hotel at få TO visitkort fra hotellet på Thai. Et til sig selv, og et til ens barn. Måske kan bede bede receptionisten om at notere ens fornavn, ens værelsesnummer og at man er barnets mor på Thai på visitkortet.

Man fortæller så sit barn, at han eller hun skal vise dette kort, hvis man bliver væk fra hinanden.

I øvrigt, da jeg var barn, og jeg kom til et nyt stort set, uagtet hvor, så fortalte og viste min mor mig altid, hvor vi skulle mødes, hvis vi blev væk fra hinanden. Så uanset om det var i Bilka, hvor vi kom hver uge, eller om det var i Phuket Town, så vidste jeg, hvor mødestedet var dette sted.

Der blev aldrig brug for det, men det gav mig faktisk en vis tryghed som barn, da jeg derved vidste, at jeg ikke skulle være bange for at blive væk.

Hilsen, Robert
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thaiere kan rejse til Danmark - endelig info kommet Nyheder 2 02-07-2020
Positiv oplevelse med bestil selv Rejse til Thailand Rejseplaner 3 11-10-2019
DNA Test vedrørende barn i Thailand Generelt 2 13-11-2018
Thailand vil bede 70.000 burmesiske flygtninge rejse hjem friviligt Nyheder 1 25-03-2017
Farligt at rejse til Thailand - kan påvirke mange år fremad Muntre hjørne 1 01-01-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder