Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Generelt
Er frugter blevet dyrere i Thailand, ?
 Udskriv debat Udskriv debat
kimsen
10-12-2012 05:16
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Men hvor i danmark vil du få biler og motorcykler til thai priser???

jeg er ikke så meget inde i priser på biler,.. har du et link til nyvognspriser i Thailand,.. ?

(er ellers mest til biler,? har rep. købt, solgt biler i mange år,)

ang. MC / Motorbike, så har jeg snakket med en ældre dansk / amerikaner,
hvis kæreste bla. udlejer lejer Motorbike og webshop soi 94 Hua Hin

han fortalte at en ny Honda / Yamaha koster omkring 60.000 thb
rundt regnet 11.000 kr.

til sammenligning kan en DK scooter (ganske vist kun 45/kmt)
købes fra 4999 kr ? ca. halv pris,
http://www.thansen.dk/products....

jeg har lige købt et nyt objektiv til mit kamera i Panthip / CM
ikke fordi det var billigt,? 21.990 thb (ca 4000 kr)
men fordi jeg ville ha?? det nu,

i DK er prisen pt? 3.499
http://www.dustinhome.dk/produc...

det har indtil nu været generelt for 99% at det IT / elektronik jeg har set pris på,
også toldfri / lufthavne mm?.. en stor del (meget stor del) er dyrere,
end i afgift plagede DK

............... men der er noget specielt med MC til under 7 - 8000 i DK,
er ikke lige helt klar over reglerne (told / skat / moms)
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
u4
10-12-2012 06:03
Bruger
Antal indlæg: 403

Ja, elektronik er generelt lige så dyrt her som i danmark-men ram og hard diske kan ihvertfald fås billigere heroppe.Kender ikke priserne nede i de større byer.
Her lige et link til Toyota Thailand:
http://www.toyota.co.th/en/index.php/index.php
Vi købte en til damen til at køre ind til byen,på marked osv,-en 120cc-mener det var en Honda Wave-og den gav vi ca. 53.000 for-og det er jo også dyrt,når man sammenligner med større maskiner,som jeg hentydede til.Du får ekempelvis den nye 250cc Honda CBR til 120.000 THB og Kawasaki Ninja 250cc til knap 150.000 THB.-og som sagt Harley-1200cc 800.000 THB.
Desuden skal man regne med,at en 110-120cc mc hernede skal registreres og have plader osv. på samme måde som en 1000cc-så ikke helt som derhjemme.
Det at leje er jo altid forholdsmæssigt dyrere og heroppe kan jeg leje en 1600cc til 2000 THB om dagen-og det samme for de større biler-eksempelvis Fortuner.
Jeg købte en terabite hard disk for ikke så længe siden og gav ca. 2000 THB-aner ikke hvad de koster derhjemme.
Men alt andet lige-ja,priserne er steget meget de sidste par år-heroppe især på husleje priser,priser på land osv.i takt med at der kommer flere og flere turister-vi har fået Central Plaza og de bygger i et væk overalt-nye motorveje,bro til Laos-ja-name it.
Men det er jo desværre ikke bare os der mærker dette,eller den menige thai familie-men også mange små forretninger må lukke,da de ikke kan klare de store butiks kæder/shopping centre,som mange jo benytter selvom de er dobbelt så dyre som Big C osv.
Redigeret af u4 d. 10-12-2012 06:03
Jos_38
10-12-2012 06:22
Bruger
Antal indlæg: 237

Chiang Mai lyder til at have priser man ellers kun ser på Phuket ?

Hvis man i Danmark vælger at købe sine madvarer i Magasin eller Irma, så er det en hel del dyrere end hvis man køber i Rema1000 det er helt sikkert, samme i Thailand, hvis du vælger at købe kød, grønt, fisk og frugt i supermarkederne, så er det dyrere end det "rigtige" marked (jeg ved ikke hvor DET er i Chiang Mai, men jeg er sikker på at det findes)...

Vælger du en lejlighed i Hørsholm, koster det mere end i Valby...

Importerede elektronik varer koster mere (meget mere) i Thailand end i Danmark, dette er fordi de eksporterende lande har toldmurer, men køber du f.eks. et tilsvarende (ringere kvalitet) kinesisk mærke, vil du have svært ved at finde tilsvarende i Danmark - mærkevarer er meget dyrt i Thailand, men thailændere køber ikke mærkevarer...

Jeg har boet alt min tid i Thailand, i Bangkok - og de priser du skriver om her ville jeg bestemt også finde dyrt, jeg har lejet et ret stort hus med 3 værelser, 2 badeværelser, stort spisekøkken og en kæmpe stue til 12,000.- /måned her - ca. 400 meter fra metroen der på 20 minutter ville bringe mig til de store indkøbscentre i centrum, men indenfor gåafstand af Central Plaza Lat Prao, en gigantisk Carrefour (den er nu BigC extra), Union Mall, Texco Lotus og sidst men ikke mindst Chatujak weekend marked...

Jeg har boet i en airconditioned condo til 4,500.- /md - men det er sagtens muligt at finde dem billigere i området, en af mine medarbejdere boede i en condo til 2,300.- /md...

Tæt på hvor man bor (her i Thailand) er der gerne et fersk marked, og der har vi købt vores kød, fisk, frugt og grønt... Sidste fredag brugte min kone det største beløb til dato nemlig 1,080.- THB til at købe ind til en uges forbrug af 3 retter dagligt, med daglig frugt...

Vi har mælkedamen der kommer forbi hver morgen og sætter 2 (små) flasker mælk, det giver vi 300.- THB for om måneden...

Nye biler kan du f.eks. finde her : http://www.bangnamotor.com/price.htm/price.htm
brugte der er denne side fin (det gælder mange forskellige ting, ikke kun biler) : http://www.dealfish.co.th/search/?pv=29&r=7&wt%...te=1&sc=11

Men igen det er Bangkokpriser...

.
u4
10-12-2012 08:55
Bruger

En ting-udover som Jos skriver, importerede varer,jeg syntes er mega dyrt i Thailand,er brugte biler-de koster jo forholdsmæssigt meget syntes jeg-men man får også meget hvis man sælger sin brugte bil.
Vi havde en 3-4 år gammel Vigo pick-up og fik 440.000 THB for den-mener den koster knap 600.000.THB fra ny,så det er da ret godt betalt.
Jos_38
10-12-2012 10:09
Bruger
Antal indlæg: 237

Det er rigtigt at brugte biler er enormt dyre i Thailand, i forhold til i Danmark, der kan være flere forklaringer, at bilen sælges til restlåne beløbet i banken ?

Min Focus står i listen til 819,000.- svarende til 154,500.- DKK i Danmark koster den : 360,500.- DKK så der er da stadig lidt at spare herude, benzin giver vi her 32.- THB (6.04 DKK) i øjeblikket i Danmark betaler man 11.60.- DKK...

Afgifterne er så høje i Danmark at jeg faktisk kunne tage min bil med til Danmark og registrere den på hvide plader, uden at skulle betale så frygteligt meget mere end hvis jeg gik ind i en butik, og det ville være min, i Thailand, afgiftsbelagte bil, trækker jeg afgifterne fra i Thailand kan det betale sig ser det ud til...

Indtast afgiftspligtig værdi 154500 Kr
beregnet afgift 218850 Kr
eller pris med afgift 373350 Kr

Hentet fra skats hjemmeside : http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=64spx?oId=64

.
Oplevelser
10-12-2012 11:13
Bruger
Antal indlæg: 181

det opfatter jeg som noget i retning af 'ude på landet',..
altså et godt stykke fra fx... Chiang Mai, Bangkok, Hua Hin, Pattaya / Jomtien, ?

Du må da vist være en fra rækkerne ude i det jyske.... På landet min bare.... Nej vi er bare i det centrale Thailand, men du har ret....

Hvis du tager til København for at købe dine pensionist ting, så betaler du for det..

Det samme gælder faktisk også for alle de steder du nævner, hvis man ikke har check på sin pengepung, så koster det...

Jeg har endnu ikke været noget steds i verden, hvor man ikke skulle tænke på priser, men det er godt nok strengt, at os der har et liv ud over de steder du nævner, alle er hønseavlere fra snave...

Dette er ikke fair...... eller er det...

Du ved det, så fremkom dog med din viden, så jeg kan lære noget...Lol
Redigeret af Oplevelser d. 10-12-2012 11:14
Lars
10-12-2012 12:29
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7063

Danmark er et billigt lang og leve i, men dyrt at være bo ferie i.

Thailand er dyrt land at leve i for mange, men et billigt land at holde ferie i?

Jeg syntes det er svært at sammenligne Danmark og Thailand med alt, mad, bolig osv. Danmark er væsentlig mere udviklet end Thailand på de fleste områder. Thailænderne har helt andet forhold til boligkrav og mad.

Men jo mange almindelige madvarer er også dyre for thailænderne og de stiger som andre steder, også mere end lønnen.

Men for special madvarer som kartofler, rugbrød, havregryn er det ikke ngoet der normalt overhovedet indgår i den almindelige thailænders kost. Rugbrød er vist noget der kun findes i få lande?

Så de "vestlige ting" er dyrere. Der er slet ikke marked for rugbrød som i Danmark. ikke de store fabrikker osv. Så priserne er høje og der tjenes sikkert godt. For dem der vil have rugbrød er folk der måske også har lidt flere penge end mange lokale og de vil have brødet. Sættes priserne ned får man ikke flere lokale kunder. For de spiser bare ikke rigtigt rugbrød, heller ikke selvom du giver det gratis.

Kaffe har der heller ikke været tradition for. Så igen lille marked og import.

Boligmarkedet også anderledes, men der er også enorm stor forskel på indkomsterne. Meget større end i Danmark og dermed stor spredning? Og mange thaiere har ikke det behov for dansk "hygge" hjem, som måske i Spanien. Pgra klimaet bla? Køkken vil også være anderledes i thailandske boliger, da de laver andet mad og gør det anderledes. Mange huse har udendørskøkkener og nogle lejligheder også?

Kimsens lejlighed i Danmark ser også billig ud. En ejerlejlighed på den størrelse kommer jo let op i at koste 4-6.000 kroner om måneden. Og skal den lejes ud på månedsbasis bliver den sikkert også dyrere?

?g ja de fåes sikkert til 80 baht for 30 på marked. Måske også forskel fra by/land/provins. Men køber man æg i supermarkederne er de steget fra 55-60 baht til 80 baht for 10 alm str æg.

Hakket svinekød går for 150 - 180 baht kiloet (har den ide at det måske behandles mere hygiejnisk og kan godt lide kød, kylling, fisk er på køl)

Svinekød, ja det spiser mange thaiere slet ikke så vidt jeg har forstået. Men pudsigt nok, ihvertfald i Bangkok, koster hakket oksekød stort set det samme som hakket svinekød.

Internet, tlf og kabel TV er utroligt dyrt og lidt bagefter i kvalitet sammenlignet med danske priser og købekraften. Men tror priserne i nabolandene her også er som i Thailand.
Lars
Lars
10-12-2012 12:32
Brugers avatar

Bruger

Kunne dreje emnet lidt.

Hvordan er det gået med priserne for de ting som en turist i Thailand bruger penge på?

Har f.eks. oplevet at priserne på Stable Lodge, skandinavisk restaurant i Bangkok, er steget 20-30 % de sidst 12-18 måneder.

Det samtidig med at man får færre baht for danske kroner og turister nok generelt bruger lidt flere penge nu end for år siden.

Hvordan med ture, hotel priser, mad/restauranter osv?

Lars
u4
10-12-2012 20:18
Bruger

Jeg syntes da bestemt ikke,at danmark er et billigt land at leve i.
Thaier ikke spiser svinekød ? Den har jeg godt nok aldrig hørt før-her spiser de stort det ikke andet,det og høns og fisk.
Priserne på ture fik et hak opad -var det sidste år,da man satte entreen op i de store national parker-det er dog igen reguleret ned,da alle dermed mere eller mindre holdt sig væk.
Hotel priserne har heroppe holdt sig stabilt i snart mange år-har set indlæg i forum,som er 10 år gamle,med de samme priser som idag.Enkelte er dog steget fra 350 til 400THB-mellem klassen likker her på omkring 7-900THB og de dyrere, koster omkring 2000THB.
Mener heller ikke at restaurant priserne heroppe har ændret sig betydeligt.
Det er jo sådan med de ting,som hotel/resort-madsteder/restauranter-at når der er så mange af slagsen,tør ingen ændre prisen opad,idet de så ved at folk bare går derhen hvor det er billigere og det fastholder priserne meget syntes jeg.
Jeg oplever flere steder med overordentlig god mad,hvor jeg selv har spurgt-hvorfor sætter I dog ikke priserne lidt op med sådan en god mad-men har altid fået dette svar.
Lars
10-12-2012 20:27
Brugers avatar

Bruger

brianmarinus skrev:

Thaier ikke spiser svinekød ? Den har jeg godt nok aldrig hørt før-her spiser de stort det ikke andet,det og høns og fisk.

Skrivefejl, der skulle have stået oksekød.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 26 04-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder