Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Hjælp/ diverse Spørgsmål.
 Udskriv debat Udskriv debat
Tine
13-01-2012 14:04
bruger
Antal indlæg: 3

Vi har brug for lidt Hælp!!!

Vi er en familie på fire (børn 5 og 10 år), som rejser til Thailand den 29.02.2012 og rejser hjem igen den 31.05.2012.

Vores plan er at rejse lidt rundt i Thailand, nord og syd (gerne de små ø'er omkring Koh Lanta) samt et smut til Malaysia, hvor vi gerne vil besøge øen Borneo og kigge lidt på aber.
Vedrørende nord Thailand, tager vi Winktil Chiang Mai, hvor vi gerne vil opleve elefant-tur i junglen, nat market og Zoo.

1.
Kan vi vente med at booke overnatninger de forskellige steder, altså gøre det løbende da vi gerne vil være fri i forhold til, hvor vi skal være de forskellige steder og hvor lang tid vi vil blive der. Jeg tænker især på de forskellige ø'er, hvor udbuddet måske ikke er så store.

2.
Jeg syntes, jeg kan læse på forskellige forums at det kan være svært at finde overnatning på ?en Perhentian i Malaysia, hvor vi nok vil være i april måned. Skal vi allerede nu planlægge overnatning eller kan vi altid finde et hotel.

3.
Vi regner med at tage fra syd Thailand til Perhentian. Er der nogle der kan foreslå den bedste transport f.eks. fly-tog eller måske bus.

4. Vores budget er på 110000,00 til logi, mad, fly indenrigs og diverse tur. Er det realistisk?

Jeg takker på forhånd.

Shock) Tine
Lars
15-01-2012 11:59
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7101

Hej Tine,

Lyder som en rigtig spændende tur I skal på.

1: Booke i forvejen.
Skriver kun om Thailand, da jeg ikke kender noget til Malaysia og hotel situationen der.

Jeg ville vælge friheden til evt at ændre rejseplaner eller blive et par dage mere et sted og derfor ikke være afhængig af en hotel booking lavet i forvejen. Måske Jeres foretrukne hotel på de store strande er fuldt, men der er andre. Bruge lidt ekstra tid på at søge og have lidt mere frihed undervejs.

2: Overnatning på Perhentian
Den ø kender jeg slet ikke, så skal ikke kunne sige noget. Du har sikkert surfet nettet tyndt om det.

3. Transporten.
Jeg er lidt af en tøsedreng, så jeg ville følge Udenringsminsteriet rejsevejledning og tage til eller køre gennem de sydlige provinser i Thailand - Songkhla, Narathiwat, Yala og Pattani.

Men kan godt se at fra sydthailand og til øen er det ikke nemt at undgå?

Budget:
Du skriver 110.000 kroner til 3 måneder, det er omkring 1.200 kroner per dag.

Det ville jeg tro er OK til en alm. "budget" langtidsferie. Hvis prisniveauet i Malaysia er nogenlunde som Thailand - det ved jeg ikke helt om det er.

Men selvfølgelig ikke med luksushoteller og store bøffer og vin hver dag. Længere rejser som regel billigere end korte? Brænder simpelthen færre penge af per dag?

Der er et par tråde om rejsebudgetter her i forumet om budget.
Budget
Hvad koster en ferie i Thailand? Ikke billet, men hele ferien.
Lars
Tine
16-01-2012 10:55
bruger

Hej Lars

Tak for indspark.

Mange hilsner

Tine
gall
17-01-2012 02:25
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Vi rejser rundt med to børn. Vi booker ikke overnatning fra Danmark, men vi booker via nettet undervejs. Vi ændrer tit vores planer, så når vi er et sted. og vi har en idé om hvor vi vil hen som det næste, booker vi via nettet - oftest via denne side. På den måde låser vi os ikke fast, og kan ændre retning hvis der skulle være noget vi gerne vil se - eller undgå.
Svaret gælder dog kun Thailand. Det er nogle år siden vi var i Malaysia, og da, havde vi ikke børn med - dermed heller ikke så meget bagage. For børnenes skyld booker vi i forvejen.

Jeg er sikker på at I får en rigtig god tur. Vedr. Budget synes jeg ikke det lyder urealistisk. Jeg vil dog nok vælge nogle af de længere stays, i områder hvor priserne ikke er for domineret af turismen. Lige nu bor vi i en hytte ned til stranden 365 km fra Bkk. Vi gi'r 1500 baht for bungalow med dobbeltseng aircon og wifi. Her er ingen turister men lækre omgivelser.
Bemærk. Nogle steder er uden for sæson kun 300 km fra andre steder som er i højsæson.
Redigeret af gall d. 21-01-2012 02:22
Thomas
Tine
20-01-2012 13:57
bruger

Hej Thomas

Tusinde tak for dine ord. Jeg er lidt nysgerige, hvor bor I, måske kunne det være noget for os.

Hav en god rejse med mange oplevelser.

Hilsen

Tine
gall
21-01-2012 02:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Vi boede på et sted der hedder Rocky point resort, ved Thap Sakae, stedet var booket gennem denne side. Derfra tog vi bumletoget til Chumphon (18 kr for togbillet til os alle fire), og lige nu er vi på den strand der hedder Tung Wualaen. Her har vi boet før. Vi bor et af de dyre steder hvor et dobbeltværelse koster 1500 baht + 100 baht ekstra for morgenmad til børnene.
Spørg endelig hvis jeg kan hjælpe. I skulle måske også prøve at kigge på øen Koh Phayam, hvis i bare er til strandhygge, flotte omgivelser og god thaimad.... men diskothekerne kommer i ikke til at støde på der.
Redigeret af gall d. 21-01-2012 08:46
Thomas
knarF
22-01-2012 16:22
Brugers avatar

bruger
Antal indlæg: 1

110.000 kr giver ca. 600.000 baht med dagens kurs, svarende til ca. 6.700 baht pr. dag.

Det giver plads til en komfortabel ferie - i hvert fald i Thailand (jeg kender ikke niveauet i (Malaysia). Hvis I fortventer fx. 1.500-2.500 baht til bolig pr. dag, så er der 4.200-5.200 baht tilbage.

Spiser I på lokale steder, så kommer I af med 500-1.000 baht inklusiv drikkevarer tilsammen pr. gang.

I kommer ikke til at lide nød på grund af økonomien.Smile

God tur!
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Spørgsmål i forbindelse med køb af lejlighed Bolig og jord - køb - salg - bygge eget hus 3 09-01-2018
Spørgsmål til SETV Visum til Thailand 6 27-02-2017
Turistvisum hjemmefra eller forlængelse i Thailand? (+ andre spørgsmål) Visum til Thailand 13 07-01-2017
Spørgsmål fra førstegangs rejsende til Thailand :) Rejseplaner 19 25-08-2014
Sokker i sandaler - et spørgsmål om mode? Lidt af hvert - alt det andet 2 02-05-2012
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder