Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Mad og restauranter i Thailand
Vinsmagning i ... Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
27-01-2012 17:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Thailand laver vin, men jeg må tilstå jeg aldrig har smagt det.

Men Ekstra Bladet skriver lidt om det:

Thailand forbindes sjældent med vin. Og endnu sjældnere med god vin. Men der er håb forude.

Druetyperne kan have nok så fine og velrenommerede navne. Men så er der jo de afgørende faktorer som terroir og erfaring udi vindyrkning. Og spørgsmålet er, om de jordbunds-, klima- og vidensforholdene er, som de skal være, i et meget ungt vinland som Thailand.

Men hvorvidt man efterhånden har tilegnet sig den rette knowhow til at få mest muligt ud af druerne og producere vine, som imponerer en europæer, må du selv afgøre, hvis du altså er så heldig at være en af de rigtig mange danskere, der hvert år besøger Smilets Land.

For det er i turismens ædle navn nu muligt at lægge vejen forbi en af landets vingårde enten siddende på en elefant eller ved at lade en sommellier guide dig gennem en tiretters vinmenu under et vandfald i junglen.

Blandt Thailands fremmeste vinproducenter er:

Hua Hin Hills Vineyard
Beliggende på en tidligere elefantfarm på en bakke midt i junglen tæt på Myanmar. To gange om dagen går der en shuttlebus fra Hua Hin. En rundtur koster ikke meget mere end en 50'er.

Her dyrker man blandt andet Merlot, Cabernet Sauvignon, Shiraz, Chenin Blanc, Colombard, Muscat, Tempranillo og Sangiovese. Druer der i høj grad forbindes med ganske andre lande. Dette er i øvrigt det eneste sted i Thailand, man dyrker netop Sangiovesedruen, der er den vigtigste drue i Toscana og er grundstenen i enhver Chianti.

Man kan få en vinmenu sammen med tapas, og så kan man spille petanque og male vinflasker samt ride vingården rundt på elefantryg.

Flere vinproducenter m.m. i artiklen hos Ekstra Bladet - Vinsmagning i.. Thailand, hvor der også er links til stederne.
Lars
big-viking
28-01-2012 16:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179
Tilmeldt: 29.12.09

Har smagt Thailandsk vin. Notgood Hellere et glas mælk. det smager ad H. til..
Steen J
29-01-2012 02:20
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

big-viking skrev:
Har smagt Thailandsk vin. Notgood Hellere et glas mælk. det smager ad H. til..


Der er JEG fuldkommen sikker på, at du ikke har ret, eller har særligt meget forstand på vin.

I HH tæt på, hvor jeg bor, er der en fantastisk vingård, der er velbesøgt. Der kan man komme ind og smage på forskellige vine.

Der er jo altid forskelle for vinene, men der på den omtalte vingård, laves god vin, der er til at betale.

Hilsen
SteenJ
big-viking
30-01-2012 04:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179
Tilmeldt: 29.12.09

Thailandsk vin smager ad Helvede til. udrikkeligt. Hvad er god vin? Den du syntes er god er jo ikke sikkert en her syntes er god. Igen ville ikke give en Satang for Thai vin. Lidt forstand har jeg på vin og igen den Thailandske jeg har smagt har fået mig til aldrig at prøve den igen, Hua Hin eller ej.

Lars
30-01-2012 11:56
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg skal hverken sige om det smager godt eller skidt.

Her lige et indlæg fra thaiguide/facebook om emnet:
Ja, jeg smagte thai vin på Samui, og det smagte ganske udemærket: -)
Lars
Steen J
01-02-2012 13:03
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

"nogen kan li´ datteren, nogen kan li´ moren, nogen tager begge dele, nogen lader helt være."

Men det er ikke ensbetydende med, at bare total skal afvise, selvom man kun har prøvet een gang.

SteenJ
Redigeret af Steen J d. 01-02-2012 13:04
Lars
02-02-2012 07:24
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Vi må jo få det afgjort, det med vinen Angry

Så vi må lave en forening - vinsmagning. Tager 3 billige vine fra Chile, Argentina og Italien og 3 thailandske og laver blindsmagning?

Lars
Steen J
02-02-2012 08:09
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

Lars skrev:
Vi må jo få det afgjort, det med vinen Angry

Så vi må lave en forening - vinsmagning. Tager 3 billige vine fra Chile, Argentina og Italien og 3 thailandske og laver blindsmagning?



DEN er jeg med på, er i HH igen fra mandag.

Hilsen
Steen

Lars
24-04-2012 18:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Smagte for nyligt min første Thailandske vin nogensinde.

Fik serveret rose/Mousserende vin som velkomstdrink og derefter dejlig frisk hvidvin til maden.

Specielt hvidvinen syntes jeg var ganske glimrende og jeg ville ikke selv have gættet på den var fra Thailand. Væsentlig bedre end de billige tyske hvidvine efter min smag.

Kender desværre ikke mærket og ved heller ikke hvilken region den er fra.
Lars
Robert Kronberg
24-04-2012 18:41
Bruger
Antal indlæg: 99
Tilmeldt: 25.08.10

Hej Lars,

Papvinen Mont Clair kan angiveligt købes for 969 baht i Foodland - 5 liter faktisk og ganske udemærket.

Hilsen, Robert

Lars skrev:
Smagte for nyligt min første Thailandske vin nogensinde.

Fik serveret rose/Mousserende vin som velkomstdrink og derefter dejlig frisk hvidvin til maden.

Specielt hvidvinen syntes jeg var ganske glimrende og jeg ville ikke selv have gættet på den var fra Thailand. Væsentlig bedre end de billige tyske hvidvine efter min smag.

Kender desværre ikke mærket og ved heller ikke hvilken region den er fra.
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder