Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Strandene på Koh Chang
 Udskriv debat Udskriv debat
Dina
29-01-2012 14:13
bruger
Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 29.01.12

Hej, jeg er ny herinde og har luret lidt med et par dage for at se om jeg kunne finde svar på mine spørgsmål.. Det kunne jeg ikke, så derfor denne tråd Wink

Vi rejser til Thailand/Bangkok i medio marts og herfra gerne til Koh Chang.. vi er en familie med 2 små børn (2 og 3 år) og vil gerne bo i bungalow på stranden, et sted som har en børnevenlig strand, dvs sand og ikke sten/klipper). Et sted hvor vi i gåafstand kan komme til markeder, restauranter, dog et sted med ro, ikke disco og lignende..

Hvilke(n) strand(e) er god at være på som familie, med ro, børnevenlig og alligevel tæt på lidt by (eller hvad der nu er på Koh Chang) Good

Hilsner herfra
Dina
Lars
29-01-2012 19:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Dina,

Et bud herfra kunne være Kai Bae stranden eller hvordan det nu staves. Strand to eller tre fra den nordligste White sand beach. Der er fredelig, spisesteder og stille strand. Der er også lidt forretninger/marked, men stille og roligt og lidt af det hele hænger lidt sammen.

Billedet her er fra resort lige til venstre for den lille "havn" i "byen". Dvs sydfor. der er flere steder med hytter.

Området mellem white sand beach og Kai Bae har også mange fine resort, men for mig lidt for afsides. Der er ikke meget omkring i gåafstand, skal næsten køres til det hele?

Der er helt sikkert også andre gode bud?

www.thaiguide.dk/images/kohchang/08/kohchang38.jpg

Kai Bae Beach, byen, for 3 år siden:
(egen video)


Redigeret af Lars d. 29-01-2012 19:10
Lars
Dina
29-01-2012 19:41
bruger
Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 29.01.12

Tak skal du ha Good
Ved du om White Sand beachen er ligedan, mere eller mindre fredeligt? Umiddelbart synes jeg forholdene minder meget om Koh Lanta og det er lige os Yes
Vi skal være afsted i 3 uger og jeg lurer jo på om vi kan bruge 3 uger fordelt der og evt. Koh Mak og hva så?? Har du nogen forslag?
Ida12
29-01-2012 20:20
Bruger
Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 29.01.12

Hej Dina.

Så lige dit oplæg.
Vi skal selv til Koh Chang her om 14 dage. Vi skal bo på noget der hedder Bailan Beach Resort, i en bungalow lige ned til vandet. Det ligger i den lille by der hedder Bailan. Vi skal være den første uge på Koh Chang og derefter rejser vi til Koh Samet, som skulle have nogle af Thailands bedste strande.
Koh Samet er en lille ø, som ligger ved Rayong, så ikke så langt fra Koh Chang. Måske det også var en mulighed for jer.

Håber i finder ud af noget Shock) Jeg glæder mig helt vildt og regner med at vi skal rundt og besøge nogle af de små øer rundt om Koh Chang.

Mvh Ida

Dina
29-01-2012 20:39
bruger
Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 29.01.12

Hej Ida
Tak for dit svar...,. Du må endelig fortælle om jeres rejse når I kommer tilbage.. hvordan kommer I til Koh Chang? Fly fra Bangkok eller? Tænker at den direkte rejse med minibus som tager 5-6 timer er lidt hårdt for vores to små børn... ovenpå en flyrejse som tager 2x6 timer...Tænker
Lars
30-01-2012 11:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Dina,
Har ikke været på Koh Lanta, så kan desværre ikke sammenligne.

Omkring White Sand Beach.

Alt er bare lidt mere af det hele end de mindre steder sydfor. Men stadig sandstrand (bortset fra allersydligste, hvor det er stensætning mod vandet og sten de første mange meter i vandet.

Der er ikke det vilde natteliv på Koh Chang så diskoteker er der ikke så mange af. Der er lidt og det vist mest i det nordlige.

Du kan måske får en fornemmelse af forskellen i denne video gennem White Sand Beach? Der er sket noget siden og det er at der er bygget flere forretninger osv ud til vejen, bygget tættere og igen mere af det hele. Det samme sker alle andre steder syntes jeg indtil hver en kvadrat meter ud til de "gode" veje er fyldt op.


Redigeret af Lars d. 30-01-2012 11:07
Lars
Lars
30-01-2012 11:10
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Ida,

Velkommen til!

Det nogle år siden jeg har været på Koh Samet. Jeg ville da også gerne høre lidt om hvordan det er idag.

Rigtig god tur til solen Dream
Redigeret af Lars d. 30-01-2012 11:10
Lars
Ida12
31-01-2012 16:34
Bruger
Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 29.01.12

Mange tak Lars.

Jeg skal nok give en update omkring både Koh Chang og Koh Samet, når vi er kommet hjem. Glæder mig helt vildt, har altid drømt om at komme til Thailand. Min mand har sejlet for Mærsk derude et par gange, men har heller ikke oplevet Thailand som ferieafslapning før.
Vi slutter af med to dage i Bangkok, har du gode ideer til hvad vi skal opleve der Lars?

Mvh Ida

Ida12
31-01-2012 16:40
Bruger
Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 29.01.12

Dina: Vi hyre en taxa regner vi med som køre os til Laem Ngop, hvor færgen til Koh Chang sejler fra. Vi tager en overnatning i Laem Ngop, da den sidste færge sejler kl 19 og vi ankommer først med flyet til lufthavnen kl 15.30 lokal tid. Så derfor har jeg fundet et guesthouse http://www.kohchangtourco.com/p... hvor vi tager vores første overnatning, Sulada som har det, har jeg skrevet med over mail og virker enormt sød og hjælpsom. Det koster 1000 bath for en overnatning med AC på værelset.. For så skal vi ikke også ud på endnu en lang tur dagen efter fra BKK til Koh Chgang. Jeg vil helst have det overstået på en dag, selvom det bliver hårdt. Men med taxa eller Bangkok Limousineservice, som køre en derned for ca. 750 kr, er vi fremme og kan forhåbentligt få hvilet ud om natten.

Mvh Ida
Lars
01-02-2012 09:29
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Det lyder da som et OK tilbud med 750 kr for taxa, hvis der kun er Jer med.

At tage en overfyldt minibus i 5-6 timer med to børn efter lang flyvetur, vil være en stor udfordring. De kan ofte være så fyldte at baggage og passagere er godt blandet...
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Chang RAI Lidt af hvert - alt det andet 3 09-01-2019
22 turister reddet fra sunket speedbåd ved Koh Kut nær Koh Chang. Nyheder 1 09-05-2017
Druknesæsonen igang. To druknede ved Koh Chang på to dage Nyheder 2 15-08-2016
Bankok eller Chang Mai - Nok eller Air Asia? Fly 5 27-01-2015
Udgangsforbud ophævet på Koh Chang, Koh Tao, Koh Phangan og i Hat Yai Sikkerhed 2 08-06-2014
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 6
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder