Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Fly
Tip til ankomst - undgå lang kø ved paskontrol
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
29-02-2012 13:13
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg har skrevet dette en gang før, men der var lidt gemt i en anden tråd. Har lige talt med nogle der også brugte metoden med succes og derfor smider det som sin egen tråd.

Et lille tip når man ankommer.

Der er to paskontrol områder lige ved siden af hinanden.

Ofte har jeg set, at det første er total fyldt med lange lange køer.

Prøv at gå lidt længere lige ud og I kommer til det andet område, hvor der måske er næsten tomt.

Et par fly med flere hundrede passagerer lander i den ene side af lufthavnen og alle følges ad ind i det pasområde de møder først.

Hver gang jeg har prøvet det har der været måske 30 i kø i hver række ved det første område, men kun 3-4 stykker i det andet.

Vil nok ikke virke altid, men forsøget værd for at spare tiden, hvor det bare gælder om at komme videre.

Skal så nok gå tilbage til det første område inde i baggagemodtagelsen for at hentebaggagen, men de er bygget sammen, så intet problem. Se på TV skærmene hvilket bånd du skal finde.

Der er ligesom to ankomst linier hvor pas, baggage, toldere og udgang følges ud i to ankomst områder i ankomst hallen.
Lars
Lars
19-10-2012 05:49
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Tager lige denne igen.

For det virker stadigvæk.

Forleden fløj jeg ind i Bangkok lufthavn.

Vandrede til immigrations området - paskontrollen.

�v tænkte jeg. Der var temmelig mange mennesker i båsene og det så ud til snildt at kunne tage 20-30 minutter eller mere ved paskontrollen.

Jeg fortsatte så lige ud, vel 100-200 meter, og der er det andet immigrationsområde.

Knipsede lige med øjnene. Der var bogstaveligt talt kun 3 andre end mig og mere end 10 skranker åbne.

Jeg gik direkte til skranken Smile

www.thaiguide.dk/images/div/paskontrol.jpg
Lars
Lars
05-01-2015 13:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Bumper lige denne igen.

Kan nogle gange spare tid ved paskontrollen. Der er to som vist ovenfor.


Lars
KimP
05-01-2015 17:35
Bruger
Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 06.03.12

Er det i BKK?? Og hvor er det du vil have man skal gå til, Paskontrol 1????

Lars
05-01-2015 18:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Ja det er BKK. Står Bangkok Lufthavn tidligere, og ved godt der er to lufthavne. Men det er kun BKK, Subvarnabhumi lufthavn som er interessant når der tales oversøiske flyvninger. Nogle lavprisselskaber som Air Asia flyver også udenrigs fra Don Muaeng Lufthavnen, men det kun regionale ruter.

Hvilken du skal gå til?

Kommer du fra den ene side og møder paskontrol 1 først og den er propfyldt, går du videre og tjekker paskontrol 2.
Kommer du fra den anden side og møder paskontrol 2 og den er propfyldt, går du videre til paskontrol 1 og tjekker der.

Der kan lande en del flere fly i den side tæt ved paskontrol 2 end den anden side. I den anden side er stor del af pladserne indenrigslufthavnen.
Lars
Lars
09-07-2018 13:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Tager lige denne op igen, da den måske kan spare nogle for ventetid i paskontrollen i Suvarnabhumi lufthavn i Bangkok.

Ankom selv sidste fredag lidt over frokost.

Landede i den side hvor jeg så først mødte "paskontrol 2" på billedet

www.thaiguide.dk/images/div/paskontrol.jpg

Der var stopfyldt - kunne se der var mennesker helt til "indgangen" til selve området hvor der bruges de stisystemer til at lede folk til skranken. Er der mennesker der - så er der laaang kø.

Tænkte - tager lige chancen og går de ekstra 100 meter eller deromkring hen til næste paskontrol.

Vupti - der var 4 i kø før mig. Måtte så vente lidt fordi der selvfølgelig var nogle der ikke havde udfyldt deres indrejsekort. Der står ellers to søde kvinder og løseligt tjekker at kortene er udfyldt inden man må komme ind i båsene og vente.

Virker sikker ikke altid og afhængig af hvor der lige er landet fly og hvor mange.

Men er der lige landet et par fly med 400 mennesker, så render alle efter hinanden til første sted.

Note (skriver den også i seperat tråd)

Krav til information om overnatning på indrejsekortet:

Ved paskontrollen er der skilt om at der på indrejsekortet skal skrives:

Navn på hotel og evt adresse.
Krav er også telefonnummer.

Dvs minimun hotelnavn og telefonnummer skal på indrejsekortet.

(Jaja nogle vil så sige at jeg skal bo privat osv - helt OK og tænkt så over hvad der er fornuftigt at skrive der og ikke fnidre med det her.....).

Måske derfor nogle måtte bruge mere tid i køen. Har ikke billede da det er forbudt at tage billeder der.
Lars
milex
10-07-2018 15:54
Bruger
Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 10.03.16

Har opnået den høje alder af 70, kan man frit benytte 'fast track'.
bowler300
11-07-2018 21:30
Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 11.07.18

et andet godt råd betalt for et sæde forrest i flyet og hvis man ikke har problemer med at gå lidt tjept kan man skynde sig til immigrationen så er man foran hele flyet man kom med.

styker
08-09-2018 07:14
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Det virkede stadig da vi ankom her den 26 august, meget lange køer ved den "første" paskontrol og flere betjente der sad og lavede ingenting ved nr 2.
Det har nok noget at gøre med at de fleste Gates der anvendes til udenrigs ligger på den side hvor man rammer nr 1 paskontrol.
Indenrigs gates ligger jo modsat.

I øvrigt kan man stadig gå op til afgangshallen i Don Muang og tage en taxa, så slipper man for at betale for kupon og stå i kø.
bowler300
12-09-2018 21:16
Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 11.07.18

styker skrev:


I øvrigt kan man stadig gå op til afgangshallen i Don Muang og tage en taxa, så slipper man for at betale for kupon og stå i kø.


Det kan du også i Suvarnabhumi op på 4 sal der står de også klar til at tage dig med, du spare 50 bath samt de køre gerne med taxameter i stedet. Eneste minus kan være de måske ikke kan så meget engelsk så en seddel med hvor man skal hen vil være en god ide.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bagage kontrol i Bangkok v ankomst Nyheder 6 11-02-2024
Vedrørende: TR METV visum, stempel i passet ved ankomst i Suvarnabhumi lufthavn Nyheder 11 19-11-2022
TG950 forsinket ankomst til CPH Fly 4 15-11-2022
Vaccine papirer v ankomst Nyheder 2 09-10-2022
COVID-test ved ankomst ophører 1. maj Corona inkl visum, indrejser 5 29-04-2022
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder