Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Leve i Thailand
Gifte sig med en thai - +/- kultur, indflydelse
 Udskriv debat Udskriv debat
u4
29-10-2012 07:42
Bruger
Antal indlæg: 403

Jeg syntes jo at mange ikke forstår,at thai kvinder er lige så forskellige som kvinder i resten af verden.Der er gode og mindre gode kvinder-over alt på denne klode.
Jeg kan jo se på de udlændinge,der bor her i Chiang Rai provincen,at de stort set alle,har været gift i mange år og lever et ganske alm. liv,på godt og ondt.
Tror mange først har haft en 3-5 år i fest og farver og så er flyttet med den udkårne hjem til hendes hjemegn.
Jeg har nu boet her i godt 3 år og har endnu tilgode at se en udlænding blive snydt, her i området.
Men selvfølgelig er der gold diggere her også-slet ingen tvivl om det-mener bare,at generelt,er det ganske alm. søde og gode kvinder,der selvfølgelig-som alle andre,ønsker at blive behandlet ordentligt.
Kan da for mit vedkommende sige,at jeg kun havde en måneds pension med herned,møder min samlever efter en 3-4 måneders tid-hun sælger resolut sit hus og lukker sin forretning(frisør salon)-hun har uddannelsen.
Så det er faktisk hendes penge,der har roteret,med hensyn til køb af bolig bil osv.-så jeg kan kun være tilfreds med,at tingene står i hendes navn-også den dag jeg dør eller forholdet ender.Det har hun sgu fortjent!
Jeg ved da godt,at så har jeg brugt min pension hver måned-men hvad,det er jo til fælles glæde og gavn-ville jeg jo alligevel have gjort i dk.
Men det ER svært-selvom man har en sund indstilling til ens forhold osv.-når man så hver eneste dag,hører om hvordan folk bliver snydt-det sætter sine spor,indtil en dag-hvis man ikke tager sig i agt,bliver skide mistænksom overfor sin ellers dejlige kone og ser spøgelser alle steder og ender op med,at risikerer at ødelægge et godt ægteskab/forhold.
Man hører jo altid kun en side af disse historier-altid mandens.
Men selvfølgelig,skal man bruge hovedet og se,hvis der er signaler,der tyder på, at der er ugler i mosen-men igen,sådan er det vel over alt i verden.
Men noget af det som jeg personligt,har fundet ud af er,at man altså skal lære det sprog,da der ellers vil blive alt for mange misforståelser osv.-og derud over,får man et betydeligt rigere liv hernede,hvis man kan det-og med rigere,mener jeg ikke økonomisk.
Bare min beskedne mening og erfaring.
kimsen
29-10-2012 12:33
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Meget interessant.. Smile

det er altid dejlig at høre når det går godt, og pengene kan 'slå til'
- nok det de fleste drømmer om,. !

kan du forklare lidt mere om økonomien,.. uden nødvendigvis at offentligøre hele dit privatliv, ?

uanset type pensionist,.. er grundbeløbet,.. det man kan tage med til udlandet (udenfor EU)
5713 kr... eller ca 30.000 thb. .. pr/mdr.

hvordan ville jeg,. (kræver absolut ikke mere end andre),. kunne klare mig i Thailand, året rundt,
altså :
husleje / udgifter til bolig,
mad og drikke
alm. hushold
IT, TV, tlf andet elektronik
transport--
tandlæge
læge / sygehus / forsikring, mm.
div.
+
evt. udgifter til kone / familie.

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Thong9
29-10-2012 13:45
Bruger
Antal indlæg: 436

Brianmarinus.

Jeg forstaar ikke helt det med at din gf. saelger hus, lukker foerretning ( selvom hun har UDDANNELSE )

Du skriver ogsaa at du ikke kender nogle som er blevet snydt, saa vidt jeg husker mistede du da baade penge og guld da din gf. var sur over at du vaeltede rundt i rendestenen i dine branderter inde paa natmarkedet....Ja, det er bare hvad du selv har skrevet paa en anden side for aar tilbage.
Redigeret af Thong9 d. 29-10-2012 14:00
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Thong9
29-10-2012 14:03
Bruger

Kimsen.

Nu er der visse FP'er som ogsaa faar tillaeg osv. det kommer jo helt an paa perioden hvor man fik tilkendt sin FP.

30.000 baht. nej det kan man ikke leve af, ikke hvis man vil leve bare en smule godt.
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
u4
29-10-2012 15:11
Bruger

kimsen skrev:
Meget interessant.. Smile

det er altid dejlig at høre når det går godt, og pengene kan 'slå til'
- nok det de fleste drømmer om,. !

kan du forklare lidt mere om økonomien,.. uden nødvendigvis at offentligøre hele dit privatliv, ?

uanset type pensionist,.. er grundbeløbet,.. det man kan tage med til udlandet (udenfor EU)
5713 kr... eller ca 30.000 thb. .. pr/mdr.

hvordan ville jeg,. (kræver absolut ikke mere end andre),. kunne klare mig i Thailand, året rundt,
altså :
husleje / udgifter til bolig,
mad og drikke
alm. hushold
IT, TV, tlf andet elektronik
transport--
tandlæge
læge / sygehus / forsikring, mm.
div.
+
evt. udgifter til kone / familie.

.

Jeg ved ikke rigtig hvor du vil hen med dette,men for det første,havde jeg jo ikke status som samlevende eller fastboende,da jeg tog herned,hvilket burde være indlysende.Så jeg havde altså en fuld pension med,hvis du bedre forstår det.
Dernæst har man vel ikke udgifter til husleje og bolig,idet det vel er det samme.
u4
29-10-2012 15:14
Bruger

Thong9 skrev:
Brianmarinus.

Jeg forstaar ikke helt det med at din gf. saelger hus, lukker foerretning ( selvom hun har UDDANNELSE )

Du skriver ogsaa at du ikke kender nogle som er blevet snydt, saa vidt jeg husker mistede du da baade penge og guld da din gf. var sur over at du vaeltede rundt i rendestenen i dine branderter inde paa natmarkedet....Ja, det er bare hvad du selv har skrevet paa en anden side for aar tilbage.

Nu skrev jeg jo altså IKKE,at hun lukkede forretning og solgte hus,SELVOM hun har uddannelse-jeg skrev-frisør salon-hun har uddannelsen...sådan skulle det ihvertfald opfattes,da der jo er tusindvis,der har salon,men ikke har uddannelsen.
Ja, jeg kan jo sagtens genkende personen her,på trods af andet brugernavn-og aner så også hensigten med indlægget her.
Nu kunne jeg sagtens svare dig ang. det du skriver vedrørende min beretning på DTW,men jeg hverken gider eller ønsker det,kan kun fortælle dig,at der er mere i den historie end du lige ved-men jo altid dejligt,når folk prøver at være nævenyttige på andres bekostning-så ved man da i det mindste hvor man har dem.
Men jeg kan oplyse dig om,at jeg altså tog fejl ang. disse ting dengang,men ikke ville eller orkede at fortælle det derinde-hvorfor kan du jo så prøve at regne ud selv.
Redigeret af u4 d. 29-10-2012 15:19
Thong9
29-10-2012 15:22
Bruger

At mange ikke orker at ta' den 1 aarige uddannels har du ganske ret i, ja den kan tages paa 1 aar hvis man haenger lidt i, min kone tog den paa phuket for aar tilbage, men bruger den kun til at klippe mig. hehehe. Der er jo ingen grund til at gaa ned af rangstigen naar man kan gaa op, saa den udd. tog hun naermest bare for sjov.

Jeg er ikke naevenyttig, jeg skriver bare hvad du selv har oplyst, saa lad nu vaere med at fantasere om hvad jeg er ude paa, jeg er blot ude paa debat, intet andet.

At jeg hed Suk over there er vel ligegyldigt.

Her er hvad du skrev :

Kan da for mit vedkommende sige,at jeg kun havde en måneds pension med herned,møder min samlever efter en 3-4 måneders tid-hun sælger resolut sit hus og lukker sin forretning(frisør salon)-hun har uddannelsen.
Redigeret af Thong9 d. 29-10-2012 15:28
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
u4
29-10-2012 15:32
Bruger

Nej, med 30.000 THB. om måneden kan det vel knibe lidt-og ville forresten også være ulovligt,da man skal have 65.000 brutto om måneden.
Men forstår så heller ikke hvordan, eller hvorfor tråden pludselig handler om dette,idet jeg går ud fra,at folk har forskellige indtægter og behov for hverdagen,men selv finder ud af hvad der er bedst for dem.
Men ok. jeg husker da udmærket,da vi købte hus,at en person som færdes på disse sider skrev,da jeg lagde billeder ud,at ja-det er da et pænt hus,men meget lille-ihvertfald i forhold til hvad jeg er vant til.
Jeg mener bare-hvad sker der for sådan en person-vi var glade for vores lille hus-på vel 120-130kvm og så kommer sådan en type og spiller op og især pissede det mig da af,da jeg udmærket kendte ham og vidste hvordan hans eget liv var-på trods af en større bolig.
Nå-tilbage til tråden venner.
Thong9
29-10-2012 15:42
Bruger

Nu kan man jo altsaa ogsaa soege studyvisa, det er vist ikke ulovligt, det har jeg nemlig selv.

Hva' er nu det for et hus du taler om, hvis det er min kones hus i Udon, saa er du da velkommen til at koebe det, hvis du har raad...hehehe..Det var nemlig et fejlkoeb for os at koebe et hus i Isaan da vi er til strand og hav, samt frisk luft.
Redigeret af Thong9 d. 29-10-2012 15:44
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
u4
29-10-2012 15:47
Bruger

Thong9 skrev:
At mange ikke orker at ta' den 1 aarige uddannels har du ganske ret i, ja den kan tages paa 1 aar hvis man haenger lidt i, min kone tog den paa phuket for aar tilbage, men bruger den kun til at klippe mig. hehehe. Der er jo ingen grund til at gaa ned af rangstigen naar man kan gaa op, saa den udd. tog hun naermest bare for sjov.

Jeg er ikke naevenyttig, jeg skriver bare hvad du selv har oplyst, saa lad nu vaere med at fantasere om hvad jeg er ude paa, jeg er blot ude paa debat, intet andet.

At jeg hed Suk over there er vel ligegyldigt.

Her er hvad du skrev :

Ja-det VAR netop dig med kommentaren om vores hus-samt en hel del mere,som jeg ikke vil komme ind på her,da jeg også kun er her for debat-men som altid vil du gerne spille smart og højrøvet,selvom du jo ikke har meget at have det i.
Med hensyn til din kones uddanelse skal jeg ikke gøre mig klog,men min samlevers uddannelse tog altså lidt længere tid så.
Gå ned af rangstigen.Det kan vel ikke være at gå ned af rangstigen fordi man bruger sin uddannelse-eller hvad?
Nu skal du jo lige huske på kære ven-hvor meget jeg kender til dig og dit liv-hvor meget jeg har siddet og talt med dig om på nettet-både i dine branderter og når du har været ædru 2 dage og dermed tror at du er en rigtig dygtig fyr-og hvor mange timer jeg har siddet og hørt på din kones hylen om dig og din opførsel.
Hvordan du bildte mig og min dame ind,at du ville have min kammerat boende,som lå for døden-heldigvis beder jeg min dame ringe,dagen før afgang-alt var arrangeret osv.-og så viser det sig,at du ikke har informeret din kone om noget som helst-og oven i købet siger,da jeg konfronterer dig med det-betyder intet-her er det mig der bestemmer.Sikke en holdning-for ikke at tale om moralen i,at lege med en døende mands sidste tid,bare for at kunne hævde sig selv lidt.
Dernæst,måtte jeg jo blokerer for dig på facebook,da du ikke forstod,at jeg ikke ønskede dine billeder af mere eller mindre påklædte små piger-som du efterfølgende sagde-hold da op,det er nogen fra familien,som om det gjorde det bedre.
Jo,du er sgu en hyggelig fætter Jørgen.
Ellers andre ting du ønsker at debatterer om lige nu?
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI tabte 21 mia baht i 3. kvartal - 49 mia baht/10 mia kroner for 9 mdr Fly 1 15-11-2020
THAI i Konkursretten for rekonstruktion - hvad med billetter og aflysninger Nyheder 33 06-11-2020
Visumansøgning og flybilletreservation her i corona-tiden - for thai til DK Visum til Danmark 27 03-11-2020
At date en Thai pige: Er det helt umuligt? Kærester m.m. 5 19-10-2020
THAI underskud på 28 milliarder baht første 6 måneder 2020 Fly 2 14-08-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder