Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Bolig og jord - køb - salg - bygge eget hus
Designers eget hus til salg, Bangkok
 Udskriv debat Udskriv debat
CBBK
27-05-2012 13:59
bruger
Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 27.05.12

Kære Forum,

Vi har sat vores hus i Bangkok til salg da vi er ved at skulle rykke nordpå til Khao Yai. Jeg har været 10 år i Thailand og har baggrund med indretning og design de sidste 20 år og har været med i MANGE bygge projekter i Thailand og Asien.

I starten af 2008 fuldendte vi vores bygning af eget designet hus i Bangkok, nærmere sagt "Bangkachao" som er den lille ø i floden på den anden side af Klong Toey. Med mindre du har en cykel i Bangkok eller har været på det lokale floating marked er det ikke sikkert du kender stedet, men det er grønt, grønt, grønt, absolut ingen oversvømmelser og tættere på byen end de fleste ved (Emporium shopping center kan nås på ca 30min).

Huset er minimalistisk, Skandinavisk / Asien style med store værelser og rum. Her er lidt af listen med facts:

Byggeår: 2008, 2 etager på ialt 192 kvm bolig + yderligere 3 terracer
2 værelser (kan nemt ændres til 3).
Master bedroom på 38kvm + walk-in garderobe og vasketøj skakt direkte til vaskerum.
3 x WC.
2 bad (master med rain shower).
Stue og køkken i et, 68 kvm.
Panorama vinduer soveværelser og stue.
Land 400 kvm (100twl) på Chanot land. Ingen gæld i hverken hus eller land.
2 parkeringespladser.
Muret skur til cykler og tørretøj.
Naturlig fiskedam samt udendørs fiske brønd på ca 1600 liter.
Al strøm i huset er jordet og med børnesikret stik, hfi-relæ, meget stabil strøm (du kan tænde alle aircon, brødrister etc på en gang uden det hele slukker ned).
4 casette aircon.
Varmt vand i alle indendørs vandhaner og bade, solopvarmet.
Alle toiletter med dobbelt skyl og store rør som også kan skylle papir ud.
Dobbelt mur og isoleret tag med solarbsorberende coating. Står solidt på 19m pilotering.
Internet og fastnet telefon.
Huset er omgivet af 2,4m høj muret mur, låge er forberedt for mortor styret åbning, der er CCTV med video ved låge og alarm (som vi stort set aldrig bruger - området er ganske sikkert).

Hvis du vil se mere, så kig ind på www.bomancreative.com/house hvor der er en meget udførlig website om huset og området.

Huset er til salg for 9,9 mill. Thai bath, sælger / køber deler transfercost ligeligt.

Alternativt ring til Claus på +66 8 6988 0011 (eller fra DK 3699 2609 som omstiller hertil for dansk takst) eller Supreeya +66 8 3859 3336. Du kan også maile på

Redigeret af CBBK d. 27-05-2012 15:04
Jos_38
27-05-2012 15:48
Bruger
Antal indlæg: 237
Tilmeldt: 24.05.12

Hej Claus, velkommen til og så et lækkert hus iøvrigt...

Jeg har med garanti ikke råd til det, men jeg vil godt slå et slag for Bang Kachao det er uden tvivl det fedeste område i Bangkok, der er landsby miljø á la Ebeltoft, der er flydende marked, der er inde mod byen i Phra Phadaeng Christianshavner miljø, der afholdes specielle songkhranfestival med kæmpeoptog, der er en kæmpe mæssig park, med søer og gangbroer, hvor der er gode cykelmuligheder...

Skal man pege på noget downside, men det gælder jo også andre steder i Bangkok, så skal man ikke have stress travlt med at komme til og fra, det er en smal vej over broen, og hvis der er tung traffik der skal til, så kan man godt få lidt tid til gå med at kigge på bakkende lastbiler...

Held og lykke med salget...



.
CBBK
27-05-2012 16:04
bruger
Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 27.05.12

Hej Jos,

Tak for pæn opfølgning og ros til huset â?? og dejligt at høre der er andre der kender omrÃ¥det.

Som alle steder så kan der være trafikpropper og de bakkende lastbiler er ingen undtagelse - nu har jeg boet her i 4 år og jeg støder på sådan en 1 - 2 gange om året max - broen har aldrig været et problem.

Sjældent jeg ser dem (bakkende lastbiler) og endnu mere sjældent at de er til gene. Folk tager jo netop herud og cykler fordi der ingen traffik er og her er så grønt.

Hvis du går ind på websitet http://www.bomancreative.com/house under "the area" kan du se flere eksempler på hvor lang tid det tager at komme til byen på den ene eller anden måde. Med bil mellem 25 og 40 min, og med båd/taxi til Emporium 25 - 30min. Jeg har venner som bor i On Nut med Skytrain rundt om hjørnet som er misundelige på vores transporttid!!

Ud over det er der båden til "mainland" (Bangkok indre by) og her tager overfarten aldrig mere end 5 minutter.

Mh


Claus

House for sale in Bangkok - in the greenest spot, pls. visit http://www.bomancreative.com/house
Jos_38
27-05-2012 16:36
Bruger
Antal indlæg: 237
Tilmeldt: 24.05.12

Ja jeg så godt dine gule lapper Smile

Jeg har jo været der i weekenden som oftest, og der er der nok flere "søndagsbillister" p.g.a. markedet, og som du skriver de fantastiske cykelmuligheder...

Jeg har iøvrigt selv sådan en drøm om at komme til Khao Yai også, så jeg kan forestille mig at det må have været et lidt hårdt valg at skulle vælge mellem her i Bangkok og Khao Yai...

Og ja - jeg har en hård tørn med at komme til Emporium, hvis klokken er over 7 om morgenen, så tager det herfra ca. 2 timer... Efter klokken 10 kan jeg nok gøre det på en god halv time også Smile Og fra On Nut er det med garanti umuligt, med mindre man er gående Grin Jeg har været over en time om at komme fra Suk. soi 101 til On Nut...

De bakkende lastbiler har jeg mødt nogen gange, men igen det er i weekenden, midt på dagen, inde ved Phra Padaeng, der ligger noget industri lige der ikke langt fra kanalen og broen over, vejene er meget smalle derinde, ude hvor jeres hus ligger der er ganske som du skriver god frisk luft, der er ikke meget trafik heller...

Jeg er een af de der sidder og er lidt misundelig allerede på hvem der køber Grin




.

CBBK
27-05-2012 16:52
bruger
Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 27.05.12

Hej igen Jos,

Trafikken i Bangkok generelt gør jo at man spørger sig selv om hvorfor der klages over traffik i Købehavn - det ved ikke hvad de taler om!! :-)

Her på halvøen er det ikke tilladt at have fabrikker / industri, men for år tilbage blev der bygget en tørfodder fabrik samt en dameundertøjsfabrik tæt ved broen - ca 5,2 km fra vores hus. Og så er der en boatlanding med et par større skibe i ny og næ. Men - efter broen er der 3-4 forskellige veje at vælge imellem ind til byen/high way og det er snildt at komme forbi i bil.

I weekenden er der åbent for floating market så fra 9 til ca 11 er der lidt flere biler end normalt, men ikke noget der ligner Sukhumvit.

Skynder mig at sige at vi byggede huset her som vores drømmehus i håb om at bo her i mange, mange år, men min arbejdsituation ændrede sig, så jeg har ikke brug for kontat med byen. Min kone har tidligere haft land i Khao Yai, så nu vil vi gerne retur. Men - skal jeg nogensinde til Bangkok igen, bliver det til Bangkachao uden tøven.

Vi var på floating marked i dag og der er lige lavet en ny brochure på både Thai og Engelsk om øen her, og jeg vil se om jeg ikke kan få lagt den op på websitet en af dagene.

Du siger frisk luft her - jammen de kalder det faktisk "the green lung of Bangkok" pga. de grønne opråder. Der ligger en kanon park som bla. har et udsigtstårn til cement junglen - der er en uffattelig kontrast mellem by og det grønne. Et eksempel - vores aircon skal kun renses en gang om året (mod normalt hver 6 måned) netop pga ren luft. Og ingen sorte striber på vores hus!

Fik jeg fortalt at Songkran her holdes en uge senre en resten af Thailand - netop som man tror det hele er overstået starter de her på "øen". Der er heldigvis gode til at sætte opslag op om det i forvejen.

Mh


Claus
House for sale in Bangkok - in the greenest spot, pls. visit http://www.bomancreative.com/house
big-viking
28-05-2012 03:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179
Tilmeldt: 29.12.09

Ja, flot hus. Men lige 2-3 værelser og en stue for lidt.
CBBK
28-05-2012 03:19
bruger
Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 27.05.12

Det kommer vel an på hvem man er...! :-)

House for sale in Bangkok - in the greenest spot, pls. visit http://www.bomancreative.com/house

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bagage kontrol i Bangkok v ankomst Nyheder 6 11-02-2024
Skyderi i Siam Paragon Shoppingcenter i Bangkok Nyheder 3 04-10-2023
Bangkok Airways vejer passagererne Fly 1 18-09-2023
Parker i Bangkok som ligger ved Metroen og et par stykker ved Skytrain Bangkok 1 03-09-2023
Flyselskabers websider - Nogle navne narrer og har meget dyre billetter. Bangkok Airways eks Fly 2 11-08-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder