Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
5 måneder (150 dage)
 Udskriv debat Udskriv debat
Hartmann
25-07-2012 11:22
Bruger
Antal indlæg: 7

Hej Jonas,

Jeg har lige snakket med Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande, da vi står lidt i samme situation som dig (vi har dog allerede købt vores billet, vi skal være der i 5 måneder, inden vi blev klar over det måske kunne være et problem). De sagde at det ikke var noget problem, vi skulle bare bruge et turistvisum med 3 indrejser(600kr). Så skulle vi ud af landet hver 60 dage, for vi skulle ikke regne med at kunne få det forlænget når vi havde flere indrejser.
Ved selvfølgelig ikke hvordan og hvorledes med at stole på hvad de siger, men det var hvad jeg fik at vide hos dem.

Hilsen Morten
Steen J
25-07-2012 18:18
Bruger
Antal indlæg: 278

Hartmann skrev:
Hej Jonas,

Jeg har lige snakket med Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande, da vi står lidt i samme situation som dig (vi har dog allerede købt vores billet, vi skal være der i 5 måneder, inden vi blev klar over det måske kunne være et problem). De sagde at det ikke var noget problem, vi skulle bare bruge et turistvisum med 3 indrejser(600kr). Så skulle vi ud af landet hver 60 dage, for vi skulle ikke regne med at kunne få det forlænget når vi havde flere indrejser.
Ved selvfølgelig ikke hvordan og hvorledes med at stole på hvad de siger, men det var hvad jeg fik at vide hos dem.

Hilsen Morten

Jamen I får da ikke noget problem, så vidt jeg kan se/tolke af det du skriver.
Hilsen Steen J
Jonner3000
25-07-2012 18:20
Bruger
Antal indlæg: 85

Hej Smile

Tak for info. Ja, vi står nemlig i samme situation, da jeg også har planer om at opholde mig dernede i længere tid.

Angående de fem måneder og fly billetten. Principielt kan man vist kun få lov til at rejse ind i Thailand hvis man har en billet med afrejse dato indenfor den tilladte opholdstid. Dvs. de 60 dage ved turist visum.

Må jeg spørge hvilken "type billet er det som i har bestilt" Er det en one way - eller en tur/retur?

Jeg spørger fordi at jeg har læst at det normalt ikke er tilladt at rejse til Thailand på en enkeltbillet. Man kan blive bedt om at fremvise en returbillet, når man tjekker ind ved immigrationen?

Glædelig solskin Morten og Steen.

Venlig hilsen,
Jonas.
Redigeret af Jonner3000 d. 25-07-2012 18:46
Hartmann
26-07-2012 11:22
Bruger
Antal indlæg: 7

Hej Jonas,

Vi har bare købt en ganske alm returbillet, for som du skriver kan man ikke få lov at rejse ind hvis man ikke har en returbillet. Vi købte den hos Turkish Airlines da de er klar de billigeste. Det var også den vi fløj med sidste gang vi skulle der over og var rigtig tilfredse med turen. (Hvis man kan acceptere et par times ophold i en lufthavn). Altså syntes det er svært at brokke sig over noget når man kan komme retur for 4100 kr. Vi har valgt at sætte os fast på en hjemrejse dato, da billetten blev en del billigere.

Husk at det kan være at du ikke kan få forlænget dit visum med 30 dage hvis du har flere indrejser, hvis meste op til hvilken humør de er i, så det er nok bedre at købe et med 3 indrejser og så måske have spildt de sidste 200 kr end at skulle til at købe en ny flybillet og rejse hjem tidligt.

Er der iøvrig nogle der ved om man kan søge om forlængelse at sit visum med det samme man kommer til Thailand(hvis vi får lov). Vi skal nemmelig til Koh Tao og bo i 2.5 måned for derefter at bo 2.5 måned på Samui. Så det kunne være fedt hvis vi ikke skulle til at tage fra Koh Tao for at lave en visumrun inden vi alligevel skal flytte til Koh Samui.

Undskyld jeg stiller et spørgsmål i din tråd, men tænkte det passede godt ind lige her,
Lars
26-07-2012 17:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7074

Jonas3000 skrev:
Jeg ønsker at tage toget fra Thailand og på den måde komme ind i landet til Malaysia.

Hvordan foregår det så hvis man tager toget fra Bangkok til Malaysia. Skal man ud af toget ved grænseovergangen? ?? eller er der mon en paskontrol man skal igennem på togstationen i Malaysia, og på den måde få sit ?stempel? der.

Jeg har aldrig været med toget til Malaysia, men ret sikker på at du skal et smut ud af toget og gennem paskontrol ud af Thailand, hvor du så også aflevere den hvide udrejse blanket. Derefter så gennem paskontrollen til Malaysia (der udfylde en indrejse blanket også og gemme udrejse blanketten, som skal vises ved udrejse af Malaysia).

Men en lang tur med toget, hvis det kun er for at komme ind i Thailand igen? Med mindre du vil gøre stop undervejs eller se noget i Malaysia altså.

Ellers vil det måske være hurtigere og billigere at tage toget til Nong Khai ved Laos eller en minibus endagstur fra Bangkok til Aranya Prathet ved grænsen til Cambodia?
Lars
Lars
26-07-2012 17:06
Brugers avatar

Bruger

Ganske god ide med at få visum til 3 indrejser og se om de kan forlænges. Syntes I skal prøve at forlænge inden I planlægger længere tur ud af Thailand.

Men det med at det måske ikke kan forlænges. Skal selvfølgelig lytte til konsulen.

Men jeg har ikke hørt om nogle eller læst om nogle, der ikke har kunnet få forlænget et 2 indrejse visum med 30 dage ved begge indrejser.

Der findes flere engelske fora, hvor visum spørgsmål kommer og der burde det komme hvis nogle har oplevet ikke at kunne få forlænget. www.thaivisa.com har rigtig mange indlæg omkring visum.

Seneste jeg har set og kan dokumenteres at have fået to forlængelser af et turist visum med 2 indrejser er i november sidste år. Så med mindre der er ændret siden skulle det være muligt. Eller nogle immigrationskontorer arbejder anderledes end andre.
Lars
Jonner3000
28-07-2012 19:54
Bruger

Tak for jeres svar.

Sidste gang da jeg var i Thailand var det en positiv oplevelse at tage toget fra Bangkok til Chiang Mai, og også turen fra Bangkok til Trang var en god oplevelse. Jeg rejste på 2class, og sov det meste af vejen, men det var ret hyggeligt.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve og tage toget fra Bangkok til Malaysia - og så på den måde få forlænget mit visum når jeg tager toget tilbage igen.
Jeg vil gerne opholde mig nogen dage i Malaysia inden jeg tager toget tilbage til Thailand.

Lars, jeg tror du har ret i at man skal et smut ud af toget og så gå igennem paskontrollen - ud af Thailand, og derefter gå gennem paskontrollen til Malaysia.

Det er meget rart med dit info om tog turen og ind / udrejse blanketten.

Jeg kommer også til at skal lave et visarun fra Chanthaburi til et Immigration Checkpoint i Cambodia.

Jeg ved ikke hvad der er den nærmeste grænseovergang til Cambodia hvis man befinder sig i Chanthaburi som jeg vil ?? men mon ikke at der køre nogen ??arrangerede? visarun minibus ture fra Chanthaburi til Cambodia, og tilbage til Thailand igen.
Ja jeg ved det ikke men man har da lov at håbe.

Endnu engang tak for jeres hjælp.

Venligst,
Jonas.
Lars
29-07-2012 16:45
Brugers avatar

Bruger

Hej igen Jonas,

Det lyder som en god hyggelig tur med toget der.

Jeg ved ikke hvor den nærmeste grænseovergang er, men provinsen grænser jo op til Cambodia så der kan ikke være langt. alt afhængig af hvor du er i provinsen selvfølgelig.

Der findes en del mindre grænseovergange til Cambodia, men jeg er ikke sikker på om de alle er åbne for alle, eller nogle af dem kun er for "lokale" thaiere og cambodianere og om de dermed kan udstede visum til Cambodia som du skal have ved grænsen. Der er ofte et stort marked på den thailandske side, hvor Cambodianere handler Stort ind.

Kig evt på Google maps - http://goo.gl/maps/blQJO
Ellers er der et par andre grænseovergange der kan bruges: Aranya Prathet i Sa Kaew provinsen lige nordfor eller Koh Hong i Trat provinsen sydfor.

Tjek det måske inden. Og spørger du en af de lokale vil de selvfølgelig sige der er en grænseovergang for de kan gå igennem, men ved måske ikke hvis andre ikke kan.

Visarun minibusser vil jeg nok ikke løbe an på. De er mest hvor der er mange udlændinge. Men ellers kan der nok arrangeres noget lokal transport, hyre en bil osv til grænsen for overkommelige priser?

Men god tur med toget. Håber at høre hvordan det går.

Findes der mon stadig et specielt "orient express" tog mellem Bangkok og Kuala Lumpur, som er lidt mere luksus og stopper færre steder?
Redigeret af Lars d. 29-07-2012 16:50
Lars
Jonner3000
19-05-2013 14:04
Bruger

Hej igen :o)

Beklager at jeg først skriver tilbage nu. Håber alle har det godt.

Det var meningen at jeg skule have været afsted til Thailand i januar 2013, men grundet sygdom med et familiemedlem, blev det desværre ikke til noget. Dog er det 100% sikkert at jeg skal afsted i januar 2014. Glæder mig til at komme til Thailand, og være der i fem måneder. Kan ikke overskue endnu en lang vinter i Danmark ved jeg ;)

Ja, der skulle meget gerne stadig findes et ??specielt orient express" nat tog som køre fra Bangkok, og endestationen er så i Singapore. Har aldrig rejst med det tog, har kun læst om det. Det tog skulle være lidt mere luksus end de andre toge, og stopper færre steder undervejs. Jeg har læst at det afgår fra ??Hua Lamphong? togstation i Bangkok, og min plan er så at stå af toget i Butterworth i Malaysia, og så tage en færge fra Butterworth til Georgetown/Penang, og være på øen Penang i én uges tid. Jeg ønsker at opleve Penang´s national parker da jeg har læst godt om dem :)

Jeg skal/vil få togturen fra Thailand til at passe, sådan at jeg ankommer til Butterworth, Malaysia, lige en dag eller to før at mit visum udløber i Thailand ?? Det er jo vigtigt at man ikke får ?overstay?

Min plan er at få lavet et Turist visum (TR1) hjemmefra med 3 indrejser.
(ved godt at det er/skulle være muligt at forlænge de 60 dage med + 30 dage mere på et immigrations kontor) Alligevel vil jeg gerne være ?på den sikre side?, så jeg får Turist visummet lavet hjemmefra i Danmark med 3 indrejser, - selvom jeg måske godt kunne nøjes med 2.

Under mit ophold i Thailand kommer jeg til at skal lave et visa run fra Chanthaburi, Thailand til en grænse overgang ved Cambodia. (ved endnu ikke hvilken grænse overgang det bliver?)

Læste lige en historie, fra en person som havde lavet et visarun fra Thailand til Cambodia. Jeg synes ikke at det lød særligt positivt:

Læs evt. med her:
http://www.travbuddy.com/Enteri...

Jeg vil gerne være godt forberedt, og ?føler mig mere tryg når der er styr på tingene?.

Nogen der ved hvilken ?TM formular? man skal udfylde ved grænseovergangen?
Så vil jeg nemlig printe blanketten ud og kigge på den hjemmefra.

På forhånd tak for hjælpen!
Kh.
Redigeret af Jonner3000 d. 19-05-2013 14:05
Badedyr
20-05-2013 03:04
Bruger
Antal indlæg: 58

Ja, der skulle meget gerne stadig findes et ??specielt orient express" nat tog som køre fra Bangkok, og endestationen er så i Singapore. Har aldrig rejst med det tog, har kun læst om det. Det tog skulle være lidt mere luksus end de andre toge, og stopper færre steder undervejs. Jeg har læst at det afgår fra ??Hua Lamphong? togstation i Bangkok, og min plan er så at stå af toget i Butterworth i Malaysia, og så tage en færge fra Butterworth til Georgetown/Penang, og være på øen Penang i én uges tid. Jeg ønsker at opleve Penang´s national parker da jeg har læst godt om dem Smile

Jeg har været på turen tilbage i 2011, toget jeg var med, var i samme stil/klasse som de tog der tage turen til Laos, og nat toget til CM, For mig er det okay, men intet "special" over toget, intet ekstra luksus....
Turen tager jo en del tid, og man kan jo godt blive sulten under vejs, så kan anbefale at spise inden man begynder, samt at havde mad med i toget, helt i samme stil som de Thai der rejser med toget, Mad i tog her nede, er alt for dyre, og smager a-h-til for mig, så det bruger jeg aldrig penge på mere...
Husk hvis du/i spiser i toget, Så husk at bede om Thai menu korte (Ved godt de siger det er det samme, men det var det ikke i 2011), da det er det samme som på det English menu kort, bare en anden pris, Det var Thai jeg faldt i snak med i toget, der fortalte det..
Så de bestilte for mig fra deres menu kort, da det var billiger ind på det menu kort jeg sad med...

Når du/i står af toget og skal med færgen over til Penang, så G? over til færgen, det tager knap 2 min at gå, og ca 10 min at køre pga de skal tjene penge på turen, igen det var tip fra de Thai jeg mødte i toget, Husk også at have små penge til at betale færgen for, da de ikke kan/vil give tilbage på for store penge, der er en veksler biks lige når man kommer ud fra togstation...

Et lille tip ang at se diverse ting i den indre by, ikke grund til at betale for at nogle køre jer rundt og se dem, Korte om disse ting er gratis, og nemt at følge, og de ting i den indre by kan se på 1 dag på egen gåben, MEN gider man ikke gå, må man jo betale for det...

Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
ophold i 67 dage ed børn på 6 mdr. og år + visum oplysninger Visum til Thailand 3 27-10-2019
ca. 34 dage i Thailand Visum til Thailand 5 11-10-2019
visum 90 dage Visum til Thailand 22 26-08-2019
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum Visum til Thailand 67 20-08-2019
Jordaner dræbt 18-måneder gamle søn som hævn på kone (Pattaya) Nyheder 1 12-03-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder