Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
5 måneder (150 dage)
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
05-06-2013 14:12
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6753

Jonner3000 skrev:
Tror jeg forstår det helt klart nu, men ret mig venligst hvis jeg har skrevet forkert i ovenstående.

Det er rigtigt, som du har skrevet og forstået.

Kort sagt, et visum kan aldrig anvendes til indrejse i Thailand efter "Enter before" datoen.

Men også god pointe fra Badedyr, hvis det kan lade sig gøre at få Konsulen til at sætte de rigtige datoer.

Jonner, når tiden kommer til at du skal søge, kan jeg da anbefale at du lige giver konsulatet en opringning og hører hvordan og hvorledes.
Lars
Jonner3000
06-06-2013 17:46
Bruger
Antal indlæg: 85

- Det var godt. Nogen gange skal tingene skæres ud i pap før jeg forstår :/ Det er ikke fordi jeg er dum sån´er jeg bare :)

Ja, nyttig information fra Badedyr.

Når tiden kommer dertil så prøver jeg at kontakte konsulatet og hører hvordan og hvorledes, og om de evt. kan lave udstedelses datoen sån´ cirka så det passer med at jeg kan nå ud af landet og ind igen.
- Så jeg er sikker på at kunne stemple ind i Thailand igen på min 2. indrejse i turist visummet. Altså nå ind og ud af Thailand inden visumet udløber.

Endnu engang tak for hjælpen herinde.
Nyd tiden :)
Steen J
24-06-2013 09:34
Bruger
Antal indlæg: 278

Hello hallo, Måske ikke den riggtige tråd, men fandt ikke en der passer til det spørgsmål der nu kommer.
Dame i Thailand 50 år, har været i Sverige og har et 2 års visa til Sverige, hvor tiden ikke er udløbet, sådan som jeg forstår det.

Kan hun uden videre rejse til Danmark? (Jeg/vi inviterer hende hertil)

Skal hun have et Schengen visa oveni?, eller er visa´et til Sverige gældende som Schengenvisa også?

Det var lige de indledende spørgsmål

Hilsen
Steen

Lars
24-06-2013 16:55
Brugers avatar

Bruger

Steen, jeg vil da foreslå at du laver et nyt enme, for ikke at blande pærer og cola sammen.

Da den her er under enmerne om visum til Thailand og det andet den anden vej.
Lars
Jonner3000
24-06-2013 17:06
Bruger

Hej Steen J.
Jeg vil også foreslå at du opretter en ny tråd, da denne allerede i forvejen indeholder lidt af hvert :)
Angående dine spørgsmål, kan jeg desværre ikke hjælpe dig - Men måske er der andre herinde som kan.
Alt det bedste,
Venskabelige hilsner herfra.
Redigeret af Jonner3000 d. 24-06-2013 17:06
Steen J
24-06-2013 17:59
Bruger
Antal indlæg: 278

hva ska tråden være okay jeg joker
Lars
24-06-2013 18:14
Brugers avatar

Bruger

Under "Forum Oversigt - kategorier" findes en gruppe

Thailand i Danmark

med en kategori

Visum til Danmark
Lars
Jonner3000
09-12-2013 05:09
Bruger

Nogen herinde der ved om det Thailandske general konsulatet i Hvide Sande har åbent mellem jul og nytår?.

På forhånd tak.
Lars
09-12-2013 17:23
Brugers avatar

Bruger

Hej Jonner,
jeg har ikke noget svar, men svarer alligevel.

Men evt. ringe til konsulatet derude og høre dem ad, hvis ikke andre ved det med sikkerhed.

Evt også spørge om de kan hjælpe med datoerne så det kommer til at passe med rejseplanen, hvis du søger lidt tidligere end du rejser?

www.thai-consulat...
Lars
Jonner3000
09-12-2013 17:28
Bruger

Hej Lars. Tak for svaret.
Jeg ville os bare lige høre folkene herinde først, i stedet for at ringe helt til Hvide Sande og "forstyrre dem"...
Men jeg ringer til konsulatet i morgen, og spørger hvordan og hvorledes.
Ha´en go´aften.
Venskabelige hilsner,
Jonas.
Jonner3000
16-01-2014 10:03
Bruger

:-) Hej Thaiguide.

Jeg ønsker at forlænge min 1. Indrejse på mit Turist Visum (TR.2)
med 30 dage på et immigrations kontor her i Bangkok.

Nogen der har adressen på et immigrations kontor i Bangkok, og som kender stedets åbningstider.

Jeg bor i nærheden af Lumphini Park.

På forhånd tak for hjælpen!.
Thong9
16-01-2014 11:18
Bruger
Antal indlæg: 436

Jeg har brugt dette kontor.

http://gotbangkok.com/2010/02/16/new-thai-immig...on-office/
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Lars
16-01-2014 13:12
Brugers avatar

Bruger

Thong9, jeg tror kontoret som du nævner er lukket pgra demonstrationerne. Men også det som jeg ellers forstår som stedet og det eneste kontor i Bangkok.

De har vist lavet midlertidige kontorer. Et på Lad Prao Road og et lige på den anden side af floden.

tråd her i forumet - Bangkok immigrationskontor midlertidigt flytning

Immigrationens side med info om nu to kontorer:
http://bangkok.immigration.go.th/ion.go.th/

Due to the demonstrations, Immigration services provided at Government Complex Center are suspended

Our temporary offices are :
1. Immigration Service Center for 3 national Legalized Labors, Major Hollywood Suksawat, 1st Floor, Suksawat Road, Ratburana, Bangkok. Click here to view a map
2. Immigration Service Center for 3 national Legalized Labors, Imperial World Ladprao, 5th Floor, Ladprao Road, Wang Tong Lang, Bangkok. Click here to view a map
This temporary service will be started from January 13rd, 2014 until the situation improves.
We apologise for inconvenience.
Service time Mon-Fri 10:30 - 18:30 Closed on OFFICIAL HOLIDAYS

Men tjek hjemmesiden for sidste nyt og åbningstider. Ved aldrig.

Er du ved Lumphini er det måske korteste at tage til kontoret på den anden side af floden på Suksawad Road (Suk Sawat Road).

Lars
Thong9
16-01-2014 13:54
Bruger
Antal indlæg: 436

Om det er lukke pga. demo ved jeg ikke, jeg bruger selv et konto nu som ligger i Samutprakan...

I saafald Jonner kan vente til imorgen, saa vil jeg lige faa min kone til at undersoege det, det er jo lidt nemmere, da hun jo taler 100 % Thai.. 5555
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Jonner3000
15-02-2014 10:17
Bruger

:-) Mange tak for jeres svar begge to.

Okay, så grundet urolighederne her i Bangkok, valgte jeg at holde mig indendørs nogen dage, da jeg stadig havde noget ?tid at gå på? inden mit visum skal forlænges.

Jeg har forladt Bangkok nu, og er ankommet til øen Koh Samui, som jeg ikke har besøgt før.

Er der nogen der ved om der er et immigrations kontor på Koh Samui, hvor jeg kan få forlænge mit Turist Visum med 30 dage?
- fordi så kan jeg lige så godt få det ordnet mens jeg er her.

Sætter stor pris på jeres hjælp!.
Venskabelige hilsner, herfra.
Lars
16-02-2014 12:45
Brugers avatar

Bruger

Ikke selv været der, så ingen garanti. Men der skulle være et immigrationskontor på Samui.

På hovedvejen omkring en km syd for Nathon by - ved det store kryds der.

Skulle kunne nåes direkte med Pick-up - songtheaws mellem Nathon by og Lamai.

Hvordan er det så på Samui første gang? Kan jeg tillade mig at spørge hvor du har slået dig ned?

Blot lidt nysgerrig for at høre lidt om Samui. Selv været på ferie der 15 gange, men et par år siden jeg var der sidst.

Håber det kan bruges.
Redigeret af Lars d. 16-02-2014 13:32
Lars
Jonner3000
20-02-2014 04:18
Bruger

Hej Lars.

Mange tak for dit svar, som jeg blev glad for at læse!..

Jeg kan rigtig godt lide Koh Samui. Jeg bor i Chaweng området, i en stille og rolig bungalow.

Men det er ikke sikkert at jeg vælger at tage hen, og forlænge min 1 indrejse med 30 dage mere her på Koh Samui immigrationskontor alligevel.

Fordi jeg har fået en rigtig god ven, som er et godt menneske kan jeg mærke.
Hun er fra Sumatra, snakker ganske udmærket engelsk, og hun har inviteret mig dertil for at se hendes land.

Jeg overvejer meget at tage med hende når mit Turist Visum (TR2) udløber her i Thailand.

Thailand er nemlig det eneste land jeg har været i her i SE ?? Asia og jeg kunne godt tænke mig at følges med hende, da hun kender Sumatra godt.. Men hun ved ikke rigtig noget om visum regler her i Thailand og Sumatra.

Altså jeg er her i Thailand nu på et Turist Visum med 2 indrejser (TR 2)
Min 1 indrejse står der ?ADMITTED UNTIL? : - 5 Marts 2014
Hvilket vil sige at jeg skal forlade Thailand cirka inden den dato.

Lad os så sige at jeg vælger at tage til Sumatra omkring den 3 eller 4 Marts 2014
- og være der i 3 uger eller måske én hel måned.

Kan jeg så godt rejse tilbage til Thailand når mit ophold i Sumatra er gået, og regne med at få 60 dage mere i Thailand ved ankomst ved grænseovergangen.

Mit Turist Visum (TR 2) udløber 16 April 2014
( Er i passet angivet som ?ENTER BEFORE? )

Jeg er i tvivl omkring dette, så lad mig venligst vide.
På forhånd tak.

Ha´en go´dag derude.
Kh Jonas.
Lars
20-02-2014 21:04
Brugers avatar

Bruger

Hej igen Jonas,
Jamen du kommer da lidt rundt også med visumsagen.

Men efter det du skriver er det rigtigt du kan rejse ud af Thailand inden den 5 marts og så tage ind i Thailand igen senest 16. april.

Sidste indrejse skal bare være inden "enter before" datoen. Derefter kan visumet ikke anvendes mere.

Men har et par spørgsmål.
Du skriver enter before datoen er 16. april.

Og kan regne baglæns til at du er rejst ind i Thailand omkring den 5 januar.

Det jo sikkert korrekt når du skriver det, men ser bare for mig lidt anderledes ud end jeg ville tro.

Har du fået visumet udstedt helt tilbage i oktober 2013 og med 6 måneders gyldighed, men først rejst til Thailand 5 januar?

Visumer normalt gyldige 3 eller 6 måneder fra udstedelsen, så det kan jo ikke være udstedt 16 januar.

(ikke helt 3 og 6 måneder, men korrekt 90 og 180 dage)

Pas på dig selv også at du ikke bliver scammet ud i et eller andet der hihi.

Lars
Jonner3000
22-02-2014 08:33
Bruger

Hej Lars.

:-) Lars, du må ikke skrive så noget med at jeg bliver scammet, så bliver jeg helt urolig inden i hihi :/

Men mange tak for dit svar.

Du skriver at sidste indrejse i Thailand skal være inden "ENTER BEFORE" datoen, og derefter kan visumet ikke anvendes mere.

- Det er jeg indforstået med, men kan min 2 indrejse stadig forlænges med 30 dage, selvom visummet udløber den 16 April 2014. ?

Når jeg kommer tilbage fra Sumatra har jeg nemlig planer om at blive i Thailand indtil den 25 Maj, 2014.

Jeg rejste ind i Thailand den:
- 5 januar, 2014

Mit visum blev udstedt på Generalkonsulatet i Hvide Sande den:
16 dec 2013.. Er angivet i passet som ??DATE OF ISSUE?

Kærlige tanker herfra.
Redigeret af Jonner3000 d. 22-02-2014 08:36
Lars
22-02-2014 18:30
Brugers avatar

Bruger

Visum angiver kun den tid du kan bruge det til indrejse i Thailand.

Hvor længe du kan være i Thailand siger visumet ikke noget om. Det bestemmer immigrationen.

Og her giver de dig igen 60 dage når du rejser ind uanset om det er først eller sidste gyldighedsdag og forlængelsen kan også gøres når du først er i Thailand. Helt uafhængig af visumets guldighed.

Det lidt forskelligt fra visum til Danmark f.eks. hvor et visum fortæller hvor mange dage det giver adgang til og i hvilken periode det må være.

Jeg studser bare lidt over datoerne fordi du har fået et visum der er gyldigt 4 måneder, fra december til april. Det plejer altid at være 3 eller 6 måneder. Aldrig hørt om 4 måneder før. Men du har givetvis ret når du skriver det.

Ingen skade til at være "urolig" og bevare den sunde fornuft Smile Naiv og alt for godtroende må man ikke være i asien?

Nyd Samui og resten af turen.
Redigeret af Lars d. 22-02-2014 18:34
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
ophold i 67 dage ed børn på 6 mdr. og år + visum oplysninger Visum til Thailand 3 27-10-2019
ca. 34 dage i Thailand Visum til Thailand 5 11-10-2019
visum 90 dage Visum til Thailand 22 26-08-2019
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum Visum til Thailand 67 20-08-2019
Jordaner dræbt 18-måneder gamle søn som hævn på kone (Pattaya) Nyheder 1 12-03-2019
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder