Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Fly
Bangkok til Hua Hin
 Udskriv debat Udskriv debat
jettelh
23-06-2012 13:40
Bruger
Antal indlæg: 11

Halløj - nu nærmer vores rejse sig med hastige skridt og vi glæder os jo bare så meget til én hel måned i varmen - især med det danske vejr for tiden!
Vi lander i Bankok lufthavn om en uge kl 14 - har forestillet os at vi vil tage direkte til Hua Hin, hvor jeg lige har booket to overnatninger på et hotel.
Her kommer så spørgsmålene:
Skal vi tage en taxa til Hua Hin fra lufthavnen?
Forslag til andre transport muligheder?
Hvad skal sådan en taxa el. andet koste?
Hvor lang tid tager det ca.?

På forhånd tak for svarene....
Kh JetteGrin
jettelh
23-06-2012 20:09
Bruger
Antal indlæg: 11

Hov - jeg har vist sat dette under forkert kategori - skulle jo nok have været under transport - jeg håber jeg får svar alligevel!!

Kunne også godt bruge et råd til hvordan vi kommer fra Hua Hin til Samui efter nogle dage - på den bedste måde - ikke nødvendigvis den billigste, men den hyggeligste måske. Vi har to børn med på 5 og 7 år!!
KH ThatsrightJette
Lars
24-06-2012 16:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Hej Jette,
Den hurtigst og dog også nok dyreste måde at komme fra lufthavnen til Hua Hin vil jeg mene er en taxa. Prisen kender jeg ikke. Det vil nok tage omkring 3-3,5 timer en lørdag. Er det fredag sen eftermiddag kan det tage længere tid når Bangkokfolket skal på weekend og dem der arbejder i Bangkok skal hjem i weekenden.

Alternativt er at tage ind omkring Bangkoks centrum og finde minibusser eller tog. Men det vil tage en masse tid og I vil så komme sent til Hua Hin. Vil tro pengene til taxaen er givet godt ud der.

Men god tur til Jer - flugt fra den danske sommer til Sol. Læste den måske ville komme sidst i juli Notgood

Dream
Redigeret af Lars d. 24-06-2012 16:29
Lars
Frank
24-06-2012 18:21
Bruger
Antal indlæg: 10

Hej
Dem vi plejer at bruge tager 2500 bath for en minibus fra lufthavnen og til vores hus i hua hin.
jyden
24-06-2012 22:43
Bruger
Antal indlæg: 7

Hej jetteth.
Jeg ville prøve at sende en mail til hotellet i Hua hin og spørge om de kan hente jer i lufthavnen,og vil tro de kan arrangere det og til en pris omkring de 2500 bath,som frank skriver.
Hvad angår turen til koh samui ville jeg hoppe på nat toget i Hua hin,så får i den oplevelse med og bliver transporet om natten,men i skal nok få booked billeterne når i ankommer til Hua hin.Så kan i tage en flyver fra koh samui.
Håber i får en god rejse.
Steen J
25-06-2012 01:01
Bruger
Antal indlæg: 278

Hej Jette

Jeg ville ubetinget tage en taxa, det sparer for en masse tid, end hvis I tager til Byen/Victory monument, hvor minibusser køre fra og direkte til HH, men de er billige 180 pr. prs. Tid ca. 2,5 timer, men regn med transport derind til Vm oveni.
I kan også tage til Mochit bus terminal og så tage en af de busser der kører til HH, 150/prs. men regn med transport derind til Vm oveni.
Så foretræk taxa, de holder mange i lufthavnen, og det er til at snakke sig ned på en pris til 2000, men I skal ikke give over 2500 ialt.
Når I går ud fra tolden så gå til højre ned mod "meeting place", udgang 3. Hvis I så står og ser jer lidt omkring og lader som om, I ikke ved hvad I skal, vil I med garanti blive spurgt om transporthjælp. Og så kan I jo prøve jer frem der. Men er det første gang i er i Bkk, vil jeg råde til at tage de officelle taxa der holder nedenunder.
Det er det jeg ville gøre...mht til Samui er ovenstående et rigtig godt bud, men der er også mulighed for at tage en vip/natbus dertil fra HH, og denne pris er ca. 1000 pr. person. Nattoget ER meget billigere, selvom I vil have egen kupe.
Skal jeg hjælpe med noget af det, så send mig en PB evt. med telefonnummer, jeg kan ringe til.
Hilsen
Steen
Redigeret af Steen J d. 25-06-2012 01:17
Lars
25-06-2012 14:26
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7349

Mht taxa kontra minbus vil jeg til enhver tid vælge taxaen, hvis pengene er dertil.
Det udfra minibusserne kører som en brækket arm og har relativ mange ulykker. Også at chaufførerne nogle gange kører lidt for mange ture med for lidt søvn giver søvnige chauffører.

Derudover syntes jeg ikke det er så behageligt at køre i minibusserne fordi næsten alle chaufførerne tror at speederen er en on/off knap der kun enten kan være sluppet eller helt i bund, så man bliver rystet frem og tilbage hele tiden samtidig med der køres slalum mellem vejbanerne i overhalinger Grin

Men to voksne og to børn og kufferter. S? skal i tjekke at der er plads i baggaerummet. Ofte er det delvist fyldt med gastank.

Der findes også store taxaer med mere plads. Lidt SUV agtige. Normalt er de samme pris i Bangkok når der køres med taxameter, men ved ikke om det også er det ved langture.

Tranport fra lufthavn:

Jeg vil altid fraråde at tage imod alle de tilbud der fåes udenfor ankomst området. De er ikke altid godkendte til at drive forretning der - ej heller selvom de måske render rundt med noget der ligner et officielt navneskilt om halsen (man kan købe sig til meget i Thailand, også at se officiel ud). Det vil sjældent være billigere, sjældent bedre biler. Mange gange bliver man snydt i den sidste ende. så skal der betales ekstra hist og pist og måske vil de hellere køre et andet sted hen. Og i sidste, men meget sjældne tilfælde, er nogle af drengene der ikke guds bedste børn og nogle gange er enlige kvinder der tager de tilbud blevet udsat for ubehageligheder og tyverier.

Jeg vil altid råde til at vælge enten tog eller taxa meter fra den officielle taxa stand.

Skal der findes anden transport vil jeg anbefale at vælge det fra de boder der er inde i ankomst området. Lige efter man kommer ud af døren efter toldkontrollen men før man kommer ud i området hvor folk venter. De er godkendt til at drive forretning i lufthavnen. det er firmaerne der hyrer udenfor ikke. Går under "Pirat taxaer" bla.
Redigeret af Lars d. 25-06-2012 14:27
Lars
Steen J
25-06-2012 14:35
Bruger
Antal indlæg: 278

Lars det du skriver er vel også itråd med det jeg skriver.
Dog vil jeg ikke give dig ret i, at minibusserne køre ad helvede til. Jeg tager fra HH og til Bkk og retur, ca. 3 gange/mdr. og så volsomt som du beskriver det, DER er jeg IKKE enigSad
Mvh.
Steen
jyden
25-06-2012 15:08
Bruger
Antal indlæg: 7

Jeg vil mene hvis det er første gang i skal til Thailand,så prøv at få hotellet i hua hin til at arrangere transporten fra lufthavnen,så står der en mand med et skilt med jeres navn og venter på jer,jeg ville ikke rende rundt med 2 børn som sikkert er trætte efter en lang rejse,om det så koster lidt mere er en bagatel og i har lidt hånd i hanke med hvem i kører med og chaufføren ved hvor han skal hen i Hua hin.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dansk naturist resort i Bangkok Bangkok 3 11-11-2020
Dansk julebazar søndag d. 24. november Bangkok Begivenheder i Thailand 2 19-11-2019
Brand i Central World Bangkok - centret evakueret Nyheder 2 10-04-2019
Bangkok Motorbike festival 2019 Begivenheder i Thailand 1 12-11-2018
Dinosaur Planet forlystelsespark åbner centralt i Bangkok Bangkok 5 18-04-2018
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder