Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sikkerhed
Turistfælder
 Udskriv debat Udskriv debat
Thong9
12-11-2012 17:06
Bruger
Antal indlæg: 436

Findes der et mere naivt folkefaerd end danskere, ja, jeg spoerger bare ?

Hvilken nationalitet var de mon ude efter ?

I oevrigt mener jeg at ca. 50 procent af alle Thaier er pilraadne, og her taler jeg ikke kun turistomraader.
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Christina2812
12-11-2012 17:24
Bruger
Antal indlæg: 70

Syns virkelig den juveler saa rigtig ud med deres certificater osv... hmm maaske vi blevet snydt. Haaber ikke
birkedhoj
12-11-2012 18:14
Bruger
Antal indlæg: 60

Vespa. det drejer sig nok om at booke møder i forb. med at sælge "timeshare" bolig/lejlighed.
Du bliver inviteret på frokost og så bliver du overtalt til at underskrive en kontrakt. HOLD JER V?K.
Vespa
12-11-2012 20:04
bruger
Antal indlæg: 3

Det første par der stoppede os var manden fra tyskland, damen sagde ikke noget. Det andet par snakkede engelsk. For 3 år siden var det særlig galt på Phuket, der kunne man ikke gå forbi en skrædder unden man fik tilbudt et skrabelod, det er gudskelov ikke et problem mere. Jeg syntes ikke jeg har nogen problemer med thailænder, de er alle flinke, det er 12 gang vi er afsted. De eneste jeg er træt af er Inder (skrædder)man kan ikke gå forbi deres butikker uden at blive antastet Lol
Redigeret af Vespa d. 12-11-2012 20:04
Vespa
12-11-2012 20:09
bruger
Antal indlæg: 3

Thong9 skrev:
Findes der et mere naivt folkefaerd end danskere, ja, jeg spoerger bare ?

Hvilken nationalitet var de mon ude efter ?

I oevrigt mener jeg at ca. 50 procent af alle Thaier er pilraadne, og her taler jeg ikke kun turistomraader.

Måske er det russer de er ude efter, alt er jo nyt for dem.

Kan huske det med timeshare var meget udbredt i Spanien for år tilbageDamn
gall
12-11-2012 22:17
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Christina. Hvis du stadig er på Ao Nang, kan du få Lars til at se på dit smykke. Men på den anden side...hvis du er glad for det, så nyd dit smykke som et minde om Thailand.
Thomas
gall
30-11-2014 10:32
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Tager lige hul på en gammel tråd-

Vespa.
Den du nævner her er en form for svindel med hotelværelser. Jeg troede faktisk at man ikke brugte den mere, men fandt denne video på nettet der omhandler emnet.

Vi mødte dem for lang tid siden på Phuket (måske 15 år). Dengang brugte de europæisk udseende personale.
De Reklamerer for et firma der har hotelværelser til rådighed over hele verden (påstår de). De giver jer reklame med et skrabelod, el.lign. på.Det kan være lidt underholdende, hvis man ved hvad der foregår, men også lidt tidskrævende.

Hvis I møder dem, så vent til de har givet jer skrabelodderne, og sig derefter at I føler jer meget heldige i dag, og at I vil vædde 1000 baht med dem, om at I har vundet noget.... Så bliver de rigtigt forvirrede.
Thomas
Lars
28-12-2014 13:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7068

Et gammelt scam som har ødelagt ferien for mange, lever stadig i bedste velgående. Senest idag er der rapporter om det på nettet.

Du har en dag tilbage i Bangkok og vil se Grand Palace.

Du mødes udenfor at nogle der giver sig ud for at være "officials" og siger Grand Palace er lukket idag.

Det passer ikke. Tro ikke på dem. Grand Palace er sjældent eller aldrig lukket.

Gå videre til en af indgangene og tjek (omend de kan stå tæt ved indgangene).

Disse "officials" tilbyder så diverse ture rundt omkring med diverse Tuk tuk som de er i ledtog med. De viser flotte kort osv som en bedre rejseguide. Evt ledsaget med special tilbud på juveler.

Det tilbydes som sigthseeing tour til måske 20 eller 50 baht for en halv eller hel dag.

Det jo billigt og de vil måske sige de er så billige fordi regeringen støtter turistindustrien på den måde eller andre undskyldnigner. Det passer ikke.

Men køre tuk tuk en hel dag for 50 baht kan man ikke. Han skal have pengene et eller andet sted fra.

Det her den sidste feriedag går hen og ender med en fuldstændig spildt feriedag og ærgrelsen over ikke at se Grand Palace.

Turene går så ofte ud på at man køres rundt til diverse ubrugelige butikker og juvelhandlere - men sælges som sightseeing, men det eneste der ses er ubrugelige butikker.

Det gør tuktukerne fordi de får kommission af hver kunde de sender til butikker, uanset om kunderne køber noget eller ej.

Handel ALDRIG i de butikker, hvis du skulle være så uheldig at komme på en af disse ture.
Juvelbutikkerne er aldrig støttet af staten som de kan forsøge at sige. Ligesom de kan sige at der er speciel åbent i denne butik idag med gode tilbud og sige andre er lukkede.

Chancen for at blive snydt de steder og købe noget med ingen eller ringe værdi er meget stor. Det er ikke de bedste butikker der bruger disse trick for at få kunder. De gode butikker behøver ikke bruge dette og har forøvrigt også godkendte autorisationer til at sælge juveler, hvilket dem i turene ikke har.

jeg er selv faldet i sådan et stunt tilbage i 1997 og det var en totalt spildt feriedag der børe røg en tur - i kedsomhed)

Godt råd til ikke at få spoleret en hel feriedag i Bangkok.

Tro aldrig på dem der siger noget er lukket og tilbyder noget andet som ture osv.
Det er rent scam og forretning og de er ikke "officials".
Lars
birkedhoj
28-12-2014 15:47
Bruger
Antal indlæg: 60

Ja helt pinligt, her på vej til vores 10.ende tur til Thailand.
Vores første tur skulle vi fejre kobber bryllup og valgte Hyton Lee Lawadee. Patong
Jeg havde fået et gavekort af min kone i 50 års fødselsdags gave til (hvor jeg i verden ville hen) Vi havde rejst i Caribien de foregående 4 år, så vi mente vi var godt rustede til Thailand.

En dag ville vi til elefant trekking i Kamala. Udenfor hotellet var der en fur med sin tuk-tuk. Han kendte godt stedet jeg viste ham, men han kørte i en anden retning. Da jeg spurgte hvorfor: place closed. Ok på tur med ham. Spurgte så lidt uroligt om prisen: up to you. vi red på elefanter og det var også fint. skulle så lige til en juveler butik, for der fik han nogle bensin kuponer. Ja,ja, vi gik lidt rundt og kikkede. Købte dog ikke noget.(han fik dog ikke kuponer, men en kasket) var også lidt rundt på udsigts stederne alt i alt en ok dag. På vej tilbage sad vi og talte om hvor meget vi skulle betale uden at være smålige. Vi endte med at give ham 1500 B.

Undrer os ikke over vi var velkomne en anden dag.
borntiger
01-03-2015 15:41
bruger
Antal indlæg: 2

gall skrev:
Tager lige hul på en gammel tråd-

Vespa.
Den du nævner her er en form for svindel med hotelværelser. Jeg troede faktisk at man ikke brugte den mere, men fandt denne video på nettet der omhandler emnet.

Vi mødte dem for lang tid siden på Phuket (måske 15 år). Dengang brugte de europæisk udseende personale.
De Reklamerer for et firma der har hotelværelser til rådighed over hele verden (påstår de). De giver jer reklame med et skrabelod, el.lign. på.Det kan være lidt underholdende, hvis man ved hvad der foregår, men også lidt tidskrævende.

Hvis I møder dem, så vent til de har givet jer skrabelodderne, og sig derefter at I føler jer meget heldige i dag, og at I vil vædde 1000 baht med dem, om at I har vundet noget.... Så bliver de rigtigt forvirrede.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Flydende marked i Bangkok ren turistfælde? Bangkok 1 05-10-2011
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder