A 6.6-magnitude earthquake struck north-central Myanmar early Sunday, the U.S. Geological Survey reported. The quake was reported to be only 6.2 miles deep.
The agency originally reported the magnitude to be 7.0 but revised that number downward.
In March 2011, a 6.8-magnitude earthquake near Myanmar's borders with China, Thailand and Laos killed at least 75 people. At least 111 people were injured, Myanmar Radio reported.
Haha explorerove, din ven nok sovet for godt? Eller sover i jordniveau?
Ellers bliver jeg altid meget trist, når andre antyder jeg lyver eller ikke taler sandt
Indlægget var skrevet F�R jeg fandt ud af der var sket noget.
Steen har du prøvet at stå i hus der svajer under jordskælv?
Men der er vist mange andre i BKK der har mærket det.
(hvis det ikke var jordskælvet der fik gardinerne til at bevæge sig var det nok spøgelserne. Dem er der også mange af her hihi)
Redigeret af Lars d. 11-11-2012 04:48
Lars
Ja, man kan altid skubbe det over paa spoegelset... hehehe.
Naa men spoeg til side, jeg ville da blive noget nervoes, hvis det hele begyndte at ryste og blafre. Saa godt man ikke bor i Japan, der er det vist hverdags kost, dog med smaa skaelv, meeeen.. GYS !
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Vi ser flere spøgelser her i huset... Tro det eller ej. Fruen blev småunderlig og sagde det bølgede som sidste gang. Også igen gardinerne bevæge sig. Mindre og kortere end dem i morges. Og nej vi er ikke døddrukne, selvom det kan føles som når sengen kører rundt i værelset
Det var omkring kl 18 th tid, 12 dk tid.
Men det er ikke sådan at tingene eller huset ryster og glassene falder af hylderne. Det mere bølger sig langsomt afsted. Som at stå i en lille båd der stille og roligt bølger op og ned. Men er det tættere på vil det sikkert ryste.
Det nok mest oppe i højderne det føles og husene svajer, mens huset her nok står stille i jordniveau. Er på 21. sal.
Ja,da der var et skælv for et par år siden-kun 120 km fra Chiang Rai,på den anden side af grænsen til Myanmar følte jeg det ihvertfald-og selv om jeg aldrig havde oplevet i skælv før,var jeg ikke et sekund i tvivl om hvad det var.
Der boede vi i et et plans hus,men tingene dansede henad af skrive bordet,så det var bare med at komme udenfor-hvor hele bebyggelsens beboere stod med børn og husdyr.
Sådan gik de næste par dage-ud og ind af huset,hver gang,der kom et efterskælv.
De følgende dage kom der mange efterskælv og da vi den efterfølgende dag kørte til Mae Sai for at hente en veninde og hendes barnebarn,da hun ikke turde være hjemme,så vi hvor store revner der var i jorden,på vejen bag deres hus.
En lidt mindre sjov oplevelse,syntes jeg.