Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Om forummet - Nyt fra webmaster
Tonen i tråden
 Udskriv debat Udskriv debat
Thong9
21-12-2012 12:26
Bruger
Antal indlæg: 436
Tilmeldt: 01.05.12

Lad os nu slappe lidt af.

Nu skal i hoere om problemer.........Min kone gennem 8 aar er gaaet fra mig, jeg kom til at sige til hende i en brandert " Pis away of my life " det gjore hun saa.

Det er ca. 14 dage siden nu, de dage har vaeret haarde for baade hende og jeg.

Der er nu ingaaet et forlig, jeg siger aldrig den slags mere ( NEJ, hva' helvede bildte jeg mig ind )

Lad os alle stoppe vore flue knepperi og vaere glade for at vi kan debatere, vi er ikke altid enige, og hva' saa, det er det som skaber debat.

Naar livet virklig braender, ja saa er en debat en halv peanut i bunden af en pose, det her er har vaeret staerke sager.

Ning kommer hjem imorgen, alt er ved at loesne sig.......

Kan i alle have det godt, pas paa dem i elsker !!!

Det er nat
jeg ser hullet i dugen
det bloeder
jeg knipser aldrig mere
det er farligt
angsten naermer sig
angsten for at sove
angsten for at vaagne
opdage smerten
et straa kan knaekke
jeg hoere hanegal i det fjerne
to lange dage
maa de snart ende
jeg savner dig.


Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
u2
21-12-2012 22:50
Bruger
Antal indlæg: 91
Tilmeldt: 16.11.12

Edog skrev:
Alle dansk-thai fora er belemret, med en flok umulius admins.
MÃ¥ske derfor tonen er ugly.

Hvem er admin her på siden?


Admin har selv været skyld i store dele af balladen. Derfor undre det mig, at de nu er helt fraværende.

SÃ¥ kom nu frem med det. Hvem er du?
Lars
22-12-2012 05:04
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Dejligt at se så mange forskellige input og ideer i tråden her.

Men jeg må skuffe nogle og glæde andre.

Hensigten og formålet med forumet her på thaiguide har altid og vil altid være meget tæt ved det som Hr og Fru Gall beskriver i de første par indlæg.

Formålet har aldrig været at blive en kopi eller konkurrent til de andre thai forums, men at være et suplement til thaiguide.dk hovedsiden. Ganske andet formål og andre besøgende end flere af de andre forums.

Det har aldrig været ment som et sted hvor der skulle "chattes", hvor der skulle bruged energi på hvem har ret og "min far er større end din far" fnidder fnadder.

Som Gall skriver et sted er der mange der kommer forbi thaiguide som enten er førstegangs eller tilbagevende turister. Vil påstå det er langt de fleste faktisk. Derfor skal foumet også være til for dem også og ikke kun dem som bor i Thailand og som vil vide mere end andre om hvordan tingene er i Thailand.

Mere end 80 % af besøgende på siden og forumet er fra Danmark.

Og som Gall også nævner vil tonen, sproget, skurvognsstemningen og fnidder fnadder ikke tiltale almindelige danskere. Ingen tør jo komme ind af skræk for at få en gang skidt og udelukkende negative kommentarer med på vejen. Sproget er her en væsentlig del af dette tror jeg.

Der skal være plads til at forskellige syntpunkter, men er ikke et politisk debat forum hvor alle bliver ved og ved at kæmpe for deres politiske holdinger og blive ved med at skrive sin holdning osv.

Og det er slet ikke et sted hvor det skal komme til person angreb på andre man ikke kan lide eller blive fornærmet over deres meninger osv. Det har aldrig været meningen at det skulle ske på thaiguide forum.

Der er sikkert nogle der er uenige i dette formål, men det er så alle frie valg at vælge til og fra.
Alle må gerne kommenterer videre, men det i

en god tone som thaiguides forum var de første 4 år. Lad det blive ligeså i fremtiden også.

Fortsat god weekend og god jul til Jer alle.
Lars
Oplevelser
22-12-2012 11:20
Bruger
Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 07.08.12

GOD JUL til dig også Lars, men forstår jeg dig ret, og ikke for at være den negative, så siger du vel lige ud, at de 80 procent af dine kunder er fra Danmark, hvorfor dem fra Thailand ikke er interessante....

RIGTIGT forstået eller er jeg bare blevet gammel.

Dette er dog noget nyt, som jeg mener du skal pointere i dine indmeldelser for nye..DK
Den omtanke, som vises idag, kan bære frugt imorgen.Nono

u4
22-12-2012 12:25
Bruger
Antal indlæg: 403
Tilmeldt: 23.10.12

Os fra Thailand er vel stadigvæk fra danmark-tror ikke mange thaier vender snuden denne vej forbi.
Lars
22-12-2012 12:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Først lige sige det mere præcist at bakker helt op om hr og fru Galls opfattelser af hvad Thaiguide står for.

Oplevelser:

Alle er lige interessante, men kan vende dem og så sige at 80 % af indlæg skal så være af og til de 80 % Wink- hvor de fastboende så kan give den store viden om Thailand videre også.

Men naturligvis også kan tage "interne" emner op som har interesse for de "lokale".

Så det ikke kun ender i intern snak om for og imod Thailand af personer bosat i Thailand. Alle har forskelligt liv, politisk holdning og måde at leve på og f.eks. opfattelse af fattigdom osv.

Kan da der indskyde en lidt anden vinkel. At jeg ofte ser udlændinge bosat i Thailand der i alle forum ustandeseligt kritiserer Thailand, regler og den thailandske befolkning og kun har negative oplevelser at berette om.

Hvorfor har disse personer dog valgt at bo i Thailand og istedet for at skrive og skrive det negative, så rejse videre til et bedre sted?

Brianmarinus:

Når jeg skriver mere end 80 % af besøgende er fra Danmark, er et baseret på at mere end 80 % af læserne fysisk er placeret i Danmark, når de kigger på siden. Og af disse 80 % er en meget stor del nye besøgende, hvor mange forums nok hovedsagelig har tilbagevendende læsere.

Lars
Steen J
22-12-2012 12:56
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

Edog skrev:
Edog skrev:
Alle dansk-thai fora er belemret, med en flok umulius admins.
MÃ¥ske derfor tonen er ugly.

Hvem er admin her på siden?


Admin har selv været skyld i store dele af balladen. Derfor undre det mig, at de nu er helt fraværende.

SÃ¥ kom nu frem med det. Hvem er du?


Goddag ALLE sammen

Jeg læser ALT, men kommenterer mindre.

Det gjorde jeg ikke før i tiden, da denne side var/er rigtig god.
Der var plads til at komme med sine "oplevelser" og råd, og det blev der gjort i stor stil. vi henviste til hinanden, for den ene var måske "ekspert" i et område, den anden et andet sted.

Og hvis jer der hakker på hinanden gad spole tilbag i diverse indlæg, så I ikke dette hakkeri. Det betyder også efter min mening, at de/dem der plejer at spørge til råds ikke vil gøre det mere, når de læser den sidste stykke tids diverse indlæg.

Jeg personlig syntes de person hetz ikke hører sig til, og håber med en god jul og et godt nytår, at DE vil stoppe med disse skrivelser og så finde et andet sted at gøre det.

For mig og andre ER det ikke interesant.

Hilsen

Steen
u4
22-12-2012 15:48
Bruger
Antal indlæg: 403
Tilmeldt: 23.10.12

STOP STOP STOP
skriver man-for selv at fortsætte med at kritiserer andre for at de kritiserer hinanden.jow,det er flot-virkelig logik for høre hæmmede.
Jeg kan forstå på admin og hans støtte pædagoger,at de mener det er helt ude i skoven,at kritiserer hinanden...medmindre man gør det i en ordentlig tone,så er det ok.-hvortil jeg da vil sige-man kan faktisk godt kritiserer hinanden i en ordentlig tone,på en måde så det helt sikkert falder lige så hårdt for brystet,som hvis man brugte mindre pæne ord.
Om du efterlader en klat afføring på gulvet eller du skider på gulvet:
Det er og bliver noget lort!

Lars
22-12-2012 20:18
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Brian, det er lidt som om du bliver ved og ved og ikke ser pointen?

Du skriver vi godt kan kritisere hinanden på forskellig måde.

NEJ, det kan vi ikke. For der er ikke nogen der skal kritiseres efter min mening, det er livet også for kort til at bruge tiden på - og det må folk gøre andre steder. Men meninger kan udveksles.

�vl og kælv blandt er der altså ikke nogle der gider høre på her. Evindelig stædighed og negativitet. Det er noget der er kommet for nylig.

Du mener Steen J kritisere andre. Måske, eller også udtrykker Steen J blot ærgrelse over at nogle hakker efter hinanden fnidder fnadder osv, da det forringer indholdet af indlæggene. Som virker utrolig negativt og som ikke ret mange gider læse om. Og deri kan jeg kun være enig.

Og stop stop, ja det jo netop den fnidder. Du kan jo prøve at læse tilbage i indlæggene i tråden og så hvor megen information der er, som ikke blot er en konflikt mellem to personer og INTET har med tråden eller Thailand at gøre?

Steen J kritiserer også personhetz. Ja men det jo helt iorden, for det er ej heller tilladt.

Indlægget fra mig tidligere, indlæg 36, var nok ment som et vink med en vognstang.
Lars
u4
22-12-2012 21:54
Bruger
Antal indlæg: 403
Tilmeldt: 23.10.12

Lars-jeg er da fløjtende ligeglad med om du smider mig ud-jeg har selv bedt dig-ikke mindre end en tre,fire gange om at slette min profil,jvilket du ikke har villet efterkomme hidtil.


Admin:
Resten af indlægget slettet og som Brianmarinus beder om er Brianmarinus slettet.
Redigeret af admin d. 23-12-2012 01:54

Gå til kategori:  
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder