Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Køb, salg og bytte - Køb, salg og bytte
Leje af hus i Hua Hin omegn
 Udskriv debat Udskriv debat
KimP
12-02-2013 11:27
Bruger
Antal indlæg: 30

Hej

Er der nogen der har et hus, som jeg evt kan leje i uge 30+31?

Skal helst være med 3 soveværelser, da vi er 4 voksne, hvor 2 er par, og 2-3 børn.
gall
12-02-2013 13:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Der har været en tråd om det tidligere.... Jeg ved ikke om den kan være til nogen hjælp.
http://www.thaiguide.dk/forum/f...
Thomas
kimsen
12-02-2013 22:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Prøv at studere sitet her,
http://www.bahtsold.com/home

og søg på,
ønskede region,..........
kategori fx. - Vacation & Short Term Rentals

der er masser at vælge imellem,... og ret sikkert billigere i uge 30-31 / lavsæson
så kan du se hvilken prisklasse der passer dig,

her er,.. fx,.. en fin villa, med 4 soveværelser og 3 badeværelser,
i det sydlige del af byen, pris i øjeblikket 478 kr/dg

http://www.bahtsold.com/view/lo...

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Evo777
22-02-2013 05:52
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 17

En af mine venner har dette hus i Hua Hin som kan lejes. I kan læse mere på hjemmesider. http://www.kamronn.dk/thailand....
Steen J
22-02-2013 14:12
Bruger
Antal indlæg: 278

Evo777 skrev:
En af mine venner har dette hus i Hua Hin som kan lejes. I kan læse mere på hjemmesider. http://www.kamronn.dk/thailand....

Ser godt ud, men det kniber lidt med opdateringer, eller kan jeg ikke finde dem.
SteenJ
Lars
25-03-2013 07:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7101

Lidt sent men alligevel.

Mht linket ovenfor til hus i "compound", så syntes jeg det er meget generelt for disse steder, at de aldrig har et kort så der er ide om hvor det egentlig er henne?

Ofte ligger de et stykke "ude på landet"? Det kan såmænd være rigtig gode og dejlige steder at holde ferie, men rart at vide fra starten?

Ved også at der er en del danskere som gør sig i at etablere compounds rettet mod bla. danskere som så kan leje dem ud, når de ikke er der. Så vil man gerne på ferie et sted med andre danskere er det en god løsning.

Faldt også over en side hvor der kan søges ferieboliger i Thailand.

Kender den ikke så ingen erfaringer med den.

Her link til huse i Hua-Hin området:

www.homeaway.com - Hua Hin huse
Lars
Steen J
25-03-2013 11:58
Bruger

I mine nok tidligere indlæg har jeg skrevet, hvad man bør gøre når man vil leje hus i HH, men vil man være helt sikker, ja, så skal der lejes hjemmefra.
Nej ovensående er ikke ment. Jeg har oplevet talt med så mange her i HH, når de ankom til stedet, så er det ikke lige som det, de havde set på nettet/betalt for, og så er der et problem. Mange gange gennem de sidste ti år har jeg prøvet og hjælpe disse mennesker til at komme videre med ferien, når huset, der var lejet ikke svarede til forventningerne.
Mit råd er og bliver: Tag til HH, lej dig ind et sted "questhouse/hotel eller lign." Og brug så en dag eller to til at finde et sted for resten af ferien. Der er mange steder der kan lejes huse for nogle uger.
Dette er min absolutte overbevisning.
Hilsen
SteenJ
Redigeret af Steen J d. 25-03-2013 12:00
Lars
26-03-2013 09:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7101

Steen du må lave et lille bureau i Hua Hin.

Et anderledes et hvor folk kan henvende sig lige ved ankomst og du hjælper med at finde et hus. Ikke blot en joke, kunne sikkert være en stor hjælp for mange?

Skal man være længere tid i Hua Hin er det sikkert nemt nok at finde hus på stedet.

Steen, har du nogle råd hvis det f.eks. er en familie på fire der kommer og blot skal være der 2 uger?

Er det også nemt at finde huse af "vestlig" standard?

Her tænker jeg på til kort ophold skal der så måske være aircon i alle rum, lille køkken, lidt kopper tallerkner, sengelinned, lidt vestlige møbler og ikke blot et tæppe på gulvet at sidde og sove på, varmt vand osv
Lars
Steen J
29-03-2013 10:35
Bruger

Lars skrev:
Steen du må lave et lille bureau i Hua Hin.

Et anderledes et hvor folk kan henvende sig lige ved ankomst og du hjælper med at finde et hus. Ikke blot en joke, kunne sikkert være en stor hjælp for mange?

Skal man være længere tid i Hua Hin er det sikkert nemt nok at finde hus på stedet.

Steen, har du nogle råd hvis det f.eks. er en familie på fire der kommer og blot skal være der 2 uger?

Er det også nemt at finde huse af "vestlig" standard?

Her tænker jeg på til kort ophold skal der så måske være aircon i alle rum, lille køkken, lidt kopper tallerkner, sengelinned, lidt vestlige møbler og ikke blot et tæppe på gulvet at sidde og sove på, varmt vand osv

Hej Lars
Nej, jeg skal ikke have noget bureau i HH. Dem er der rigeligt af og der kan heller ikke være penge at tjene på det.

Jeg syntes, det er ikkeet problem at finde et hus med en indretning som vi vesterlændinge gerne vil have det. Men mange vil no bo så tæt på vandet som mugeligt og d et er forståeligt nok, men det gør det alt andet lige sværere og dyrere og finde. Men kan man finde sig i at der er 3-6 km ind til centrum, ja så bliver det straks lettere. Udlejer af huset ved også godt hvad vi kan betale så der ligger et problem. For de ved jo, at kan de ikke få prisen lader de det hellere stå tomt. Hvis man skal leje et hus f.eks. for et år ad gangen, er det meget normalt der ikke er møbler i det. Men man kan finde med fuld møblering.

Skal der lejes et hus for 2 uger, så er det nok bedst at finde en udlejer, så det er klart når man kommer, og der tror jeg, at det er klogest at leje gennem et bureau, da private ikke gider leje huset ud for kort tid. De fleste jeg kender af de private,lejer ikke ud under én måned af gangen.

De huse der udlejes for kort tid, dem er der vestlig badeforhold og toilet, deer er aircon, der er rigtige sende osv., så det er ikke noget man skal tænke over.
Men som før omtalt, er det jo ikke altid, at man har lejet, er som forventningerne, men mon ikke det over world.

Hilsen
Steen
Steen J
29-03-2013 10:39
Bruger

Hus i nærheden af HH
Redigeret af Steen J d. 29-03-2013 13:21
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Kørekort ved leje af scooter. Motor 18 22-02-2017
Hus i Udon Thani til salg/leje. Køb, salg og bytte 24 22-02-2016
Leje af scooter i Thailand Generelt 54 25-02-2015
??nskes : Langtidslejning af hus i Kanchanaburi omegn Køb, salg og bytte 1 12-02-2013
Leje-Hus i Hua Hin. Bolig og jord - køb - salg - bygge eget hus 27 10-06-2012
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder