Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Thailand måske til september hvor?
 Udskriv debat Udskriv debat
kasper
15-03-2013 10:45
bruger
Antal indlæg: 1

Hej

Jeg er ved at planlægge en rejse til Thailand, jeg har en 3-5uger i tænkeren.

Sidste gang vi var i Thailand, var vi på Phuket, på Phi Phi og Ao Nang ved Krabi, det var midt april til midt maj.

Vejret var faktisk fantaisk i den periode, tro der var en dag med regn af 10-15min midt på dagen ellers holdt det sige til om nattan.
Jeg overvejer lidt om man skulle tag til Thailland, midt September(fødselsdag, bryllupsrejse), dog er jeg lidt med vejrtet hvis man kigger vejrstaatistiks på det.

Vi kunne rigtig godt tænke os at komme ud at opleve en del, det var det gode ved Phuket da vi var der der var rigtig mange oplevelsetur som ikke kunne tilbydes ved Krabi på af tidspunket.

Men kunne godt bruge nogle input til hvad der kunne være en god mulighed, kunne som sådan også godt tænke mig at komme til noget hvor der ikke kommer så mange turister.

Men nogle af kraven er, der skal være mulighed for oplevelseture, snokling, badning, og afslapning, gode spise muligheder.

Men er der nogle steder som kan anbefaldes at tage til i september, og vil gerne flere steder da vi ikk dur til at bo sammen sted i fx 3uger, overvejer et par dag i Bangkok og det er alt hvad jeg kommet til endnu. Kunne også godt tænke mig at komme nord på altså lidt ind i lavet. Og så ned syd på hvor man kunne bade og snokle, men om det skal være denne gang eller om det skal deles op på en måde ved jeg ikke...

Det er påtænkt som en gave.
Overvejlerser går også på om man skulle vente til April næste år.
Lars
16-03-2013 09:11
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7068

Hej Kasper,

Mange overvejelser der?

Starte med sidste linie: Overvejlerser går også på om man skulle vente til April næste år.

Mit korte svar vil være:

Skal der være rimelig sikkerhed for sol det meste af tiden, vil jeg tage april, den er dog også uanmindelig varm.

Er solen ikke alt afgørende så kan september være godt. Måske passer det også bedre ind i hvornår gaven bedst kan gives?

I september er mange af turiststederne ikke så overfyldte. Hotelpriserne flere steder er lavere.

Skulle jeg vælge september ville jeg vælge den østlige side af kysten ned mod Malaysia. Fra Hua Hin til Surat Thani og øerne derudfor. Der er traditionelt mindre regn på denne årstid og rimelig chance for solferie. Dog er hotel priserne på f.eks. Samui næsten ens året rundt, da de har sæson næsten hele året.

Bangkok kan efter min mening både være ret tør og ret våd i september.

Nordthailand? Andre der kender gode steder i september?

Mht september. Ser du knald gode tilbud med en charter tur kan det meget vel være fordi det er lavsæson og regnvejr hvor de flyver hen. Koh Chang har ihvertfald tidligere haft tilbud i regntiden hvor nogle hoteller gav "betal en nat og få en gratis".
Lars
gall
16-03-2013 11:33
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Kender ikke til at rejse på den årstid. Vi plejer at rejse i Januar/februar. Men det Lars skriver giver god mening.

Vælger du områder som Surath Thani, har dig også forholdsvis nemt ved at ombestemme dig. Du har ret nemt ved både at komme til Koh Samui, Phuket, Ao Nang og andre gode steder. Samtidig er du tæt på spændende steder som Khao Sok, som også byder på gode oplevelser.

Du kan læse mere om de forskellige steder her http://www.thaiguide.dk/forum/f...
Thomas
dardi
17-03-2013 09:29
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6

@Kasper
Jeg kan ikke lige se om du har været "længe tid" i Thailand .. forklaring:
Hvis du vil opholde dig i Thailand ud over 30 dage, hvor du får visa on arrival og din alm husstandsforsikring dækker .. så SKAL du ved ophold over 30 dag have visa og speciel forsikring. Ca 4-500 for visa og forsikring 40-45 kr/dag. Ikke noget problem - kun hvis du ikke er opmærksom på det. Ellers god rejse - min erfaring er at september oktober er mere tålelig for os nordboere 30 grader mod 40 grader !!!
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 32 11-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder