Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Generelt
Thailand verdens 130. mest fredelige. Danmark nr. 2.
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
19-06-2013 13:32
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6760

Mht den dømte somalier vil jeg ikke give dig ret Jos.

tror ikke der er mange der mener der skal indføres dødsstraf for det han har gjort.

Men mener at manden ikke opfylder adgangskravene til samfundet og derfor ikke er velkommen.

Konsekvensen for ham er så skidt. Smulger man narko i Thailand er strafferammen også op til dødsstraf.

Den konsekvens med at blive sendt retur, må forældre så lære deres børn og dermed forebygge at det sker?

Ellers ender det jo med at de småkriminelle blot bliver ligeglade?
Lars
Lars
19-06-2013 13:53
Brugers avatar

Bruger

Bandekriminalitet har været kendt længe, men vist ikke så voldsomt som nu? Men altid med en gruppe der har svært ved at finde sig til rette i samfundet eller hvor den sociale arv og "svage" familier er en del af det?

Køber ikke helt den med danskere der får øl på buddha dage og dermed er kriminelle eller andet - de øl er jo solgt at thailændere og mest for thailændernes skyld for det meste? Eller bestiker politiet, som forøvrigt er en del af thailandsk kultur. Det er jo helt anden type krminalitet jeg hentyder til. Den personlige og rå kriminalitet, hvor der også kæmpes om narkomarkeder, territorier osv. Det ikke mange danskere der deltager i dette i Thailand?

Der er vist ikke 25 - 35 % af indsatte i Thailandske fængsler der er udlændinge?
Men jo alle steder er der folk der falder udenfor, men hvor meget udenfor og hvor mange?

Mht at virksomheder skal stille sig til rådighed. Jo, men bandemedlemmer hyres nogle gange allerede i 11-12 års alderen. Lang tid før arbejdsmarkedet træder til. Der er det så for sent for dem når tiden kommer til arbejdsmarkedet?

Og inden arbejdsmarkedet hjælper, som de skal og bør, så skal ansøgere også have de nødvendige kvalifikationer og forståelse for hvordan det sker i Danmark. Det kan ikke være det private erhversliv der skal sørge for det?

Og den forståelse osv har langt de fleste jo og lever godt og solidt i samfundet. Lever måske isolerede som udlændinge gør i THailand, men uden at gøre andre fortræd.

SKOLE - UDDANNELSE

Der skal der sættes ind - og det ikke kun i skolen. Forældre må også følge op på at skolen passes, lektier læses, sprog osv. Skolegang og uddannelse er måske endnu vigtigere i Danmark end nogle forældre er vant til hvor de kommer fra. Følge op på hvad knægten på 13 år laver efter skoletid og have lidt styr på det?

Forøvrigt er Dødstraf til Somalieren vel ikke det samme som Sharia? Thailand og USA har også dødsstraf?

?h, sidder en flok udedanskere og diskutterer dansk politik, uden at overhovedet have stemmeret eller være der til daglig og se hvad der egentlig sker rundt omkring? Og på en side med tema Thailand Grin

Lars
Lars
19-06-2013 14:04
Brugers avatar

Bruger

Har flere gange forsøgt at betale trafik bøder på ærlig vis og få en regning. Men nogle gange er det stort set umuligt at få!! Og i nogle tilfælde vil det være umådeligt svært og dyrt at få lov at betale en bøde på reglementeret vis, udover selve bøden altså Smile
Lars
Badedyr
19-06-2013 15:28
Bruger
Antal indlæg: 58

Ang bøder..

De fleste vil nok helst betale de 200-300 baht til politi på vejen, Frem for at skulle forbi station med mere og spilde 2-3-4 timer..

UD over det, er det nok de fleste der IKKE vil havde bøde register, Da de så mister point på deres kørekort....Ingen der har lyst til at skal op til prøverne for at få deres kort igen...

Jos_38
19-06-2013 16:32
Bruger
Antal indlæg: 237

Lars skrev:
Mht den dømte somalier vil jeg ikke give dig ret Jos.

tror ikke der er mange der mener der skal indføres dødsstraf for det han har gjort.

Men mener at manden ikke opfylder adgangskravene til samfundet og derfor ikke er velkommen.

Konsekvensen for ham er så skidt. Smulger man narko i Thailand er strafferammen også op til dødsstraf.

Den konsekvens med at blive sendt retur, må forældre så lære deres børn og dermed forebygge at det sker?

Ellers ender det jo med at de småkriminelle blot bliver ligeglade?

Jo men "humanitære grunde" er oftest for at vedkommende ikke bliver slået ihjel ved ankomsten til Somalia (eller hvor man nu havner) - denne her gut er tidligere børnesoldat, OK det er sjældent noget børn bare vælger, de bliver tvunget ind i det, og ofte gennem groft misbrug...

Så vi har en dreng der altså nok har mistet nogen hjerneceller i det område af hjernen der tager sig af empati, han kan faktisk sagtens være blevet psykopat... OK hvis man så kunne sætte ham i psykopatforvaring, så var han jo ikke ude om 4 år...

Det ser så ud til at han altså ER straf egnet, men ikke kan udvises... HVIS man udviser ham, så vil han være i ganske alvorlig fare for at miste livet, dette VED man allerede, derfor vil en udvisning svare til en dødsdom, blot lidt værre, for ved dødsstraf spænder man manden fast, og sprøjter gift i kroppen på ham, ved en udvisning svarer det vel til at sætte en harer foran en række hunde og klappere og så ellers jage den hen mod jægerne, og i Somalia er de vist ofte bare udrustet med rustne macheter,,,

Det er sharia når : du stønnede under akten, 50 piskeslag - du tog en kage, af med hænderne - du gloede på min kone - ud med øjnene - di voldtog min datter - dø...

Forbrydelse og straf står på ingen måde mål med hinanden, og jo jeg ser jo på omstående side at folk beredvilligt råber på dødsstraf... At det er gadens parlament der myrder er i min verden ikke anderledes end at det er staten, blot er staten altså mere human ofte... Men resultatet er det samme - manden er død... Og hvem hjælper det ?

Hjælper dødsstraf i USA eller i Thailand ? Nej ikke rigtigt - der er dødsstraf for narkoforbrydelser af en vi størrelse her til lands, og de omkringliggende, men det er åbenbart ikke noget der afskrækker de der skal tjene pengene...

Og der myrdes jo stadig en del flere mennesker i USA end i Danmark f.eks. Danmark med en meget lav straframme for mord...

Jeg er da enig i at man som forældre har et ansvar, og småkriminelle ER jo iorden i Danmark, tænk på hvor mange der snyder skattevæsnet på den ene eller anden måde... Der er kriminalitet som det er socialt accepteret at begå...

Men man kan ikek bare læne sig tilbage og sige, jamen det er jo forældrenes ansvar, så det vil vi ikke blande os i, hvis man ser problemer, også ikke eksisterende, men sansynligvis opstående - vi har lille Hassan i vuggestuen, well vi VED at lille Hassan i det miljø han skal vokse op i, vil være udfordret, alene fordi han hedder Hassan, han vil have svært ved at få arbejde, uanset hvor velkvalificeret han er... Og han vil generelt set ikke have mange danske familier at komme i, efter en vis alder (gerne efter konfirmation)...

Danskere kan godt holde Hassan ud mens han er lille, men når han begynder at få en selvstændig tanke, når HANS kultur slår igennem, så begynder det at blive problematisk... for den rummelighed ER ikke i Danmark...

Jeg ser min kones niecer omgås muslimske tørklædeklædte piger og burmesere her i landet, jeg har min tidligere sekretær, hendes familie består af muslimer og buddhister og de lever godt sammen nede syd på, er uhyrligt gæstfri...

Hvad lærer man sine børn når man f.eks konstant og hele tiden kalder alle muslimer et problem ? At de skal søge sammen i en rundkreds og ryge fredspibe, eller at det er heldt fedt at vi rejser ud i verden og slår muslimer ihjel - fire at will ??

Forældreansvar er jo ikke noget der ensidigt ligger hos den ene part...

Vedr. trafikbøder, jeg har 1 gang betalt bestikkelse, anede ærligt talt ikke hvad dælen jeg lavede, 2 gange afleveret mit kørekort - hentet det næste dag ved at betale mod kvittering 4-5 minutter tog det, begge gange på politistationen RAMA IV og en gang hvor jeg tydeligvis ikke fattede at han gerne ville hjælpe mig, den flinke bejent, men hvor jeg stod fast på at ville have en bøde, han gav op og vinkede mig videre med en formaning...
Lars
19-06-2013 17:20
Brugers avatar

Bruger

Jos, du må også gerne kommentere tallene for unge kriminelle og indsatte i fængsler og arrester. Det savner din kommentar og konklusion?

Jeg tager ikke stilling til om dødsstraf er godt eller skidt. Men at have dødsstraf for nogle lovovertrædelser er ikke sharia. Der skal mere end den ene lov til?

Men en af grundene til at det er svært at være anden etnisk dansker er måske en lille hård kerne af islamister kan skabe denne hetz? Her kan de forskellige organisationer, der findes af muslimer måske også hjælpe til at give bedre ry?

Igår var der indslag i DR om problemerne med at unge piger giftes før det er lovligt og uden ordentligt papirarbejde og føler sig tvunget til ægteskaber meget unge. At de unge ikke har fri ret til at vælge deres ægtemænd osv. Tilsyneladende Imamer der her er i spidsen.

Disse indslag gør det ikke bedre. Men er en nødvendighed i et dansk samfund, at have den debat om kvinders ret og ligestilling og bare ret til at have en mening om sit eget liv.

Idag historie om hvordan familie har tæsket og truet sin datter på livet pgra hun havde en dansk kæreste.

Det var ikke sladder bladene eb og BT, men selveste tante Berlinger.
Forældre tiltalt for æresvold mod 17-årig datter
Lars
Lars
19-06-2013 17:33
Brugers avatar

Bruger

Mht det multikulturelle Thailand og Malaysia er der måske forskelle til Danmark?

I Malaysia og Thailand er kineserne kommet for mange generationer siden og de sidder på meget store dele af pengene. Det samme gælder Inderne i Thailand. Kinesernes efterkommere sidder også på megen magt. Siddende premierminister også af kinesisk herkomst og familien bag enorme CP gruppen også fra kina.

De fleste kinesere og indere klarer de sig selv og social ydelse er ikke særligt udbredt i Thailands velfærdssystem.

I Malaysia fejres både Julen, Ramadan kinesisk nytår andre religiøse højttider som officielle helligdage så vidt jeg forstår. Dvs alle har fri på alle helligdage uanset trosretning.

Mens i Thailand fejres Ramadan og kinesisk nytår, men ikke som officielle helligdage.
Lars
Jos_38
19-06-2013 18:30
Bruger

Undskyld ja den smuttede, jeg ser ikke nogen modsætning, kun at tallene dækker ALLE i kriminalforsorgens varetæt, herunder altså også 1,398 asylansøgere som nok for flertallets vedkommende er af anden etnisk herkomst, men jo ikke nødvendigvis forhærdede kriminelle, 1,398 personer udgør alene omkring 12% af de der er i varetægt hos kriminalforsorgen... 11,402

Og iøvrigt er 60% af alle fængselsdomme i DK mellem 1 og 3 måneder... Ikke det jeg ville mene var forhærdede kriminelle...

Der rådes over 4,117 pladser, og belægningsprocenten er 96,3 (det ville være en perfekt forretning at bygge et fængsel, frem for en kro)

Vedrørende æresdrab, det er skidt er det... Rigtigt skidt, men er det MERE skidt end en far der kører til Tyskland og brænder sine små børn af mens de sover ? Et dansk æresdrab ?
.

Nong Kai
19-06-2013 19:52
Bruger
Antal indlæg: 122

Jos38

Aldrig har jeg læst så meget ævl og intet sigende
pladder som du har skrevet i denne tråd.

Er du helt sikker på hvem der går ind for sharia og dødsstraf?

Det er ikke mig og ikke den slags danskere jeg kender.

At du sidder her og forsvarer en voldtægt på en 10 årig pige,
ja det siger vel alt.

Og kom nu ikke med mere udenoms snak,

du forsvarer en syg ung mands misbrug af et uskyldigt barn.

Jeg er dybt rystet over, jeg ryster af raseri,

nej jeg stopper her, for debat med et menneske der er så

slut.
Redigeret af Nong Kai d. 19-06-2013 19:53
Jos_38
19-06-2013 20:47
Bruger

Ja det er jo den nemme udvej... Den med "nu stopper jeg"

EEn ting er sikkert - det er længe siden du stoppede med at læse indlæggene... Jeg forsvarer ikke nogen der misbruger børn, tværtimod mener jeg at de skal straffes efter lovens rammer for den type forbrydelser... Det er der jo jurister der har regnet på, og jeg er ikke jurist...

Jeg går bare ikke ind for at fordi man har en bestemt hudfarve så er det værre at man begår en given forbrydelse end hvis man har en anden hudfarve... Jeg mener ikke at rødhårede skal straffes hårdere eller mildere end hvidhårede...

Så der er ikke nogen udenoms snak, du skal såmænd bare forsøge at læse det der står... Det er de små sorteting der er bogstaverne...

Og jeg læste at du skrev :

Nong Kai skrev:
Nu ved jeg ikke om du har børn, men det har jeg, og var det en af mine piger der var blevet voldtaget af sådan et udskud, så sad jeg inde for mord.

Hvilket jeg tolker som at du ville slå den unge mand ihjel for den forbrydelse, dette ville være det man kalder æresdrab, hvis det er din datter, det er jo så importeret direkte fra de kulturer som "vi ikke kan lide" - og er det ikke fordi det er din datter, men bare at denne unge mand skal af med knoppen, ja så er det jo dødsstraf for en forbrydelse som ingen andre steder (end de sharia stater der findes) straffes med døden...

Så jeg henholder mig jo bare til hvad du selv skriver...
Nong Kai
20-06-2013 02:44
Bruger

Ja som jeg skrev, nu kommer der alle mulige snakken udenom.

Nu begynder du at kalde det æresdrab, hvis en far reagerer,
og så er det også sharia.

Du er ganske enkelt snot hamrende dum.

Ingen menneskelige følelser for den familie som har fået ødelagt deres 10 årige barn.

Og det er slet ikke til debat, så kan du kalde mig hvad fanden du vil, hvis jeg eller andre fædre reagerede på deres børn blev ødelagt af en sort importeret islamistisk vanvittig.

Og er man ikke modstander af tåbelige islamister og muslimer der kræver ind og kræver ind om særrettigheder for dem selv og deres tilhænger, så laver du ikke andet så laver du da indstillingen til.

Smid hele lortet ud af flyveren og helst uden faldskærm, så ødelægger de da ikke mere.

Og se nu hvad de elsker når de også har fået statsborgerskab.

Jo de tager til Syrien og leger krigere der er der vel frit slag for både at myrde og voldtage, og de får deres bistandshjælp sendt ned af familien, for de skal da have råd til underholdningen

Krig, vold, død og ødelæggelse.

Og kommer de så tilbage, ja så står vi parat med førtidspension på grund af deres krigstramaer, jo Jos du har virkelig den rette indstilling.

Jeg kan godt se hvad du mener, at et stakkels menneske der har fået ødelagt sit bar er på linie med voldtægtsmænd og krigsgale samfundsnassere af muslimsk oprindelse.

Du er ganske enkelt et for lav menneske uden følelser for selv egne børn,og du sidder der og og beskylder mig for at gå ind for æresdrab og sharia.

En ting er helt sikkert du dør ikke af hjerneblødning.

Og er det så nu det er nemt at stoppe eller vil du høre mere om hvad jeg anser dig for at være.

Jos_38
20-06-2013 03:27
Bruger

Du har aldrig nogensinde mødt mig, men kan komme med denne enestående analyse... smukt...

Jeg synes at det er beklageligt at du udsætter webmaster for en mulig lukning på grund af meget ekstreme holdninger, da jeg godt kan lide siden og også webmaster...

At man går ind for at det retsvæsen der nu engang er i et land er det retsvæsen der tager sig af kriminalitet er vel ikke S? underligt, ellers er det jo først blevet en lovløs bananstat... Dette har jo intet at gøre med det enkelte offers, eller dennes familie at gøre - med lov skal land bygges, ikke med macheter og økser...

HVAD du mener om mig kan du sagtens hælde ud over siden, det har jeg personligt ikke noget problem med, du har et problem i forhold til reglementet, men jeg personligt kan sagtens håndtere det, jeg har aldrig og vil aldrig komme til at tage ord i en internet debat alvorligt eller personligt, da det jo blot er menings udvekslinger...

Den danske regering er sammen med en række lande ved at line op til at sende danskere i krig i syrien, så er der åbenbart bare nogen der er blevet triggerliderlige og er taget i forvejen... I min helt personlige verden er der absolut ingen forskel på en mand med et gevær der skyder andre mennesker, eller en mand med et gevær der skyder andre mennesker...

Såvidt jeg har forstået det i de danske medier, ydes der ikke førtidspension til mennesker der ikke er terminalt syge, det er folk med krigstraumer jo ikke, så der skal nok være plads på et beskæftigelseskursus til dem et sted...
Nong Kai
20-06-2013 04:38
Bruger

Du har aldrig nogensinde mødt mig, men kan komme med denne enestående analyse... smukt...

Ja og det takker jeg for.

Hvis web vil slette mine indlæg står det ham frit for, men det forandrer intet,

Og hvem der har ekstreme holdninger kan vel være en smag sag.

Jeg er trods alt imod voldtægt af børn.

Der er forskellen måske på os to.

Det kan aldrig forsvares.

Og som sagt før, lad nu være med smukke ord at snakke udenom.

Du forsvarer en voldtægtsforbryder, der blev udvist i første omgang,
men så kom der nogle lallende dommere i landsretten og på samme måde som dig snakkede og snakkede, totalt respektløs overfor pigen og hendes forældrer, samt de andre han også forsøgte at voldtage.

Nogle mennesker er sku syge i roen.

Og lige her hvor det går ud over børn kan i slette mig fra siden, hvis i ikke kan tåle at høre forsvar for små børn.
Badedyr
20-06-2013 05:38
Bruger
Antal indlæg: 58

Nong Kai skrev, Samt Big-Viking ville også gøre det:

Nu ved jeg ikke om du har børn, men det har jeg, og var det en af mine piger der var blevet voldtaget af sådan et udskud, så sad jeg inde for mord.

Kan kun ryste på hovedet når jeg læse sådan udtalelser, de burder skamme sig, at sætte hvad de føler er godt for dem SELV her og nu, og ikke hvad der er godt for det barn på lang sigt, der er blevet udsat for F.eks voldtægt eller andet...

Hvis i slog manden ihjel, ja så får i det godt i XX antal dage, og hvad så ??

Jeres barn er stærdig offer for F.eks voldtægt, Nu har hun bare ikke sin far ved sin side til at støtte sig op ad, da han ryger ind i spjældet, og derved ikke kan støtte og være der for sit barn...

I burde sætte jeres børn ve og vel over jeres egen ønsker om en form for hævn....
Jos_38
20-06-2013 07:20
Bruger

Badedyr skrev:
Jeres barn er stærdig offer for F.eks voldtægt, Nu har hun bare ikke sin far ved sin side til at støtte sig op ad, da han ryger ind i spjældet, og derved ikke kan støtte og være der for sit barn...

I burde sætte jeres børn ve og vel over jeres egen ønsker om en form for hævn....

Præcis... Barnet bliver ikke mindre offer af at man sætter retssystemet ud af funktion...

Men barnet mister jo en forældre i xx antal år, og vil få problemer i skolen fordi far har slået en anden mand ihjel... Samt givetvis traumatiseret over netop det at far ikke kan styre sin aggressivitet, men man kan jo så gætte på hvilken opvækst et sådan barn har haft - med en far der ikke kan kontrollere sit temperament... Og er i stand til at tage et liv... Det har nok ikke været for kønt...

Men ja jeg elsker også mine børn lidt for meget til at ville udsætte dem for yderligere traumer... Rart at se jeg ikke er den eneste...

.
Nong Kai
20-06-2013 10:28
Bruger

Ja undskyld, jeg føler mig nærmest som om jeg er røget ind på en side med pædofile.
Lars
20-06-2013 10:45
Brugers avatar

Bruger

Jos du glider fint af på alt der skrives. Også kommentarer til dine egne påstande bliver "glemt".

Og hver gang kommer blot et andet eksempel på noget helt andet.

Jeg vil ikke snakke dødsstraffen.

Jos_38 skrev:
Undskyld ja den smuttede, jeg ser ikke nogen modsætning, kun at tallene dækker ALLE i kriminalforsorgens varetæt, herunder altså også 1,398 asylansøgere som nok for flertallets vedkommende er af anden etnisk herkomst, men jo ikke nødvendigvis forhærdede kriminelle, 1,398 personer udgør alene omkring 12% af de der er i varetægt hos kriminalforsorgen... 11,402

Og iøvrigt er 60% af alle fængselsdomme i DK mellem 1 og 3 måneder... Ikke det jeg ville mene var forhærdede kriminelle...

Uanset om en dom er 1 måned eller 12 år er det jo en dom for en kriminel handling og må derfor være sammenlignelige, når er tales kriminalitet som vi taler om her.

Tallene i spil er "16 procent er indvandrere, 6 procent er efterkommere, og 13 procent er udlændinge uden tilknytning til Danmark".

Der må evt asylansøgere så gå ind under sidste del, da de ikke er indvandere mens de er asylansøgere.

Og mht ungdomskriminaliteten er det samme billede. Asylansøgerne er her ikke med i billedet og ikke interessant.

Dr.dk skriver i artiklen refereret til bla.
Uddannelse er forklaring
Politiken og DR P4 København har siden tirsdag sat fokus på udfordringer og problemer for gruppen af drenge og unge mænd, som populært går under betegnelsen tosprogede, men som primært har rødder i Somalia, Libanon, Tyrkiet, Irak og Afghanistan. Bl.a. viser nye tal, at 55 procent af disse københavnerdrenge forlader folkeskolen som funktionelle analfabeter, der har svært ved at læse og forstå en avis. 42 procent har som 29-årige ikke en ungdomsuddannelse.

Og det er en del af forklaringen på, at gruppen ender i kriminalitet, mener Lars Holmberg, der er lektor i kriminologi på Københavns Universitet:

- Hvis man ikke har nogen uddannelse, er det svært at få et job. Og så er det svært at tjene til dagen og vejen, hvorfor risikoen for kriminalitet er højere. Men hvem der bliver opdaget,
afhænger også af, hvor meget man bliver kontrolleret. Og der er unge indvandrere
særligt interessante i politiets søgelys, siger Lars Holmberg.

?resdrab:

Vedrørende æresdrab, det er skidt er det... Rigtigt skidt, men er det MERE skidt end en far der kører til Tyskland og brænder sine små børn af mens de sover ? Et dansk æresdrab ?

NEJ, en verden til forskel i motiverne og tankerne bag. ?resdrab er jo også at den der har skabt "det tabte ansigt" bliver likvideret og ikke børnene som her. Og et meget personligt/egoistisk ønske om at få oprejsning i samfundet omkring for det der var tabt ære.

Selvtægt og sharia er ikke det samme?

Og at slå et andet menneske ihjel som f.eks. her pgra voldtægt at pige kaldes vist selvtægt i Danmark. Sammenlignes med når en ønsker at tæske indbrudstyven for det han har gjort og give ham straffen som man mener er den rigtige lige nu og her.

Den praksis praktiseres en del i landområderne i Thailand faktisk. Er det ogå sharia de udøver der?

dansk fremmedhad:
Måske i stedet for at give skylden til danskerne, skal årsagerne til fremmedhadet findes ellers kan sygdommen ikke helbredes? Og nej, peg ikke kun fingre af danskernes holdinger her!!!

Der er efter min opfattelse mange årsager.

Her kan ikke tages Thailand som eksempel. De forskellige nationaliter og religioner har været i landet adskillige generationer og taler alle thai som andre. Og ingen modtager offentlig støtte.

Dem der kommer til Thailand som flygtninge, de lever så også et isoleret liv i lejre i mange år og får ikke opholdstilladelse. Og de, samt gæstearbejdere fra nabolandene, er bestemt også blandt den laveste i rangordningen og bliver ikke bare lige integreret?

Men du skriver:
Men alligevel lever de dør om dør, og uden at der er nogen synlige konflikter, muslimer, shiiter, hinduer, kristne, ateister vil jeg tro og buddhister -

Måske bortset fra de fire sydligste provinser i Thailand, hvor omkring 5.000 mennesker, de fleste civile, er blevet slået ihjel i en religiøs konflikt over de sidste 8 år.

At snakke udenrigspolitik og Syrien vil jeg ikke blande ind her i den danske indenrigssituation og årsager/løsninger på de konflikter. Mener ikke det har relevans her.
Redigeret af Lars d. 20-06-2013 10:47
Lars
admin
20-06-2013 11:10
Super Admin
Antal indlæg: 118

Der er to ting jeg altid har lært giver problemer at diskutere og det er religion og politik.

Det ender altid i overophedede diskutioner og folk bliver aldrig enige, men ender i usaglig mudderkastning.

Og nogle vil bare have ret. Den med " du får ret, jeg får fred".

Så lidt ærgerligt at det også ender sådan her?

I en snak om dansk politik på en thailands side Notgood

Sletter ikke indlæg, men lad os få kammertonen og holdes os til emnerne og meningerne, og gerne omkring noget der har relation til Thailand.

Lade være med at blive personlige og bruge alle mulige primitive udtryk om andre.

Og hentydninger omkring pædofile er slet ikke acceptable i den sammenhæng her.

Dette er kun en internet side i cyberspace til hygge og fornøjelse for alle.
Redigeret af admin d. 20-06-2013 11:18
Robert Kronberg
20-06-2013 14:19
Bruger
Antal indlæg: 99

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg har sjovt nok også den opfattelse, at Thailand er mere fredeligt end fx København.

Hvis der er voldsomme demonstrationer i Bangkok, så kan det blive voldsomt, men man bestemmer jo selv, om man vil vade midt ind i den.

Hvis man drikker sig ud i hegnet i et område fuld af andre faranger, der også har drukket sig ud i hegnet, så lægger man, som man har redt, hvilket jeg da også har prøvet.

Hvis man derimod er almindelig turist og ikke gør ting, som man heller ikke ville gøre i Danmark, så tror jeg, at der er ganske fredeligt i Thailand.

I det omfang man gør ting i Thailand, som man ikke ville gøre i Danmark, så kan Thailand blive mindre fredeligt.

Hilsen, Robert
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk
Jos_38
20-06-2013 17:39
Bruger

Jeg synes ærligt talt ikke at jeg glider af på noget som helst, jeg tager udgangspunkt i det statistiske materiale der er til rådighed, og skal man se på nøgletallene fra faqen som du henviser til, så er det altså 16% der er 1. generation, herefter 6% der er efterkommere, det giver mig det indtryk at "2./3. generations invandrere" som ellers er så forhadte, altså er relativt mindre kriminelle, sagt på en anden måde bedre integrerede - det er jo glædeligt...

Jeg ved ikke præcist hvad der menes med uden tilknytning til Danmark, hvis det ikke er asylansøgerene, men jeg er jo ikke statistiker, eller ansat ved kriminalforsorgen derfor er jeres gæt jo så gode som mine, dog mener jeg at man skal se på de relle tal inden man farer totalt i flint... de 6% efterkommere kan jo i det mindste godt være indeholdt i de 76% danskere, en del af de 16% kan også...

Under alle omstændigheder, hvis I ønsker et bestemt svar, så må jeg bede om diktat tak - jeg besvarer efter bedste mening det jeg bliver spurgt om, men jo helt sikkert på min måde...

Vi er enige om at kriminalitet er kriminalitet, men Danmark er et af de lande i verden med laveste kriminalitet, og laveste straframmer... Det var nu egentlig det jeg tænkte i, kan da godt se at det krævede en tankelæser at komme frem til, men nogengange ER klokken jo 3-4 stykker når jeg skriver, det må jeg prøve at vænne mig af med...

Dødsstraf og Sharia er ikke det samme, men det jeg mener er når straffen ikke længere står mål med forbrydelsen, så begynder det at LIGNE Sharia - så lad os da få den vinkel med, at nej det ER ikke Sharia men det begynder jo at ligne en tendens - synes JEG... Mener JEG... Jeg har absolu intet problem med at alle andre danskere er af en anden opfattelse, jeg kan godt takle uenighed også...

Igen, hvis du spørger thailændere om muslimer (jeg talte så sent som idag med min taxichauffør om muslimer) - så er de helt enige i at det er noget skidt i syd, men - der er INGEN kobling til de muslimer der sælger fersk kylling på markedet i Pak Kret... Spørger du en dansker, så er det bombe i turbanen sikkert og vist at muslimer er terrorister - dog er der ingen der sprænger noget i luften i Danmark, men det ændre ikke danskernes syn...

Det mener jeg med at leve i fred og fordragelighed... Nej de omkring 1,000,000 mennesker der bor i mere eller mindre permanente flygtningelejre langs grænserne her i Thailand, samt de omkring 2,000,000 illegale arbejdere der er her, lever under kummerlige forhold, og er ikke hjulpet af andre end NGOere

En del af de 2,000,000 illegale arbejdere er givetvis blandt den 1,000,000 flygtninge, men måske 2,500,000 mennesker, lever ind imellem under nærmest slaveri agtige forhold, på fabrikker, i private hjem, på byggepladser og i landbruget - jeg kan ikke lade være med også her at tænke, alternativet må være værre, meget værre - ellers gjorde de det ikke... Og det er da svært at holde ud at tænke på...

Og nej de er ikke populære, og thailændere generelt som jeg kender - ønsker ikke som sådan at have kontakt med dem, primært burmesere og cambodianere - det er som om laoter er mere accepterede... Men... og jeg mener altså nok at jeg bevæger mig en del i meget højreorienterede kredse her i Thailand... jeg oplever ikke det åbentlyse had - jo... hvis EEN person træder ved siden af - så kan jeg sagtens høre et kor af thailændere der siger : Ud af landet...

Men jeg hører ikke at fordi en dansker træder ved siden af, at så skal ALLE danskere ud af landet, alle burmesere, alle laoter o.s.v. - men DEN person... der er MIN opfattelse at det er lidt anderledes i Danmark, der lægger man samtlige 333,933 muslimer for had fordi Hassan er trådt ved siden af... Så er det frem med Behnke og faldskærmene...

Og vedrørende fremmedhadet også, jeg peger ikke entydigt fingre af danskerne, men den hysteriske stemme i politiske kredse, og det er vel efterhånden ret bredt at man forsøger at tækkes gadens parlament, forbedre jo i det mindste ikke forholdet, og så ligger man i hver sin skyttegrav og kan ikke finde ud af at bløde op... I den process synes det uhyre nemt for radikale imamer at komme til orde...

Det er sket i alle de konfliktområder også hvor vi i den vestlige verden altså lige skulle ind og lære dem en lektie, radikalisering har fulgt i kølvandet, det sker også i de forskellige europæiske samfund, som Danmark, England og Frankrig i det mindste, og Frankrig skulle jo også være vant til det multi etniske,,,

?resdrab og selvtægt er ikke det samme nej, men... Jeg mener faktisk godt at mekanismen kan være det, i sammenligning med det omtalte æresdrab og faderen der brænder sine børn af, eller andre historier med fædre (danske) der i skilsmisse situationer slår deres børn ihjel... Kulturelt er der forskel, men jeg mener nu stadig at det menneskelige (reaktionen) er samme - du har naturligvis ret i at slår man sin datters voldtægtsmand ihjel, så er det selvtægt der er gået over gevind, og ikke et æresdrab - det var nok at flytte definitionen lidt for langt, indrømmet...

Men udviser man en person til et land hvor man VED at han vil miste livet ved ankomsten, så har man idømt ham dødsstraf, og det er så det man altså ikke kan i Danmark, da vi ikke har dødsstraf - nu er det jo ikke sådan at børnelokkere generelt har en særligt let fængsels ophold i Danmark, så han skal såmænd nok stadig får både 2 og 3 gange den afgivne straf...

Hvis jeg kun kan besvare indlæg når jeg er 100% fokuseret på siden her, så er det nok mit sidste indlæg i en pæn lang tid, da jeg laver 200 andre ting samtidg, og de er lige så vigtige som admin skriver - det ER kun en debat i cyberspace...

Er der noget du mener jeg ikke svarer på så give venligst meget direkte spørgsmål - som "mener du at" - det kan jeg lynbørge forholde mig til Smile
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Demonstrationer varslet i Thailand Sikkerhed 4 12-01-2020
Anders og Torben Har igen fundet kærligheden i Thailand. Kærester m.m. 1 06-01-2020
Godt Nytår - og advarsel om rejser til Thailand Nyheder 1 01-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder