Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Hjælp til rejseplan sommer 2014.
 Udskriv debat Udskriv debat
jan4600
04-08-2013 15:32
bruger
Antal indlæg: 2

Vi er en familie på 4 incl. 2 piger på 15 og 19 år som skal til at planlægge vores første rejse til Thailand.
Planen er, at vi rejser sommeren 2014 juli til start august min. 14 og max 21 dage og det kan ikke være anderledes pga. studentereksamen.

Vi håber I her kan give lidt input, gode ideer og svare på vores spørgsmal.

1. Vi vil gerne have nogle dage i Bankok - kan nogle anbefale et godt og centralt beliggende hotel?
2. Efter Bankok er planen at tage sydpå f.eks Krabi eller lign. kan I anbefale et godt ressort i Krabi eller skal vi prøve noget andet?
3. Vi vil også gerne have nogle dage på en af øerne - her må det gerne være lidt mere primitivt - bare der er strand og mulighed for snorkling. Hvad kan I anbefale?
4. Hvordan kommer vi nemmest rundt - skal vi flyve f.eks fra Bankok og sydpå osv.?
5. Vi modtager også gerne forslag til oplevelser og steder man bare skal besøge på ens første besøg i Thailand.
6. Vi håber, at kunne gøre turen for max. 50.000 kr. minus mad og lommepenge. Er det urealistisk?

Vi kan lige fortæller at vi alle elsker vand, snorkling, sejllads og oplevelser på cykel.

Sidste spørgsmål er, skal vi selv planlægge og bestille turen eller skal vi overlade det til et rejsebureau? Vi har før selv planlagt ferier, så det afskrækker os ikke.

På forhånd tak.
Far-Til-Fire
05-08-2013 12:12
Bruger
Antal indlæg: 9

Hej

Vi er netop kommet hjem fra 23 dage i Thailand. 2 voksne samt 3 børn (9, 11, 13 år) samt 2 "voksne" børn (21, 23 år)

De 2 "voksne" børn rejste dog for eget budget (mere eller mindre) :-) :-)

Ruten var:

København // Qatar Airways til..
Bangkok - 3 nætter // 3 kl. lokaltog til..
KanchanBuri - 2 nætter // minivan til..
Jomtien - 4 nætter (forfærdeligt, men konen skulle besøge familie ved Rayong) // minivan til:
Koh Tao - 5 nætter // færge til:
Koh Samui - 4 overnatninger (næsten lige så forfærdeligt som Jomtien) // færge + NokAir til:
Bangkok - 2 overnatninger // Qatar Airways til..
København

Gennemsnitligt daglig forbrug for vores familie lå på ca 1.000,- pr dag (2 voksne og 3 børn)

Fordelt nogenlunde således:

550,- Hotel (fleste steder på 2 værelser)
350,- Mad og drikke incl. is/slik
100,- Lokal transport (taxi, motobike leje)

Derudover kommer diverse udgifter til shopping, massage, tøjvask, sightseeing, byture osv.

Totalt lå vores daglige forbrug på ca. 1500,- herunder medregnet inderigs transport såsom flybilleter, tog samt bus.

Hvis I regner med ca 20.000,- for flybilletter CPH-BKK-CPH samt 20 dage af 1500,- kan i være afsted i 20 dage for 50.000,- alt incl !!

Vi lejede motobikes, dykkede ved Koh Tao, var i Siam Park - Bangkok, Grand Palace, Erawan Falls
og syntes ikke at vi som sådan sparede på noget.

Men meget afhænger også af hvilken standard man vil overnatte samt spise, og hvor meget sightseeing man ønsker.

Generelt vil jeg råde til at flyve indenrigs, hvis det er muligt samt tidsmæssigt fordelagtigt. Vi hyrede Minivans hvor det for os syntes mere belejligt.
Hvis i flyver CPH-BKK med Thai Airways og skal rejse indenrigs i Thailand, så book de indenrigs billetter på samme tid, så betales der kun lufthavns afgift.
Ellers er NokAir samt AirAsia er begge gode billig selskaber.

Se venligst bort fra vores rejserute, dels fordi vi har været i Thailand MANGE gange samt vores rute var ud fra faktorer, såsom famile besøg samt møde med venner.

Personligt bryder jeg mig ikke om følgende steder da de er blevet alt for kommercielle samt turistede.

Pattaya + Jomtien (forfærdeligt)
Phuket - fra Kata til Bang Tao
Krabi - (Ao Nang)
Koh Samui - ThonTakian Beach undtaget.
Koh Samet.
Koh Phi Phi

Disse steder er stort set alle MEGET turistede. Men ønsker man Mallorca lignende tilstande er det ok.

For første gangs besøgende i kan jeg anbefale følgende i Bangkok:

En enkelt 100 Baht Tuk Tuk tur.
Sejle med Chao Praya River Express.
Besøge Wat Pho (meget billigere end Grand Palace)
Shoppe i MBK (Mah Boon Krong center)
Klong Lat Mayom Flooting Market (meget oprindeligt) - IKKE Damnoen Saduak!!

Der er ikke rigtigt noget "Centralt" beliggende hotel i Bangkok. De fleste vælger Silom, Sukhumwit eller ChinaTown samt "old city" området.

"?erne" er lidt et vidt begreb :-)
Juli er monsoon tid ved Andaman See, mens Gulf of Thailand stadig er i læ. Generelt har Koh Samui, Koh Phangan og Koh Tao derfor bedre vejr.
Men der kan sagtens være fint vejr på begge sider, dog med enkelte korte regnbyger.

Vælger i Krabi, så kunne Koh Lanta være et oplagt valg.

Vælger i øst siden og gerne vil have bedst mulig snorkling kan jeg varmt anbefale Tanote Bay - Koh Tao. Dog er det en lidt øde beliggenhed.

Alt hvad jeg har skrevet er mine egne personlige meninger, og det er derfor ikke sikkert alle er enige. Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål.
Redigeret af Far-Til-Fire d. 05-08-2013 12:25
Lars
05-08-2013 12:31
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7645

Hej Jan,
Velkommen til. Jeg vil tage det sidste først.

6. Vi håber, at kunne gøre turen for max. 50.000 kr. minus mad og lommepenge. Er det urealistisk?

For fly kan det variere noget afhængig af flyselskab, men det er den billige årstid. I Januar 2014 har nogle fået billetter til 20 - 25.000 kroner for 4 personer (2 børn under 12). Bør være billigere i juli.

Men der er et par andre tråde, der kan give lidt ide om hvad andre bruger i Thailand.

Den første er fra 2010 og der skal nok lægges noget til for priserne er steget en del.

Der kommer frem at 1.000 kr/dag for 2 voksne og 2 børn. Det til længere ferie på måske en måned. 14 dage nok lidt dyrere per dag.

Det vil selvfølgelig betyde noget hvilken overnatningsform I vælger eller har lyst til. Om det er lidt budget agtigt eller det skal være lidt luksus overnatning. Eller kombination med lidt bedre resort i Krabi og som i skriver lidt primitivt på øerne.

Indenrigs flybilletter vil også trække lidt.

Den burde egentlig tages frem igen for at få nye input om "hvad ferien koster".

Hvad koster en ferie i Thailand? Ikke billet, men hele ferien.

Priser i Thailand

Begræns udgifterne under din rejse

Mht rejsetidspunktet, juli og august, vil I opleve regn og det nok mere udpræget på den vestlige side at Thailands syddel, hvor Krabi og Phuket ligger. Men vejret er heller ikke så stabilt fra år til år som det tidligere var. Det kan I evt tænke over, hvis det er solferie der er i tankerne. Om østdelen af tangen sydpå vil passe bedre.

Nå, ser lige far-til-fire har skrevet mens jeg sad og tastede.
Redigeret af Lars d. 05-08-2013 12:33
Lars
Steen J
05-08-2013 13:39
Bruger
Antal indlæg: 278

Hej
rigtige gode indlæg,og der er meget der kan bruges til noget for andre.
Desværre har jeg ikke så meget tid pt,men vil prøve at komme med mere på et tidspunkt.
Steen

jan4600
06-08-2013 23:49
bruger
Antal indlæg: 2

Tak for de foreløbige svar - der er helt sikkert noget brugbart iblandt.
Vi skal åbenbart over på østsiden for at undgå evt. monsunregn.

Vi modtager gerne endnu flere forslag og anbefalinger.

Mvh
Jan

Far-Til-Fire
07-08-2013 08:14
Bruger

Hvis du rejser til Thailands vestside (Andaman Sea) under sydvest monsunen (ca. maj-oktober) skal du være klar til at tage det sure med det søde.
Du vil næsten helt sikkert få nogen regn - men du kan også være uheldig og få massere af regn .. eller heldig og få ingen regn :-)

Vi har dog flere gange været på Phuket i skolesommerferien, uden at vi følte ferien ødelagt pga vejrliget. Vi synes dog generelt at der er lagt større tendens til "grå" himmel i denne periode på vestsiden end på østsiden.

Vi havde også regn- og gråvejrs dage på Koh Tao og Koh Samui her i uge 29-31 2013, men også dage med helt blå himmel.

thaitossen
08-08-2013 04:42
Bruger
Antal indlæg: 14

Hej Jan, her er lidt informationer, som jeg håber vil hjælpe i jeres planlægning.

Når i rejser i juli er det ganske rigtigt i det der hedder regntiden, den er dog så uberegnelig at i kan opleve noget regn eller stort set ingen regn, det er lidt held og uheld, har selv rejse i flere måneder på vestsiden i juni og juli med regn sammenlagt i 3-4 dage. Vejret på den årstid skulle være bedre i bugten, dog er øerne i bugten ikke specielt tiltrækkende efter min mening. Koh Samui er ødelagt og overrendt af charterturister, koh tao er en meget lille ø, primært for dykkere og koh phangan er sådan set ok, hvis man kommer væk fra den sydlige del, som er hvor der afholdes fullmoon parties, men der er ikke meget at lave ud over at være på stranden og snorkle lidt.

Hvis i vælger den vestlige side er jeg enig i at phuket og phi phi øerne er lige så ødelagte som koh samui etc. Det er liggestole, højtrystede russiske turister, strandsælgere, parasoller så lang øjet rækker og priserne ligger 30% højere end i resten af landet, så de steder ville jeg undgå.

Fordelen ved at rejse i regntiden er at priserne på fly og hoteller generelt ligger er 30-50% billigere end normalt.

Krabi er efter min mening ikke helt så ødelagt, som de andre steder og er hyggelig og charmerende med gode muligheder for udflugter.

her ligger bl.a et hotel der hedder somkiet buri, godt hotel, god placering og gode priser. Hvis i gerne vil kombinerer det med en lidt mere rustik island oplevelse er der koh lanta, som ligger sydfor, en dejlig og uspoleret ø, hvor der bl.a ligger et dejligt lille resort i den sydlige del, der er danske ejet, som hedder bamboo bay. tager i længere sydpå kan i også kombinere det med øen Koh Ngai, som er super dejlig, det er en meget lille ø, som indbyder til afslapning, badning og snorkling, her ligger bl.a et resort der hedder koh hai fantasy resort.

Vælger i at bruge tiden på vestsiden er der khao lak, som er dejligt og ikke så ødelagt som phuket osv, her har i bl.a nem adgang til en af thailands bedste national parker, khao sok, hvor man kan lave jungle ture af 1-2-3-4 dages varighed. der kan i f.eks bo på øen Koh kho khao, som ligger lidt nordligere end khao lak, her er der gode steder som the kib, andaman princess resort, koh khao island beach resort til rimelige penge og på selve khao lak er der f.eks et sted som kantary khao lak, hvor i kan få en villa til 4 for rimelige penge i den periode.

i kan også vælge at bruge tid på et rigtigt dejligt sted ved phuket, men på den østlige side, en lille ukendt ø der hedder koh naka yai, hvor der ligger et dejligt lille resort, som er lidt primitivt men super hyggeligt og charmerende, det hedder tenta nakara og er luksustelte bygget som bungalows med europæisk toilet osv. det giver den rigtig thailand island oplevelse.

mht bangkok, så er de bedste steder at bo silom og sukhumvit, det er hvor der sker noget og hvor man har adgang til det fleste ting. der er masser af hoteller, f.eks hotel narai på silom, hvor man kan få en familie suite eller grand china princess i china town, som også har familie suiter og begge steder til fornuftige priser, ellers er der hoteller som glow trinity silom, silom serene og furama silom på silom, hotel citrus, lotus, ramada eller rembrandt på sukhumvit.

mht til ting at se i bangkok er der selvfølgelig det normale turistting som grand palace og wat po, som ligger 500 meter fra hinanden og altid et besøg værd, det kunne man evgt kombinere på en halv eller heldags klongtur. klongerne er bangkoks kanaler, som absolut er et besøg værd, hr vil i opleve hvordan thaierne bor og livet på og omkring vandvejene i bangkok.

af andre ting som ikke er på de flestes program når man er i bangkok kan nævnes en cykeltur i bangkok og thonburi eller rundt ichina town, som er nogle spændende og super fede ture.

en vandretur igennem klong toei, som er bangkoks største slum område, her kan man besøge en lokal skole og opleve den anden side af bangkok.

så er der en togtur til mahachai hvor man tager et lokalt tog, som ender i et lokalt marked på togskinnerne og besøg i den lokale by, med seafood og sejlads.

så er der muai thai boksning som altid er en sjov oplevelse, man
kan evt kombinere det med at tage på chatuchak weekend markedet bagefter, lige noget for jeres piger eller Talad Rot Fai, byens nyeste hipster marked.

kan man lide mad oat lave mad, kan man tage på madlavningskursus og lære at lave thai mad, man kan tage en tur der hedder bangkok streetfood, som er rete sjov og hvor man opleve ja streetfood kulturen i bangkok, både lokale snacks og normale lokal restauranter, som er hvor man typisk får den bedste thai mad, ikke udvandet turist thaimad, som på mere upmarket restauranter.

i kan tage en rivertaxi på chao praya til det nye hippe nattemarked 'Asiatique' og shoppe og spise ved floden.

ud over bangkok kan man f.eks tage en dagstur fra bangkok til elephant world i kanchanaburi, hvor man kan være elefant passer for en dag eller til Wildlife Rescue Centre ved hua hin, hvor man kan være frivillig for en dag.

man kan også tage på udflugt til chonburi, hvor man kan opleve flight of the gibbon, dvs via zipliner suse igennem junglen osv.

af oplevelser som igen ikke normalt er på folks rejseplan er f.eks en 4 dages lake safari ved sangklaburi i khao laem national park i kanchanaburi provinsen, en super fed tur, som få folk heldigvis kender, men som er unik.

man kan også tage på homestays, både i isaan, det nordøstlige thailand og i det nordlig thailand omkring chiang mai, hvor man bor og lever i lokal landsbyer og opleve det ægte thailiv.

en anden mulighed fra bangkok, hvis man vil på en 2-3 dages tur er selvfølgelig khao yai national park, 3 timers kørsel fra bangkok og river kwai, som er velkendt for erawan national park, floden kwai, hellfire pass, broen over floden kwai og dødens jernbane, der kan jeg anbefale et sted der hedder hintok rivercamp, et fedt luksustelt sted i jnglen ved floden.

man kan også besøge thailands største, bedste og mest ubesøgte national park som ligger 3 timers kørsel sydvest for bangkok, den hedder kaengg krachan.

mht shopping i bangkok, som sikker er noget jeres piger vil elske, da tøj, sko, tasker osv intet koster, så er det korrekt med mbk, maboonkrong, det er kopivarer i alle afskygninger, billige sko, t-shirts, kjoler, jeans osv. som før nævnt asiens største weekend marked, chatuchak og så er der også et af thai teenagepigernes foretrukne shoppe stedder, så som platinum og Shibuya 19 på phetchaburi road, hvilket er et paradis for teenage piger og så ligger pantip plaza også 200 meter derfra, hvor man kan køve alt inden for elektronik, de nyeste mobil telefoner, kameraer, ipods, ipads osv.

der ligger selvfølgelig også et utal af store internationale shopping centre med ægte mærkevarer til samme priser eller nogen gang dyrere end i dk, steder som central world, det nye terminal 21 og siam paragorn, sidstnævnte har faktisk lige åbnet en H%M butik, som er ret god og har gode priser og meget bedre kvalitet end i dk.

ellers er der en del gade markeder i bangkok, hvor man kan købe tøj, sko osv til rigtigt billige priser, der ligger bl.a et ved bts stationen on nut og ved mrt stationen thailand cultural center og imellem robinson på charoen krong ved bts stationen taksin.

så er der spørgsmålet om om man skal arrangere det selv osv, jeg plejer at sige at når man har 2-3 uger til rådighed, så vil jeg anbefale at man lader et rejsebureau gøre det. De har priser baseret på volume og tit kan du få et 4 stjernet hotel igennem et rejsebureau til samme pris som et 2 eller 3 stjernet hvis du selv booker det. noget andet er at hvis man booker selv via nettet, så har man ingen sikkerhed eller hjælp i ryggen, skulle noget gå galt, er bookingen ikke modtaget eller glemt eller overbooket, mangle den bookede transport, bil, chauffør eller lign, så er det umuligt at få fat i nogen på en hjemmeside, der kan eller vil hjælpe en, det gælder både hoteller, transport og faktisk også flyselskaber. har ma et bureau i rykker, så er man for det første også dækket af rejsegaranti fonden, hvilket man ikke er når man booker selv, man har også nogen at falde tilbage på hvis noget skulle gå galt, man har deres viden og ekspertise at gå ud fra, som førstegangs besøgende til et land er det umuligt at vide hvor man skal bo, hvad er godt og ikke godt osv.

og når man har 2-3 uger til rådighed, så har man ikke råd til og ikke tid til at tingene ikke fungere og at man selv skal bruge tid på løsninger og uheld eller fejl undervejs, tro mig. hvis i først er i thailand og i har booket noget forkert eller et hotel eller andet har lavet en fejl, så er det utroligt svært at kommer igennem til nogen og endnu sværre at få hjælp og man kommer til at bruge uanede mængder at tid på det.

et sidste råd, lad være med at tage tuktuker, det er altid dyrere end taxier, det er varmt, larmende og man sidder i osen fra alle de andre biler, i vil stort set altid få bøvl med chaufføren, der enten ikke giver jer den rigtige pris eller utallige antal gange forsøger at lokke jer til flere stop undervejs hvor de får kommision. tag taxi på taxi meter, ikke noget med at aftale pris med taxi, så bliver i snydt, altid på taximeter, i kan køre over 10 km for 15 kr i en tuktuk ca 1 km for samme. det er den billigste måde at komme rundt, men kan også tage lidt mere tid pga trafikken i bangkok, den hurtigste måde er med højbane BTS eller undergrund MRT.

jeg håber ovennænte har givet lidt inspiration og ideer og at det kan hjælpe jer

med venlig hilsen
thaitossen
Far-Til-Fire
08-08-2013 09:16
Bruger

Mange gode råd samt anbefalinger i Thaitossens indlæg :-)

Har følgende personlige kommentarer:

Chatchutak weekend marked, syntes jeg er et forfærdeligt sted. Fuldstændingt crowded, varmt, stinkende og indelukket. Det er K?MPE stort og uoverskueligt. Ja der er masser at se på, men jeg syntes bare det hele er FOR meget..

Jeg kan nu ikke se noget problem at køre med tuk tuk en enkelt gang - bare lad være med at hyre de påtrængende "20 baht" sightseeing tuk-tuk der findes ved alle turist attraktioner.
Da vi havde en førstegangs besøgende til Thailand med denne gang, ville han gerne prøve en tur med Tuk Tuk. Vi kørte fra Silom til MBK for 100 Baht - samme tur kørte vi flere gange i Taxa og prisen lå typisk på 50-60 Baht på "meter" men enkelte gange gad de ikke engang køre turen på grund af "rlot didt" (traffic jam) og forlangte 100 Baht for turen. Vi havde altid brug for 2 taxaer, da vi rejste 7 sammen - om det var min kone (Thai) eller mig der bestilte taxa, var det samme scenarie. Men størstedelen af tiden kører de på "meter". Der er på nogen strækninger og tidspunkter hvor de bare ikke lige har "lyst", samt hvor man ikke gider blive ved at spørge næste taxa, og næste igen og..... om de vil køre til Silom fra MBK i rush hour - og så vælger man at "maaow" (hyre til fast pris) i stedet.
Kan heller ikke se noget problem at arrangere en 2-3 ugers ferie i Thailand selv. Jeg har både venner samt arbejdskollegaer der har arrangeret familie ferier med stor succes. Der findes efter min mening ikke noget land hvor det er nemmere at gøre end Thailand.

"Vejret på den årstid skulle være bedre i bugten"
Vejret i bugten ER bedre i Juni, Juli og August - faktisk samt statistisk!

"Koh Tao er primært for dykkere"
- Delvis rigtigt, men Koh Tao er så sandelig også for dem der vil væk fra russere samt kinesere, samt slappe af, og opleve rigtig, rigtig god snorkling. Vi mødte MANGE familier der var på Koh Tao som ikke var der for at dykke overhovedet. Nemt at køre stille og roligt rundt på Motobikes fra strand til strand, samt hyggelige SaiRee by at gå rundt i om aftenen.

"Koh PhaNgan... men der er ikke meget at lave ud over at være på stranden og snorkle lidt.."
Den undrer mig lidt især når du selv foreslår øer som Koh kho khao, koh naka yai og Koh Ngai, for der er da mig bekendt SLET ikke andet man kan lave?
Ja, Koh PhaNgan er kendt for "Full Moon Parties" (og half moon og black moon og..) men det er alt på Haad Rin, som man bare kan holde sig fra - selvom en 21 årig nok ville syntes der var meget sjovt.........
Da jeg var 25 syntes jeg i hvert fald det var sjovt - men det var tilbage i '95, kan nok være det har ændret sig bare lidt..

Vi elsker Koh PhaNgan og Koh Tao - dejlig afslappet stemning og stort set ingen russere samt kinesere..

BTS og MRT benytter vi MEGET sjældent. Alt for bøvlet at skulle gå til stationen, købe billetter (dyrt, med mindre man rejser alene) og derefter gå igen til hvor man nu skal hen. Meget nemmere bare at tage en Taxa direkte :-)

Panthip Plaza er ikke værd at besøge, med mindre du skal købe specifikt PC udstyr.
Ja de har en "lidt" større udvalg i kopieret software end MBK, men:

MBK er STEDET for telefoner, tablets og kopi PC-spil. Der sælges absolut ikke udelukkende kopitøj i MBK, men også masser af originale, dog mindre internationalt kendte mærker, samt ?GTE mærker såsom Adidas, Nike, Converse og meget meget andet.

Vedr. Muay Thai så undgå for alt i verdenen Lumpini Boxing Stadium. Med mindre i er Thailændere, vil I komme til at betale boksen (billigst er 1000B pr person) for at komme ind i en totalt nedslidt bygning hvor der er indelukket, dræbende varmt og stinker af sved og urin .Inden i når frem til de gode kampe (de starter med små klasser) har I med ret stor sikkerhed forladt stedet. Der er så mange lokale Muay Thai stadions rundt i landet hvor i kan få en langt billigere og bedre oplevelse.

Nu skal mine kommentarer vedr. russere samt kinesere ikke læses som var de skrevet med racistiske undertoner. Men med snart 1½ mill. russere og 3 mill. kinesere årligt i Thailand - mod 160.000 danskere - så er de bare for dominerende visse steder i Thailand!
Redigeret af Far-Til-Fire d. 08-08-2013 09:30

thaitossen
08-08-2013 10:19
Bruger

Mit indslag havde til formål at give denne familie rådgivning, som vil hjælpe dem og styre dem væk fra de normale turistfælder og turistområder og meget kort beskrive ting og steder som de er, så er det op til familien at tage rådene til sig eller ej.

Jeg baserer mine råd på 25 års salg af rejser til Thailand, 15 års rejsen rundt i Thailand, 6 år som rejseleder i Thailand, 10 år nu som bosiddende i Bangkok, 4 år som produktchef for asien for danske rejsebureauer og hvad der er sjovt for mig, så som chatuchak er måske ikke for andre, hvis man ikke kan holde til et marked med mennesker, eller ikke kan lide at shoppe. Mht de steder som bliver nævnt og som far til fire besøger, så som jomtien, phuket, phi phi, kom samui osv, så er det lige præsist disse steder man efter min mening ikke skal besøge, da det intet med thailand har at gøre.

Hvis man selv vil give sig i kast med at arrangere rejsen, så fred være med det, jeg prøver at belyse de faldgrupper der kan være og jo alle, ja næsten alle kan finde ud af at booke hotel og en flybillet, bortset fra man ingen ide har om hvilket hotel der er godt, hvor skal det ligge osv, man har ingen mulighed for på søgemaskiner at lave kombinationer ud over ud og hjem, så man får ikke de billetter med eller rabatter på billetter med, der findes med forskellige luftfartselskaber, hvis man f.eks flyver ud til phuket og hjem fra krabi, bare et eksempel.

Laver man fejl ved bookingen, f.eks glemmer et mellemnavn, staver forkert, booker forkerte måned, ja så hænger man på det og det koster dyrt at ændre, kommer man afsted og flyselskabet ændre hjemrejsen, annullere den, æendre tidspunktet, så er det sjældent man opdager det før man står i lufthavnen. Som før nævnt, skulle noget gå galt er det svært lokalt at få hjælp, ikke mindst pga sprog og kultur barriere og at det tit er umuligt at komme igennem på telefonen og sidder man på en ø og skal forsøge at ringe til f.eks china airlines i bangkok, kan det blive noget der tager far eller mor timer og dage, imens de andre nyder stranden.

Mht tuktuk og taxi, ja igen så er far til fire heldig at have en kone der snakker thai, så han bliver nok ikke snydt så meget, som dem der ikke har det og specielt første gangsbesøgende, så jeg prøver at sætte mig i deres sted og jo taxi er billigst, men afhængig af strækningen og tidspunktet, kan det tage 30-60 min at køre den samme strækning det tager bts eller mrt at 10-15 min at køre. tuk tuker er sikkert en sjov oplevelse for førstegangs besøgende, dog er sandsynligheden for at man bliver snydt, kørt et forkert sted hen eller på en lang omvej med diverse stop stor, når man ikke har en thai talende med.

det var bare lidt kommentarer, jeg håber i sidste ende at familien får planlagt en god ferie, mit råd er stadig det samme, til folke der ikke har været i thailand før og ikke kender landet og som ikke har indfødte til at hjælpe sig, lad eksperterne om det og drag nytte af deres erfaring og viden, det lidt man sparre om noget, ved at gøre det selv, kan i sidste ende vise sig dyrt og det er ikke ment for at skræmme, men er bare erfaring fra land tid i den her brance og mange uheldige eksempler, hvor folk gør det selv og så vender tilbage til en når de står i problemer, fordi de har booket selv og noget er gået galt og så er de desværre på egen hånd, der er stadig en grund til at rejsebureauer eksistere og var det ikke konkurrencedygtige, så lukkede de hurtigt.
thaitossen
08-08-2013 10:40
Bruger

Bare lige til info, så hedder trafikprop Rot Tit eller Rod Tid på Thai ikke "rlot didt" Wink og antal besøgende i 2012 var for kinesere 2789345, russere 1317387 og danskere 167118 og familiens piger er 15 og 19 og jeg tror ikke full mooon party er noget for dem og specielt ikke for deres forældre, når man ved hvor mange stoffer der florere der, hvor mange overfald, røverier og voldtægter der finde sted under fullmoon og hvor mange der får puttet f.eks rehypnol i deres drinks under festen.

det var vist alt for nu og til familien, om i gør det selv eller ej, ha en god tur til den tid, thailand er super dejligt, hvis man ved hvor man skal tage hen og hvad man skal undgå Wink

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hua Hin til sommer - hvilke udflugter kan anbefales? Rejseplaner 5 16-05-2017
Sommer på vej - op til 44 °C Vejret 1 09-03-2016
4 idømt livstid for granatangreb ved Central World i 2014 Nyheder 3 11-11-2015
20 % hos THAI ændret rejseplan - gratis at ændre billet Nyheder 1 19-08-2015
THAI rekordunderskud for 2014 - 25 % større end rekordåret 2013. Nyheder 3 28-02-2015
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder