Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Hjælp til rejseplan sommer 2014.
 Udskriv debat Udskriv debat
Far-Til-Fire
08-08-2013 11:28
Bruger
Antal indlæg: 9

Sjovt - jeg havde lidt på fornemmelsen du var inde fra rejsebranchen Cool

Som jeg også skrev, var vores sidste besøg baseret på familie besøg samt møde med venner Shock

Bare lige til info..Grin
Jeg vil umiddelbart mene at jeg ved hvordan trafik prop udtales på Thai.. Jeg ønskede jeg kunne tale flydende thai hvilket jeg ikke gør, men jeg taler selv godt nok thai til at kunne begå mig, og have korte samtaler med f.eks taxa chauffører og hotel personale.
Nu går jeg udfra at du efter alle disse år i Thailand taler flydende Thai og derfor burde vide at der ikke findes nogen 100% korrekt oversættelse fra thai til dansk. At du vælger at skrive "Rot tit" eller "Rod Tid" er nok lige så ukorrekt.
Det kunne jo på den måde læses af en ikke thai kyndig som "Rod" (som en træ "rod"Wink "Tit" (som i "tit" og ofte) eller "Tid" (som i nu "tid"Wink og så ville det absolut lyde helt forkert.

Jeg oplever flere med dansk tunge udtaler det mere korrekt som "Rlot Didt" ("dit" næsten som i dit og dat)sluttende på hårdt "d"

Jeg har som dig også googlet mig til 2012 besøgende i Thailand. Men da ingen endnu kender 2013 tallene tillod jeg mig at runde lidt op, hvorfor jeg også skrev "snart" Smile

At holde ferie i Thailand, og finde det perfekte sted i forhold til sine ønsker kan være en svær balancegang som selv ikke en rejseagent kan hjælpe med. De arbejder på samme tid ud fra hensyn til profit.

Et resort på en uspoleret ø med øde strand, kan for nogen familier være det eneste rigtige, mens det for andre kan grænse op til det utroligt kedelige.
Andre ønsker shopping, restauranter ad libitum, barer og andre turister for at føle sig tilpas.

Vi boeede f.eks ved Haad Salad på Koh PhaNgan i 4-5 dage. Her var INGEN by lige i nærheden, og på hele stranden, der vel var omkring 300 m lang lå ca 8 mindre "resorts". Man kunne umiddelbart kun bade, slappe af og snorkle hele dagen og om aftenen gå en tur langs stranden og høre bølgerne eller sidde ved en restaurant lige ved vandet - that's it.
Vi nød vores dage med ren afslapning, men efter 4-5 dage ville vi også gerne videre. Til sammenligning boede der på samme "resort" en norsk familie med 2 børn, der de sidste 5 år var kommet her og boede udelukkende her hver gang i 4 uger Thatsright

Med 22 millioner turister årligt i Thailand bliver det sværere og sværere at undgå andre turister, der for en dels vedkommende også leder efter en uberørt strand.
Jeg vil ubetinget give dig ret i at Pattaya, Phi Phi, Koh Samui men også Phuket og Krabi ikke længere er særligt attraktive at besøge. Men at påstå at destinationerne ikke har noget med Thailand at gøre ville være samme som at sige at f.eks Løkken/Blokhus ikke har noget med Danmark at gøre eller at Gardasøen ikke har noget med Italien at gøre.

PEACE Good
og god tur til familien..

PS. Jeg ved ikke lige hvordan jeg fik den ældste datter til at blive 21, så det var en fejl Frown
Redigeret af Far-Til-Fire d. 08-08-2013 13:22
Steen J
08-08-2013 13:30
Bruger
Antal indlæg: 278

Gode indslag fra en pt desværre travl mand
Hilsen
Steen
Robert Kronberg
30-09-2013 21:36
Bruger
Antal indlæg: 99

Sjovt, de fleste, som jeg kender, er glade for at besøge Jatujak Weekend Market i Bangkok, også kaldet JJ blandt thaiere. Og mange fastboende køber også ting og sager derude, som fx møbler (dyre, såvel som billige), kopper, tallerkner, planter og så videre. Der er snart ikke den ting, som jeg ikke har købt derude.

Hilsen, Robert
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk
gall
01-10-2013 06:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022

I har jo begge ret. Nogle kan li' Chatuchak, andre er vilde med det floating market osv.
Det er jo op til den enkelte, og egentlig ikke noget man behøver at være enige om. Jeg synes at begge kommer med gode indspark til en ferie.

Vedr. Tuk-tuk.Vi bruger dem ofte når vi er i Bangkok... Men jeg vil medgive at det er der man ofte prøver at snyde folk - og synderligt behagelige er de altså ikke.

Personligt er vi ikke til Hua Hin og Khao Lak, men vi der er mange danskere der er vilde med de steder, så der er vi jo så forskellige - heldigvis, for ellers vi vi alle jo være at finde samme steder Grin

Så bliv da endelig ved med at komme med forslag - uanset om jeres forslag er "mainstream" eller ej.
Thomas

Lars
12-10-2013 09:25
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7722

Far-Til-Fire skrev:
Jeg vil ubetinget give dig ret i at Pattaya, Phi Phi, Koh Samui men også Phuket og Krabi ikke længere er særligt attraktive at besøge. Men at påstå at destinationerne ikke har noget med Thailand at gøre ville være samme som at sige at f.eks Løkken/Blokhus ikke har noget med Danmark at gøre eller at Gardasøen ikke har noget med Italien at gøre.

Jeg har sådan et dobbelt forhold til de steder... til dels enig, men også uenig. For mig selv er Phuket og Pattaya ikke interessante, men det rent personligt for meget af det hele og for lidt Thailand.

Men omvendt så er det nok sådan på de fleste af verdens turiststrande, mallorca, Grækenland osv?

Og er det sol, sommer og afslapning og lidt asiens mystik der trækker til en afslappende ferie syntes jeg alle stederne har mange ting at byde en turist på.

Phuket måske stadig danskernes foretrukne destination, som det har været siden 80erne?

Omvendt vil jeg sige at det har ikke meget med Thailand at gøre. Thaiere kan jo næsten ikke finde et autentisk måltid thaimad på de populære strande f.eks. Alt er bygget til turister, for turister og ikke noget rigtigt Thailand over det, efter min mening. Men det ikke bare skidt for en god ferie?

Kata/Karon, Phuket, Chaweng Beach, Samui osv er alle bygget op omkring en strand og ikke en by. Så alt bygget der er ikke rigtig thaistil, men det som menes at kunne være noget som turister kan lide og dermed kan tjenes penge på? Maden og restauranterne også tilrettet turisterne.

Værste sted måske, efter min opfattelse, hvor der er mindst Thailand er nok vestsiden af Koh Chang, hvor der aldrig rigtigt har boet thaiere, og der er ALT for turister. ?stsiden derimod har de små landsbyer og fiskesamfund som er "det rigtige" Thailand?

Men stadig et lækkert sted med strand, frisk brise og morgenmad i strandkanten. Og muligheder for shopping i alle boderne rundt omkring. Eller ophold i lidt afsides bungalow lidt inde i junglen.

Pattaya lidt ligeså? Startede med et lille søvnigt fiskeleje og senere bygget op først for at servicere amerikanske Vietnam soldater på orlov og senere resten af verdens mænd?

Men omvendt igen. Det nok som andre turiststeder i verden.

Så for dem der måske kommer første gang og skal nyde en solferie og opleve lidt luksus (luksus hoteller til ingen penge sammenlignet med Danmark) syntes jeg der er masser at byde på som kan trække mindst ligesågodt som Mallorca?

Og der vil jeg så faktisk også være så fræk at sige at Løkken/Blokhus ikke har noget med Danmark at gøre. En turist der kun ser Løkken vil ikke vide ret meget om Danmark og danskere, men tro danskere lever af hotdog, fritter og softice?

(Var en thailandsk kæreste var engang i Danmark kort tid en sommer. Var også ved vandet rundt omkring. Hun morede sig meget og spurgte lidt sjovt om danskere kun spiste hotdog, french fries and icecream)

Bare for at vise forskellighederne og det som Gall siger er helt rigtigt efter min mening. At alle er forskellige og derfor alle ideer gode.

Robert er begejstret for Chatuchak weekend marked. Jeg har ALDRIG været der og der skal nok mere end 10 vilde heste til at trække mig derud. Men omvendt det er meget populært blandt mange mange andre.
Lars
Robert Kronberg
14-10-2013 22:56
Bruger
Antal indlæg: 99

JJ har faktisk meget mere at byde på end de fleste tror, og det er nok det billigste sted i Thailand at købe disse slags ting.

Hilsen, Robert

Lars skrev:
Far-Til-Fire skrev:

Jeg har sådan et dobbelt forhold til de steder... til dels enig, men også uenig. For mig selv er Phuket og Pattaya ikke interessante, men det rent personligt for meget af det hele og for lidt Thailand.

Men omvendt så er det nok sådan på de fleste af verdens turiststrande, mallorca, Grækenland osv?

Og er det sol, sommer og afslapning og lidt asiens mystik der trækker til en afslappende ferie syntes jeg alle stederne har mange ting at byde en turist på.

Phuket måske stadig danskernes foretrukne destination, som det har været siden 80erne?

Omvendt vil jeg sige at det har ikke meget med Thailand at gøre. Thaiere kan jo næsten ikke finde et autentisk måltid thaimad på de populære strande f.eks. Alt er bygget til turister, for turister og ikke noget rigtigt Thailand over det, efter min mening. Men det ikke bare skidt for en god ferie?

Kata/Karon, Phuket, Chaweng Beach, Samui osv er alle bygget op omkring en strand og ikke en by. Så alt bygget der er ikke rigtig thaistil, men det som menes at kunne være noget som turister kan lide og dermed kan tjenes penge på? Maden og restauranterne også tilrettet turisterne.

Værste sted måske, efter min opfattelse, hvor der er mindst Thailand er nok vestsiden af Koh Chang, hvor der aldrig rigtigt har boet thaiere, og der er ALT for turister. ?stsiden derimod har de små landsbyer og fiskesamfund som er "det rigtige" Thailand?

Men stadig et lækkert sted med strand, frisk brise og morgenmad i strandkanten. Og muligheder for shopping i alle boderne rundt omkring. Eller ophold i lidt afsides bungalow lidt inde i junglen.

Pattaya lidt ligeså? Startede med et lille søvnigt fiskeleje og senere bygget op først for at servicere amerikanske Vietnam soldater på orlov og senere resten af verdens mænd?

Men omvendt igen. Det nok som andre turiststeder i verden.

Så for dem der måske kommer første gang og skal nyde en solferie og opleve lidt luksus (luksus hoteller til ingen penge sammenlignet med Danmark) syntes jeg der er masser at byde på som kan trække mindst ligesågodt som Mallorca?

Og der vil jeg så faktisk også være så fræk at sige at Løkken/Blokhus ikke har noget med Danmark at gøre. En turist der kun ser Løkken vil ikke vide ret meget om Danmark og danskere, men tro danskere lever af hotdog, fritter og softice?

(Var en thailandsk kæreste var engang i Danmark kort tid en sommer. Var også ved vandet rundt omkring. Hun morede sig meget og spurgte lidt sjovt om danskere kun spiste hotdog, french fries and icecream)

Bare for at vise forskellighederne og det som Gall siger er helt rigtigt efter min mening. At alle er forskellige og derfor alle ideer gode.

Robert er begejstret for Chatuchak weekend marked. Jeg har ALDRIG været der og der skal nok mere end 10 vilde heste til at trække mig derud. Men omvendt det er meget populært blandt mange mange andre.
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk
Natmus
22-10-2013 10:55
bruger
Antal indlæg: 1

Vi er selv en familie på 4, med to piger på på 17 og 19 år samt en medrejsende familie på 5, det er 3 gang vi skal sammen på ferie i Thailand. Denne gang skal vi afste fra d. 6. juli til 31. august. Vi har de 2 andre gange rejst i oktober/nov. men det kan vi af samme grund som jer ikke rejse på det tidspunkt længere.
Vores rejse plan ser således ud:
6-9 Dubai Juli (vi har denne gang at mellem lande i Dubai, og se den når vi alligevel er der)
9-11 Juli Bangkok (shopping, hotel Parthumwan Princess, dyrt, men du kan gå lige ind i MBK, det sparer for en masse tid i transport rundt i Bangkok)men der er masser af andre muligheder, vi har blot valgt denne, da vi kun har lidt over et døgn denne gang, og MBK er et must for de unge som vil stor shoppe Smile
11-17 Juli Koh Tao Koh Tao Resort i bungalows (vi har været her før), transport fra Bangkok til Koh Tao med VIP bus, vi har prøvet det før, luksusbus, tv, toilet og lidt servering, og så kan man slå sæddet ned og sove. Turen tager ca 6-timer til færgen.
17-21 juli Koh Phanang på Central Cottage resort, i hytter, det vælger vi altid hvis vi kan, der er god plads.
21-26 Samui Laguna, i bungalow
26-31 Chaweng Cove Beach Resort, hotel værelse, da det er for dyrt ellers.
Vi har valgt at flytte os 2 gange på Samui af hensyn til de unge mennesker, så sker der lidt. Ude på øerne kan der godt være lidt stille, selvfølgelig alt efter hvor man vælger at bo.
Jeg vil også råde dig til at holde dig til den Thailandske Golf Smile, ved de 3 øer som jeg har omtalt. Vi ville ellers gerne have været på Koh Chang og de små øer der ligger der, men vi blev anbefalet ikke at tage 3 uger der, da vejret kan være meget dårligt, og nogle af øerne er lukket, så der er ikke trasport der til.
Vi flyver fra Koh Samui til Bangkok, og hjem samme vej vi kom ud, dog skal vi blot være i Dubai Lufthavn i 3 timer inden vi flyver videre hjem til København.
Vores samlet rejse er løbet op i 54.000 for os 4, vi har dog valgt nogle lidt nemme løsninger/dyre løsninger omkring transport, som sikkert kan gøres billigere, men da vi er 9 der rejser sammen, så skal alt bare klappe. Ellers er det nemt at transportere sig rundt, i skal dog altid henvende jer i bureauerne når i skal købe billetter, ellers bliver i snydt.
Håber du kan bruge mit info til lidt inspirration
Redigeret af Natmus d. 22-10-2013 11:29

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hua Hin til sommer - hvilke udflugter kan anbefales? Rejseplaner 5 16-05-2017
Sommer på vej - op til 44 °C Vejret 1 09-03-2016
4 idømt livstid for granatangreb ved Central World i 2014 Nyheder 3 11-11-2015
20 % hos THAI ændret rejseplan - gratis at ændre billet Nyheder 1 19-08-2015
THAI rekordunderskud for 2014 - 25 % større end rekordåret 2013. Nyheder 3 28-02-2015
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder