Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Vejret
Oversvømmelser (små) i det nordlige Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
23-09-2013 08:44
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7156

Jo Girobank det er nok slemt nogle steder.

Efter danske forhold er det meget slemt. Efter thailandske forhold er oversvømmelser lidt mere en del af livet i september hvert år, omend nok lidt mere end normalt mange steder lige nu? Nogle steder der er ramt nu er normalt ikke ramt i den grad.

I Bangkok er det tørt og har været det et par dage. Om floden er steget mere end normalt for årstiden skal jeg ikke kunne sige. Sammenlignes højden over tid fra dag til dag skal der også tages højde for tidspunktet, da der er stor forskel fra høj til lavvande.

Rundt i landet er kun hvad kan læses. Oplevelser - mangler en update hihi.

Der kæmpes lidt med styring af mindre dæmninger rundt omkring. Så en måtte åbne lidt mere forleden og det skulle give 1 meter højere vandstand i floden omkring. Det så vidt jeg huske omkring Ayutthaya.

Og derefter påvirke den næste dæmning på vejen der så måske også bliver fyldt. Det er lidt for tidligt de bliver fyldt efter et par dages regn efter min opfattelse, da det så kan gå meget værre.

Premierministeren beordret militæret til at hjælpe rundt i de 15 provinser der har oversvømmelser (selvom PM også forleden forsikrede ingen skulle være bekymrede for at der kom oversvømmelser og at regeringen havde solide Forebyggende metoder klar for at undgå oversvømmelserne).

Provinserne Nakhon Ratchasima, Surin, Si Sa Ket, Ubon Ratchathani, Kanchana-buri, Nakhon Nayok, Ayutthaya, Angthong, Sing Buri, Lop Buri, Nakhon Sawan, Phitsanulok, Phichit, Kamphaeng Phet og Prachin Buri.

Et par fængsler har fået lidt for meget vand indendøre og fanger må flyttes.

Omkring Surin er noget af jernbanen lukket og under vand.

To hospitaler i Sa Kaew helt ude mod Cambodia er lukket pgra flodvandet står 50-70 cm vand op.

I Kabin Buri, nordøst, står der 1 meter vand i gaderne i centrum og næsten alle veje i provinsenshovedstaden er oversvømmede.

Der skrives ikke om problemer i Chiang Mai området.

Og der skulle være mere regn på vej i denne uge.
Lars
Oplevelser
23-09-2013 09:14
Bruger
Antal indlæg: 181

Det kan da godt være Girobank, at der ikke er skrevet så meget denne gang, men måske skyldes det modtagelsen af meldingerne sidste gang der skete lidt med vand i Thailand..¨

Du har jo selv oplevet Girobank, den sidste oversvømmelse i det central Thailand, og det har du sikkert ikke glemt, men det ser ud til TAK dæmningens administratorer opfører sig ordentligt denne gang, så folk syd for dem ikke bliver påvirket? altså lige nu.

Det nordlige med flod adgang til det centrale Thailand, har jo heller ikke rigtigt fået noget vand endnu, så det er vel bare at afvente de nærmeste uger, for som floden i Nakhon Sawan er lige nu, skal der altså ikke så meget til for at vælte læsset, men alle krydser fingre for, at beslutningstagerne for dæmningerne er blevet klogere..

Desvære blev Chianat for et par uger siden oversvømmet, så de lukkede op, og det går jo ud over Ayutthaya som sædvanligt, og de får jo ordre fra GUZZIdrengene og pigerne i Bangkok, at de skal holde på vandet hehe?

Altid det samme?.

Når så verdens NEWS sætter fokus på dette problem med world heritage ødelæggelser, ja så får Ayutthaya en spand de kan hælde lidt vand i, og alle i Bangkok er glade og lykkelige? for nu har man virkelig gjort en indsats for at redde alle de meget længe oversvømmede mennesker.

Girobank, der bliver nok ikke så meget at berette førend Nakhon Sawan bliver oversvømmet, for før bliver det ikke et problem for Bangkok, og når det kun er Nakhon Ratchasima, Surin, Si Sa Ket, Ubon Ratchathani, Kanchana-buri, Nakhon Nayok, Ayutthaya, Angthong, Sing Buri, Lop Buri, Phitsanulok, Phichit, Kamphaeng Phet og Prachin Buri, sker der jo ikke så meget for de rige i Bangkok? for det er jo kun pøblen det drejer sig om, og de skal jo ikke bruges lige nu, for der er jo ikke valg?

Fortsat god dag?

Ingen regn i dag, HongKong, Philipinerne har da været ude for noget der er meget værre? Her er det trods alt kun vand?.Regn
Den omtanke, som vises idag, kan bære frugt imorgen.Nono
Lars
23-09-2013 09:25
Brugers avatar

Bruger

GUCCI drengene/pigerne og alle de andre i Bangkok kan være glade for de "indsnævringer" der er lavet i Nakhon Sawan med de 10 meter høje mure. De fungerer som en tragt og betyder at vandet nordfor får sværere ved at passere og det er dem nordfor der får problemerne. Ligesom alle digerne ved floden i gennem Bangkok er lidt skyld i at vandet i floden ikke kan komme hurtigt nok ud og derved bygges op nordpå.

Prøvede lige at lave en hurtig skitse, uden ansvar, over hvor det er problemerne er. Det er en løselig skitse og velkommen til at kommentere hvis den er ukorrekt.

Ikke at alt er oversvømmet!!! Men områder de steder står under mere eller mindre vand.

Redigeret af Lars d. 23-09-2013 09:27
Lars
Oplevelser
23-09-2013 10:17
Bruger

Hej Lars

Ja du har jo nok glemt lidt, men dette er jo egentligt ligegyldigt, for lad os nu afvente de næste 14 dage, så bliver der måske meget mere at skrive om...

Jeg skal nok være på mærkerne med billeder, hvis der sker noget specielt...

Lars
23-09-2013 12:18
Brugers avatar

Bruger

Oplevelser, kan du ikke uddybe hvad jeg har glemt??
Lars
Nong Kai
23-09-2013 12:53
Bruger
Antal indlæg: 122

Jeg har lige været forbi golfbanen Bhumibol Dam, og der var nærmest ikke vand i floden,
tror ikke der er lukket vand ud fra dæmningen i flere dage.
girobank
23-09-2013 17:36
Bruger
Antal indlæg: 239

Hej I nakon Sawan, ja jeg husker tydeligt hvordan vandet opførte sig.

Vi måtte bl.ä. flyve fra Udon til Bngkok, da vejene var lukket.

Men jeg havde da forventet et par meldinger fra øvrige danskere rundt om i Thailand. Men mange er måske kun nået til bord 2 i PAT.

Kunne dog se,at der er en del vandproblemer i Pak Kret-området.

Her vest for Sakon Nakhon og Udon og Nong Khai er der ingen problemer.

Dog en søen tæt på Pana nikom godt fyldt op.
Redigeret af girobank d. 23-09-2013 17:37
Oplevelser
24-09-2013 01:16
Bruger

Lars du har ikke glemt noget for det du viser er rigtigt, men mener da at MaeSot og Sukhothai og andre i dette område også har fået en del vand, men måske husker jeg forkert.
Jos_38
24-09-2013 13:53
Bruger
Antal indlæg: 237

Jeg bor jo ikke så langt fra Chao Praya og har da næsten min daglige gang under broen Rama IV - på en uge er vandstanden steget omkring 1 meter, da floden her er 250 meter bred så ligger der pludseligt 250 kubikmeter mer vand oven på bundfiskene...

Det er tydeligt at der er virkelig knald på - jeg ved ikke hvor hurtigt vandet løber, men det går mere ned af bakke end det plejer her på vores hjørne...

Jeg optog i weekenden lidt video under broen, omkring 1:10 kan man måske fornemme den tidevandsbølge der dannes pga hastigheden, jeg indrømmer at det er noget sværere at se på filmen end det var i virkeligheden, hvor det er ret imponerende...

Det nærliggende tempel Wat Sanam Neua har haft de første oversvømmelser og er begyndt at bygge sandsæk mure igen... Men da der jo ikke var oversvømmelse sidste år, så har man valgt at bygge et tempelmarked der hvor man i 2011 havde en 1,5 meter jordvold... Så der er ikke plads til en jordvold, jeg er ikke engang sikker på at det er muligt at bygge en sandvold, ikke uden at ofre alle butikstaderne på markedet i det mindste...

.
girobank
24-09-2013 15:12
Bruger
Antal indlæg: 239

Hej Jos 38, det ses da tydeligt at vandstanden er væsentlig højere end da vi var der sidste gang i marts måned.

Så TV News idag fra surin,buriram m.fl. , de havde godt nok meget vand inde i byområderne og flere veje var gennembrudt af vandmasserne.

De sejlede ind i templet for at hente værdigenstande ud.

Stod i 1 meter vand og lavede mad, en gammel dame havde vand i brysthøjde inde i hendes hus.

Ikke godt med al den regn fra oven.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 93 25-09-2020
Dansk iværksætter succes i Thailand solgt for 100 mio. kr. Nyheder 1 13-08-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 259 07-08-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder