Nyeste indlæg
ELREGNINGEN i Thailand, min bare
 Udskriv debat Udskriv debat
Thong9
23-09-2013 14:53
Bruger
Antal indlæg: 436

Nu er det yderst begraenset hvor meget jeg er blevet boeffet her i landet, det kan jeg saa takke min kone for.....Men hvis efter x antal aar stadig ligner et spoergsmaalsteg og lader sig boeffe, saa er man i mine oejne en idiot !

De fleste sevaerdigheder, der kommer jeg ind til thaipris, og hvis ej saa skaelder jeg dem ud og gaar, eller til de forstaar !

Frown
Redigeret af Thong9 d. 23-09-2013 14:56
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Nong Kai
23-09-2013 16:51
Bruger
Antal indlæg: 122

Fra den store danske.

idiot, person med mental retardering af sværeste grad med intelligenskvotient under 20, se åndssvaghed.

Thong9
23-09-2013 17:00
Bruger

Og hvor vil du hen med det NK. Det er sgq da lige praecis det de er, altsaa dem som ikke kan sige fra og har deres egen mening....
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
admin
23-09-2013 17:35
Super Admin
Antal indlæg: 120

Undskyld de herrer.

Måske der var mulighed for at tale om Thailand og thailandrelaterede emner istedet for at blot rakke alle andre ned. Specielt når det slet ikke har noget med emnerne at gøre.

Tråden her handler overhovedet ikke om farang scam og ikke om hvem der er bedre end andre. Ingen er vel perfekte? Den handler om elektricitetsforbrug og regning.

Vi har nok alle begået fodfejl i Thailand.

Ser helt ærligt ikke nogen grund til konstant at rakke ned på andre bare for at brokke sig og ikke komme med andre input til emnerne, ihvertfald ikke her?

Vil de to herrer Thong9 og Nong Kai fortsætte her i forumet kan de skrive en PB om til undertegnede inden deres næste indlæg eller en mail til adressen opgivet under kontakt ude til venstre.

Ellers er det slut.
Thong9
23-09-2013 20:41
Bruger

Indlæg slettet, med henvisning til forrige indlæg
Redigeret af admin d. 23-09-2013 20:55
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
Nong Kai
24-09-2013 03:07
Bruger
Antal indlæg: 122

Indlæg slettet med henvisning til tidligere indlæg nr. 14 fra admin.

Indlæg tidligere der også kun bidrager til provokationer, splid og ballade er ikke noget der hører til her (som f.eks. indlæg nr. 12).

Nong Kai og Thong9 er desværre tildelt ferie og som skrevet i indlæg nr. 14, er I begge hjertelig velkomne til at kontakte admin via mailen under kontakt i venstre side.
Redigeret af admin d. 24-09-2013 08:34
Oplevelser
24-09-2013 10:27
Bruger
Antal indlæg: 181

Hej Nong Kai

Nu er problemet altså ikke om ham Thong mener jeg er en idiot eller ikke, men det er vel et postulat om, hvad der er rigtigt, eller måske er forkert?

Så Thong, altså hvis du gider, så vil jeg sætte pris på, hvis du i fremtiden vil kalde mig

HR. IDIOTGood

Alle er jo ikke idioter fordi de betaler den sagte pris for indtrædelse i wonderland, men en er vel idot hvis man bare acceptere som farang at betale ekstra?

Jeg gider mange gange ikke bruge tid på noget så ligegyldigt, og det skal turister fra Danmark jo heller ikke gøre , men sådan er vi vel forskellige.

Det med EL??..regningen var egentligt ikke ment som et surt opstød, til successsss anskuelse for andre med bedre vidende, men alene af den grund, at jeg har set hvordan folk snyder med deres el?

OG JEG ER BARE ALTS? BARE TR?T AF DE B?THORN?.

Nong Kai jeg betaler her på landet 4.6 baht per KWH og dette er alt inclusive, så du får det åbenbart billigere?

Lidt uden for det egentlige emne, fordi?.os Nong Kai , som altid sidder i vand til knæene?

Gider du ikke skrive?.bare lidt?. Når dine venner i TAK føler for vandmassernes erriktion, for så har jeg trods alt 2 dage til at barrikere huset?

Har lavet et lille billede af min opfindelse, til at finde ud af sjufternes tiltagelse af idoternes paradis... Farangs der betaler den aktuelle pris for deres forbrug...

Kan i nu alle have en god dag... Og glem nu alt jeres nag over for min person, for jeg er ikke og vil stadig altid blive en glad mand i det thailandske...

i298.photobucket.com/albums/mm241/manse_01/010_zpsa278af82.jpg[/URL]
Redigeret af Oplevelser d. 24-09-2013 10:46
Den omtanke, som vises idag, kan bære frugt imorgen.Nono
Jos_38
24-09-2013 14:03
Bruger
Antal indlæg: 237

Flov Da jeg var ung studerende i Danmark Flov der virkede metoden med at lægge måleren ned også...

Problemet var bare at man skulle fjerne plumben for at kunne skrue måleren løs - jeg havde så en kammerat der var ret god til at vikle plumben på plads igen så den overfladisk så ud til at være uberørt...

Men den gik jo kun i et par år - så kom der naturligvis en måler fyr der gik meget op i sit arbejde - han hævdede at vi havde pillet ved plumben Nono

Det kendte vi så naturligvis ikke noget til, men elregningen steg da noget... Frown

.
girobank
24-09-2013 15:17
Bruger
Antal indlæg: 228

som jeg ofte har sagt thaier snyder hinanden.

en kollega i DK skriver på facebook, at efter installation af ny elmåler, er el-regningen steget med 20 % og min kollega er helt oppe i det røde felt.

Sagde bare, den gamle måler har vist for lidt-målt forkert, derfor er måleren udskiftet.

Ved godt at her i Thailand snydes der helt bevidst på den i andet indlæg beskrevne måde- og jeg tror godt de ved det!
Oplevelser
25-09-2013 09:13
Bruger
Antal indlæg: 181

Girobank... Dette var egentligt også min pointe fra start, men så kom der lige lidt venstresving ind over... Ganske rigtigt Thaierne snyder hinanden, om ikke på EL, så på noget andet, og sådan er det bare...

Jeg kan ikke huske hvem der skrev noget om dette med nationalparkerne og betaling.. Efter at jeg har fået mit thailandske kørekort samt have kopien af den gule bog, har jeg aldrig betalt farangpriser, men det er måske fordi jeg ikke besøger de steder så meget...

Men nu den måler jeg har lavet...DEN fungere bare godt...Ikke fordi jeg altså mener jeg betaler for meget...

...Og alligevel for den svindler til genbo som er ansat hos elværket... ja han har ikke efter, at jeg har talt med hans ven som aflæser målerne, lagt sin måler vandret heheeh....for han ved at jeg vil have kontakt til kontoret EL kontoret.. Ikke for hans vandrette stilling, men for min måler...,

Men denne nye ting jeg har lavet... Den hjælper med at få forståelse for, hvad de enkelte ting faktisk koster i strøm... så man kan tænke over dette ved fremtidig brug...
Redigeret af Oplevelser d. 25-09-2013 09:21
Den omtanke, som vises idag, kan bære frugt imorgen.Nono
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 27 06-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder