Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Kærligheden - Kærester m.m.
Bliver der et K??MPE problem ud af dette??
 Udskriv debat Udskriv debat
KimP
20-10-2013 17:00
Bruger
Antal indlæg: 30

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Jeg har mødt en pige, som er født og opvokset i Thailand, men hun er fra Myanmar. Begge hendes forældre er i Thailand, men hun har intet kontakt til sin mor. Hun har ikke thai id-kort eller andet, og det ser jeg/vi som et stort problem.

Er dette en tabt kamp eller kan man gøre noget for at få et thai id-kort til hende??

Jeg er åben for alle muligheder..
Lars
21-10-2013 03:59
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6904

Hej KimP,

Du nok inde på lidt af det rigtige desværre, at der kan være et problem.

Som jeg har læst og erfaret gennem tiderne er det lidt specielt med immigranter fra Burma og Laos. For år tilbage "tillod" Thailand uofficielt immigranter at være i Thailand, men aldrig fået opholdstilladelse osv. Dvs de blev ikke "jagtet" og smidt ud, men var her bare. Der er idag også mange immigranter på ulovlig vis i Thailand som arbejder. Måske det som er sket her?

Bare for at være sikker:

Pigen er født i Thailand af to forældre der ikke er Thailændere.

Har forældrene haft opholdstilladelse/arbejdsstilladelse?

Hvilken nationalitet har pigen? Pas, ID kort, "personnummer"?

Har pigen gået i normal offentlig skole på lige vilkår med thailandske børn, dvs også på en eller anden måde blevet registret der?

--

At et barn fødes i Thailand af udenlandske forældre giver ikke per automatik Thailandske statsborgerskab så vidt jeg forstår, men det kun en påstand og ikke sikkert jeg har ret der.

Men det er jeg sikker på andre ved mere om.

Lars
KimP
21-10-2013 15:18
Bruger

Begge forældre er fra Burma.. Ved ikke med moren, men fader har tilladelse. Pigen må have Burma som nationalitet, da begge forældre er der fra, men har aldrig boet der. Tror ikke hun har gået i skole.
Lars
22-10-2013 05:14
Brugers avatar

Bruger

Vil sige jeg absolut ikke er ekspert i Burmesiske statsborgeres muligheder i Thailand.

Men måske Robert Kronberg, der ved en masse om visum osv, ved noget om dette med børn født af udenlandske forældre.

Thai id kort uddeles så vist jeg ved kun til thailandske statsborgere og muligvis til personer med rigtigt Permanent Residence.

Men der er sikker nogle specielle regler for burmesere i Thailand og har forældrene opholdstilladelse har pigen sikkert også. Men skal nok ind og kigge på de regler for hvilke rettigheder burmesere har og hvilke rettigheder de har i samfundet og til thai id?

Det ved faderen nok en del om også?
Redigeret af Lars d. 22-10-2013 07:27
Lars
KimP
22-10-2013 14:36
Bruger

Hvem er Robert Kronberg??

Er det noget du vil undersøge for mig, Lars??
big-viking
23-10-2013 03:17
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179

Indlæg slettet. Tekst væk fra emnet og mere personrelateret til anden bruger.
Redigeret af admin d. 25-03-2014 10:39
Lars
23-10-2013 08:30
Brugers avatar

Bruger

Sjovt så positiv og hjælpsom i tonen Big-viking er? Et forum er vel netop til for at hjælpe andre? Der findes indgen dumme spørgsmål, men der findes dumme svar?

Vil da være rigtigt dejligt om der kom et par gode ideer også? Måske prøve det eller undlade at svare hvis der ikke er noget at svare?

Robert Kronberg er en bruger her i forumet som jævnligt kigger med og deltager. Robert har arbejdet med Visum sager i sit firma i mange år og ved måske lidt om lidt af hvert. Han svarer måske her?

Men skal der megen hjælp til er det nok ikke gratis, hverken hos Robert eller andre advokater/eksperter.

Jeg kan ikke undersøge dette. Jeg tror der skal mange flere informationer om familien og diverse papirer til for at kunne finde mulighederne. Også f.eks. pigen/kvindens fødselsattest, der viser hun er født i Thailand - og som måske ikke findes? Så det vil blive en masse frem og tilbage.

Jeg ville nok starte med at snakke med familien og høre alt de ved og om de evt ved noget fra andre burmesere de kender i lignende situationer. Og få styr på hvilke opholdstilladelser osv de har og som kvinden har. Hvilken form for identifikation hun har idag. For at få helt styr på deres situation.

Der findes muligvis specielle Thai id kort til immigranter fra nabolandene.

Det undrer mig lidt at hun aldig har gået i skole. Går ud fra det er en voksen kvinde og ikke en lille pige?

Ved at google f.eks. "thai id card for burmese" kommer også flere interessante artikler frem.
Redigeret af Lars d. 23-10-2013 09:00
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Kæresten er arbejdsløs er det et problem ? Visum til Danmark 19 30-01-2020
Bliver du snydt i automater med VISA - Master Card? Valuta og banker 2 12-01-2020
Begravelse af Kong Bhumibol bliver i oktober Kongeligt 8 29-10-2017
Indenrigsflyvning bliver 150 baht, 30 kr, dyrere Fly 1 03-02-2017
Bliver Pokemon Go forbudt i Thailand? Lidt af hvert - alt det andet 4 10-08-2016
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder