Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Rejsemål - udflugter, aktiviteter, overnatning... - Øvrige
Hospitaler... Hvad skal man ???
 Udskriv debat Udskriv debat
Oplevelser
24-01-2014 08:59
Bruger
Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 07.08.12

Jeg har lige været til et lille møde med min ven Tony på 70 år fra Australien, som jeg anbefalede vores udmærkede militær hospital for hans første nye hofte�

Alt har bare været fantastisk både service og lægerne, ja som skrevet før,så er det de samme læger, der bruges på vores privat hospitaler i byen.

Der er nu gået 8 dage efter operationen og gamle Tony går med en kryk nu, og dette uden besvær..

For at gøre en lang historie kort, så har den nye hoftet kostet Tony 105.000.- baht og det er med det hele.

Lejlighed på hospitalet med private sygeplejersker og andet, samt genoptræning så længe det ønskes..

Når dette så er sagt vil jeg lige sige, at prisen for det samme på vores lokale 5 stjernede privat hospital var på 480.000.- baht med brug af de samme læger, så det er da en besparelse der vil noget.

Tony er glad og jeg er glad fordi vi lige tilfældigt talte sammen om hans problem..

Ved godt at Tong siger, at offentlige hospitaler er noget skidt, og her vil vi så ikke blive enige Tong.

Jeg har jo fulgt alle os kloges formaninger om, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, men jeg er stadig af den overbevisning at Bangkok hospital, hedder det ikke sådant, og andre tjener styrtende på noget ligegyldigt.

Ja, der er der jo så meget, men hospitals ophold i Thailand behøver altså ikke koste en formue, hvis man tænker sig om..

Jeg sparede personligt mere end 400.000.- baht på mine knæ. Jeg sparede mere end 100.000.- baht på mine øjne. Jeg sparede mere end 100.000.- på mine blodpropper med efterfølgende, ja sådan kunne jeg vel egentligt bare blive ved, hvis jeg var mere syg, og alt dette her, har de offentlige hospitaler taget sig af�

Patienterne... mig og vennerne overlevede alt, indtil nu.. og til NETTO priserâ?¦

Kan i nu alle passe godt jer selv herude i Thailand, med det håb, at jeres oplevelser bliver som mange af os andres� POSITIVE..

GOâ?¦WEEKEND til alle
Den omtanke, som vises idag, kan bære frugt imorgen.Nono
gall
27-01-2014 01:59
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Jeg overvejede at svare den anden dag, men i melllemtiden er det blevet endnu mere aktuelt.

Vores oplevelser handler ikke om "vedligeholdelseskirurgi" men om mere almindelige problemer for en familie med børn der rejser rundt i Thailand.

Vi har altid brugt "Public" hospitaler, og altid følt at vi fik en god og professionel behandling.

Min datter på fire fik en 7 cm. lang flænge i hovedet og blev syet med fire sting på det lokale hospital i Kui Buri. For dette betalte vi 5 baht inkl. 2 flasker antibiotika og to flasker smertestillende.
Efterfølgende skulle såret renset hver dag i 5 dage - dette fik vi gjort på forskellige lægehuse og hospitaler efterhånden som vi kom frem. Vi fik kun lov til at betale den ene gang, og det var 20 baht.

Da sting skulle fjernes betalte vi 100 baht for det.

I går var min søn på 7 så så uheldig at blive bidt af en abe. I det tilfælde er det ikke såret der er problemet, men faren for rabbies.
Vi kørte til Bangkok Hospital, hvor de fleste udlændinge jo tager hen. Her var meget fint, og en P-vagt til at notere scooteren ned, og passe på den, og de talte engelsk. MEN.... Da de havde renset såret, måtte de gøre os opmærksomme på at de skulle ha 18-20.000 baht for den første sprøjte.
- Vi takkede pænt nej takt og kørte til Hua Hin Hospital, hvor der ikke var P-vagt og hvor vi kom til at vente i to timer, men regningen inkl. behandling medicin og 3 indsprøjtninger løb op i 2774 baht.

Jeg ved ikke hvad den reelle besparelse har været, men jeg tror ikke den har været på under 40.000 baht.
Thomas
Lars
17-04-2014 17:47
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg fik aldrig skrevet her, men nu gør jeg så....

Syntes det er godt der er alle de forskellige muligheder for behandlinger med klinikker og håber din ven Oplevelser stadig har det godt.

Heldigvis har jeg ikke selv endnu haft brug for hospitaler til de helt store operationer eller sygdomme.

Men jeg har prøvet at besøge meget forskellige slags steder. Næsten lidt efter hvad det er som har været problemet eller hvor jeg nu lige var da det skete. Fra de små gadeklinikker til Bungrumrad i Bangkok.

Til småting har de små været helt gode og de mellemdyre klaret de lidt mere specielle ting. Det kunne klinikkerne måske også, det ved jeg så ikke.

Bungrum Rad har jeg måske lidt sjovt forhold til. For føler de er for dyre og har alt for travlt og for lidt til patienterne der bare kommer med småting og de bliver småsure hvis man spørger om noget til det de siger. Ind ud, kasse 1. De har flere gange forsøgt med alt muligt for at få mig indlagt uden grund. F.eks. med en alm. halsinfektion mente de indlæggelse var nødvendig - $$$?. Det var det så ikke på det billigere hospital jeg tog til.

(boede engang så det var nærmeste og nemmeste sted lige at gå hen).

Men til større ting som livsvigtige hjerteoperationer ville jeg vælge det eller lignende hospitaler, så længe forsikringen betaler eller har råd til det. Har hørt om mange der har gode erfaringer og god behandling. Ved så ikke om det også var gået godt andre steder.

Skulle jeg selv betale større ting, så vil jeg nok også overveje prisen og vælge derefter.

Fik engang simpel øjeninfektion i andet asiatisk land og havde dårligt tid til at søge læge, så valgte den lokale klinik i mindre by. Fik noget forskelligt at dryppe i øjnene og slap med 150 baht for det hele. �jnene blev blot mere ømme og røde og synet dårligere. Fandt til et øjenhospital, øjenlæge. Han konstaterede at medicinen jeg havde fået, den ene slags uden virkning og den anden forkert. �jenlægen kiggede også i øjnene med rigtigt udstyr. Han kostede så 500 baht per konsultation plus medicin, men det virkede. Dog tog det så lidt lang tid med flere opfølgninger, da den første behandling med den lokale havde sinket den rigtige behandling og direkte forværret tilstanden.

Måske mere et spørgsmål. Findes der ikke flere kategorier af privat hospitaler. Ihvertfald to?

Den gruppe som ansatte via social security fund kan benytte.

Og den gruppe som er med i nogle private forsikringer som f.eks. nogle af BUPAS.

Ganske seriøs prisforskel på de forskellige hospitaler?
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bedste hospitaler i Thailand. Et thai hospital er nr. 182 i verden og 4 danske i top 102 Sundhed og medicin 1 20-07-2023
Skal ALLE dokumenter legaliseres ifm ægtefællesammenføring Opholdstilladelse i Danmark 2 10-02-2023
Visum til Thailand skal søges online Visum til Thailand 79 27-01-2023
Hvilket visum skal jeg søge? Corona inkl visum, indrejser 11 12-08-2022
Afdød eks-politikers familie skal betale 587 millioner baht for politikerens fejl Nyheder 1 17-06-2022
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 11
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder