Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Bolig og jord - køb - salg - bygge eget hus
Nogen der har "eget" hus i Thailand??
 Udskriv debat Udskriv debat
KimP
15-02-2014 14:07
Bruger
Antal indlæg: 30

Jeg søger nogle der selv har fået bygget hus i Thailand.. Vil gerne høre om deres erfaring om hvilke materialer de har brugt?

Mere når man nu kigger på et thailandsk hus og et europæisk så er der jo en del forskel.. Nu tænker jeg på at man bruger 200mm isolering i væggene i europa, hvis det ikke er mere.

Jeg overvejer at bygge hus nemlig, og jeg overvejer om jeg skal bruge isolering, både for at holde på kulden fra airconditionen indefra, men også mod varmen udenfra..
Og så ganske enkelt også mod "støj"... Der er jo noget trafik, men der kommer jo også lyde indenfr...Hvis I forstår hvad jeg mener... ;-D

Har thaierne et alternativ til isolering..??

Hvordan har/eller ville I bygge jeres hus, og med hvilke materialer?
Redigeret af KimP d. 15-02-2014 14:07
kimsen
15-02-2014 20:22
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Har du prøvet at google dit spørgsmål,.. - how to build a house thailand -
det giver 230.000.000 (230 millioner) resultater,(i min browser)

der er så galt huse bygget af affald (økohuse)

på youtube ligger der også en masse video-info :
http://www.youtube.com/results?...

ikke fordi jeg skal gøre mig klog på husbyggeri,
men det er vel altid en begyndelse,!

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Lars
17-02-2014 17:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7074

Først lige spørge - vil du selv bygge, mener alene i dit navn osv? Har du jord eller en der køber det for dig?

Ved flere herinde har bygget huse, og sikker på de har et par fif???

Men en del af spørgsmålene, materialer osv må også afhænge lidt af huset størrelse og budget og hvilken type villa der ønskes?

Mht støj er min erfaring af støj udefra kommer gennem vinduer og døre. Tætsluttende vinduer med gummilister er ikke standarden så vidt jeg har set. Derudover har vinduer kun et lag plexiglas agtigt lag og ikke 3 lags støjdæmpende ruder.

Det samme lidt med varmen tror jeg. Min opfattelse, uden at have regnet på det, er at vinduer og døre også er en synder for kuldetabet, hvis det kan kaldes det.

Ikke dermed det ikke er økonomisk at isolere væggene, men vinduer/døre også en synder. Afhænger måske også af måden husene anvendes på?

Isolere vægge, bliver jeg svar skyldig. Men isolering mod taget er meget brugt.

Materialer, hvad tænker du der på?
Lars
Jos_38
04-03-2014 15:35
Bruger
Antal indlæg: 237

Isolering af vægge kan vel dybest set gøres med de helt tynde reflex måtter - de er vel 5 mm og så noget gibsplade, så vil jeg mene at du er rimeligt hjulpet mod kuldetab...

Så har vi her i huset sprøjtet isolerende skum på selve tagpladerne indefra, og lagt 200 mm rockwool plader på loftet i de 2 øverste rum...

men altså vi har jo vinduer og døre åbne i døgndrift så det er jo kun for noget strålingsvarme oppe fra...
Lars
08-03-2014 20:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7074

Håber du stadig er med på linien KimP.

Mht isoleringen, det nok meget forskelligt hvor meget aircon er tændt i forskellige hjem og huse alt efter måske hvor det ligger og hvordan det bruges i dagligdagen og hvor mange timer aircon vil være nødvendig/tændt.

De fleste huse på landet jo slet ikke aircon. Og så igen forskelligt hvor mange rum der har aircon. Nogle kun i soveværelser, andre også i stuer/arbejdsrum, men mere sjældent i køkkener, hvor der er seperate (min opfattelse).

Mange huse bygges også med store udhæng. Har fornemmelse af det bla er for at regnen ikke skal stå ind gennem døre og vinduer, men har også den fordel at det skygger for solen så den ikke bager direkte ind på facaderne oge gennem viduer?

Men en anden ting jeg ville kigge på som altid har været et øjebæ i mine øjne og dumt for udnyttelsen af rum.

De mange stolper/søjler der altid står "inde" i rummene, både hjørnedelen, men også dem langs længere vægge. Altså at ydervæggene er væsentlig tyndere end stolperne. Så mellem hvert vindue står disse stolper og gør det sjovt at se på og umuligt at bruge pladsen fornuftigt.

Måske Jos' metode kan fjerne dette også?
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 246 14-07-2020
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 33 12-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Køre bil i Thailand Generelt 5 28-01-2020
Norwegian stopper alle flyvninger til Thailand - også fra Oslo Fly 1 17-01-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder