Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
mislykket hævning på mastercard dagen efter hævning af 20.000 bath
 Udskriv debat Udskriv debat
thai123
02-07-2014 11:31
Bruger
Antal indlæg: 10

Hævede 20.000bath eden anden dag på mastercard silver og kunne ikke hæve dagen efter og næste dag igen selvom jeg prøvede i flere forskellige bankers hæveautomater. Så måtte flytte pengene over på en anden konto til mit visa kort og så virkede det. Fik hævet 10.000bath. Ved der er en grænse per dag på 20.000bath i de fleste banker hvorfor kan jeg så ikke hæve igen de to næste dage?

Er der nogle som har oplevet noget lignende eller kan forklarer mig hvordan det kan være?

Og er der nogle som ved om der er steder hvor man kan hæve 30.000bath på en gang i hæveautomater?

Tak for hjælpen
Lars
02-07-2014 19:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7026

Hej David.
?v oplevelse at stå der uden penge.

Jeg har ikke erfaringer med lignende, så det her er blot gæt på hvad der kan være gået galt.

Du skriver at du overførte penge til kortet og så virkede det. Du skriver du overførte til visa kort, men regner med det var en tastebøf og det hele er omkring master card? Måske du kan hjælpe lidt på vej med banken du har også?

- Kunne det være fordi kreditniveauet har nået og derfor virkede igen efter du overførte kom penge dertil?

- De løbende hævninger over 30 dage var lige akkurat rendt ind i maximum den dag, men under max beløbet igen dagen efter - og så kunne der hæves igen?

- Nets har midlertidigt blokeret kortet ved mistanke om misbrug, men det ved jeg ikke om de gør. Syntes kun at have læst at de lukker kort og ikke åbner dem igen.

- Der kan have været midlertidig fejl på forbindelsen fra automaten til din danske bank/Nets.

Hæve 30.000 baht på en gang:

Efter min erfaring er det ikke muligt at hæve mere end 20.000 baht per gang i thailandske automater. Det med lokalt "dankort". Så vil tro den grænse også gælder for internationale kreditkort, men kan tage fejl.

Du kan også hæve kontanter direkte i bankerne mener jeg. Der kan de måske udbetale mere end de 20.000 baht. For at hæve der skal du have dit pas med.

Grænsen i danske bank og nordea er 6.000 kroner for mastercard i de fleste automater skriver de, så det ikke der begrænsningen er.

Out of topic:
Har du brug for store mængder kontanter osv over længere tid, så kunne det jeg foreslå at oprette en bankkonto i en thailandsk bank. Overføre penge dertil fra din danske bank via netbank. Det vil jeg tro vil være billigere i længden end at betale alle gebyrerne og kurstab ved hævningerne.
Ulempen at er der for meget på kontoen når du rejser hjem kan de ikke føres tilbage. Men kan hæves i danske automater eller stå til næste tur.

Tilføjet: David, læser lige dit indlæg igen, jeg læste det vist forkert. Du har brugt både visa og mastercard. Så noget af det ovenfor måske ikke relevant.
Redigeret af Lars d. 02-07-2014 19:11
Lars
thai123
03-07-2014 08:46
Bruger
Antal indlæg: 10

Hej Lars

Tak for dit svar. Jeg har andelskassen som bank i Danmark. I netbank har jeg forskellige kontoer som opsparingskonto og så to andre hvor det ene kan hæves med mastercard og det andet med visakort så havde pengene på mastercard kontoen (og der var nok på kontoen plus at jeg kun havde hævet de 20.000 bath før da jeg kom hertil d. 11 juni og havde penge med hjemmefra). Kreditniveauet kan det nok ikke være og spærring af mit kort det er heller ikke aktuelt.
Nu er det nok først i næste måned at jeg skal hæve igen og så må jeg se om det samme sker eller må jeg prøve at kontakte min bank men de ved det sikkert ikke hvad som er galt.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Rejseforsikring med MasterCard - måske? Sundhed og medicin 1 14-12-2019
Flyvetider og ruter til og fra Thailand efter Pakistan uro Fly 9 14-04-2019
18 årige Emilie leder efter sin far i Thailand - Sporløs iaften - 11/9 Generelt 2 12-09-2017
Dansker mangler hjælp efter MC ulykke på Phuket Sundhed og medicin 6 01-09-2017
Arrestordre på tidl. premierminster Yingluck efter udeblivelse fra retssag Politik 8 28-08-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder