Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
24-02-2015 01:58
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Hej alle

Har gjort nøjagtig det samme.

Gik på det lokale immigrationkontor indenfor de første 30 dage og fik forlænget med yderligere 30 dage.
Pris 1900 B.

Det blev gjort med et smil!

Havde selvfølgelig mit pas og billetten med sammen med at foto.
kunst
25-02-2015 06:26
Bruger
Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 08.08.12

hej lars

billetten er fra 5 jan til 2 marts, altså den tid jeg er her denne gang

ingen problemer med det i lufthavnen stemplede bare 5 jan til 3 feb.

hvorefter jeg på immigrationen i phitsanulok , var der d.14 jan, fik

forlænget til 5 marts.

10 min. og 1900 baht fattigere, men lovlig ophold her hele tiden
Lars
14-12-2015 18:31
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg har modtaget denne mail idag.

Afvist at komme med fly i København.

Er der andre der har oplevet lignende?

Jeg havde købt en billet hos xx med xxx til Bangkok fra 14/12 til 7/2.

Meningen var at få forlænget visa i xxx men ved indt. dd blev jeg afvist pga manglende visa - de påstod der var nye regler


Har fjernet noget info og skrevet xxx istedet.
Lars
girobank
14-12-2015 19:33
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Det er nøjagtig det jeg også er bange for at komme ud for.

Skal til Thailand i 2 måneder, har søgt visa pr. brev.

Visa: 250 kr. + 2x anbefalet brev: 200 kr. I alt ca. 450 kr.

Jeg plejer ellers at besøge det lokale emmigration kontor og få de næste 30 dage, men da reglerne er lavet om her 15. november, turde jeg ikke gøre det med risiko for at blive afvist.

Og det ser ud til, at man ikke kommer på ferie i.h.t. ovennævnte mail, hvis man ikke har visa i orden.

Susanne
14-12-2015 21:38
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 14.12.15

Vi står og skal rejse til Thailand om omkring 14 dage, jeg har endnu ikke købt billetten, vi plejer gerne at være afsted 5-6 uger hver år i slut december og Januar, sidste år var vi dog kun afsted i 3 uger, og vi behøvede derfor ikke visum, men i år ville vi gerne afsted i 6 uger, men vi plejer bare at køre til Hvide Sande og få visa dernede, der får man stemplet straks, men i Torsdags da jeg skulle ind og se deres åbningstider i Hvide Sande kunne jeg se at det er blevet lukket dernede, vi har så siden i torsdags prøvet at komme igennem til ambassaden i hellerup, men det er fuldstændigt umuligt, jeg har så læst herinde at man kan få lov, at være der i 60 dage uden visa, ved at gå på et immigrationskontor, men spørgsmålet er nu, tør jeg købe en billet der har over 30 dages gyldighed, og satse på vi kommer med derned, har lige læst ovenstående indslag, hvor de var blevet nægtet at komme med i dag. Hvad gør jeg så, er der nogen der kan hjælpe. :-)
Lars
15-12-2015 10:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Kan tilføje at det ikke var i København personen blev afvist.

Det var personalet hos flyselskabet i en dansk provinslufthavn og turen til Thailand gik ikke via København, men et andet europæisk land.
Lars
Lars
15-12-2015 17:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Susanne,
Jeg ikke ekspert og jeg skriver her blot min opfattelse, men kan ikke garantere noget, men komme med nogle ideer.

Har kigget lidt omkring men kan ikke finde noget på nettet der siger at der skulle være lavet nogen generelt stramning. Men kan jo godt være uden det er der.

Der kan ses enkelte bliver afvist rundt i verden og mange er fordi de kun har enkelt billet. Har også hørt at nogle kender danskere der er blevet afvist engang imellem, men kender ikke baggrunden.

Afvisning kan måske være af flere årsager og jeg kender den ikke til bunds eller baggrunden.

Det er flyselskabet der skal tjekke dette og de har deres interne procedurer så de lever op til forventningerne fra Thailandske myndigheder. Derfor tjekker de ej heller billetterne ved ankomst i Thailand for det er gjort.

Selskabet kan have ændret procedurer internt.

Det kan være en nyansat der måske ikke har så megen erfaring. De fleste afgange nok er interne i Europa og Thailand lidt færre. På skærmen dukker betingelserne for indrejse i Thailand op når billetten tastes ind og det ser den ansatte og følger naturligvis det som der står for ikke at lave fejl. Uanset andre måske vil håndterer det anderledes.

Det kan være dikteret centralt fra Thailand at der skal strammes op, men så ville det måske være kommet bredt ud med problemer. Kun strammet op for danskere tror jeg ikke på.

Det er dermed ikke sikkert alle selskaber har samme procedure.

Jeg tør ikke sige hvad der er sket og slet ikke sige ja eller nej til at tage ansvaret her for andres ferier.

Men syntes ikke det ser ud til at være generelle stramninger, men kan ikke afvise det kunne blive strammet lidt op ligesom på andre områder med visum og ophold er blevet de seneste måneder.

Men så til hvad du kan gøre.

1. Prøve at skrive til ambassaden og skrive det som det er. Troede Hvide Sande var åbent og nu blevet usikker på dette og vil høre om de kan hjælpe evt med et "ok" eller hurtigt visum.

Jeg kan forstå at tidligere i december har ambassaden udstedt visum med posten på 9 dage inkl. forsendelse. Måske kan de lige presse dig ind.

2.
Kontakte flyselskabet du vil rejse med og høre dem. Evt per tlf.

3.
En rundrejse med start og slut i Thailand er ikke unormalt. Her vil returbilletten DK-TH-DK bestilles på en billet. Afstikkeren til et naboland vil blive købt seperat. Måske købes kun en enkelt til nabolandet da det usikkert hvor længe man bliver der og billige billetter kan ikke ændres, så bedre at vente.

Her er afstikkerturen så den videre billet ud af Thailand som der kræves og dem som har disse ture vil jeg ikke tro bliver afvist.

Disse billetter til f.eks. Kuala Lumpur i Malaysia kan købes hos f.eks. Air Asia til billige penge, få hundrede kroner enkelt. Måske ændres planerne undervejs og billetterne er ikke noget værd.

4.
Forsøge at se om billetterne du køber kan ændres hvis du køber dem med 30 dage og senere ændrer til 6 uger. Men kræver så der er pladser. Mange gange koster det måske 750 kr at ændre.

5.
Tage chancen. Står du så i lufthavnen med problemet burde det nok løses med at købe en billig billet på netttet med rejse ud af Thailand - tjek inden så du ved hvor du skal bestille.

Men jeg vil ikke sige det er ændret for alle. Men heller ikke sige at alle roligt kan tage afsted.

Til andre som har tiden til at få visum, vil jeg nok anbefale det.

Kan forstå at en anden bruger herinde også har kontakte deres rejsebureau og ambassaden, men det kan vi måske høre mere om?
Redigeret af Lars d. 15-12-2015 17:30
Lars
gall
15-12-2015 21:37
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Susanne vi står lidt i samme situation som dig. Vi har dog købt billeterne. Vi skrev til den Thailandske Ambassade i dag.

Vi stillede følgende spørgsmål til ambassaden:

En høflig forespørgsel.
Vi rejser til Thailand med vores to børn på 6 år og 9 år, på tirsdag den 22. december - ankommer i Thailand den 23 december. Vi har en hjemrejsebillet til den 24 januar. Altså i alt et ophold i Thailand på 32 nætter.
Vi har planlagt et par nætter på Victoria Point (Myanmar) undervejs, så at vi på den måde ikke overskrider grænsen på de 30 dage. Ser De noget problem i dette, eller skal dette meddeles ambassaden forud.

På forhånd tak for svaret


Ambassaden svarer:


Dear Thomas,

According to the visa exemption scheme, Danish citizens can stay in Thailand for 30 days without a visa when enter the country by air and 15 days by land. If you plan to travel to Myanmar, you can do so at the end of your stay in Thailand so that when you come back through the border, you can still have another 15 days to catch your flight home.

Visa section


Hvilket jeg tolker som er "go"

Efterfølgende kontaktede vi FDM Travel. De har ikke hørt om turister der er blevet afvist pga manglende visum, og er ikke informeret om stramninger. hvilket de også har bekræftet pr. mail. hvilket dog ikke er en garanti, som de også har skrevet.

Vi har, som I kan se, 2 dage for meget. det har vi haft mange gange før, uden at have visum med. Vi har forlænget ved indrejser i Burma og Malaysia tidligere og jar aldrig fået anmærkninger.
Vi har booket hotel i Kawthoung, så vi også kan dokumentere vores videre rejse.

Hvis det havde været et stort problem, ville vi have hørt om det i medierne. Muligvis er noget udeladt i den mail Lars har fået - Det håber jeg da, ellers må de turister det omhandler føle sig noget snydt.
Thomas

girobank
15-12-2015 22:20
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Det er utroligt at ambassaden giver forskellige svar på samme spørgsmål.

På vores sidste tur i sept/okt blev jeg trukket over til en højere rangerende paskontrollør ved indchekningen på vej hjem fra Bangkok.

Jeg havde 31 dage, men han sagde HAN VAR I GODT HUM�R,så jeg slap med at betale de 500B.

Men der er jo lidt anderledes, at står i Kastrup og skal være i Thailand i 2 måneder og så risikere ikke at komme med, fordi man ikke har søgt visa for perioden.

Spurgte både Thai Airways og Ambassaden,som svarede: du skal søge visa hjemmefra.
kunst
16-12-2015 06:19
Bruger
Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 08.08.12

det var ikke et problem for mig fra jan. til marts ,havde købt billet lydende på hele opholdet, og fik i bkk stemplet de normale 30 dage, derefter senere på emigrationen 1900 baht, og uden problemer 30 dage mere.Se hvad jeg skrev den gang ,tidligere på denne side. godt nok sagde de på lille thailand i Hellerup, at det ikke kunne lade sig gøre, men ,heldigvis, deres fortolkning af reglerne er ikke gældende i thailand. dog ,denne gang, nåede lige at komme afsted efter de gamle regler med turistvisa, flere entry, og i Hellerup , god betjening, hjælpsom personale så ,det kan de altså også, desværre mere en undtagelse end normal betjening der

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder