Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
17-12-2015 12:57
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Lars skrev:
Jeg har modtaget denne mail idag.

Afvist at komme med fly i København.

Er der andre der har oplevet lignende?
Du skrev:

Jeg havde købt en billet hos xx med xxx til Bangkok fra 14/12 til 7/2.

Meningen var at få forlænget visa i xxx men ved indt. dd blev jeg afvist pga manglende visa - de påstod der var nye regler

Der springes let og elegant over dette indlæg.

Det er jo netop det jeg spørger om, jeg er bange for at hvis returbilletten er ud over 30 dage,så er der risiko for at blive afvist ved checkinn skranken i Kastrup lufthavn?!

Hvad tror I andre?
Lars
17-12-2015 13:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank, jeg ved ikke hvor du vil hen. Indrøm bare at det ændringer i november var omkring turistvisum inden vi ender i fnidder som ingen gider læse.

Ja, du stiller nu samme spørgsmål som det hele handler om. Reglerne er jo de samme, men om de fortækes anderledes er spørgsmålet.

Risikoen har altid eksisteret, blot ikke været udpræget brugt overfor danskere.

I 1997 tog jeg fra Kastrup til Bangkok med en 6 ugers billet. Niksen sagde damen. Det var med de gamle papirbilletter, så hun tænkte lidt og satte så sticker på billetten at den var ændret til tidligere hjemrejse. Ja i 1997.
Redigeret af Lars d. 17-12-2015 13:21
Lars
girobank
17-12-2015 14:27
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Lars jeg vil ingen steder hen, men læs dit eget indlæg om ham der blev afvist!

Det er det mit indlæg drejer sig om.

Slut herfra.
Lars
17-12-2015 15:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Du skriver som om du vil have mig til at tage stilling til noget. Jeg kender ikke til nye regler, men måske er der nye fortolkninger af reglerne - det ved jeg så igen ikke om det er generelt.

Hvis du mener noget bestemt og ved noget om nye regler, så skriv det istedet for at hentyde noget. Og mener du reglerne er ændrede, så henvis til det.

Det er lagt ud her og alle kan skrive og mene noget og jeg skriver på lige fod med andre.
Redigeret af Lars d. 17-12-2015 17:49
Lars

Lars
19-12-2015 13:01
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Mht forlængelserne i Thailand, de 30 dage for visumfri indrejse og turistvisum, kan jeg forstå at der på nogle immigrationskontorer kræves mere dokumentation end tidligere.

Det er dokumentation omkring hvor man bor, som der strammes lidt op på.

Det er ikke det samme alle steder, nogle kræver ikke noget, andre kræver lidt mere og atter andre endnu mere.

Dette her er kun ekemspler på hvad andre har oplevet at skulle vise.

Det kan f.eks. være kvittering eller booking af hotelværelse.
Lejekontrakt hvor man bor til leje.

Men kan blive lidt mere kompliceret.

Hoteller skal indberette alle gæster til myndighederne og har de gjort det så skulle lidt dokumentation om hotel opholdet være OK.

Det samme gælder hvis du bor til leje. Udlejeren skal indberette.

Er det ikke indberettet er der nogle som er blevet krævet at vise en såkaldt TM 30 formular. Det er formularen til at indberette. Den skal udfylde af udlejeren.

Bor man hos venner og familie eller har egen lejlighed, så kan det blive mere kompliceret, hvis de kræver dokumentation og dermed TM30 fra ejeren.

Kender et tilfælde, hvor et modent dansk ægtepar med egen lejlighed i Thailand har måttet vise kopi af deres skøde for at forlænge.

Men igen dette er eksempler og de enkelte immigrationskontorer ser ud til at have forskellig praksis og alle kravene er indenfor gældende regler.

TM30 formularen har titlen:"NOTIFICATION FROM FOR HOUSE-MASTER, OWNER OR THE POSSESSOR OF THE RESIDENCE WHERE ALIEN HAS STAYED"
Og kan findes på siden med visum/opholdsformularer på thaiguide.

Og hvad skal alt dette så til for?
Generelt er der et krav om at det skal indberettes hvor udlændinge bor. Det i immigrationsloven fra 1979, men ikke h[ndhævet så meget. Jeg tror der kan være strammet lidt op siden bomben i Bangkok i august, hvor flere var kommet illegalt ind og ingen vidste hvor de boede.

Men de grimme typer vil nok sørge for at holde sig under radaren, overstay osv, specielt hvis de er kommet ind illegalt og med falske pas.

Men det er Thailand som bestemmer deres immigrationspolitik og det må vi leve med.

Informationen her er også skrevet på siden om om forlængelse af visumfri indrejse og turistvisum på selve thaiguide.dk.
Redigeret af Lars d. 19-12-2015 13:04
Lars
Lars
26-12-2015 09:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Har fået information fra en familie som er rejst uden visum og med billet tilbage, der er efter 30 dage, men før 60 dage. København - Bangkok, med en mellemlanding.

De havde ingen problemer ved check-in og der blev ikke set nærmere på datoen.

Igen blot et eksempel. Men generelle ændringer for alle rejsende ser det ikke ud til at være?
Lars
dardi
26-12-2015 17:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 07.01.12

Har lavet 60 dage (30+30) .. 3 gange .. uden problemer. Jeg bruger Immi i Udon Thani. De er bare så flinke. Pas, formular TN7 (med Foto), Mobil nr, og 2000 baht (100 for kopier). Flybillet (60 dage og penge gider de ikke se).
HuaHin
04-01-2016 04:00
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 04.01.16

Hej Forum,
Jeg er dybt ulykkelig, for jeg tror jeg har skidt i nælderne. Jeg har købt en enkelt billet til mig og kæresten med afrejse på lørdag d. 9. Januar. derefter ville jeg tage på ambassaden og ansøge om et 60 dage visa. Planen var at hænge ud i Hua Hin i ca 30 dage hvor vi begge tidligere har arbejdet og derefter til Koh Chang i 14 dage , så 30 dage i Cambodia. Derefter tage til Laos i yderligere 14 dage og derfra aner vi ikke hvad vi vil - men højst sandsynligt hjem til danmark derfra....det var planen ihvertfald. Men nu ser jeg at jeg SKAL fremvise en returbillet på ambassaden. Kan det virkelig passe at man ikke kan nøjes med en enkelt billet så længe man overholder reglerne for udrejse? Kan jeg eventuelt fremvise en bus billet eller anden flybillet til f.eks Laos/cambodia. Vi gider bare ikke danmark de næste 2-3 måneder. Hjælp.... :-( Det var meningen at vi netop ikke skulle være så meget i thailand denne gang. Vi er knuste.

Lars
04-01-2016 14:17
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Umiddelbart vil en flybillet videre være nok vil jeg mene. Kravene til indrejse i Thailand er ikke returbillet men vidererejse billet ud af Thailand.

Men du skal nok skynde dig lidt for at få visum. Du skal forbi ambassaden i Hellerup og få det lavet. Det taget nogle dage fra aflevering til afhentning.

Ellers må I rejse som andre har beskrevet i indlæggene lige over, der dog vist alle er rejst med returbilletter og ikke blot en enkelt billet.

At rejse til Thailand med en enkelt billet uden visum og billet til vidererejse, kan give problemer i lufthavnen i Danmark. Ikke sikkert det gør det, men mange har haft det.

Læs evt indlæg 23 fra Susanne om hvordan hun fik visum i december.
Redigeret af Lars d. 04-01-2016 14:25
Lars
styker
04-01-2016 16:30
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Køb da en fleksibel billet til cambodia med udrejse inden for de 30 dage, den koster 3075baht med airasia også kan den ændres gratis 2 gange og der er 20kg bagage med i prisen så den er faktisk ikke dyrere end en promobillet uden ændringsmulighed.
Det i så gør er at gå på immigration i Thailand og får de 30 dages forlængelse for 1900 baht.

Jeg tvivler stærkt på at i kan nå at få visa til den 9

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 5
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,234
· Nyeste bruger: TomP
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder