Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
04-01-2016 18:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7069

Enig Styker.

Vil I ikke tage fly til Cambodia (fra Koh Chang til Cambodia over land ved Trat overgangen), kan enkelt billetter, der ikke kan refunderes eller ændres, til Cambodia/Kuala Lumpur eller andre steder købes billigt - uden baggage. Koster nok omkring det samme som visumet som er 250 kr / 1.300 baht).
Lars
girobank
04-01-2016 18:43
Bruger
Antal indlæg: 228

Dejligt med en masse indlæg om dette emne, men vi får åbenbart forskellige svar far Ambassaden, og jeg spurgte også Thai Airtways til råds, se mit tidligere indlæg.

Se også indlæg fra Lars om ham der blev nægtet adgang!.

Jeg har nu søgt visa for vores tur i 2 måneder med afrejse i overmorgen.

Vi spørge ved check in skranken i Kastrup, hvad de vil gøre helt konkret, hvis jeg har en billet med hjemrejse efter de 30 dage, og ikke har søgt visa.
HuaHin
05-01-2016 17:17
bruger
Antal indlæg: 2

Hej alle sammen!
super fedt at i giver en masse feedback og gode svar. Vi er stadig lidt i tvivl. Så vi ender nok i en billet til Cambodia istedet. Man skal åbenbart også stille en bankgaranti på 37.500 kr pr. mand!!! for at rejse rundt i thailand i små 2 måneder!!!....Suk - Ser ud som om at Thailand ikke bliver vores fremtidige rejsemål, da vi begge godt kan lide at rejse længere end de traditionelle 3-4 ugers ferie ad gangen. Suk altså - vi taler begge en smule thai og har så mange venner både danske og thaier dernede - og typisk brugte vi kun om 60.000 - 70.000 baht oom måneden tilsammen og levede fedt... Men at stille bankgaranti på ca 400.000 baht for os begge kommer aldrig til at ske... Føler os lige pludselig uvelkommen i smilets land... Man anyway tak for alle de super svar herinde og et rigtigt godt forum. Jeg vil vende tilbage med vores endelige oplevelse og hvis der er nogen der mangler arbejdskraft er vi helt sikkert på udkig efter det job. Tak :-)
Lars
05-01-2016 19:28
Brugers avatar

Bruger

Har du hørt det med bankgarantien til et 60 dages visum fra Ambassaden eller læst det på deres hjemmeside?
Deres hjemmeside har to sider om turistvisum, den ene skriver garanti kræves, den anden ikke.

Mht at rejse på enkelt billet, ville jeg nok ikke selv personligt gøre. Ville ikke tage chancen for at stå og skulle finde anden billet i lufthavnen.

Lars
Lars
05-01-2016 19:40
Brugers avatar

Bruger

Mere generelt om det med at rejse med billet længere end de 30 dage uden visum og forlænge med 30 dage i Thailand.

Har skrevet lidt med en kvinde om dette op til før jul. Hendes datter og veninde skulle 2 måneder til Thailand op mod nytårsaften.

Idag er de vendt tilbage med hvordan det er gået:

Havde købt en billet til Thailand uden at have været på ambassaden og søgt om visum.

Så da de ankom til Thailand fik de "kun" de 30 dage visumfri dage i lufthavnen.

Så tog de til immigrationskontoret i Phuket for at se, om de kunne få 30 dage mere - og det fik de uden problemer - der var lidt ventetid og en frokostpause, ellers gik det smertefrit.

Takker for denne feedback. Det rigtigt dejligt at høre hvordan det går dem som spørger.
Lars
girobank
05-01-2016 21:04
Bruger

Lars:Takker for denne feedback. Det rigtigt dejligt at høre hvordan det går dem som spørger.

Hvad mener du med det, mig ikke forstå!
kimsen
05-01-2016 23:34
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Ja jeg forstår godt at manden bliver forvirret,
for hvilke af ambassadens oplysninger passer og hvilke passer ikke,

utroligt man kan skrive sådan, især hvis det ikke passer.

http://thaiembassy.dk/

under fanebladet
CONSULAR SERVICE / VISA APPLICATION
General Information about Visa Application

http://thaiembassy.dk/category/...
For Danish Passports

General Information about Visa Application
http://thaiembassy.dk/informati...

For Danish Passports
http://thaiembassy.dk/tourist-v...

Documents Required:

Your actual Passport or Travel Document.

-Passport or Travel Document must not expire within 6 months
and contain at least ONE completely empty visa page.

1 copy of Passport or Travel Document (Picture page)

1 application form | Download |
?? completed and signed by the applicant. Parents can sign for the minor.

1 coloured photo
?? passport-type photo, size 4 X 5 cm., color, front-view, taken within 6 months
?? Photostat or Photocopy will not be accepted.

1 copy of round-trip ticket
?? showing into and out of Thailand, or
?? Evidence of travel from Thailand

==> her måske det mest interessante :

1 Copy of hotel reservation (at least for the first entry)

1 Copy of the residence permit card and the yellow CPR sundhedskort
if you are a Non-Danish national residing in Denmark

1 copy of bank statement with minimum balance of DKK 37,000

----------------------------------------------------------------------------------------------
nu er det længe siden jeg selv har søgt visum på den måde,
så kan dårligt huske hvilke papirer / dokumenter de ville have,

jeg blev engang (i Bangkok) spurgt hvor jeg skulle bo,
hvor jeg svarede,.. det ved jeg ikke endnu, det afhænger af hvilken bolig der er tilgængelig / ledig.

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
girobank
08-01-2016 15:55
Bruger

Kimsen, nu er man da total forvirret.

Som tidligere skrevet (efter henvendelse til såvel Ambassaden og Thai airways),søgte jeg visa for min 2 måneders tur til Thailand, da man jo her kunne læse, at en eller flere var blevet nægtet at komme med flyet fra Kastrup til Bangkok.
De 250 kr, som visaet kostede sammen med Rekommanderet brev begge veje, så er vi på knap 500 kr.

Nå men jeg chekkede ind den 6. januar ved skranken i Kastrup uden problemer, men tillod mig at spørge ved checkinskranken, hvad nu hvis jeg ikke havde søgt visa? og nu kommer svaret: det er dit egen problem, for en sikkerheds skyld fortalte jeg damen om ovenstående oplysninger fra ambassaden og Thai airways.

Så næste gang gider ikke have besværet ved at søge visa, når jeg skal være i Thailand mere en 30 dage, jeg vil søge på det lokale emmigrationkontor til 1900 B - eller ?

det er et godt spørgsmål, lad os høre fra andre rejsende.

PS! togturen fra det jyske til lufthaven var bare besværlig med 2 skift - tog-bus-metrotog.
gall
09-01-2016 04:05
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1014

Girobank skriver:

"Nå men jeg chekkede ind den 6. januar ved skranken i Kastrup uden problemer, men tillod mig at spørge ved checkinskranken, hvad nu hvis jeg ikke havde søgt visa? og nu kommer svaret: det er dit egen problem, for en sikkerheds skyld fortalte jeg damen om ovenstående oplysninger fra ambassaden og Thai airways."

Tror ikke helt jeg forstår meningen med det? Er det for at få dem til at stramme op, at du oplyser dem om det? ?nsker du at gøre det sværere for andre?
Thomas
girobank
10-01-2016 03:36
Bruger

Gall, jeg går ud fra du har rejst til thailand mange gange, og derfor ved at man får 30 dage ved ankomst.

Mit spørgsmål er hvad så, når man skal være her længere?

Tidligere rejste jeg bare uden problemer, men fordi der her på siten har været skrevet om , at nogen var blevet nægtet at komme med, så har jeg og flere skrevet om emnet.

Hvor svært kan det være at forstå?

Læs dog det der er skrvet eller spørg,hvad der ikke forståes.
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Udrejse - hvornår åbnes Thailand for danskere? Sundhed og medicin 33 12-07-2020
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 243 01-07-2020
Folkepension fra Udbetaling Danmark til Thailand ? Job, banker, forretninger 23 23-06-2020
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen Visum til Thailand 12 21-04-2020
Visum på førtidspension Visum til Thailand 3 26-02-2020
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder