Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Internet, telefoni, computere og TV
Holidayphone
 Udskriv debat Udskriv debat
ecodama
11-08-2014 16:50
bruger
Antal indlæg: 3

Nogen der har erfaring med Holidayphone.dk. Har normalt købt et Thai sim kort. Er dette billigere og mere sikkert og hvad med dækning??
Thong9
11-08-2014 17:22
Bruger
Antal indlæg: 436

Nu ved jeg ikke i hvilken retning du skal ringe, men naar jeg ringe til DK, saa trykker jeg blot 008, eller 009 foerst, det koster naesten intet.......Da jeg boede i Dk. og skulle ringe til TH. saa brugte jeg et groenthandlerkort, det kostede naesten heller ingen ting.

Ingen grund til at goere saa simpel en ting til noget man skal taenke for meget over.
Med venlig hilsen Thong9
Phitsanulok.
kimsen
12-08-2014 00:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Stort set alle Thaier bruger - det efterhånden verdensomspændende, - LINE,
det er gratis - HELT gratis,
du kan sende beskeder, billeder, små video, chat, mm.

du behøver blot et simkort, (udbyder er ret ligegyldig)
muligvis / sandsynligvis,. kan du bruge dit Danske,

jeg brugte LINE (med stor succes) sidst jeg var i Thailand, (med Thai sim kort)
til min store forbavselse, virker det stadig her i DK
vel og mærke efter udskiftning til DK sim kort / tlf. nr.

virker på PC, Tablet, Smartphone .... android, windows, / Apple Mac
du kan afprøve systemet alle steder, kræver kun en app (tidligere en email)
https://play.google.com/store/a...

https://itunes.apple.com/us/app...

http://www.lineforpc.com/

https://www.youtube.com/watch?v...

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
kimsen
12-08-2014 01:22
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 493

Ups,.... glemte lige bagdelen ved LINE,... Flov

kræver internetforbindelse / WI-FI
enten på et hotel, ... lejlighed, hus, mm.
eller den lokale softice / kaffe bar, - shoppingcenter, osv.
mulighederne er mange i dag,

står du langt ude i rismarkerne, er du tvunget til at købe et internet abonnement,
fås i Thailand fra ca 75 - 80 kr <

.
- Jo mere man ved,.. jo mere ved man man ikke ved... (sikkert skrevet af en lærd)
Lars
12-08-2014 10:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7225

Ja LINE er utrolig udbredt i Thailand og Asien, men meget lidt udbredt i Europa og nordamerika. Måske et problemt at ikke så mange kontakter i Danmark bruger det?

Men det kræver så internet og haves det så er facebook chat, whatsapp, skype og hvad der ellers findes også brugbart?
Redigeret af Lars d. 12-08-2014 10:04
Lars
Lars
12-08-2014 10:19
Brugers avatar

Bruger

Jeg har ikke prøvet pakken, men kiggede den da lige igennem og her skrevet hvad jeg syntes om det.

Hvis ellers pakken modtages og indeholder det som der står vil det helt sikkert virke til telefoni og internet i Thailand. Det bruger et af de store thailandske mobilseskabers løsninger.

Om viderestillingen virker eller hvordan kvaliteten af disse samtaler er kan så være et godt spørgsmål.

---

Det ser ud som om det er en løsning der bruger det thailandske mobilselskab DTACs sim-kort. DTAC blandt de tre største mobilselskaber i Thailand, så det er en pålidelig udbyder.

Et Happy Tourist Sim-kort, som kan bestilles online til levering rundt i verden eller købes i Thailand ?? billigere end her, men uden viderestillingen af samtaler fra Danmark.

Virker ved at man viderstiller sin telefon til et dansk fastnet nummer der så ringer til det nye thailandske nummer via internettet.

Mere om happy pakkerne og priserne her - DTAC - happy tourist sim

Internet:
Der skrives fri internet fra mobil og PC.
Men der er to ?men? ved det efter min mening. Dels gælder disse pakker normalt kun et vist antal dage og efter et vist forbrug af data. Der vil være "høj" hastighed på nettet til en vis data er brugt. Derefter falder hastigheden til 128 kbps, svarende til 2 gange den gamle modemhastighed for dem der husker det...

Firmaet skriver ikke hvor megen data til høj hastighed der er med i priserne. Video og lignende fra PC trækker mange MB.

Høj hastighed i Thailand er nok lavere end i Danmark for mobilnet.

Så efter datamængdens udløb er det ikke anvendeligt til alm. internetbrug fra PC. Det vil også gælde andre pakker og andre firmaers, men firmaet skriver ikke om det.

Disse ting skrives der ikke noget om på deres hjemmeside.

Dækningen vil så være den samme som med et DTAC 3G sim-kort ?? mener de dækker det meste af Thailand som de store byer og feriesteder.

Samtalepriserne.
er de samme som der betales for samtaler og internet ved et almindeligt DTAC kort.
Koster det samme at ringe til DK med de numre som Thong9 nævnte, så intet sparet der. Det er DTACs normale priser ?? dog vist en anden kode for DTAC, men never mind. Men skal huske at bruge koderne, ellers koster det 4 gange så meget.

Startpakke.
Dette kort koster 150 kroner. Tilsvarende taletidskortet købt i Thailand koster 50 kroner. Kortet i Danmark er uden taletid og data. Skal tilkøbes. Kortet købt direkte ved DTAC har 100 baht taletid og 7 dages data (1,5 GB ).

Plus 60 kr til forsendelse for kortet.

Opfyldning af taletid
Er ligeså let eller besværligt som hvis det var thai taletidskort. Det jo det samme som et DTAC taletidskort.

Der kan købes pakke på forhånd for 159 kroner ved firmaet. Der skrives ikke noget om hvor længe den varer og hvilken datamængde der er med.

Dansk nummer - kvalitet af samtale:
Når du rejser skal du viderestille din telefon til et dansk fastnet nummer. Koster denne viderestilling noget?

Koster 39 øre/minut at modtage opkald efter den 1. time. Den første time koser så lidt mere end 100 kroner kan siges, da det er forskellen på startpakkerne.

Viderestilllingen til det thailandske nummer sker via internettet og det kan være af meget svingende kvalitet og med udfald afhængig af hvilken metode og udbyder firmaet anvender. Vil ikke tro de bruger "state of the art" løsning, men nærmere den billigste der findes.

Selskabet:
Selskabet er svensk omend siden er dansk. Hjemmesiden registreret hos svensk firma og deres adresse er i Stockholm.

Kan også se på deres facebookside under opslag af andre, hvad andre har skrevet om det.

Min konklusion:

Viderestillingen af den danske telefon er den eneste fordel jeg ser fra at bruge et andet thailandsk taletidskort med data. Men det er ikke gratis og kvaliteten af samtalerne ukendt.

Forskellen i pris for startpakken er 100 kr, dvs det koster 100 kroner at modtage opkald for den første times samtaler og derefter koster det 39 øre/minut.

Dertil udover er der ikke hverken taletid eller data i startpakken som skal købes som tillæg. Der er 100 baht taletid og 7 dages data (1,5 GB ) i pakke købt ved DTAC.

Resten baseret på thailandsk taltidskort og deres normale betingelser og priser og skal toppes op som normalt.
Redigeret af Lars d. 12-08-2014 12:57
Lars
ecodama
22-08-2014 18:03
bruger
Antal indlæg: 3

Tak for alle svarene.
Lars
02-02-2015 14:22
Brugers avatar

Bruger

Løsningen her er baseret på et taletidskort fra teleselskabet DTAC som vil være klar til brug allerede ved landing i Thailand.

Med de nye regler om at SIM kort skal registreres med bruger ID kan det måske betyde at kortene her ikke vil være klar?

Alle sim kort skal registreres med ID inden 31. juli

At kunderne skal en tur omkring et sted hvor kortene kan blive registeret inden det kan bruges.

Ihvertfald har teleselskabet True gennemført at alle nye SIM kort der tages ibrug skal registreres inden de kan bruges. Uanset at de er i en gammel salgspakke.
Lars
Gå til kategori:  

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder