Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
overføre penge til en Thaikonto
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
16-10-2014 05:44
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Robert Kronberg skrev:
Western Union er ofte ret besværligt, så jeg vil ikke modtage penge derfra, eftersom det, i al fald i Bangkok Bank, tager mange timer i banken; og dertil kommer, at de ikke er billige.


Måske det den "gamle" ordning?
Western Union har også fået en service hvor der online kan sendes penge direkte til en bankkonto, så man næsten får samme antal baht for kronerne som ved netbank overførsel fra sin egen bank.

Mht at lukke/blokere en konto tror jeg ikke det sker på få måneder, men det ved Robert måske mere om.

Men har set der er en grænse for hvor længe en konto må være inaktiv for at kunne modtage penge. Er det mon grænsen for hvornår den sættes i dvale?

Ifølge Kasikorn Bank skal en konto skal have haft bevægelser indenfor et (1) år for at kunne modtage penge.

Your payee account must be eligible for receiving money i.e. having account movement within 1 year, etc.
Lars
Robert Kronberg
16-10-2014 20:12
Bruger
Antal indlæg: 99
Tilmeldt: 25.08.10

Jeg mener, at jeg har haft konti, hvor der intet var sket i et år, fordi jeg havde glemt, at der var penge. Det er ikke noget, som jeg vil lægge hovedet på blokken om, men hvis man potentielt har 1 million på en konto, og ikke bruger den, så ville det undre mig, at de sådan bare lige lukker den. Men omvendt så forbliver den jo nok ikke aktiv i al evighed. Dog, som tidl. nævnt, kan jeg næppe tro, at pengene forsvinder.

Hvis der er penge på kontoen, så kommer der jo renter, og det er bevægelse???

Men dette er rent gætteri.

Hilsen, Robert
Robert Kronberg - PIRO Consulting - Thailand
www.DanishSchool.dk
girobank
17-10-2014 08:45
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Kan se at du ved meget m banksektoren i Thailand, så jeg vil ikke kommentere dine "gode" indlæg Robert.
Steen J
17-10-2014 17:21
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

Hr. Robert Kronborg

Du lever i fortiden, mht western u......

Har læst alle ovenstående indlæg og ingen er korrekt, udover min egen.

mvh
SteenJ

Lars
17-10-2014 17:25
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Steen,
Hvad er det som gør Western Union bedre end almindelig netbank overførsel. Spurgte lidt højere oppe i indlæg 6.
Lars
Steen J
17-10-2014 17:27
Bruger
Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 13.11.08

girobank skrev:
Kan se at du ved meget m banksektoren i Thailand, så jeg vil ikke kommentere dine "gode" indlæg Robert.


Ja især: " jeg mener at"..............Man er edermandme langt ud hvis, men glemmer sine penge på en bankkonto.

SteenJ
Lars
17-10-2014 17:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Ja Robert du er inde på noget. For min måske forkerte ?pointe? var at være opmærksom på hvis der ikke sker noget på kontoen et år ?? at den måske ikke kunne modtage penge.

Hvis det som du skriver at bevægelser i den sammenhæng også inkl. renter og gebyrer, så giver det næsten ikke mening at skrive det? Men du kan godt have ret.

Alle savings accounts har rentetilskrivning, et par gange om året.
Gebyrer, der vist er for hævekortene og ikke kontoen, vil mange konti så også betale en gang om året.
Tilbage så current account ?? ?checkhæfte konto? og måske nogle specielle konti.

Måske er det uklar oversættelse fra det oprindelige thai ?? det er i mail i forbindelse med fremtidige kontooverførsler det står.

Her er den tilsvarende thai tekst. Mere hen i retning at at kontoholder skulle lave transaktioner? Nogen der læser thai?

บัญชีที่รับโอน ต้องไม่ติดเงื่อนไขที่ทำให้ไม่สามารถรับโอนได้ เช่น ไม่มีการเดินบัญชีในรอบ 1 ปีที่ผ่านมา

og

บัญชีค้างชำระค่าธรรมเนียมกับธนาคาร เป็นต้น

Ja måske bare detalje/peditesse, men ærgerligt om nogen har været her på ferie og kommer igen 13 måneder senere og ser der ikke kan overføres penge til kontoen?

Men som sagt du kan sagtens have ret Robert og jeg misforstået meningen.

Kender ikke bankreglerne, men her mine erfaringer med lukkede konti.

Vi har fået lukket flere konti.Fælles dog at de ikke rigtigt havde noget indestående og ikke blev brugt i lang tid.

Den ene ikke brugt i mere end 4 år. De andre efter kortere tid. Men i alle tilfælde hvor der har været ingen eller meget lidt, under måske 100 baht, på kontoen og ingen bevægelser udover evt gebyr og renter i lang tid.

De seneste lukkede konti optræder stadig i vores netbanker som kontonumre, men saldo er skrevet som ****.**, (stjerner).

Har hørt thaierne sige at "jeg har en gammel bankbog, men der har ikke været nogle rigtige penge på den meget længe og ikke brugt. Regner med den er lukket nu".

Kan heller ikke tro de "tager penge" fra konti/kunder og ej heller hørt/læst om det.
Redigeret af Lars d. 17-10-2014 17:28
Lars
admin
17-10-2014 19:01
Super Admin
Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 06.09.08

Holdt, stop!

Inden vi kommer for langt ud på sidelinien, skal vi så ikke blive enige om at vi snakker om emnerne og holder spydighederne for os selv?

Fortsat god weekend allesammen og afslutning af efterårsferien for nogle.

Sol

girobank
17-10-2014 19:35
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Lad mig lige slå fast, at en bankkonto bliver "Lukket" efter en lang periode ,hvor den ikke har været brugt=inaktiv, betyder ikke at pengene/indestående er tabt.

Tag beviset med på, at det er din konto= bankbogen og få kontoen gjort op og få pengene udbetalt og luk kontoen, hvis du ikke har brug for den mere.

Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg selv prøvet det i en afd. af Bangkok Bank, de blev skide sure, fordi jeg ville have pengene udbetalt.

Det tog måske omkring 30 minutter, så var det klaret.

Det samme sker også i danske banker!

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Wise - overførsel af penge Valuta og banker 5 29-11-2023
Overførsel af point fra Thai Airways Fly 2 20-12-2022
Veksle penge Valuta og banker 3 06-11-2022
Børn ned til 3-4 år bokser for penge Lidt af hvert - alt det andet 4 14-11-2018
Farang tigger penge i Thailand. Generelt 7 03-10-2018
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder