Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Thailand som sommerferie
 Udskriv debat Udskriv debat
sandkasse
21-01-2015 11:24
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 21.01.15

Halløj Smile

Min mand og jeg sad og kiggede på sommerferie forleden. Vi sad og kiggede på de gængse europæiske destinationer, da mine fingre 'kom til' at taste Thailand istedet. Og hold da op nogle priser, det kostede jo det samme som fx en tur til Grækenland. Så tænkte vi, det må sgu prøves. Der er rigtig mange rejser til Phuket til fornuftige priser på noget der ligner lækre hoteller. Der står bare at man nok ikke kan bade i havet pga strømme osv, og at der kan forekomme regnskyl. Vi er stadig hooked. Men så faldt vi over Hua Hin, som jo ligger inde i golfen og der ser vejrprognoserne ikke så slemme ud. Men vi er ærlig talt på bar bund, man vil jo gerne vælge nogenlunde rigtigt.
Så spørgsmålet er: Phuket - go eller no go? Vi har kig på et hotel som ligger ved Cape Panwa, fordi vi tænker at det måske er mindre udsat vindmæssigt i forhold til Kata og Karon Beach. Eller er Hua Hin mere ideelt der hvor vi gerne vil afsted - juni? Og bliver det for 'meget by' at bo i centrum af Hua Hin?
Vores formål med ferien er at slappe af med noget flot til øjet, men samtidig at der måske også er noget by/lokalt centrum i relativ nærhed(5 km?)
Er der nogle af jer Thailandskyndige som måske kan være til assistance?

(undskyld indlægget blev så langt, er helt på bar bund Smile

-Maria
tomtomDK
21-01-2015 12:19
Bruger
Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 09.02.12

Hej Maria

Uden at skal afskrække dig alt for meget, så er der en grund til at netop Juni er en meget billig rejsemåned ! Vejret kan være meget svingende, efter min egen erfaring, uanset om mand er på Amdamanersiden eller på Golf siden.

Når det så er sagt så kan man sagtens have en super ferie i Juni, har oplevet fantastisk vejr og kun lidt regne om aftenen/natten.

Har aldrig været på phuket, så der er jeg ikke manden at spørge. Kan evt anbefale Krabi i stedet, der burde i kunne komme til for samme pris, mange lækre hoteller og meget at lave også hvis der skulle komme en gråvejrsdag eller 2.
sandkasse
21-01-2015 12:39
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 21.01.15

Ja, vi har godt luret at det er derfor det er så billigt Smile Vi er også indstillet på at vejret overhovedet ikke behøver være fantastisk. Vi lader os ikke afskrække af lidt regntid Grin Vi havde en ferie i �strig om sommeren hvor det regnede fra da vi kørte ind i landet, til vi kørte ud igen 4 dage senere...
De bureauer vi kigger på har ikke Krabi som sommerdestination. Vi er sådan lidt forsigtig-per agtige, så vi tænker at det som førstegangs rejsende til Thailand måske er bedst med et bureau, selvom man jo kun når dem via deres service telefon. Min mand virker i hvert fald ikke som om noget udenfor bureau er noget han synes godt om.
tomtomDK
21-01-2015 13:24
Bruger
Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 09.02.12

he he, har selv samme problem med �strig, regner altid når jeg kommer Smile

Nu er det gode jo ved Thailand at der er 25-30 grader hver dag hele året, uanset om det regner eller ej, også i Juni. Så hvis i ikker lader jer gå på af dage med overskyet, så er det bare med at komme afsted.

Kender ikke priserne på en "pakkerejse" , men i burde kunne komme afsted til Bangkok for ned til 3200 dkr. for en returbillet. hoteller og resorts kan i booke selv og spare op mod 75 %. Kender som sagt ikke Phuket, men i kan evt med fordel tage til Hua Hin, det kan evt kombineret med et par dage i Bangkok, det kan Phuket naturligvis også, men med Fly. Hua Hin er kun ca. 3 timer fra Bangkok i aircon bus, de kører mere eller mindre hver time.

styker
21-01-2015 18:41
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Hvis i holder jer til Hua Hin vil jeg godt garantere at det er meget begrænset hvad det regner i Juni måned.

Regntiden begynder først rigtigt i August måned i det centrale Thailand, nu har vi rejst til Thailand mange gange siden 1994, og langt de fleste gange i juni/Juli måned.
Og det er altså begrænset hvad det regner i de måneder, der kan komme nogle ordentlige korte skyller på under en halv times varighed men det er også det.
Har faktisk aldrig oplevet dagsregn i juni/juli måned i Thailand, men vi har så heller aldrig været på Phuket andet end en enkelt gang i december måned og der var vejret jo super.

Vi var så dumme at tage derned i september forrige år, der kan vi tale om østrigsk regnvejr i 3 uger i træk.Regn Men det var jo stadig varmtSol

Jeg vil nu også anbefale jer at tage til HuaHin, da monsunen/regntiden har ramt Phuket i Juli måned så selvom der er varmt vil der nok være rødt flag ved de fleste strande pga blæst/strøm på Phuket.

Derimod er det fint at bade i HuaHin i juni/Juli, der tager vi ned næsten hver gang vi er i Thailand, og har faktisk ikke oplevet noget regnvejr af betydning alle de gange vi har været der.

Min søster og svoger var med i Thailand for første gang sidste år i Juli måned og siger samstemmende at de ikke kan forstå det med at man ikke skal rejse til Thailand på den årstid pga evt regn.

De var så på Koh Samui, som jo er perfekt på den årstid, der var bare for meget turisthelvede til dem(det er nu nok ikke anderledes på Phuket)

Jeg vil anbefale jer at lave jeres ferie selv, det giver jer mere fleksibilitet også slipper i for at blive klemt ind i et charterfly i 10-12timer(jeg gør det ikke frivlligt)

Hvis i f.eks. vælger Hua Hin så kan finde flybiletter til Bangkok, der kan i med fordel flyve fra Hamborg hvis i er fra Jylland der er biletterne billigere i Juli og parkeringen i lufthavnen billigere.

Feks. har emirates lige PT billeter fra Hamborg indtil med udrejse senest 19Juli til ca 500 euro, dem flyver vi altid med og booker på deres hjemmeside www.emirates.de

Også kan i tage bussen fra lufthavnen til Hua Hin for ca 60kr pr prs.
http://www.airporthuahinbus.com/
Den har vi brugt flere gange og det fungerer 100% med at booke online og det er fine rene busser der kører 100% forsvarligt.

Også er det jo bare at finde det hotel i kan tænke jer og booke det online og så evt få dem til at hente jer på busstationen i Hua Hin

Og der er jo også danske turarrangører i Hua Hun, som kan hjælpe jer med ture på stedet.
http://www.tuktours.net/index.p...
Men hav hele tiden for øje at de tager sig godt betalt.

Jeg vil godt love jer at i ikke vil fortryde at arrangere selv(det er det halve af ferien) ej heller at tage til Thailand.

Spørg endelig hvis i vil vide mere.

Mvh
Jens
sandkasse
21-01-2015 19:44
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 21.01.15

Hold da op hvor er I bare gode! I har givet min mand blod på tanden til at vi selv arrangerer osv Smile Vi har nok været lidt skræmt af det 'store farlige �sten'. Men nu går vi da bare igang med at prøve at se om vi kan stykke noget sammen til huahin Good
Vi bor i Malmø, så det med at tage til Hamborg er vi ikke sikre på kan betale sig.
Jeg vender tilbage når (ikke hvis) jeg har flere spørgsmål Smile

Tak for hjælpen! Grin
tomtomDK
22-01-2015 10:39
Bruger
Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 09.02.12

Velbekom ........ Qatar flyver billigt fra Kbh, synes bare ofte der kan være længere transititd den ene vej, både med Emirates og Qatar.
Thai flyver direkte, har selv fået billetter ab Kbh til Bangkok for omkring 3400 dkr. / person i juni. til den pris gider jeg ikke mellemlandinger etc .......

Go tur !

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder