Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
90 dages rapportering kan nu gøres online
 Udskriv debat Udskriv debat
Lakhe
16-05-2020 03:17
Bruger
Antal indlæg: 30

Det ser ud til ude på landet er man ikke blevet vant til teknologi, eller der har været små bitte slåfejl som ikke passede sammen med det som er registreret på immigrationskontoret. Kan så være glad for at være i Bangkok.

Ja det kan man roligt sige. Nu skal man også tænke på at hvis Bangkok er 20 år efter DK og den vestlige verden med hensyn til noget teknologi, er Isaan 100 år bagefter, men så er der jo så mange andre små fordele heroppe, som man ikke har eller kan i Bangkok og de store turiststeder bl.a. så jeg problemer med at købe alkohol i en 10 dages tid, som vi ikke havde her Grin

Jeg vil da opfordre alle til at prøve - det tager få minutter. For mig sparer jeg 3-4 timer plus transportudgifter på nogle hundrede baht, plus en halv arbejdsdag forsvinder.

Helt sikkert meget nemmere, hvis man kan Jeg kører jo 40 km hver vej (men man skal jo alligevel i Makro som er det nærmeste her) og det tager ca. 10 min. med 90 dage i normale tider ikke Cov19 tider så det er til at overkomme de de 3-4 gange om åretYes
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
06-08-2020 19:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7152

Vil blot "reklamere" lidt for online 90 dages rapportering igen.

Opfordre til at prøve og se om det kan gøres og om det er OK for immigrationen.

Samtidig opfordre alle der pgra visum amnestien ikke har lavet 90 dages rapportering til at få det gjort snarest.
For dem som har udsat det skal det gøres inden den 31. august. .

Her omkring 90 dage efter sidste online rapportering er jeg selv lige igen kommet igennem i første forsøg uden problemer.
(Laptop, Windows 10 og Google Chrome browser).

Adressen er ikke sådan lige at finde så her er den igen:

https://extranet.immigration.go...

Får først en bekræftelse på at "ansøgning" er modtaget.

Mindre end 12 timer senere end bekræftelsesmail og kan gå ind og se og udskrive såvel bekræftelsen og en kvittering, hvor der står hvornår næste rapporteringsdato er.

Der kan også ses en liste over alle 90 dages rapporteringer lavet.

Denne gang fik altså også en mail om at det er godkendt.

Dear Mr. LARS...
ผลการแจ้งที่พักอาศัยเกิน 90 วัน ของท่าน มีการ อนุมัติ กรุณาตรวจสอบการ อนุมัติ ได้ที่ www.immigration.go.th
Notification 90 days is Approved. You can check status by visit www.immigration.go.th

Emailen kommer fra en hotmail adresse der ikke indikerer noget om hvor den kommer fra.
På "Approved" dokumentet står en kontakt e-mail som (xx).

Myndighederne har for et par uger siden opfordret personer til at lave rapporteringen online for at undgå for mange på kontorerne.
Der er den lille hage ved et at der ikke umiddelbart er noget link til online 90 dages rapporteringen at finde på den nydesignede hjemmeside for immigrationen - www.immigration.go.th - det var der vist for nogle uger siden, men ikke mere.

Desuden ser det ud til de har fundet det bedst at slette al information på engelsk. Tidligere har en del af indholdet været på engelsk, men nu giver tryk på "engelsk" blot 404 besked.

https://www.immigration.go.th/en
Not Found
The requested URL was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Bangkoks immigrationskontor har også desværre fået ny hjemmeside for nylig og der er slet ikke muligheden for at se noget på engelsk og finde nogen information. http://bangkokimmigration.com/

Ville ellers tro at en del af de personer som skal i kontakt med eller besøge immigrationskontorerne er udlændinge og det er de absolut færreste jeg kender som kan læse ret meget thai.

Her er adressen igen

https://extranet.immigration.go...

---

Jeg ved godt at at nogle har problemer hvis det er nogle år siden de er rejst ind i Thailand og fået en TM 6 i passet (omkring 2013 tror jeg) eller har fået nyt pas som ikke er registreret i databaserne hvis der ikke er rejst ud og ind af Thailand med det. Nogle siger nogle lokale immigrationskontorer ikke accepterer det.
Redigeret af Lars d. 06-08-2020 19:58
Lars
Lakhe
09-08-2020 04:15
Bruger

Vil blot "reklamere" lidt for online 90 dages rapportering igen.

Lars Det er da fint du flager for online 90 dage.Good Men sandheden er jo at det er utroligt at man kan lave en online rapportering som i det store hele ikke virker. Ok du kan lave den i Bangkok og 2 jeg har talt med på Phuket har også lavet den online Men er der nogen udenfor Bangkok & Phuket der kan lave den ? Det kunne være interessant, da jeg kender flere der ikke kan, og de har de nyeste indrejsekort (depaturecard) og ikke har skiftet pas siden de kom herud Men de har gjort ligesom mig ventet og ventet i 14 dage og derefter måtte de tage ind til den lokale immigration og rapportere......Nej Problemet er som jeg ser det at online rapporten går til det lokale immigrations kontor, og der har de ingen til at tjekke det. Nu kan man jo ikke forlange alt af Thaier men havde de lavet det, så det alt sammen kom ind på samme kontor i hele Thailand og havde folk nok til at sidde og kigge det igennem ville det sikkert virke, men nej ikke som nu, og så kan de jo forsætte med at opfordre faranger til at online rapportere og spilde deres tid ved at sidde og vente i op til 14 dage..... Men det er sikkert derfor at det kun står på Thai nu og ikke på engelsk mere, det er hvad man kalder Thaistyle.Angry
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
09-08-2020 11:06
Brugers avatar

Bruger

Jeg fyldte data ind sent en aften og fik svar per mail kl 09.01 dagen efter. Virker ret hurtigt. Forrige gang også max 1 arbejdsdag.

Jeg oplever en del danskere også er lidt konservative og helst tager turen til byen og gør det personligt.

Jeg har også læst om folk der ikke kunne få det til at virke. Nogle kunne ikke forstå a scrolle ned. Andre skriver de ikke kunne trykke på "accept" - ja det kræver som mange andre steder at man krydser et felt af der siger man har forstået tingene. Så nogle fejl er helt klart fejl 40 - personen foran skærmen.

Thailand har nok ikke den samme samkøring af registre endnu som Danmark har hvor alt tjekkes på kryds og tværs, pas, ud/indrejser, tandbærsteantal i hver bolig og el måleren for at se hvor folk er hvor længe hihi

Men som jeg skrev er der nogle der ikke kan bruge det. For andre en nem, hurtig og billig måde. I Bangkok er alternativet hvis man ikke bruger alm. post, op til en times transport hver vej, betaling for transport, motorvejsafgifter og så en halv til to timers ventetid.

Lars
Lakhe
09-08-2020 13:04
Bruger

Jeg har også læst om folk der ikke kunne få det til at virke. Nogle kunne ikke forstå a scrolle ned. Andre skriver de ikke kunne trykke på "accept" - ja det kræver som mange andre steder at man krydser et felt af der siger man har forstået tingene. Så nogle fejl er helt klart fejl 40 - personen foran skærmen.

Når først der står Pending er alt udfyldt (om det så er rigtigt eller ej udfyldt er en anden sag) men så kommer der et Non Aproved frem efter kort tid, hvis det er udfyldt forkert. Men når man venter på Aproved i 14 dage uden der sker en disse, virker det ikke fra Immigrations side. Men det er da godt det virker for nogle, på de store turist steder, men sørgeligt det ikke virker i hele Thailand. Og utroligt at når man taler med en immigrations officer på Immigration siger de det ved de ikke noget om.
Lars
09-08-2020 17:24
Brugers avatar

Bruger

Hvis det er din egen sag du beskriver, så snakkede vi også om det for 3 mdr siden i tråden - at din pas er nyt og for længe siden du rejste ind i Thailand?

Ellers kan jeg nok ikke komme det nærmere. Lidt samme problemstillinger som tidligere?

Og jeg vil stadig opfordre til at prøve det og at alle der er bagud her i corona tiden får lavet 90 dages rapporteringen i denne måned for at undgå dumme bøder senere.
Lars
Lars
09-08-2020 20:24
Brugers avatar

Bruger

Jeg kiggede på thai versionen af immigrationens hjemmeside.

Ned ad siden kommer der link til 90 dags rapporteringen, på thai.

Det er tekst der skriver hvordan man kan gøre det- men intet om online muligheden.

Scrolles længere ned kommer billedlink til 90 dages online siden og apps..... Alt

Der står følgende som måske kan hjælpe nogle, hvis det virker som skrevet:

The online service do NOT support if:
1. It is the first time of the 90 days notification.
2. There have been a change of new passport.

The foreigner have to make the notification in person or authorizes another person to make the notification at the immigration office located in the locality in which the foreigner have taken residence. After that, the foreigner can make the next 90 days notification by online service.

Desuden har f.eks. Chaiyaphum immigration også link til denne online service. Så nogle der på kontoret burde måske kende til det eller kan vise deres webside til dem.

http://chaiyaphum.immigration.g...
Lars
Lakhe
10-08-2020 02:28
Bruger

Hvis det er din egen sag du beskriver, så snakkede vi også om det for 3 mdr siden i tråden - at din pas er nyt og for længe siden du rejste ind i Thailand?

Det er ikke min egen sag jeg beskriver Men jeg kender mange her rundt om i Thailand som har problemet. Min egen sag har jeg forlængst opgivet da jeg har fået svar på at jeg ikke kan online rapportere før jeg har været ude af landet og fået et nyt depaturecard der passer til mit nye pas.

Men det forandre ikke sagen på at andre der ikke har skiftet pas heller ikke kan online rapportere selv om de er rejst ind i Thailand for under et år siden.

Jeg kiggede på thai versionen af immigrationens hjemmeside.

Ned ad siden kommer der link til 90 dags rapporteringen, på thai.

Det er tekst der skriver hvordan man kan gøre det- men intet om online muligheden.

Scrolles længere ned kommer billedlink til 90 dages online siden og apps..... Alt

Der står følgende som måske kan hjælpe nogle, hvis det virker som skrevet:

The online service do NOT support if:
1. It is the first time of the 90 days notification.
2. There have been a change of new passport.

The foreigner have to make the notification in person or authorizes another person to make the notification at the immigration office located in the locality in which the foreigner have taken residence. After that, the foreigner can make the next 90 days notification by online service.

Desuden har f.eks. Chaiyaphum immigration også link til denne online service. Så nogle der på kontoret burde måske kende til det eller kan vise deres webside til dem.

Alt dette har jeg læst forlængst, og ja også på Chaiyaphums hjemmeside, som er ens med mange andre immigrations hjemmesider. Men det forandre ikke sagen med at ingen vil have noget med online rapportering at gøre.

Lakhe
Lars
10-08-2020 20:11
Brugers avatar

Bruger

Jeg tænkte det var dig selv fordi meget er det samme som du skrev tidligere.

Men ja prøv det derude. Måske kan I.
Lars
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark 18 12-11-2019
Drengene fra grotten - dr online tv Generelt 1 14-08-2018
Taxaer dyrere - Nye alternativer til taxaer - online bestilling Transport i Thailand 11 16-08-2017
Buddhist Lent og Asalha Bucha dag - 2 dages alkoholforbud Nyheder 1 07-07-2017
90 dages rapportering for fastboende afskaffes Nyheder 1 01-04-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder